//

iPhone 5 zegt dat hij oplaadt, doet dit niet.

iPhone 5 zegt dat hij oplaadt, doet dit niet. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb een iPhone 5 met de laatste iOS update en deze laadt sinds vanmorgen niet meer op. Nu had ik al het probleem ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-01-15, 23:31
Marc1903 Marc1903 is offline
• iOS 9.3.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 21
Angry iPhone 5 zegt dat hij oplaadt, doet dit niet.

Hallo,

ik heb een iPhone 5 met de laatste iOS update en deze laadt sinds vanmorgen niet meer op. Nu had ik al het probleem dat de batterij sneller leeg is dan hoort maar hier had ik niet zo'n problemen mee (vaak bij een stopcontact in de buurt etc.)

Hij heeft geen garantie bij Apple meer omdat het toestel met niet officiele Apple producten is gemaakt (nieuwe batterij, nieuwe Wi-Fi connector). De nieuwe batterij heeft echter geen verschil gemaakt.

Sinds deze morgen laadt de iPhone niet meer op. Als ik hem aansluit op een stopcontact, trilt hij en wordt het batterijtje groen (wat dus aangeeft dat hij zou opladen). Echter komen er geen procenten bij. Hij gaat nu wel lang mee (tenzij ik hem dus van de oplader afhaal) maar gaat wel leeg als ik hem gebruik.

Ik heb verschillende snoertjes en stekkers geprobeerd, dit heeft geen verschil gemaakt.

Ik heb de iPhone ook op mijn Macbook aangesloten. iTunes maakt verbinding met het toestel maar ook zo laadt hij niet op. Er staat in iTunes ook niet dat hij aan het opladen is, alleen dat ik verbonden ben.

Ik heb voorzichtig geprobeerd de dock connector schoon te maken, dit heeft niets uitgehaald.

Zou het kunnen helpen om de iPhone terug te zetten naar fabrieksinstellingen of moet ik er (weer) iets aan laten verbouwen?

De nieuwste batterij die er in zit, is er drie weken geleden in gegaan. De telefoon is niet gevallen en gisteren deed hij het nog. Hij is met 60% aan de oplader gegaan en ik werd wakker met 64% waar hij dus 9 uur aan de oplader heeft gelegen.

Ik begin lichtelijk wanhopig te raken, iemand die de gouden tip heeft?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-01-15, 23:52
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

is je dockconector niet gewoon stuk?
__________________
Er zijn teveel "kenners"maar te weinig mensen die het snappen.
  #3  
Oud 01-01-15, 23:55
Marc1903 Marc1903 is offline
• iOS 9.3.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 21
Standaard

Hoe kan ik dat zien? Het lijkt mij dat als deze geen contact meer kan maken, dat hij ook niet zegt dat de iPhone oplaadt... toch?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 januari 2015 om 23:23 ----------

Update: Ik leg hem nu aan de oplader die ik in de muur heb gestoken en het duurt even voordat hij trilt en zegt dat hij oplaadt, normaal doet hij dit binnen een seconde, nu duurde het vijf seconden.
  #4  
Oud 02-01-15, 00:27
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

Wacht een paar minuten en kijk of hij nog steeds oplaad, probeer niet aan de kabel te komen.
  #5  
Oud 02-01-15, 00:59
Marc1903 Marc1903 is offline
• iOS 9.3.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 21
Standaard

Hij geeft nog steeds aan dat hij oplaadt maar is niet warm (wat hij normaal wel is als hij oplaadt) en is van 40% naar 37% teruggelopen sinds mijn vorige update.
  #6  
Oud 02-01-15, 10:40
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Verkeerde batterij geplaatst ,hier zijn al diverse topics van
  #7  
Oud 02-01-15, 13:40
Marc1903 Marc1903 is offline
• iOS 9.3.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 21
Standaard

Heb er niks over kunnen vinden, sorry dus als het een dubbeltopic is.

Komt dit echt enkel door die batterij dan? Waarom gebeurt het dan nu pas en niet toen hij gezet was?
  #8  
Oud 02-01-15, 15:44
Marc1903 Marc1903 is offline
• iOS 9.3.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 21
Standaard

Ik heb er een nieuwe batterij in laten zetten. Hij is nog steeds snel leeg dus ik gok dat dat gewoon in de telefoon zit, haar hij laadt weer op!
  #9  
Oud 03-01-15, 17:51
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Zou ook kunnen dat de laadchip op het moederbord defectief is. Dit is in vele gevallen moeilijk of niet te repareren.

Edit: hij laadt weer op na vervanging van de batterij? Laad hij ook goed door?
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
Reageren

Labels
batterij niet oplaadbaar, batterij snel leeg, iphone laadt niet op



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Leverancier KPN zegt dat mijn iPhone 4 simlockvrij is. Echter Tele2 zegt van niet. puck1972 Unlock 7 24-09-14 13:57
Iphone 1e gen. zegt dat simkaart niet wordt ondersteund Rubske iPhone algemeen 1 28-09-11 21:51
iPhone weet niet dat hij oplaadt FlorianG iPhone algemeen 2 29-03-10 13:55
Windows: iTunes zegt dat iphone vol zit, maar dat is niet zo... Guest-20151113171500 iTunes 6 22-12-08 11:09
HELP! Iphone zegt dat hij vol is maar er staat niks op?! Royal_e iPhone algemeen 0 10-04-08 22:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:30.