//

iPhone 5s zwaar beschadigd, functioneert nog wel volledig

iPhone 5s zwaar beschadigd, functioneert nog wel volledig discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, Na een wilde nacht ben ik onderuit gegaan en heeft mijn iPhone 5S de klap volledig opgevangen. Zie hieronder het resultaat: Voor meer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-12-14, 18:20
Henkpatat Henkpatat is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 11
Standaard iPhone 5s zwaar beschadigd, functioneert nog wel volledig

Beste forumleden,

Na een wilde nacht ben ik onderuit gegaan en heeft mijn iPhone 5S de klap volledig opgevangen. Zie hieronder het resultaat:



Voor meer afbeeldingen:
Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten
Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten
Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

De behuizing aan de achterkant is ingedeukt en naar achteren gebogen. Het scherm is in de linkerbovenhoek los gekomen van de behuizing omdat deze recht is gebleven. Wel beschadigd, zoals op de foto te zien.

Wil graag jullie mening horen of dit zelf te repareren valt door een nieuwe back case en LCD-scherm te bestellen en te monteren. De telefoon vertoont verder helemaal geen mankementen.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groet,

Henkpatat
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-12-14, 19:27
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ja, dat is wel zelf te doen ( heb het zelf ook al 2 x gedaan) ik zou dan wel een backcover kopen waar alle kleine onderdelen al voor gemonteerd zit zodat je alleen het moederbord en batterij hoeft te plaatsen. Deze backcovers zijn maar een paar euro duurder dan een kale, maar het scheelt heel veel tijd en er kan minder snel iets mis gaan.
  #3  
Oud 15-12-14, 19:45
Henkpatat Henkpatat is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 11
Standaard

Bedoel je dan de Front Cam en dergelijke toebehoren? Mijn huidige functioneert namelijk nog gewoon.

Ik zie verschillen tussen deze en deze. De duurdere is al gedeeltelijk in elkaar gezet?
  #4  
Oud 15-12-14, 21:24
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Een nieuw front compleet met home button, front CSM etc kost als je goed zoekt €27,50 incl verzenden , net zo 'duur' als een nieuw front zonder die home button etc. Wat de achterkant betreft , ene met dockconnector, speaker, headphone aansluiting, volume knoppen, silent switch, aan/uit knop etc. is te vinden voor rond de €40,- op EBay . Voor dat geld ga je toch niet alle kleine onderdelen omzetten? Je bespaart hooguit €10,- en de kans dat het misgaat is groter. Moederbord, batterij en nieuw scherm en je bent in nog geen 30 minuten klaar. En eerst de connectors van het scherm vastzetten en als laatst de batterij connector, ik heb het wel eens andersom gedaan en kreeg vaak witte blokken of lijnen in beeld. En je houdt nog veel kleine onderdelen van je oude front en back over wat je als reserve kan gebruiken voor ( hopelijk niet nodig) toekomstige reparaties.

En wat betreft je vraag voor welke ik zou kiezen : is zou de eerste pakken , is wel iets duurder maar je bespaart tijd. Het omzetten van of vervangen van een silent switch vind ik altijd een lastig klusje.
Ik persoonlijk zou niet voor een andere kleur gaan dan het origineel wat je hebt, wat ook beter is mocht je in de toekomst je toestel verkopen. Maar als jij dat een mooie kleur vindt zou ik die nemen, het is immers jij die het gaat gebruiken.

Laatst gewijzigd door faire4u; 15-12-14 om 21:51.
  #5  
Oud 16-12-14, 15:47
Henkpatat Henkpatat is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 11
Standaard

Thanks voor je duidelijke uitleg! Kleur is inderdaad persoonlijke keuze. Ik zie de zwarte met goud niet zoveel dus dacht wel leuk om een keer wat anders te hebben.
Voor de front heb ik deze gevonden. Dit bedoel je met al die kleine onderdelen toch?
  #6  
Oud 16-12-14, 16:10
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Natuurlijk ben je pas thuis onderuitgegaan en kun je een beroep doen op je inboedelverzekering...?
  #7  
Oud 16-12-14, 16:13
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Natuurlijk ben je pas thuis onderuitgegaan en kun je een beroep doen op je inboedelverzekering...?
Dank. Dankzij dit soort acties betalen we uiteindelijk allemaal meer voor de inboedelverzekering.
  #8  
Oud 16-12-14, 16:18
Henkpatat Henkpatat is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Natuurlijk ben je pas thuis onderuitgegaan en kun je een beroep doen op je inboedelverzekering...?
Aan gedacht maar dit levert toch enige ethische bezwaren op. O.a. wat boven mij genoemd werd.
  #9  
Oud 16-12-14, 19:53
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

@henkpatat, dat is wat ik bedoel met compleet scherm, maar ik heb ze gezien voor €27,50 incl. verzending vanuit Australië. Die link is hier in een van deze topics geplaatst. Prijs in aus $ 38 plus $28 voor verzending, maar als je bij verzend opties kijkt zie ja dat het $28 aus dollar is voor expres delivery. Gewone luchtpost wat 2 dagen langer duurt ( volgens de gegevens in de advertentie ) kost maar $1,88 aus dollars. Mocht ik de link vinden dan zal ik die alsnog plaatsen.

Ik heb bij die van mij alleen het glas vervangen omdat ik persé een scherm wilde met origineel lcd. Dus als je tijd genoeg hebt is dat misschien ook een optie. Glasplaat iphone 5S koste €1,50 en voor het te lijmen aan het lcd heb ik gel lijm voor nagels gebruikt ( te koop bij de kruitvat voor €2,70) deze hard uit bij ultra violet licht net als de Loca Glu wat ze normaal ervoor gebruiken, ze hebben tegenwoordig ook vellen Loca Glu, dus niet vloeibaar, heel makkelijk in gebruik en geen luchtblaasjes onder het glas. Bovenstaande alleen doen als je veel tijd hebt en het leuk vindt om te doen.

Laatst gewijzigd door faire4u; 16-12-14 om 20:06.
  #10  
Oud 16-12-14, 20:31
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Moet je wel een duur inboedel pakket hebben waar inclusief sieraden computers en smartphones gedekt zijn.
Je betaald dan uiteindelijk toch je eigen schade en er is ook een eigen risico.

Iets te gemakkelijk gezegd steeds dat deze schade Door de inboedel verzekering gedekt is.
  #11  
Oud 16-12-14, 21:03
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
Moet je wel een duur inboedel pakket hebben waar inclusief sieraden computers en smartphones gedekt zijn.
Je betaald dan uiteindelijk toch je eigen schade en er is ook een eigen risico.

Iets te gemakkelijk gezegd steeds dat deze schade Door de inboedel verzekering gedekt is.

Ook iets te makkelijk gezegd. , vervang alles zelf .
  #12  
Oud 16-12-14, 22:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glotter Bekijk bericht
Dank. Dankzij dit soort acties betalen we uiteindelijk allemaal meer voor de inboedelverzekering.
Daarom is een inboedel verzekering hebben ook onzin en te duur.
  #13  
Oud 17-12-14, 17:29
Henkpatat Henkpatat is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
@henkpatat, dat is wat ik bedoel met compleet scherm, maar ik heb ze gezien voor €27,50 incl. verzending vanuit Australië. Die link is hier in een van deze topics geplaatst. Prijs in aus $ 38 plus $28 voor verzending, maar als je bij verzend opties kijkt zie ja dat het $28 aus dollar is voor expres delivery. Gewone luchtpost wat 2 dagen langer duurt ( volgens de gegevens in de advertentie ) kost maar $1,88 aus dollars. Mocht ik de link vinden dan zal ik die alsnog plaatsen.

Ik heb bij die van mij alleen het glas vervangen omdat ik persé een scherm wilde met origineel lcd. Dus als je tijd genoeg hebt is dat misschien ook een optie. Glasplaat iphone 5S koste €1,50 en voor het te lijmen aan het lcd heb ik gel lijm voor nagels gebruikt ( te koop bij de kruitvat voor €2,70) deze hard uit bij ultra violet licht net als de Loca Glu wat ze normaal ervoor gebruiken, ze hebben tegenwoordig ook vellen Loca Glu, dus niet vloeibaar, heel makkelijk in gebruik en geen luchtblaasjes onder het glas. Bovenstaande alleen doen als je veel tijd hebt en het leuk vindt om te doen.
Dank voor je uitleg. Nee, dat zie ik mijzelf nog niet snel doen. Ben niet echt heel handig met lijm en dergelijke. Als je die link kan vinden, graag zelfs!
  #14  
Oud 18-12-14, 23:38
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Sorry, het scherm wat ik gezien heb is voor de gewone 5 en niet voor de 5 S. 😇 😴

http://ebay.to/1w3A8j5
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Muziek niet in Itunes wel nog op Iphone beketom iTunes 0 24-11-11 17:32
Afbeeldingen kwijt op pc maar nog wel op iphone Aiisling iTunes 3 23-11-09 15:05
iPhone 2G -> Wi-Fi functioneert niet 100% Bram. Wi-Fi 8 01-01-09 18:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:42.