//

3 G lukt wel, Wifi lukt niet op Iphone5

3 G lukt wel, Wifi lukt niet op Iphone5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het versturen van emails op mijn Iphone 5 lukt niet via Wi-Fi, maar wel met 3G. De melding die ik krijg luidt: E-mail versturen mislukt. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-07-15, 13:48
Luistervinkje Luistervinkje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 143
Standaard 3 G lukt wel, Wi-Fi lukt niet op Iphone5

Het versturen van emails op mijn Iphone 5 lukt niet via Wi-Fi, maar wel met 3G. De melding die ik krijg luidt: E-mail versturen mislukt. Er is een kopie in "Uitgaand" geplaatst. De server accepteert de ontvanger "........@upcmail.nl" niet. Mijn provider van het netwerk thuis is Ziggo, maar omdat ik een UPC klant ben moet ik op mijn Macbook andere instellingen gebruiken dan die welke op de site van Ziggo staan. De provider van mijn mobiele telefoon is Tele2. Hoe is dit op te lossen?

Laatst gewijzigd door Luistervinkje; 15-07-15 om 14:01. Reden: Foutmelding toegevoegd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-07-15, 14:01
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Klinkt als een probleem met je verzendende (SMTP) server. Veel (nederlandse) providers laten zogenaamde relaying van mail over de SMTP server niet toe als je niet in hun eigen netwerk zit. (KPN en versatel bijvoorbeeld weet ik uit eigen ervaring).
Dan kan je dus alleen maar een mail verzenden als je aangesloten bent binnen hun eigen netwerk. Dit is (bij eerder genoemde) niet te omzeilen.
Wat je als antwoord krijgt als je daar naar vraagt bij de klantenservice is dat je dan maar het adres van de SMTP server moet gebruiken van het netwerk waar je dan op zit (bijvoorbeeld bij vrienden en kennissen). Toen ben ik bij KPN afgehaakt.

Soms is het mogelijk om bij je SMTP server in te stellen dat je moet inloggen op de SMTP server (gebruik dan dezelfde inlog gegevens als de ontvangende server). Dan werkt het wel.
Maar als het bij de provider dicht staat (in jouw geval) kan je dus wel van binnenuit het Tele2 netwerk mailen, maar niet van binnenuit het ziggo netwerk.

Als het dicht staat, wat kan je daaraan doen (anders dan hopen dat je provider uit de steentijd in 2015 stapt en dit goed regelt)?
2 mogelijkheden
1/ neem een gmail (of icloud/outlook.com etc)account en doe al je mail via dat account
2/ neem een gmailaccount (of icloud et etc) en gebruik de SMTP server van dat mailadres om je tele2 mail te verzenden.
  #3  
Oud 15-07-15, 14:11
Luistervinkje Luistervinkje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 143
Standaard

Bij server uitgaande post heb ik staan als hoofdserver smtp.tele2.nl, maar daaronder bij Andere servers o.a. smtp.gmail.com en ook smtp.upcmail.nl. helemaal onderaan staat de tekst van de IPhone dat als de hoofdserver niet bruikbaar is dan probeert Mail achtereenvolgens de andere SMTP-servers. Volgens deze tekst zou het dan toch moeten lukken of niet?
  #4  
Oud 15-07-15, 14:25
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Hmm, tricky. Ik weet niet 100% zeker wat er dan gebeurd.
Als de hoofdserver niet werkt, dan moet hij de andere pakken. Of, als de hoofdserver niet beschikbaar is moet jhij de andere pakken. Dat is een groot verschil en ik weet niet precies hoe het opgepakt wordt.
Als relaying niet wordt toegstaan, is de server namelijk wel beschikbaar (je kan hem vinden/benaderen) maar hij blokkeerd het verzenden van de mail met een foutmelding.

Wat je kan proberen, is de SMTP mailserver van gmail (die je toch blijkbaar al gebruikt voor gmail) als hoofdserver instellen voor het verzenden van je tele2 mail.
Als dat niet werkt, dan weet ik het zo ook 1-2-3 niet.
  #5  
Oud 15-07-15, 14:38
Luistervinkje Luistervinkje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 143
Standaard

Ik ben voorzichtig optimistisch. Het werkt nu met zowel 3G als met Wi-Fi. Bedankt voor de tip.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mail versturen lukt niet via 3G, maar wel via Wi-Fi dijklarg Wi-Fi 6 11-11-14 23:26
Mail versturen met 3G lukt niet, wel met Wi-Fi Luistervinkje iPhone algemeen 0 11-11-14 19:37
Films synchroniseren iPhone5 lukt niet Bebru64 iPhone algemeen 5 02-02-14 23:51
Filmpje op Iphone5 zetten lukt niet Pamscalpel iPhone algemeen 3 24-09-13 18:38
Muziek: muziek op iphone5 via itunes lukt niet missbella Muziek, foto & video 0 12-05-13 18:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:21.