//

iPhone 5 zijn klok loopt achteruit/blijft staan

iPhone 5 zijn klok loopt achteruit/blijft staan discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, Zelf ben ik (nog) geen iPhone gebruiker omdat ik tot op heden de schermpjes te klein vond . Kan gaan veranderen met de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-09-14, 16:18
raverke95 raverke95 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 80
Standaard iPhone 5 zijn klok loopt achteruit/blijft staan

Beste forumleden,

Zelf ben ik (nog) geen iPhone gebruiker omdat ik tot op heden de schermpjes te klein vond. Kan gaan veranderen met de iPhone 6 . Maar dit doet er nu even niet toe. Al wel geregeld wat aan vrienden hun iPhone gesleuteld en vaak met succes, maar nu heb ik toch iets waar ik niet wijs uit geraak.

Een buurmeisje kocht in Nederland een "refurbished" iPhone 5 toestel. Het apparaat werkte, doch de klok liep steeds fout. Doordat ze iets te hard geëxperimenteerd heeft, zat heel de boel vast.
Via een DFU heb ik het toestel weer werkend gekregen en gelijk iOs 8 erop gezet.

Ook zonder SIM kaart (bezit even geen nano SIM) lijkt alles te werken. Zolang het scherm aan is, blijft de klok gelijk lopen. Schakel je de telefoon stand-by, of uit, blijft de tijd staan, of gaat zelfs enkele minuten achteruit.

Vliegtuigmodus al geprobeerd, auto-time setting uit gezet en zo handmatig klok ingesteld, tijdzone al eens veranderd, etc. Klok blijft raar doen.

Iemand bekend met dat probleem?

Bedankt!
Gert
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-09-14, 17:30
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 Bekijk bericht
Beste forumleden,

Zelf ben ik (nog) geen iPhone gebruiker omdat ik tot op heden de schermpjes te klein vond. Kan gaan veranderen met de iPhone 6 . Maar dit doet er nu even niet toe. Al wel geregeld wat aan vrienden hun iPhone gesleuteld en vaak met succes, maar nu heb ik toch iets waar ik niet wijs uit geraak.

Een buurmeisje kocht in Nederland een "refurbished" iPhone 5 toestel. Het apparaat werkte, doch de klok liep steeds fout. Doordat ze iets te hard geëxperimenteerd heeft, zat heel de boel vast.
Via een DFU heb ik het toestel weer werkend gekregen en gelijk iOs 8 erop gezet.

Ook zonder SIM kaart (bezit even geen nano SIM) lijkt alles te werken. Zolang het scherm aan is, blijft de klok gelijk lopen. Schakel je de telefoon stand-by, of uit, blijft de tijd staan, of gaat zelfs enkele minuten achteruit.

Vliegtuigmodus al geprobeerd, auto-time setting uit gezet en zo handmatig klok ingesteld, tijdzone al eens veranderd, etc. Klok blijft raar doen.

Iemand bekend met dat probleem?

Bedankt!
Gert
Vreemd probleem, de klok loopt dus niet synchroon met de juiste tijd? Wat is de afwijking?
  #3  
Oud 23-09-14, 22:09
raverke95 raverke95 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 80
Standaard

Om tien voor 6 deze avond heb ik de klok nog eens handmatig ingesteld. iPhone uit (Stand-By) en staat nu (22u08) nog steeds op 17u50. Ga ik er nu eender wat op doen, maar zolang het scherm maar aan is, loopt de klok vanaf 17u50 rustig door.
  #4  
Oud 25-09-14, 11:24
Stinus91 Stinus91 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 10
Standaard

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Ook een iPhone 5 en de tijd verspringt ook/ blijft staan als ik het scherm uitzet.
Reset heeft niet geholpen.
Gebeurt in eender welke tijdzone en maakt niet uit of hij op handmatig of automatisch instellen staat...

Help! Wie weet raad ?
  #5  
Oud 25-09-14, 11:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stinus91 Bekijk bericht
Help! Wie weet raad ?
Kijk eerst in de Diagnostics welke crash reports daar staan.
  #6  
Oud 27-09-14, 22:19
raverke95 raverke95 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 80
Standaard

Domme vraag, maar nog niet veel met iOS gewerkt...
Waar vind ik die diagnostics?
  #7  
Oud 29-09-14, 17:33
peterweenink peterweenink is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 1
Standaard

Zelfde probleem gehad met een iPhone 5C van enkele maanden oud. Uiteindelijk naar de Apple Store in A'dam geweest. Daar was het symptoom niet bekend. Enkele maanden geleden zijn er problemen geweest met de atoomklokken die Apple gebruikte voor synchronisatie. Volgens de Genius medewerker kon dat er wel iets mee te maken hebben. Hij heeft van alles geprobeerd, ook met firmware downgrades en upgrades. Op weg naar huis bleek na 10 minuten al weer dat het probleem niet weg was op een uiteindelijk 'clean' installatie.
Thuis maar met Apple Support gebeld en de iPhone is onder garantie vervangen.
Oorzaak is niet bekend. Het vermoeden van de support medewerker was een hardware probleem. Verder niets meer van gehoord.
  #8  
Oud 29-09-14, 20:09
raverke95 raverke95 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 80
Standaard

Buurmeisje heeft inmiddels al aangegeven dat, op voorwaarde dat de iPhone 5 terug "clean" kon opgestart worden, ze hem terug naar de verkoper mocht sturen en die voor de nodige compensaties zal zorgen.

Opnieuw een reset gedaan (had inmiddels eea geïnstalleerd om te proberen) en ios 8.0.2 erop, maar geen verbetering blijkt. Hier stopt het verhaal dus.

Even off-topic... Ik ben zelf al een 5 jaar Android gebruiker. De gebruiksvriendelijkheid, mogelijkheden en goede hardware in de meeste Androidtoestellen hebben me bij Google gehouden.
Nu weet ik dat Apple en de iPhone geroemd zijn door de stabiliteit en de updates die altijd vlekkeloos zijn...
Het wil lukken dat ik die nu even gevolgd heb, maar iOS 8, 8.0.1 en 8.0.2 bewijzen toch dat het bij Apple even goed fout kan lopen...

Wel toegeven dat het toestel lekker werkt...

Tnx voor de tips!
Gert
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klok iPhone loopt twee minuten achter shanty iPhone algemeen 67 13-10-11 13:55
Klok blijft 1uur verkeerd staan.. PearLRoX iPhone algemeen 0 27-02-11 21:57
tijd / klok op iphone loopt steeds verder vooruit pj0tter iPhone algemeen 5 14-09-10 14:32
klok loopt achter mjiskoot iPhone algemeen 2 28-01-10 16:52
klok loopt achter 84425 Unlock [archief] 1 29-04-08 10:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:55.