iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Stof onder het Iphone Scherm/Glas (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/16553-stof-onder-iphone-scherm-glas.html)

SieteNL 18-02-09 11:34

Ik heb mijne ook zaterdag naar de T-mobile shop gebracht. Ik had het zelf niet zo in de gaten dat er stof onder zat, maar iemand zei het. En dan ga je er enorm op letten. De verkoper ging inderdaad kijken of er een gap zat, maar kon niks vinden. Hij stuurde hem op en binnen 2 weken zou ik een nieuwe krijgen.

Relaxman93 18-02-09 13:07

Hallo SieteNL, wat een pech hebben we allemaal met die stofdeeltjes. Ik heb nu mijn 3e Iphone en het is nog steeds niet stofvrij. Ik had hem ook teruggebracht en kreeg een nieuwe binnen circa 10 - 14 dagen. Het is dan ook goed dat je terug bent gegaan en dan waarschijnlijk een nieuwe krijgt.
Ik denk zelf dat geen een Iphone stofvrij zal zijn en er dus altijd wel stof onder het scherm kan komen.
Maar verder wens ik je alvast veel Iphoneplezier met je nieuwe Iphone 3g!

Mvg, Relaxman;)

readon 08-03-09 20:22

en heb je een nieuwe gekregen?

Bordyl 08-03-09 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door readon (Bericht 264447)
en heb je een nieuwe gekregen?

Zouden ze daar zo vrijgevig mee zijn? Maar jah, als het moet moet het hé...

SieteNL 08-03-09 21:43

Oh sorry, ja binnen een week had ik een nieuwe. Perfect geregeld

Bordyl 08-03-09 22:49

Cool ;) alleen jammer van al je apps met hoge records, gegevens , etc.

SieteNL 08-03-09 22:55

Al me instellingen heeft hij netjes in Itunes opgeslagen. En de scores bij spelletjes interesseren mij niet.

martijn77 24-03-09 09:37

Hoi, als ik het dus goed begrijp krijg je een nieuwe iphone als je hem opstuurd wegens stof onder het display?

SieteNL 24-03-09 11:26

Dat klopt martijn.

Ibob 26-03-09 00:16

phone app kwijt na installatie van Inav..
 
goedendag,

weet niet of ik hier goed zit? maar heb het volgende probleem: heb vorige week Inav geinstalleerd en vervolgens phone app verplaatst naar de map : apps...
krijg hem nu niet meer terug??? :confused:heb inmiddels Inav verwijderd...
weet iemand hier een oplossing voor?

thanks...;)

**wanneer je een iphone hebt,vallen alle andere mobieltjes ergggg tegen**

Don Pakito 26-03-09 11:17

Ik had ook last van storende stofdeeltjes onder mijn scherm.
Binnen gedaan bij Mobistar, een week later heb ik een nieuw toestel gekregen.
Geen extra kosten en wanneer ik hem aansloot met iTunes, deed de reservekopie zijn werk!

Maar ook zoals sommigen, ik zie ook in mijn 2e toestel stofdeeltjes zitten...

kedoesenter 03-04-09 09:49

stof achter het scherm van mijn Iphone
 
hallo allemaal....

is het normaal dat er stof achter het scherm van de iphone zit?:confused:
ik heb het toestel al vanaf november, maar sinds 1 week zit er allemaal stof achter het scherm:(! Ik heb gehoord dat de Iphone stof en lucht dicht moet zijn..! En mocht er stof achter zitten kun je hem opsturen en als dat werkelijk het geval is krijg je een nieuwe opgestuurd! want een aantal Iphone zijn lek naar mijn weten....!:rolleyes:

wie weet hier raad mee?

alvast bedankt

mvg, K.Rikkert

BramDerksen 20-04-09 19:33

Hallo mensen..

Ik heb gemerkt dat ik ook stof onder mijn scherm heb(iphone 3g).. Ik zie een paar 'puntjes' onder het scherm. Ik heb mijn iphone via bestelmaar.nl (kpn netwerk) aangeschaft. Kan ik hier gewoon mee naar een applestore, of moet ik contact opnemen met de internetshop.

Ook heb ik een jailbreak uitgevoerd, kunnen ze hier over vallen ivm garantie?

Met vriendelijke groet. (5maanden in bezit):)

bako 20-04-09 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bordyl (Bericht 264499)
Cool ;) alleen jammer van al je apps met hoge records, gegevens , etc.

die krijg je bij een backup gewoon terug hoor ;)

ik heb een zandkorrel onder mijn scherm gehad :confused:
maar die is nu weg,
vreemd:rolleyes:

sprince 22-04-09 13:06

Goedemiddag! Is er nou al wat meer bekend over waar de stofproblemen aan kunnen liggen? Ik denk niet dat de seal wat moet uitmaken in de stofontwikkeling onder het scherm. Zoals iemand al aangaf zit de glasplaat praktisch op het touchscreen.

Heb sinds 1 dag een iPhone en ben nu al huiverig voor stofdeeltjes. Heb een toestel uit week 10 2009 dus ik verwacht dat Apple de problemen inmiddels heeft verholpen.

Zijn er mensen (met of zonder lightleak) die na een aantal weken/maanden nog geen stof onder het scherm hebben zitten?

zeppo 17-06-09 16:50

Na deze thread te lezen besloten mijn iPhone ook maar ter reparatie aan te bieden bij tmobile, zat ook stof onder, groot en klein, stuk of 10. Kreeg vandaag een envelop thuisgestuurd van tmobile om het apparaat op te sturen.

Het benieuwd me hoe dit voor mij opgelost gaat worden!

Mackjenzie 17-06-09 17:07

Heb hem éénmaal binnen geleverd bij apple-shop met een 10-tal stofjes onder scherm. Twee weken later een nieuw toestel gekregen (gratis).
Maar nu weer 2 stofjes (wel niet echt storend) onder scherm. Weer binnen gebracht, na 2 weken bericht (v Mobistar, want ze moeten hem telkens opsturen naar Mobistar die dan beslist over wat er mee moet gebeuren): "Voor dergelijke problemen kan het toestel maar 1 keer omgeruild worden". Jammer, maar ik kon maar proberen é :-)!!

Harm 18-06-09 10:48

Wat nu als je over een maand of twee een stofje hebt... De oude 3g's zullen dan wel een heel eind op zijn. Zou je dan een nieuwe 3gs moeten krijgen?

galip91 18-06-09 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harm (Bericht 299831)
Wat nu als je over een maand of twee een stofje hebt... De oude 3g's zullen dan wel een heel eind op zijn. Zou je dan een nieuwe 3gs moeten krijgen?

Hoezo zouden ze op zijn? Ze zijn niet uit het assortiment gehaald ofzo, je kan ze nog steeds gewoon kopen tot volgend jaar.

Mackjenzie 18-06-09 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door galip91 (Bericht 299905)
Hoezo zouden ze op zijn? Ze zijn niet uit het assortiment gehaald ofzo, je kan ze nog steeds gewoon kopen tot volgend jaar.

Enkel de 8gig blijft bestaan ...

MsG 18-06-09 20:28

Ik heb een iPhone 3G 16GB zwart van iemand overgenomen die nog garantie heeft bij T-Mobile, ook hier vind ik wat stofjes, niet super verschrikkelijk maar als je dan toch nog garantie hebt..., echter zit er wel een scheurtje in de behuizing achterop. Denken jullie dat ik 4 maand na aankoop nog kan komen met de stofjes? En dat ze niet ineens gaan zeuren met waterschade of dat het door een scheurtje komt op de achterkant (hoewel dat er niet eens iets mee te maken heeft). heb namelijk geen hoge pet op van reparatiebedrijven :).

MsG 20-06-09 12:25

Iemand? Ik zie dat jullie allemaal een nieuwe hebben gekregen. Wat heb ik er voor nodig? Ik heb hem overgenomen van iemand die dat T-Mobile abbonement nu heeft.

zeppo 23-06-09 13:43

En het apparaat is terug! Das snel! Geen idee of het een nieuwe of een refurbish is, enig idee hoe ik hierachter kan komen? Maakt niet zoveel want het ziet er wel uit als nieuw.

Nu kijken wat ik er mee doe als de 3GS binnen heb. Simlockvrije zo goed als nieuwe iphone, moet toch wel wat waard zijn!?

MsG 24-06-09 19:39

Wat voor handelingen heb jij gedaan om een nieuwe te krijgen?

alvani 24-06-09 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MsG (Bericht 300850)
Ik heb een iPhone 3G 16GB zwart van iemand overgenomen die nog garantie heeft bij T-Mobile, ook hier vind ik wat stofjes, niet super verschrikkelijk maar als je dan toch nog garantie hebt..., echter zit er wel een scheurtje in de behuizing achterop. Denken jullie dat ik 4 maand na aankoop nog kan komen met de stofjes? En dat ze niet ineens gaan zeuren met waterschade of dat het door een scheurtje komt op de achterkant (hoewel dat er niet eens iets mee te maken heeft). heb namelijk geen hoge pet op van reparatiebedrijven :).

Als je een geldige aankoopbon hebt, kun je in ieder geval proberen garantie te claimen.
Mocht geconstateerd worden dat het waterschade of valschade is, dan kun je volgens mij je iPhone ongerepareerd en zonder kosten retour laten komen (als je nog binnen de 12 maanden na aankoopdatum zit). Ik dacht dat in ieder geval gelezen te hebben op een reparatieformulier, maar je kun het 't beste even navragen bij een T-Mobile shop.
Je iPhone is dan natuurlijk nog niet gerepareerd, maar je hebt het in ieder geval geprobeerd.

zeppo 25-06-09 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MsG (Bericht 309556)
Wat voor handelingen heb jij gedaan om een nieuwe te krijgen?


Ik heb gebeld met tmobile, deze stuurden daarna een envelop. De telefoon in de envelop, opsturen en wachten.

T1m 25-06-09 09:54

Is de garantie niet gebaseerd op je Serienummer van je iphone ?

Ik heb namelijk geen aankoopbon (2de hands) mar begreep dat garantie aan de hand ging van het serienummer.

zeppo 25-06-09 10:07

Ik MOEST de aankoopbon OF het contract meesturen, heb daar ook nog een beetje stennis over geschopt maar kwam niet verder dan dat. Gelukkig had ik die aankoopbon nog.

MsG 26-06-09 12:54

Oke. Ik moet nog even zien of ik het uberhaupt ga doen. Soms krijg je geen nieuwe maar een refurbished model. Zul je zien dat die in slechtere staat is dan mijn huidige :).

Laydc 08-07-09 16:49

Ik heb last van stofjes onder het glas bij mijn home button.
Het stof is waarschijnlijk tussen het smalle kiertje gekomen van de home button, en onder het glas naast de button terecht gekomen. Het zijn een stuk of 6 kleine witte puntjes en ik irriteer me er mateloos aan :mad:! Het is in het daglicht goed te zien op de zwarte achtergrond. Iemand hier ook last van? Is dit normaal?

Glnn 21-07-09 13:08

Ik ben van plan om vandaag met mijn iPhone naar de T-Mobile store te gaan. Er zit ook allemaal stof onder mijn scherm, en er is een speaker stuk..

Denken jullie dat ik problemen kan krijgen, als mijn iPhone gejailbreaked is?
Lijkt me niet, aangezien de jailbreak software matig is, en niets met de hardware te maken heeft..?

ASNNetworks 21-07-09 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glnn (Bericht 327490)
Ik ben van plan om vandaag met mijn iPhone naar de T-Mobile store te gaan. Er zit ook allemaal stof onder mijn scherm, en er is een speaker stuk..

Denken jullie dat ik problemen kan krijgen, als mijn iPhone gejailbreaked is?
Lijkt me niet, aangezien de jailbreak software matig is, en niets met de hardware te maken heeft..?

Zolang je je iPhone even herstelt (dus jailbreak is weg) heb je gewoon garantie;)

pascalletje 29-07-09 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glnn (Bericht 327490)
Ik ben van plan om vandaag met mijn iPhone naar de T-Mobile store te gaan. Er zit ook allemaal stof onder mijn scherm, en er is een speaker stuk..

Denken jullie dat ik problemen kan krijgen, als mijn iPhone gejailbreaked is?
Lijkt me niet, aangezien de jailbreak software matig is, en niets met de hardware te maken heeft..?

Welke speaker is stuk? Er zit aan de onderkant van de iPhone maar 1 speaker, en de andere is de microfoon (vergissing die vaak wordt gemaakt :) ).

jcpearl 30-07-09 13:22

ik heb stofjes onder mijn scherm, maar geen garantie meer :(
wat kan ik het beste doen?

rich156 30-07-09 20:42

gister mijn iphone meegegeven aan een pro-assist medewerker. ik had veel stof onder het glas zitten. in de eerste instantie waren het 2 of 3 stofjes maar na verloop van tijd werden het er steeds meer! heel irritant. eerst bij de T-shop geweest maar deze deden een beetje moeilijk over de garantie. ik vroeg aan de dame of het niet zo was dat ik een jaar garantie op het toestel had....ik kreeg als antwoord dat het alleen om software garantie betrof....ik stond even met mijn b.. vol tanden! natuurlijk aangegeven dat dat de reinste onzin was, de software wijzigt bijna dagelijks naar mijn idee! veel verder kwam ik niet met deze dame, naar mijn idee werkte ze nog niet zo lang in de shop. uiteindelijk maar de verzekering gebeld en het probleem voorgelegd, deze hebben de telefoon dan ook opgehaald. leen toestel zou een HTC zijn maar niks was minder waar. een nokia N73 was het beste wat de man in zijn busje had liggen. het is even dus even back to basic...maar zo'n n73 is 73X niks...wordt vervolgt.........

mackgek 01-08-09 02:10

wat een technisch gepraat allemaal...
 
Ik had twee vlekjes en wat stof onder mijn scherm... stoorde mij vreselijk. Terug naar T-mobile na 5 dagen een nieuwe Iphone (unitswap) goede service van Apple...

Jammer dat de help desk niet echt gerund word door experts... bij T-mobile... Even goed prettig...:cool:

rich156 13-08-09 22:25

vandaag na 2 weken dus, een geheel nieuwe iphone ontvangen....kan niet anders zeggen dat ik het netjes vind gezien het feit mijn vorige iphone wel wat gebruikersschade had.

intered 14-08-09 22:56

ik heb mijn glas laten maken bij ipod-service.nl. keurig gemaakt hoor. Maar op mijn vraag of er garantie op zit als er stof onder komt, kreeg ik als antwoord dat zij daar niet aan kunnen beginnen. Volgens hen is er bijna geen iphone zonder stof onder het glas, omdat het uit 2 gedeelten bestaat. Op mijn opmerking dat apple er wel garantie op geeft, waren ze erg verbaasd en schreven dat apple het dan wel heel druk krijgt

tazzie85 04-10-09 21:05

Ik heb ook dit probleem maar mijn tel tweedehands gekocht via MP..
Kan denk ik moeilijk naar een T-mobile shop gaan of wel?
Ik ben namelijk telfort. klant...
Iemand hier ervaring mee?

tazzie85 05-10-09 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tazzie85 (Bericht 360766)
Ik heb ook dit probleem maar mijn tel tweedehands gekocht via MP..
Kan denk ik moeilijk naar een T-mobile shop gaan of wel?
Ik ben namelijk telfort. klant...
Iemand hier ervaring mee?


Helemaal Niemand?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.