3G-Snelheid enquete discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) mjonker, jij gebruikt het voor je laptop dan zeker? Want mobiele telefonie internet van KPN is max 128 kB/s (16 Kb/s). En die nieuwe snelheden ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
mjonker, jij gebruikt het voor je laptop dan zeker? Want mobiele telefonie internet van KPN is max 128 kB/s (16 Kb/s). En die nieuwe snelheden die je geeft zijn ook voor mobiel internet via de laptop. Het gaat hier om een test op de iPhone.
Oja mijn snelheid met Hi Eindeloos via 3G. 128 kBit/s(16 Kbyte/s). Hoop dat KPN dit jaar snel de snelheden omhoog gooit. Laatst gewijzigd door Reverb; 19-01-09 om 22:00. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Nee hoor, is niet voor m'n laptop. Vandaag nog even gebelt met KPN en daar de bevestiging gekregen dat dit (gelijk aan de website) dat dit de snelheden zijn voor zakelijke mobiele data telefonie. Moet er wel bij vermelden dat ik bij lange na niet haal....
Er was nl. al een verschil in snelheid met zakelijk en prive gebruik. Blijkbaar is e.e.a. nog verder omhooggeschroefd Zie hier de link: E-mail en internet op uw mobiel - KPN |
|
||||
|
||||
Dat is mijn snelheid.
|
|
|||
|
|||
snelheid
Mensen begrijp allemaal ff goed dat 1500 kbps geen 1,5 Mbps is
kbps staat voor kilobit per seconde en Mbps staat voor megabyte per seconde en 8 bits = 1 byte voor de correctie grs |
|
|||
|
|||
Goed dat je daar nog even op wees, maar je hebt gelijk, 1500 kbps staat gelijk aan 12.00 Mbps of 1,5 MB/s. Lekker verwarrend...KPN heeft inderdaad alleen de zakelijk abbo's qua snelheid verhoogd naar 7200/1400. Wel vreemd dat prive nog steeds achter blijft.
Weet iemand de max. van 3G met de iphone?(meen iets te herinneren dat dit 3.6 MB/s was?) |
|
|||
|
|||
iphone 3g
Specificaties iPhone 3G
SchermBeelddiagonaal van 3,5" (8,9 cm), resolutie van 320 bij 480 pixels. Scherm gebruikt een multitouch touchscreentechnologie. Met 163 ppi.Grootte115 x 61 x 11,6 mmGewicht133 gramBesturingssysteemAangepaste versie van Mac OS XVerbindingenMet de computer via een 30-pins iPod dock connector, Wi-Fi, Bluetooth.NetwerkenGSM (850/900/1800/1900), Data GPRS/EDGE (Tot 220 Kbps), UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)Geheugen8 of 16 GB intern, niet uitbreidbaar geheugenBatterijIngebouwd. 5 uur bel-, 6 uur internet-, 7 uur videotijd, 24 uur voor enkel audio. In standby: 300 uur.KleurZwart (8, 16 GB), Wit (16 GB)Levering11 Juli2008 - hedenVersieWordt geleverd met Firmware 2.2 Wat is hsdpa High-Speed Downlink Packet Access of HSDPA is een protocol voor de mobiele telefoon. Het wordt ook wel 3.5G (of "3½G", òf 3G+) genoemd. HSDPA is een pakketgeschakelde communicatiedienst met een transmissiesnelheid tot 10 keer de UMTS snelheid van 384 kBit/s. Beter dan UMTS moet dit mobiel internet breedbandig maken. De maximale snelheid van HSDPA is ongeveer 1/10 van de maximale snelheid van een kabel- of een ADSL-verbinding. In feite is HSDPA een nieuwe versie van de bestaande standaard, waardoor deze voor operators vrij eenvoudig is toe te passen. Naar verwachting zullen alle operators met UMTS ook HSDPA gaan bieden. Vodafone is de eerste provider in Nederland die categorie 6 van HSDPA introduceert (3.6 Mbps). Naar verwachting kunnen de HSDPA verbindingen (mits de juiste hardware geïnstalleerd wordt) de maximale snelheid van 7.2 Mbit/s halen. T-Mobile verwacht in 2007 dit al te verdubbelen naar 3,6 Mbps, wat Vodafone al in Duitsland aanbiedt. De introductie van 4G komt eraan onder de naam LTE, wat staat voor Long Term Evolution. Deze ontwikkeling maakt het mogelijk om snelheden van tussen de 20 en 100 Mbit/s te behalen. gewoon wiki kijken en je weet voldoende |
|
|||
|
|||
ik gebruik geen edge of 3g omdat ik geen internet op mijn abbo heb
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Dat voegt ook echt wat toe aan deze tread
|
|
|||
|
|||
Hier in Deventer kom ik met 3G van Vodafone niet boven de 70 kb/s (560kbps). Waardeloos gewoon. En dan is het op goeide dagen. Met het snelste (onbeperkt internet) abo. Iemand enig idee waarom het zo laag kan zijn? Of is dit de ervaring van meer mensen met Vodafone of regio Deventer.
Volgens mij heb ik alle instellingen precies zoals ze moeten: live.vodafone.com vodafone vodafone Heb me al rot gezocht op het forum, of zie ik iets over het hoofd. Vind het knap waardeloos. |
|
|||
|
|||
Ik heb 0.33 Mbps in mijn huis in Kerkrade aan de Duitse grens (Vodafone). Heb wel 3G in het balkje staan en alle streepjes zijn zichtbaar
UPDATE: Via Wi-Fi is de snelheid ook 0.33 Mbps, terwijl mijn internetverbinding 30-35 mbps is.... Laatst gewijzigd door RHochstenbach; 02-02-09 om 14:47. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Dit geld ook voor mij binnen 3G 0.33 Mbps en via Wi-Fi ook maar 0.32 Mbps toen een keer via speedtest.nl getest, binnen 3G 1192 Kbps en Wi-Fi 7991 Kbps dit alles in sumar (friesland) |
|
|||
|
|||
7822kbyt/sec
das niet mis volgens mij! |
|
|||
|
|||
Pfff ik heb maar 136 kbps :s
3g in dordrecht. Gaar man |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Kan ik trouwens die snelheid gebruiken als ik mijn macbook het internet opstuur via mijn iphone om bijv. te gaan downloaden middels usenet?
|
|
|||
|
|||
Ik heb eens een snelheidtest gedaan met de speedtest.net app. Vanuit Kerkrade is mijn downloadsnelheid 1,93 Mbps en de Uploadsnelheid 0,03 Mbps.
|
|
|||
|
|||
download 0.13mbps (132kbps/ 16kb/s) kpn hi , ik weet niet wat het probleem is ik kom de straat nog niet uit.
mischien die yellowsnow, of die *** *** hi van kpn |
|
|||
|
|||
Citaat:
Mja gaat wel een tijdje duren voordat je een film binnen hebt dan En bij mij loopt me batterij van me iphone sneller leeg dan dattie oplaadt, als pdanet draait dusja.... Hebben anderen daar trouwens ook last van?? |
|
|||
|
|||
heb hetzelfde... 0.13mbps via Hi eindeloos...
Leuk zo'n eindeloos wachten bundel... |
Labels |
iphone, snelheid, speedtest |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
De iPhone 4 bezorging enquête | McNessie | iPhone algemeen | 18 | 20-08-10 17:03 |
Enquete studie | mrnielson | Chat en geruchten | 0 | 12-05-09 15:27 |
Enquete: Drugsgebruik | BadSide | Archief | 2 | 09-11-08 00:34 |
Enquête | SanderSwier | Chat en geruchten | 5 | 09-10-07 22:49 |
|
|