//

Geen Carplay in iOS8 voor NL?

Geen Carplay in iOS8 voor NL? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Volgens de nieuwsberichten zou er in de NL-versie van iOS8 geen Carplay zitten. Nu ben ik benieuwd of dit in zijn geheel niet aanwezig is, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-09-14, 13:15
thunder thunder is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 77
Standaard Geen Carplay in iOS8 voor NL?

Volgens de nieuwsberichten zou er in de NL-versie van iOS8 geen Carplay zitten. Nu ben ik benieuwd of dit in zijn geheel niet aanwezig is, of dat het slechts beperkt werkt, omdat er geen NL-Siri is. Nergens wordt precies uitgelegd wat je moet zien als geen Carplay ondersteuning.

Heb namelijk een paar maand geleden een andere auto gekocht (Abarth 500 uit 2009) en de standaard radio werkt niet lekker samen met mijn iPhone 5. Nu wilde ik een Carplay compatible headunit kopen van Pioneer of Alpine met Carplay, maar dan is het wel makkelijk als het ook daadwerkelijk werkt en niet straks weer niet werkt doordat in de NL-versie iOS8 dit niet ondersteund. Als het totaal niet werkt, vind ik het een enorme misser en ik denk dat Pioneer en Alpine daar dan ook niet zo happy mee zijn.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-09-14, 13:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thunder Bekijk bericht
Volgens de nieuwsberichten zou er in de NL-versie van iOS8 geen Carplay zitten.
Waarom zou er een Nederlandstalige versie van Siri nodig zijn om CarPlay te laten werken? Als men in Duitsland Duits kan spreken tegen Car Play of in Frankrijk Frans dan kan men dat in België/Nederland toch ook. Car Play stopt niet met werken als je een grens oversteekt.
  #3  
Oud 15-09-14, 17:19
anske12345's schermafbeelding
anske12345 anske12345 is offline
• iOS 7.0.4
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: maastricht
Berichten: 161
Standaard

dat is klare taal gr anske
  #4  
Oud 16-09-14, 16:00
thunder thunder is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Waarom zou er een Nederlandstalige versie van Siri nodig zijn om CarPlay te laten werken? Als men in Duitsland Duits kan spreken tegen Car Play of in Frankrijk Frans dan kan men dat in België/Nederland toch ook. Car Play stopt niet met werken als je een grens oversteekt.
Nee zo bedoel ik het ook niet. Maar volgens de featurelist van de nederlandstalige versie van iOS die hier op iCulture stond, zou Carplay daar geen onderdeel van uitmaken. Bron: www.iculture.nl/apple-publiceert-lijst-met-ios-8-features-per-land Als het device (iPhone zelf dus) geen Carplay ondersteund, zou je dus kunnen concluderen dat deze feature helemaal niet aanwezig is. Als dat zo is, dan zou het voor mij dus niet zinvol zijn straks een Alpine of Pioneer Carplay-compatible headunit aan te schaffen, omdat me iPhone geen Carplay ondersteund.

Ik vraag me dus af of Carplay in het geheel niet wordt ondersteund, of dat alleen het Siri gedeelte van Carplay niet aanwezig is, vanwege de afwezigheid van Siri in het nederlands. Hoop dat het zo duidelijker is.
  #5  
Oud 16-09-14, 16:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thunder Bekijk bericht
Nee zo bedoel ik het ook niet. Maar volgens de featurelist van de nederlandstalige versie van iOS die hier op iCulture stond, zou Carplay daar geen onderdeel van uitmaken.
Er bestaat geen Nederlandstalige versie van iOS. Er is één versie van iOS met alle ondersteunde talen aan boord.
  #6  
Oud 17-09-14, 16:40
thunder thunder is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 77
Standaard

timosha: Volgens jou zou het dus gewoon moeten werken?

De lijst met landen waar Carplay ondersteund wordt is kort:
https://www.apple.com/ios/feature-av...y-applecarplay

Deze lijst is dus onzinnig?
  #7  
Oud 17-09-14, 17:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thunder Bekijk bericht
timosha: Volgens jou zou het dus gewoon moeten werken?
Ik denk het wel. Volgens die lijst werkt CarPlay in Duitsland (Duitstalig) en Zwitersland (gedeeltelijk Duitstalig). Als ik Van Duitsland naar Zwitserland rijd en steek bij Basel de grens over zou er niets aan de hand zijn. Rijd ik echter van Duitsland naar Oostenrijk (Duitstalig) zou CarPlay in Passau bij de grens stoppen met werken. Denk jij dat CarPlay zo werkt?
  #8  
Oud 17-09-14, 18:55
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Volgens mij wordt een simpel verhaal hier heel moeilijk gemaakt. CarPlay werkt in de meeste landen, maar niet in alle talen. Dat is toch wat Timosha probeert te zeggen?
__________________
Daniel
  #9  
Oud 17-09-14, 19:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager Bekijk bericht
Dat is toch wat Timosha probeert te zeggen?
Min of meer. De TS gaat van totaal verkeerde veronderstellingen uit en die probeer ik met mijn uitleg ad absurdum te voeren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Compatibiliteit apps bij iOS8 Beta joost1234 Ontwikkelen voor iOS 13 29-07-14 16:45
Dubbele foto's iOS8 Wendeltj iPhone Apps 2 03-06-14 18:14
Opvolger Carplay? Happypad iPhone algemeen 1 25-04-14 19:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:52.