//

Iphone blijft oude naam gebruiken

Iphone blijft oude naam gebruiken discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb gisteren voor iemand een 2ehands iphone 4s gekocht. De telefoon was teruggezet naar fabrieksinstellingen. Thuisgekomen beginnen met instellen maar al gelijk kon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-04-14, 10:08
Bbuster Bbuster is offline
• iOS 8.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 13
Standaard Iphone blijft oude naam gebruiken

Hallo,

Ik heb gisteren voor iemand een 2ehands iphone 4s gekocht. De telefoon was teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Thuisgekomen beginnen met instellen maar al gelijk kon er geen verbinding worden gemaakt met het Wi-Fi-netwerk. (Werd in eerste instantie wel gewoon gevonden dus dat er iets met de antenne is lijkt me onlogisch dan).

Omdat er geen verbinding gemaakt kon worden maar even met de verkoper contact gehad maar die zei dat het wellicht ingesteld stond op zijn netwerk en de telefoon het best geupdate kon worden. Dit zou het probleem verhelpen.

Dat gedaan, maar toen was de Wi-Fi knop grijs gedisabled. De telefoon maar opnieuw via itunes proberen te resetten maar dat hielp ook niets.

Het rare is dat als ik de telefoon reset en wis, aan itunes hang om als nieuwe telefoon te configureren hij toch de naam van het oude account blijft gebruiken: ("Iphone van .....") en hem dan niet als nieuw instelt maar gelijk klaar is... (zonder apple id).

Ook het resetten van netwerkinstellingen een paar keer geprobeerd maar ook geen succes.

Aan het einde van de avond was wel de Wi-Fi-knop weer enabled maar bleef hij zoeken naar netwerken waarbij niets gevonden kan worden. Terwijl op mijn iphone die er precies naast ligt wel gewoon netwerk gevonden kan worden.

Wat kan het probleem zijn??

Heb veel gelezen en geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Had wel iets gelezen over dat "Find my iphone" aan zou kunnen staan op het oude account?? maar weet niet of dat kan kloppen. Het oude apple id is niet meer actief op de telefoon.


Bedankt alvast voor het meedenken!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-04-14, 10:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bbuster Bekijk bericht
Wat kan het probleem zijn??
Dit:

http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...s-ios-7-a.html
  #3  
Oud 10-04-14, 10:29
Bbuster Bbuster is offline
• iOS 8.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 13
Standaard

Maar dat verklaart niets over het niet mogelijk zijn van instellen als nieuwe telefoon?

Hoe kan hij de oude naam blijven gebruiken terwijl een harde reset is uitgevoerd en tevens in DFU mode is gezet alvorens een nieuwe setup te draaien?
  #4  
Oud 10-04-14, 10:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bbuster Bekijk bericht
Maar dat verklaart niets over het niet mogelijk zijn van instellen als nieuwe telefoon?
Maar dat verklaart wel het grootste probleem.

De naam van de iPhone verander je in Settings -> General -> About -> Name of in iTunes als de iPhone aan iTunes aangesloten is op de PC.
  #5  
Oud 10-04-14, 10:40
Bbuster Bbuster is offline
• iOS 8.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 13
Standaard

Ok, dan is dat probleem eventueel verholpen, alhoewel ik niet snap dat hij de oude naam blijft gebruiken en niet echt opnieuw als iphone wil configureren. Ook zie ik in je topic niet echt een oplossing, alleen het opnieuw instellen van de router kan het probleem verhelpen, maar of dat het probleem is...
  #6  
Oud 10-04-14, 10:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bbuster Bekijk bericht
Ook zie ik in je topic niet echt een oplossing,
Dat is niet mijn topic maar één van de tientallen topics over dit typische probleem met de iPhone 4S. Goede oplossingen zijn er niet behalve het toestel omruilen (als het nog in garantie is). Soms helpt een reflow van de radiochip, soms ook niet.

Succes verder.
  #7  
Oud 10-04-14, 11:00
Bbuster Bbuster is offline
• iOS 8.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 13
Standaard

ow, mja dat is minder.. Toestel zou ong 5 maanden oud zijn zei de verkoper, maar geen idee of dat klopt. Is daar überhaupt garantie op aangezien ik geen bon heb gekregen?

Daarnaast zei de verkoper dat Wi-Fi bij hun wel werkte... als dat klopt kan het niets aan de telefoon zijn?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 april 2014 om 11:46 ----------

Kan het niets te maken hebben met de "find my iphone" wat misschien nog door de vorige eigenaar is aangezet?
  #8  
Oud 10-04-14, 22:18
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bbuster Bekijk bericht
ow, mja dat is minder.. Toestel zou ong 5 maanden oud zijn zei de verkoper, maar geen idee of dat klopt. Is daar überhaupt garantie op aangezien ik geen bon heb gekregen?

Daarnaast zei de verkoper dat Wi-Fi bij hun wel werkte... als dat klopt kan het niets aan de telefoon zijn?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 april 2014 om 11:46 ----------

Kan het niets te maken hebben met de "find my iphone" wat misschien nog door de vorige eigenaar is aangezet?
Heb je dit ter plaatse niet zelf getest allemaal? Mij lijkt het meer en meer dat je een defecte iPhone gekocht hebt.
  #9  
Oud 11-04-14, 09:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bbuster Bekijk bericht

Kan het niets te maken hebben met de "find my iphone" wat misschien nog door de vorige eigenaar is aangezet?
Daar heeft het niets mee te maken want dan kan je de iPhone niet herstellen zonder het Apple ID + paswoord van de vorige eigenaar.
  #10  
Oud 11-04-14, 21:46
Bbuster Bbuster is offline
• iOS 8.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 13
Standaard

Heb daar niet alles kunnen testen, en helaas de Wi-Fi vergeten.

Heb met apple gebeld en hem via een forced restore teruggezet naar IOS7.1.

Nu werkt Wi-Fi redelijk goed. Heb connectie en dat blijft hij ook even houden. Totdat ik een pagina open. Altijd onder het laden van de pagina verliest hij Wi-Fi en komt later weer terug. Dan kan ik de pagina openen maar bij het laden van een nieuwe pagina verliest hij het weer en komt het weer terug...

Iemand suggesties?

De verkoper wil er niets aan doen.. Die heeft namelijk een perfect werkende iphone verkocht zo zegt die zelf...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 april 2014 om 20:52 ----------

Edit:

Nu speel ik (als die Wi-Fi heeft) een youtube film af, verliest na 2 seconden Wi-Fi en krijgt het ook niet meer terug.

Ga ik naar het Wi-Fi menu, dan ziet hij mijn netwerk en blijft er een laadbalkje links draaien...
Heel raar allemaal...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 gebruiken met oude iPad Keyboard dock vraagje Dylanp iPhone accessoires en onderdelen 3 16-10-13 18:41
Iphone 4 blijft oude mail laden crosstreet15 iPhone algemeen 2 18-12-11 12:23
T-Mobile iPhone3G abbo --gebruiken op--> oude iPhone oPhone Odido (T-Mobile) 4 18-07-08 20:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.