Wat verbruikt meer 3G of WiFi? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat verbruikt over het algemeen meer van je batterij? Is dat een 3G verbinding of een WiFi verbinding? Even uitgaande van een goede verbinding met ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Wat verbruikt meer 3G of Wi-Fi?
Wat verbruikt over het algemeen meer van je batterij? Is dat een 3G verbinding of een Wi-Fi verbinding? Even uitgaande van een goede verbinding met beide soorten netwerken.
Het valt me namelijk op dat als ik in een omgeving zit met een bekend Wi-Fi netwerk (die dus is ingesteld op m'n iPhone) en ik ontgrendel de telefoon, ik dan heel even het 3G icoontje zie. Vervolgens springt deze snel naar het Wi-Fi icoontje. Wat is de reden hiervan? Omdat 3G minder stroom verbruikt dan Wi-Fi? Ik dacht namelijk altijd dat Wi-Fi juist minder stroom verbruikt. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
3G (UMTS/HSPDA+) gebruikt een zendvermogen van maximaal 2.000 mW. Wi-Fi gebruikt een zendvermogen van maximaal 100 mW. En Bluetooth (in een iPhone) maximaal 10 mW.
|
|
|||
|
|||
Met een 3G verbinding is je batterij sneller leeg dan een Wi-Fi verbinding. Kijk maar naar de uren wat Apple belooft dat de batterij het volhoudt. 8 uur voor 3G en 10 uur op Wi-Fi geloof ik. Weet niet precies waarom, maar als je op Wi-Fi kan zou ik dat vooral doen!
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 november 2013 om 14:33 ---------- Ah timosha is er het eerste bij, en heeft er meer verstand van haha |
|
|||
|
|||
Citaat:
Dit deed mijn oude 4s overigens ook. |
|
|||
|
|||
Als een iPhone een bekend Wi-Fi netwerk vindt met voldoende veldsterkte zal zo'n netwerk gebruikt worden ipv. 3G. In de slaapstand staat Wi-Fi uit en 3G aan. Bij het ontgrendelen kan dan nog heel kort 3G verschijnen tot de iPhone geassocieerd is met een bekend Wi-Fi netwerk.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
push vs fetch: wat verbruikt het meeste? | mrgoolie | iPhone algemeen | 21 | 05-09-14 23:03 |
app gezocht welke app verbruikt wat?? | lambermond | iPhone Apps | 3 | 23-08-12 17:14 |
iPad Wi-Fi of iPad Wi-Fi + 3G: wat vind jij, en waarom? | yuiop88 | iPad algemeen | 57 | 15-05-12 01:31 |
Wi-Fi delen wat voor app? | Lunatic | Jailbreak apps en thema's | 1 | 30-04-11 13:21 |
Wat is sneller: Ipad Wi-Fi of 3G? | John23 | iPad algemeen | 13 | 14-07-10 12:19 |
|
|