//

instellingen overzetten van 4s naar 4 en vice versa

instellingen overzetten van 4s naar 4 en vice versa discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) mijn zoon heeft een iphone 4 8gb. Ik heb een 4s 16gb. Omdat ik te weinig gebruik maak van alle mogelijkheden wil ik de iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-01-14, 12:24
dreambox dreambox is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 6
Standaard instellingen overzetten van 4s naar 4 en vice versa

mijn zoon heeft een iphone 4 8gb. Ik heb een 4s 16gb. Omdat ik te weinig gebruik maak van alle mogelijkheden wil ik de iphone met mijn zoon "ruilen." Maar hoe zorg ik ervoor dat al mijn apps, contacten etc. beschikbaar blijven bij omzetten naar de iphone 4. En voor de instellingen van mijn zoon geldt natuurlijk hetzelfde.

Kan iemand mij op weg helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-01-14, 12:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

1) Sluit de iPhone 4 aan de PC aan en start iTunes;
2) Noem de iPhone 4 in iTunes "iPhone 4";
3) Synchroniseer de iPhone 4 met iTunes. Er wordt nu ook een backup gemaakt;
4) Sluit de iPhone 4S aan de PC aan en start iTunes;
5) Noem de iPhone 4S in iTunes "iPhone 4S";
6) Synchroniseer de iPhone 4S met iTunes. Er wordt nu ook een backup gemaakt;
7) Herstel de iPhone 4 met iTunes;
8) Na het herstel zal iTunes vragen om een backup terug te zetten. Kies de backup van de iPhone 4S;
9) Herstel de iPhone 4S met iTunes;
10) Na het herstel zal iTunes vragen om een backup terug te zetten. Kies de backup van de iPhone 4;
11) Je kan nu de namen van de iPhones weer aanpassen op de iPhones zelf of met iTunes;

Als je versleutelde backups maakt worden ook alle paswoorden overgezet.

Succes gewenst.
  #3  
Oud 26-01-14, 14:39
dreambox dreambox is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 6
Standaard

Top! Hartelijk dank. Ik ga dit vanmiddag direct proberen.

Wordt ook Whatsapp etc. overgezet? En werkt dit met verschillende Apple Id's (mijn zoon heeft een ander id dan mij).
  #4  
Oud 26-01-14, 18:57
dreambox dreambox is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 6
Standaard

ik heb voor de iphone 4 van mijn zoon een backup gemaakt. Bij mijn iphone 4s geeft Itunes de melding "Configureren als nieuwe Iphone" en "reservekopie terugzetten van ...Iphone van mijn zoon."

Hoe los ik dit op? Ik wil in ieder geval niet mijn contacten verliezen. Eerst via Icloud een backup maken?
  #5  
Oud 26-01-14, 19:34
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dreambox Bekijk bericht
ik heb voor de iphone 4 van mijn zoon een backup gemaakt. Bij mijn iphone 4s geeft Itunes de melding "Configureren als nieuwe Iphone" en "reservekopie terugzetten van ...Iphone van mijn zoon."

Hoe los ik dit op? Ik wil in ieder geval niet mijn contacten verliezen. Eerst via Icloud een backup maken?
Kies voor configureren als nieuwe iphone.. Er wijzigt namelijk niets op die telefoon. Die melding krijg je enkel de allereerste keer dat je je telefoon aansluit op een pc.
  #6  
Oud 26-01-14, 20:13
dreambox dreambox is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 6
Standaard

Thx. ik ga weer aan de slag.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 januari 2014 om 20:34 ----------

zet je de simkaart na de totale omzetting over? Ik krijg nu bij installatie van de backup op de Iphone informatie dat ik op 2 mobiele nummer bereikbaar ben.
  #7  
Oud 26-01-14, 21:35
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dreambox Bekijk bericht
Thx. ik ga weer aan de slag.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 januari 2014 om 20:34 ----------

zet je de simkaart na de totale omzetting over? Ik krijg nu bij installatie van de backup op de Iphone informatie dat ik op 2 mobiele nummer bereikbaar ben.
Dan zou ik m nu gewoon omzetten.
  #8  
Oud 26-01-14, 22:45
dreambox dreambox is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 6
Standaard

Dank! Als digibeet is het mij gelukt. Zoon blij, ik iets minder want de 4 is toch beduidend langzamer dan de 4s. Maar goed...Als vader stel je je dienstbaar op in het belang van het gezin toch

Bedankt voor de supersnelle reacties!
  #9  
Oud 26-01-14, 22:49
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dreambox Bekijk bericht
Dank! Als digibeet is het mij gelukt. Zoon blij, ik iets minder want de 4 is toch beduidend langzamer dan de 4s. Maar goed...Als vader stel je je dienstbaar op in het belang van het gezin toch

Bedankt voor de supersnelle reacties!
Aan die traagheid kan ik mij prima relateren. Heb de 4 van mijn vader weggedaan en mijn 4s aan hem gegeven omdat ikzelf een 5s heb gehaald.. Wanneer ik nu de 4s van mijn vader in mijn hand hebt, lijkt t net dikke stroop door een trechter. Maargoed. Voor hem is de stap van 4 naar 4s wel een hele verademing
  #10  
Oud 28-01-14, 22:08
dreambox dreambox is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 6
Standaard

ik heb op mijn "nieuwe" Iphone 4 een klein probleempje. In de app store staat de apple id van mijn zoon. In het instellingenmenu staat bij App store mijn apple id. Hoe krijg ik de apple id gelijk?

Mijn zoon heeft dit probleem niet op zijn 4s, terwijl de omzetting op gelijke wijze is gegaan.
  #11  
Oud 28-01-14, 22:29
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dreambox Bekijk bericht
ik heb op mijn "nieuwe" Iphone 4 een klein probleempje. In de app store staat de apple id van mijn zoon. In het instellingenmenu staat bij App store mijn apple id. Hoe krijg ik de apple id gelijk?

Mijn zoon heeft dit probleem niet op zijn 4s, terwijl de omzetting op gelijke wijze is gegaan.
In appstore op de ster onderin drukken, scrollen naar beneden, op de apple id van je zoon klikken, uitloggen en vervolgens inloggen met je eigen id zou de oplossing moeten zijn
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Outlook Notes syncen met iPhone 5 en vice versa Toetje53 iPhone algemeen 1 27-01-13 11:37
Wi-Fi naar 3G en Vice Versa Bobby007 iPad algemeen 6 09-05-12 00:42
overzetten data etc van 3 naar 4 hdevries Archief 2 26-08-10 12:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:10.