//

Siri werkt niet met de microfoon wel met dictafoon

Siri werkt niet met de microfoon wel met dictafoon discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Op mijn iPhone 5 met iOS 8.3 werkt de ingebouwde microfoon niet met Siri. Het vreemde is dat de microfoon wel werkt bij de dictafoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-04-15, 21:21
YannickMB YannickMB is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2015
Berichten: 2
Standaard Siri werkt niet met de microfoon wel met dictafoon

Op mijn iPhone 5 met iOS 8.3 werkt de ingebouwde microfoon niet met Siri.

Het vreemde is dat de microfoon wel werkt bij de dictafoon en ook bij de "word to text" optie. Siri werkt ook via de headset van Apple.

Het is me opgevallen dat er meerdere mensen zijn met dit probleem maar dat er geen duidelijke oplossing voor is.

Hoe is het mogelijk dat Apple zelf hier geen oplossing voor heeft...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-04-15, 13:38
Robin91 Robin91 is offline
• iOS 13.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 41
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, werkt inderdaad wel via Bluetooth en headset. Heb contact gehad met de klantenservice van Apple, meerdere mensen gesproken daar maar ze hebben geen idee. Zelfs nog nooit van dit probleem gehoord, dit terwijl ik na een beetje googlen meerdere malen dit probleem tegen kwam. Uiteindelijk kreeg ik de supervisor daar aan de lijn maar ook zij kon geen antwoord geven en gaat nu contact opnemen met Apple zelf(?) en zou me begin deze week weer terugbellen.
  #3  
Oud 15-04-15, 20:51
Hallink Hallink is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Nijverdal
Berichten: 1
Standaard

Hier hetzelfde probleem met mijn iPhone6 64GB. Heb alles al geprobeerd. Taalinstellingen gewijzigd, toetsenborden gewijzigd, harde reset meerdere malen, enz. Het werkt gewoon niet. Erg frustrerend. Keek zo lang uit naar Siri in Nederlands. Is het er, kan ik er geen gebruik van maken. Hopen dat er snel een oplossing komt.
  #4  
Oud 17-04-15, 00:02
WouterWW WouterWW is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 7
Standaard

Hier precies hetzelfde, hopen op een snelle fix hiervoor
  #5  
Oud 17-04-15, 14:11
WooZaa WooZaa is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Locatie: Noord Holland
Berichten: 13
Standaard

Mijn iphone 5 16gb heeft dit ook, die lijn blijft gewoon vlak. (ios 8.3)
Heel soms zegt ie nog dat hij mij niet kon verstaan.

Het gekke is dat het wel even heeft gewerkt met ios 8.3. alle andere functie die de mic gebruiken werken goed.

Ik heb de telefoon even opengemaakt en op de mic's getikt maakt allemaal niks uit. toen een oude flex cable aangesloten met powerbutton en volume button toen kreeg ik hem werkend. (toeval??)

Helaas ging mijn accu stuk toen ik mijn pinpas eronder schoof :S gelijk maar een nieuwe accu + housing besteld dan is ie straks gelijk als nieuw.

Zodra alles binnen is ga ik dit nog even verder testen, mogelijk is dit de oplossing.

(ps heb ik niet kunnen testen omdat hij het nu even niet doet, maar velen hadden ook problemen met filmen met de front cam er zou geen geluid worden opgenomen)
  #6  
Oud 01-05-15, 10:44
WooZaa WooZaa is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Locatie: Noord Holland
Berichten: 13
Standaard

Ik kan niet 100% zeggen wat het was maar het werkt nu 100%

Ik had de complete flex cable vervangen (volume, mic, powerbutton) toen werkte het heel even. (ook heb ik gelijk dat rubbertje onder die mic weg gehaald die zou ook wel eens problemen geven.maar dit maakt allemaal geen verschil, kan ook tikken waar ik wil siri reageerde niet. (dictafoon en de voice commandos als je siri uitzet wel)

Nu ze ik mijn oude gebarste scherm erop en jauwhoor siri werkt weer.
Ik heb nu dus de flex cable van de front cam overgezet naar mijn nieuwe scherm en hij werkt nu al een paar dagen goed.

Nu zou je denken dan was dat het, maar wat ik niet kan verklaren is dat ik met testen siri een keer werkend had zonder dat de front cam flex überhaupt in het scherm zat..

Heel vaag maar ik denk ik deel het toch misschien heeft iemand wat aan deze info.
  #7  
Oud 03-05-15, 23:49
WouterWW WouterWW is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 7
Standaard

Nog andere oplossingen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Siri reageert niet op microfoon koz iPhone algemeen 19 09-12-15 17:23
Microfoon werkt niet met opnemen vision450 iPhone algemeen 18 02-02-13 19:38
NS reisplanner werkt wel op Wi-Fi maar niet met 3G Fleur90 iPhone Apps 6 29-01-13 22:29
Microfoon werkt niet tijdens bellen, wel tijdens speakerphone blaugrana iPhone algemeen 1 20-07-12 18:04
Push Notifications werkt niet met Wi-Fi wel 3G haarlem023 Archief 1 11-11-09 17:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.