//

iPhone 5S met vreemde kuren...

iPhone 5S met vreemde kuren... discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb sinds een maand een 5s 16 gyg. Het eerste vreemde wat ik tegenkwam was dat bij de totale gesprekstijd 1 dag en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-11-13, 21:47
Marki3 Marki3 is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 39
Standaard iPhone 5S met vreemde kuren...

Hallo,

Ik heb sinds een maand een 5s 16 gyg. Het eerste vreemde wat ik tegenkwam was dat bij de totale gesprekstijd 1 dag en 3 uur stond. Dat vond ik vreemd. Telefoon was splinternieuw geseald in de doos.

Nu, na 4 weken werkt de camera niet goed meer. Foto's zien er uit alsof er een filter aan staat. Ze zijn gewoon helemaal paars. Filters zelf, rechtsonder in de camera app werken niet meer. Zodra ik die aanraak sluit de app af. Als ik de flitser of HDR aanzet maakt de camera wel normale foto's.

Als ik vanuit de camera app naar de filmrol ga begint heel het beeld te flippen. Alles springt dan door elkaar. Alsof je een digitale tv hebt met slechte ontvangst. Zo ziet het er dan uit. Allerlei blokken die overal heen springen.

Dan heb ik nog een probleem met de achtergronden. Als ik een achtergrond inschakel wordt die vaak maar half weer gegeven. Het grootste gedeelte van de achtergrond blijft zwart.

Andere apps sluiten ook vaak spontaan af. Kortom, veel problemen met dit toestel.

Ik had een afspraak gepland met apple, dat ze me zouden bellen. Afgelopen middag werd ik gebeld door een computer van apple, maar ik had helaas geen tijd.

Hiervoor heb ik 1,5 jaar een 4s gehad, nooit een probleem gehad. Nu is het gelijk bal. Ik baal daar goed van. Kan niet zonder telefoon, dus heb geen zin om hem wekenlang kwijt te zijn.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste op kan lossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-11-13, 21:53
bertoes bertoes is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 154
Standaard

Afspraak maken met de Geniusbar Applestore Amsterdam. Ruilen ze direct voor je om.
__________________
Macbook Pro Retina 13 inch, 2.4 ghz, 8 gb ram, 256 ssd - iphone 2G 16 Gb - iphone 3GS 16 Gb - iphone 4 16 Gb zwart -Iphone 4S 16 Gb zwart - iphone 5 32 Gb zwart
  #3  
Oud 23-11-13, 21:59
Marki3 Marki3 is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 39
Standaard

Heb hem daar niet gekocht, of maakt dat verder niet uit?
  #4  
Oud 23-11-13, 22:14
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marki3 Bekijk bericht
Heb hem daar niet gekocht, of maakt dat verder niet uit?
Maakt verder niet uit. Gewoon een afspraak maken en gaan!
__________________
  #5  
Oud 23-11-13, 22:14
bertoes bertoes is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 154
Standaard

Apple geeft een jaar garantie. Bij problemen in tweede jaar terug gaan waar je toestel hebt gekocht.
S
  #6  
Oud 23-11-13, 22:20
Marki3 Marki3 is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 39
Standaard

Ok bedankt! Ik ga een afspraak maken!
  #7  
Oud 24-11-13, 01:58
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik had dit ook voor dat er al gesprekstijd was.
  #8  
Oud 29-11-13, 15:14
Marki3 Marki3 is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 39
Standaard

Nou mensen, er zijn nieuwe ontwikkelingen dus meldt het even hier!

Ik wilde een afspraak maken bij genius bar, zoals hier werd geadviseerd. Dit ging helaas niet met de Iphone. Als ik online een afspraak wilde plannen kreeg ik de melding dat de genius bar in Amsterdam geen Iphones doet of iets van dien aard.

Vervolgens ben ik andere oplossingen gaan zoeken, en toen bleek dat je dus ook met apple kunt chatten. Ik heb zo'n chatgesprek aangevraagd en de diagnostische gegevens van mijn 5s naar apple gestuurd.

Ze zien dan gelijk alles mbt jouw 5S.

Heel gesprek gehad. Hier bleek uit dat mijn 5S niet nieuw was op het moment dat ik hem kocht. Let wel: Ik heb hem als een nieuwe gekocht voor 720 euro!

De apple medewerker waar ik mee chatte kon precies vertellen hoeveel garantie ik nog had op de hardware. Er zit via aplle 365 dagen garantie op. Hiervan waren op dat moment nog 316 dagen over.
Dit betekende dat hij 3 weken in iemand anders zijn bezit is geweest. Ik was hier flink boos over en heb de verkoper gemaild. Die had ik een week daarvoor ook al gemaild over de problemen, maar daar werd niet op gereageerd.
Bij mijn nieuwe mail had ik de chatlog van mij met apple meegestuurd. Verder alleen de vraag wanneer ik hem om kon komen ruilen voor een nieuwe.

Gelijk een mail terug dat het probleem bij zijn leverancier lag etc. Uiteindelijk afgesproken dat ik de telefoon terug breng, hij naar zijn leverancier gaat, en ik dan een nieuwe ophaal. Hij had nu geen 5S'en meer op voorraad, dus vandaar.

Net heb ik echter gebeld naar de winkel (ze wisten niet dat ik het was uiteraard, nummerweergave ook uit) en gevraagd of ze 5s en op voorraad hadden. Ze hadden er nog 1. Een goudkleurige. Toen heb ik gelijk gemaild waarom hij mij vertelde dat hij geen 5s op voorraad had. Weer een hele mail terug dat hij deze gouden 5s net binnen had etc. en dat de leverancier voor mij een nieuwe space grey klaar heeft liggen, maar hij eerst met mijn chatlog van apple langs zijn leverancier moet en dan een nieuw exemplaar mee krijgt. Die kan ik dan maandag ophalen.

Heb hem terug gemaild dat ik maandag wel langskom en dan gelijk die nieuwe meeneem. Dat ik dus niet eerst mijn oude toestel kom brengen en dan een paar dagen later pas die nieuwe ophaal.

De nieuwe laat ik gelijk checken door apple of hij wel echt nieuw is. Mijn vertrouwen is behoorlijk geschaad zul je wel begrijpen. Als ik 720 euro voor een nieuwe 5s betaal wil ik geen tweedehandse die allerlei gebreken heeft.

Ik hou jullie op de hoogte. Mijn advies is: Als er gesprekstijd opstaat, laat het checken door apple!

Edit:

Heb al een mail terug van de verkoper. Kan hem maandag top om ruilen tegen een nieuwe. Dat is dus positief. Ik weet niet bij wie het probleem nu daadwerkelijk ligt, en dat maakt me ook niet zoveel uit.

Laatst gewijzigd door Marki3; 29-11-13 om 15:20. Reden: Mail terug van verkoper.
  #9  
Oud 04-12-13, 14:21
Marki3 Marki3 is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 39
Standaard

Nou, weer een nieuwe ervaring rijker. Heb een nieuwe 5S. Kopie terug gezet van Icloud en wat blijkt nu?

Als je een Icloud kopie terug zet zet deze ook de totale gesprekstijd mee over. Dat vind ik echt waardeloos. Als je dus een nieuwe Iphone hebt en je zet die backup terug heb je gelijk een hoop uren totale gesprekstijd.

Heb er nu al 29 uur opstaan. Dat is echter de gesprekstijd van zo lang als ik een Iphone heb.

Overigens kun je online checken wanneer je Iphone geactiveerd is. Heb die van mijn vrouw ook gecheckt en die bleek ook al geactiveerd te zijn voordat ze hem kocht. Snap niet wat daar het nut van is. Alleen maar nadelig voor de koper.
  #10  
Oud 04-12-13, 14:25
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marki3 Bekijk bericht
Nou, weer een nieuwe ervaring rijker. Heb een nieuwe 5S. Kopie terug gezet van Icloud en wat blijkt nu?

Als je een Icloud kopie terug zet zet deze ook de totale gesprekstijd mee over. Dat vind ik echt waardeloos. Als je dus een nieuwe Iphone hebt en je zet die backup terug heb je gelijk een hoop uren totale gesprekstijd.

Heb er nu al 29 uur opstaan. Dat is echter de gesprekstijd van zo lang als ik een Iphone heb.

Overigens kun je online checken wanneer je Iphone geactiveerd is. Heb die van mijn vrouw ook gecheckt en die bleek ook al geactiveerd te zijn voordat ze hem kocht. Snap niet wat daar het nut van is. Alleen maar nadelig voor de koper.
Als je een reservekopie terugzet, dan staan de gegevens van je vorige iPhone erop. Ik snap niet wat er waardeloos aan is?

Over de activering, neem contact op met Apple Support en zij kunnen het even voor je uitzoeken wanneer en door wie de iPhone is geactiveerd.
  #11  
Oud 04-12-13, 15:03
Marki3 Marki3 is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 39
Standaard

Dat hij de complete gesprekstijd ook mee over zet. Dat vind ik waardeloos. Als ik een nieuwe Iphone heb wil ik dat de gesprekstijd op 0 staat. Ook als ik een backup terug zet van een vorige Iphone.

De datum waarop hij geactiveerd is kun je zelf ook checken. Daar heb je Apple support niet voor nodig

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

En Apple support mag niet vertellen door wie de Iphone geactiveerd is. Alleen wanneer. Privacy
  #12  
Oud 04-12-13, 15:12
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Da's eigenlijk toch geen probleem...

Net zoals je een nieuwe wagen koopt...dan staat de teller immers ook niet op 0 Km...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #13  
Oud 04-12-13, 15:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marki3 Bekijk bericht
Dat vind ik echt waardeloos. Als je dus een nieuwe Iphone hebt en je zet die backup terug heb je gelijk een hoop uren totale gesprekstijd.
Er zitten wel meer waardeloze dingen in een backup. Zoals de Call History, berichten die je al gelezen hebt, enz... enz... Dien een Feature Request in bij Apple om dat te veranderen.
  #14  
Oud 04-12-13, 15:39
Marki3 Marki3 is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Da's eigenlijk toch geen probleem...

Net zoals je een nieuwe wagen koopt...dan staat de teller immers ook niet op 0 Km...
De mijne wel. Een nieuwe wagen kunnen ze een bepaald aantal malen op 0 zetten.
Als de garage andere software in je auto zet is de km stand ook niet opeens anders.

Daar komt het bij Apple dus wel op neer. In principe is dit hetzelfde dat als je een nieuwe auto komt er opeens 50.000 km op de teller staat. Je weet zelf wel dat het niet zo is, maar het hoort gewoon niet. Ik heb bij apple support aangegeven dat dit erg vreemd is.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 december 2013 om 15:42 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Er zitten wel meer waardeloze dingen in een backup. Zoals de Call History, berichten die je al gelezen hebt, enz... enz... Dien een Feature Request in bij Apple om dat te veranderen.
Ja zal ik is doen. In principe zou het opgelost zijn door een feature toe te voegen waarmee je gedetailleerder aan kunt geven wat gebackupt moet worden en wat niet.
  #15  
Oud 04-12-13, 15:51
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

3x kunnen ze die teller op 0 zetten...Voor zover er niet meer dan 50 KM op staat...

Tenminste...waar ik werk toch...

Maar goed...als jij kiest om je daarover druk te maken...so be it...
  #16  
Oud 04-12-13, 16:13
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marki3 Bekijk bericht
Dat hij de complete gesprekstijd ook mee over zet. Dat vind ik waardeloos. Als ik een nieuwe Iphone heb wil ik dat de gesprekstijd op 0 staat. Ook als ik een backup terug zet van een vorige Iphone.

De datum waarop hij geactiveerd is kun je zelf ook checken. Daar heb je Apple support niet voor nodig

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

En Apple support mag niet vertellen door wie de Iphone geactiveerd is. Alleen wanneer. Privacy
Vergeten te melden, Apple zet ook de gegevens van het oude toestel om naar het nieuwe toestel als je een vervanging aanvraagt.

Inderdaad dat mogen ze niet vertellen, maar waar en wanneer wel. Excuses

Je maakt je wel druk om hele kleine dingen, als je het gesprekstijd op 0 wilt hebben, herstel de iPhone en zet dan geen back-up terug. Probleem opgelost.
  #17  
Oud 04-12-13, 16:19
Marki3 Marki3 is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 39
Standaard

Ik maak me er niet echt druk om, maar noem dit ook zeker geen klein ding. Het blijft gewoon vreemd. Iets als een oude Iphone in een nieuw jasje. Zo komt het op mij over.

Apple mag alleen vertellen wanneer. Niet door wie en niet waar. Privacy you know
  #18  
Oud 04-12-13, 16:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marki3 Bekijk bericht
Iets als een oude Iphone in een nieuw jasje.
Of iets als een oude SIM-kaart in een nieuwe iPhone.
  #19  
Oud 04-12-13, 23:07
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marki3 Bekijk bericht
Ik maak me er niet echt druk om, maar noem dit ook zeker geen klein ding. Het blijft gewoon vreemd. Iets als een oude Iphone in een nieuw jasje. Zo komt het op mij over.

Apple mag alleen vertellen wanneer. Niet door wie en niet waar. Privacy you know
Vreemd, een iPad van een familielid is aangekocht in Nederland terwijl deze geactiveerd was in Amerika voor de garantiedatum en dit heeft de Apple medewerker telefonisch doorgegeven. Inderdaad Privacy
  #20  
Oud 05-12-13, 02:21
Marki3 Marki3 is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 39
Standaard

Dat is inderdaad vreemd. Want officieel mág dat namelijk ook niet vanwege de privacy. Ik heb 2 chats gehad met apple support en beide medewerkers vertelden mij hetzelfde verhaal omtrent de privacy.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 kuren antoon100 iPhone algemeen 3 29-11-13 18:30
iPhone 5 vreemde kuren met iOS 7.0.4 antoon100 iPhone algemeen 1 24-11-13 14:02
Iphone met vreemde firmware Markless iPhone algemeen 6 08-10-09 10:57
Iphone met kuren: vast hangen Corally Jailbreak apps en thema's 2 08-12-07 23:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:46.