//

Iphone 5 valt steeds uit

Iphone 5 valt steeds uit discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals mijn titel al zegt valt mijn iphone steeds uit. Dit heb ik helaas al eerder gehad en toen ben ik er mee naar een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-06-15, 15:59
Lisaaax Lisaaax is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 13
Standaard Iphone 5 valt steeds uit

Zoals mijn titel al zegt valt mijn iphone steeds uit.

Dit heb ik helaas al eerder gehad en toen ben ik er mee naar een telefoonzaak gegaan, waar ze een nieuwe batterij erin gezet hebben omdat ze allemaal dachten dat het de accu was. Het probleem was toen even verholpen maar zo'n 2 weken daarna begon het weer opnieuw. Het beeld werd korrelig en ging gelijk over naar zwart beeld. Vaak kwam daarna het apple logo in beeld en even later weer mijn startscherm. Soms startte hij helemaal niet meer op en deed ik een soft-reset door mijn aan-knop + home button beide 10 seconden in de houden en vaak deed hij het dan weer waarna hij later op de dag weer uit ging.

Mijn batterij was altijd nog vol genoeg terwijl hij het deed. Ook wanneer hij weer aan ging was het percentage nog hetzelfde als toen hij uit ging.

Toen ben ik weer terug gegaan en heb ik gezegd dat het waarschijnlijk niet de accu was want hij deed het weer opnieuw. Ze hebben hem toen helemaal gereset en dus was ik gelijk al mijn gegevens kwijt. Ik had daardoor ook geen backup kunnen maken om erop te kunnen zetten.

Nu een half jaar later is hetzelfde probleem dat hij steeds uitvalt weer terug. Heeft iemand een idee wat het dan kan zijn?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-06-15, 16:15
juan-89 juan-89 is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 14
Standaard

Doordat je zegt dat je scherm korrelig en zwart wordt klinkt het alsof het een probleem is met het beeldscherm, of de hardware die de telefoon draaiende houdt. Je zegt dat je het ook al eerder hebt gehad? Betekent dat, dat er ook een tijd is geweest dat je iPhone het gewoon goed deed?

Als ik jou was zou ik ermee naar de verkoper gaan en een beroep doen op je garantie als je dat nog hebt. Misschien als je geen garantie meer hebt (door verloop van tijd of omdat je een andere reparateur hebt ingeschakeld), kan je ook nog een beroep op garantie van de reparatie doen. Omdat de reparateur de reparatie kennelijk niet goed heeft uitgevoerd, moet hij het dan opnieuw doen.
  #3  
Oud 15-06-15, 20:05
Lisaaax Lisaaax is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 13
Standaard

Maar wat als er nooit iets met mijn scherm is gebeurd? Er is namelijk nog nooit water op gekomen of ergens op gevallen.

Ik wil nu (hij doet het weer even) een reservekopie maken op icloud alleen als ik dan op 'Maak nu reservekopie' klik krijg ik dit in beeld:
Voltooien van de laatste reservekopie is mislukt.

Blijkbaar kan ik nu ook al geen reservekopie maken!
  #4  
Oud 15-06-15, 21:24
juan-89 juan-89 is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 14
Standaard

Is er verder nog iets dan wat er met je iPhone is? Wanneer is je telefoon begonnen met rare symptomen zoals uitval van je scherm e.d.?

En de reservekopie... Doe je dit over Wi-Fi? Of over kabel? Als je dit tot nu toe over Wi-Fi hebt gedaan, dan is het misschien een idee om dit eens over de bij aankoop meegeleverde usb-kabel te proberen. Soms kan een instabiele Wi-Fi voor dit soort problemen zorgen.
  #5  
Oud 15-06-15, 21:57
Lisaaax Lisaaax is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 13
Standaard

Ik ben ten einde raad! Hij is net uitgevallen en wil nu niet verder komen dan het apple-logo. Ik heb hem al aan itunes aangesloten om te herstellen maar zelfs itunes gaf geen melding. Heb het dus ook nog bij een andere computer geprobeerd maar ook daar doet hij het niet.

Als ik er morgen mee naar de maker ga ben ik weer al mijn foto's en contacten kwijt omdat hij geen back-up wou maken. De enige die wel gelukt is, is die van whatsapp.

Alleen nu is er geen beginnen meer aan :'(
  #6  
Oud 16-06-15, 14:01
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Balen dat hij stuk is, maar hoezo alle data kwijt? Contacten gooi je toch (standaard) naar icloud, foto's wellicht ook? Whatsapp kan ook backuppen naar icloud.
Als je de boel weer werkend hebt, zou ik me daar eerst eens in verdiepen zodat mocht wer weer eens iets gebeuren, je data in ieder geval veilig staat.
  #7  
Oud 16-06-15, 20:45
Lisaaax Lisaaax is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 13
Standaard

Ik heb mijn iphone vandaag naar de telefoonzaak gebracht omdat ik hem vanochtend nog steeds niet aan kreeg. Hun zijn ermee bezig geweest, namelijk accu verwisseld om te kijken of dat het probleem was maar hij deed het daarna nog niet, ook hebben ze de dockaansluiting vervangen maar ook dit was niet het probleem.

Ze hebben hem toen aan itunes gelegd om hem eerst bij de laten werken, dit leek goed te gaan tot er aan het einde een foutmelding kwam.
Vanmiddag uiteindelijk maar een leentoestel meegekregen en nu afwachten wanneer ze bellen om te zeggen wat er aan de hand was en hopelijk ook om te zeggen dat hij weer helemaal goed is!

Het is eigenlijk wel apart dat zelfs al die mannen die er werken dit nog nooit eerder gehad hebben en dus geen idee hebben wat het is!
  #8  
Oud 17-06-15, 11:36
Robbo34 Robbo34 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Wat voor een telefoonzaak heb je gebruikt?
Je kan de hard reset doen, maar dat zal al wel gebeurd zijn.
Het klinkt wel alsof er iets met idd je beeldscherm zelf is, of iig iets met de connectoren naar je beeldscherm, vraag daar eens naar. In het slechtste geval is er een probleem met je logic board.
  #9  
Oud 17-06-15, 22:00
Lisaaax Lisaaax is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 13
Standaard

Ik heb hem bij een kleiner bedrijf hier in de buurt gebracht, die goed bekend staan om de reparaties die ze doen. Ze staan trouwens wel ingeschreven bij de kamer van koophandel. Het is niet zo'n bedrijfje die je midden in de stad ziet met om maar zo even te zeggen, buitenlanders.
  #10  
Oud 18-06-15, 09:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lisaaax Bekijk bericht
Het is niet zo'n bedrijfje die je midden in de stad ziet met om maar zo even te zeggen, buitenlanders.
Ik, als buitenlander, zou eerst eens in de Diagnostics naar de crash reports kijken. Die binnenlanders hebben dat blijkbaar allemaal niet nodig. Die vervangen liever van alles en nog wat.
  #11  
Oud 19-06-15, 12:27
Lisaaax Lisaaax is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 13
Standaard

Sorry zo bedoelde ik het niet!

Maar hij is inmiddels gemaakt, was voor mij een best groot bedrag. De printplaat (?) was namelijk versleten en moest vervangen worden.
  #12  
Oud 19-06-15, 12:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lisaaax Bekijk bericht
De printplaat (?) was namelijk versleten en moest vervangen worden.
Printplaten verslijten niet (Logic boards ook niet). Maar toch tof dat het opgelost is.
  #13  
Oud 19-06-15, 14:23
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

En wat is een groot bedrag? meer dan € 100,- ? en weet je wat ze hebben vervangen?
  #14  
Oud 01-11-15, 00:45
Neik Neik is offline
• iOS 9.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 1
Standaard

Ik heb exact hetzelfde probleem met een iPod Touch 5:
Bij gebruik van meerdere apps tegelijk wordt het beeld even korrelig/streperig, vervolgens donker, en vervolgens herstart de ipod.
Enige momenten waarop de ipod gewoon werkt, is wanneer er maximaal 5 apps op geïnstalleerd staan en ik niet te veel apps niet tegelijkertijd heb open staan.
Ben heel erg of en hoe het probleem verholpen wordt!
  #15  
Oud 01-11-15, 02:00
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Blijft hij wel gewoon werken ook al heb je meer dan 5 Apps draaien als die aan de lader hangt? Wanneer dit het geval is dan is het goed mogelijk dat je accu aan vervanging toe is.
  #16  
Oud 01-11-15, 09:08
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Vergelijk je nieuwe imei nummer eens met je oude ???
  #17  
Oud 01-11-15, 09:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Vergelijk je nieuwe imei nummer eens met je oude ???
iPod Touch 5 en IMEI?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 valt steeds uit vy_k iPhone algemeen 5 23-07-14 17:24
Iphone 4 valt steeds uit darksel iPhone algemeen 5 05-04-14 16:17
iPhone valt steeds uit jaynor iPhone algemeen 7 22-10-12 22:16
iPhone 4 valt steeds uit Sights iPhone algemeen 1 28-02-12 15:51
iphone 3g valt steeds uit grijsmuis iPhone algemeen 7 20-09-10 15:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:31.