//

Na update naar IOS 7.0.4 bericht over pushberichtgeving

Na update naar IOS 7.0.4 bericht over pushberichtgeving discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een probleem met mijn iPhone na de update naar iOS 7.0.4. Het probleem komt vaker voor zag ik al, maar nergens vond ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-12-13, 16:09
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard "Lijkt opgelost" Na update naar IOS 7.0.4 bericht over pushberichtgeving

Ik heb een probleem met mijn iPhone na de update naar iOS 7.0.4. Het probleem komt vaker voor zag ik al, maar nergens vond ik de oplossing (ik heb niet meer de proefversie van iOS 7.0.4). Graag wil ik dan ook jullie hulp. Ik heb vanmiddag mijn iPhone 4 geupdate van iOS 6.0.x naar iOS 7.0.4.

Sinds de nieuwe iOS er op staat krijg ik bij de Facebook, YouTube en Whatsapp apps de volgende melding als ik ze open: "Verbind met iTunes om pushberichtgeving te gebruiken. Berichten van WhatsApp kunnen bestaan uit waarschuwingen, geluiden en symboolbadges bevatten".

Ik kan onder de melding alleen op OK klikken. Uiteraard heb ik de iPhone al meerdere keren aan iTunes gehangen, al een paar keer opnieuw gestart, maar niks helpt. Bij Whatsapp krijg ik volgens mij ook geen meldingen van nieuwe berichten (of ik moet die gemist hebben). Alleen als ik de app open zie ik ze. Uiteraard staan deze instellingen goed voor het ontvangen van meldingen.

Daarnaast lukt het activeren van iMessage niet via mijn iTunes account. "Controleer de netwerkstatus krijg ik te zien".

Iemand een oplossing?

Laatst gewijzigd door JanG; 08-12-13 om 00:57.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-12-13, 16:20
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

In dit topic staan toch meerdere oplossingen.

Die allemaal al geprobeerd?

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...n-storing.html
  #3  
Oud 05-12-13, 16:27
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard

Ik heb geen gejailbreakte iPhone en om nu een vreemd bestandje / programmaatje (van Redsnow) te downloaden dat niet van Apple afkomstig is om het probleem op te lossen vind ik een beetje "eng".
  #4  
Oud 05-12-13, 16:32
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanG Bekijk bericht
Ik heb geen gejailbreakte iPhone en om nu een vreemd bestandje / programmaatje (van Redsnow) te downloaden dat niet van Apple afkomstig is om het probleem op te lossen vind ik een beetje "eng".
Daar zou ik me idd niet aan wagen.

Maar dit heb je al geprobeerd dus?

Ik heb dit opgelost door de telefoon aan de pc te hangen, via itunes een herstelkopie te maken (met wachtwoord), vervolgens even gesynct met itunes ipv icloud.
toen telefoon hersteld, ook via Itunes.
Toen de telefoon hersteld was even ingesteld als nieuwe telefoon, toen werkte alles goed (push en imessage/facetime konden direct worden geactiveerd).
toen weer in itunes herstelkopie terugzetten.

daarna was het bij mij opgelost.
  #5  
Oud 05-12-13, 16:35
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard

DIe laatste nog niet Techfreak. iCLoud heb ik nog nooit gebruikt, alle reserve / herstelkopieen worden op de pc gemaakt en bewaard. Ik ga het vanavond of morgen even proberen.

Hoe zit het met alle gegevens als bericht-gesprekken en whatsapp gesprekken e.d.? Ben ik die kwijt na herstelkopie / instellen als nieuwe telefoon, enz. uit je stappenplan?
  #6  
Oud 05-12-13, 16:39
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanG Bekijk bericht
DIe laatste nog niet Techfreak. iCLoud heb ik nog nooit gebruikt, alle reserve / herstelkopieen worden op de pc gemaakt en bewaard. Ik ga het vanavond of morgen even proberen.

Hoe zit het met alle gegevens als bericht-gesprekken en whatsapp gesprekken e.d.? Ben ik die kwijt na herstelkopie / instellen als nieuwe telefoon, enz. uit je stappenplan?
Je hebt niet goed gelezen denk ik. Je hebt iCloud helemaal niet nodig. Je moet hem juist aan je pc hangen en iTunes opstarten.

Ik heb ook al wel een aantal maal een back-up moeten terugzetten op een iPhone en telkens waren men gesprekken, foto's en dergelijke nog aanwezig.

Als je dan nog eens een back-up met wachtwoord maakt, dan zitten die zelfs mee in de back-up.
  #7  
Oud 05-12-13, 16:45
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Je hebt niet goed gelezen denk ik. Je hebt iCloud helemaal niet nodig. Je moet hem juist aan je pc hangen en iTunes opstarten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanG Bekijk bericht
Uiteraard heb ik de iPhone al meerdere keren aan iTunes gehangen, al een paar keer opnieuw gestart, maar niks helpt.


Heb ik al meerdere keren gedaan .
  #8  
Oud 05-12-13, 16:47
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanG Bekijk bericht
Heb ik al meerdere keren gedaan .
Dus aangesloten, back-up gemaakt, alles er af, instellen als nieuwe iphone?

Dan de apps die problemen geven installeren en testen of het zo wel werkt? En daarna de back-up terug op de iPhone geinstalleerd?

En het werkt nog niet?
  #9  
Oud 05-12-13, 16:51
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard

Dat moet ik dus ook doen? Ik dacht alleen aansluiten op de pc en synchroniseren!

Even voor de duidelijkheid: synchroniseren incl. reservekopie maken = back up toch?

En ik begrijp dus dat ik eerst de apps met problemen moet installeren op een schone iPhone en daarna de back up terugzetten?
  #10  
Oud 05-12-13, 16:56
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanG Bekijk bericht
Dat moet ik dus ook doen? Ik dacht alleen aansluiten op de pc en synchroniseren!

Even voor de duidelijkheid: synchroniseren incl. reservekopie maken = back up toch?

En ik begrijp dus dat ik eerst de apps met problemen moet installeren op een schone iPhone en daarna de back up terugzetten?
Tuurlijk moet je dat ook doen.

In dit geval zou ik eerst synchroniseren. Dan maak je idd ook een back-up.

Maar in dit geval zou ik aangeraden om daarna op reservekopie met wachtwoord of zoiets dergelijks klikken. Dan worden je wachtwoorden mee opgeslagen. Heb je daarna minder werk.

Na de back up klik je op herstel en dan stel in als nieuwe iPhone.

Daarna configureer je de iPhone alsof je hem net nieuw hebt. Dan installeer je youtube en facebook en whatsapp en kijk je of je de melding nog krijgt en of iMessage werkt.

Als dat het geval is, kan je de iPhone weer aansluiten en op back-up terugzetten klikken.

Dan zou, volgens wat ik online lees, het opgelost moeten zijn.
  #11  
Oud 06-12-13, 11:18
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard

Nog even een vraagje: ik heb van mijn whatsapp chatgeschiedenis een back up gemaakt in iCloud.

Als ik mijn iPhone volledig herstel en whatsapp weer installeer, hoe krijg ik mijn chatgeschiedenis dan weer terug geplaatst? Deze functie zie ik nergens. Staan deze oude berichten dan in een aparte map of worden ze gewoon per contactpersoon weergegeven zoals in de oude situatie?

Laatst gewijzigd door JanG; 06-12-13 om 15:43.
  #12  
Oud 06-12-13, 12:55
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanG Bekijk bericht
Nog even een vraagje: ik heb van mijn whatsapp chatgeschiedenis een back up gemaakt in iCloud.

Als ik mijn iPhone volledig herstel en whatsapp weer installeer, hoe krijg ik mijn chatgeschiedenis dan weer terug geplaatst? Deze functie zie ik nergens. Staan deze oude vruchten dan in een aparte map of worden ze gewoon per contactpersoon weergegeven zoals in de oude situatie?
Volgens mij had je zelfs die back-up van je chatgeschiedenis niet moeten maken via iCloud. Ik heb dit nog nooit gedaan voor een herstel en ik heb al mijn gesprekken nog.

Dus ik vermoed dat dit wel automatisch zal gaan van zodra je je terug inlogt met whatsapp.

Er is trouwens een heel groot topic over whatsapp waar je dit kan vragen.

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...app-topic.html
  #13  
Oud 06-12-13, 15:45
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard

Op de site van Whatsapp stat dat Whatsapp zelf geen berichten opslaat bij je account.

Is een reservekopie / back up bij iCloud dezelfde als die je op je computer zelf kan maken? Of zit er verschil tussen die 2?
  #14  
Oud 06-12-13, 15:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanG Bekijk bericht
Of zit er verschil tussen die 2?
iOS: een reservekopie maken en materiaal terugzetten

iCloud: iCloud-opslag en overzicht reservekopie

iTunes: over iOS-reservekopieën
  #15  
Oud 06-12-13, 16:16
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Wat Timosha zegt.
  #16  
Oud 08-12-13, 01:01
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard

Even een kleine update:

Gisteren even langs de lokale applestore geweest. Konden niets voor me doen (lees hadden meer oog voor mensen die naar ipads keken). Enige advies was een restore.

Vanavond heb ik mijn iphone voor de zoveelste maal na de upgrade naar ios7 uit- en weer aangezet. En plotseling kreeg ik ineens bericht dat de activatie-sms van imessage geld kan kosten. Hiermee ingestemd en binnen 1 minuut werkte imessage en facetime. Ook de meldingen van "maak verbinding met iTunes voor gebruik van pushberichtgeving" lijken nu weg te zijn.

Whatsapp nog te weinig gebruikt (was ook storing op hun server) om te testen of ik daar nu ook alle pushberichten van binnen krijg of niet.

Conclusie: voorlopig lijkt 1 probleem definitief opgelost te zijn (imessage en facetime), lijkt het probleem van de pushberichtgeving ook weg te zijn. Whatsapp nog even aankijken / afwachten. Dit alles zonder restore tot nu toe.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik krijg een foutmelding tijdens update iOs 5.1 naar iOs 6.1 ramazan112 iPhone algemeen 15 23-05-13 19:13
Iphone 4 start niet meer na update IOS 5.1.1 naar IOS 6 bartgez106 iPhone algemeen 1 21-03-13 08:39
iPhone: update van tethered ios 4.3.5 naar ios 5.0.1 lukt niet Lolobal Jailbreak 0 20-11-12 10:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:03.