//

En hoe bevalt de iPhone 6s (Plus)?

En hoe bevalt de iPhone 6s (Plus)? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Nogmaals, een vriend van mij heeft de Samsung chip en haalt meer batterijgebruik dan mij... Ik doe er niet echt moeilijk over, ik haal dagelijks ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #241  
Oud 27-10-15, 14:36
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Nogmaals, een vriend van mij heeft de Samsung chip en haalt meer batterijgebruik dan mij... Ik doe er niet echt moeilijk over, ik haal dagelijks tussen 6-7 uur gebruik ermee dus dat is genoeg voor mij.

De Samsung chips zijn trouwens in de grote meerderheid... 39%/61%


Waar ik mij wel een beetje aan erger is sinds ik de Watch heb, dat mijn batterij van de iPhone toch veel sneller mindert.. Hij telt er nu ook "effectief gebruik" bij ook al doe ik niks.. (ik doe zelfs niks op mijn Watch)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 27-10-15, 18:01
diebote's schermafbeelding
diebote diebote is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 53
Standaard iphone 6s opgehaald vandaag!!

mensen vanmorgen mijn iPhone 6s zilver van kleur opgehaald bij de Apple store in Den Haag.
tot mijn grote opluchting en bij nader controle zit er een TSMC chip ingebakken we gaan kijken hoe hij zich de komende dagen gaat gedragen, mocht er bijzonderheden zijn zal ik het aan jullie melden.
voor nu ga ik lekker met mijn nieuwe speelgoed stoeien.....
  #243  
Oud 28-10-15, 01:36
Hazzard717 Hazzard717 is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 5
Standaard

Aluminium behuizing iPhone 6S geeft continue een soort van 'klik' aan de achterkant. Voelt hierdoor erg fragiel aan. Lijkt wel of de aluminium achterkant 'flinterdun' is.

Meer gebruikers hier last van wanneer je deze zachtjes indrukt (bij bijv. schoonmaken iPhone)?
  #244  
Oud 28-10-15, 06:50
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hazzard717 Bekijk bericht
Aluminium behuizing iPhone 6S geeft continue een soort van 'klik' aan de achterkant. Voelt hierdoor erg fragiel aan. Lijkt wel of de aluminium achterkant 'flinterdun' is.
Heb hier geen last van.. Ook niet gehad bij de 6. De 6s is ook nog eens iets sterker dan de 6..
  #245  
Oud 28-10-15, 07:14
CherylTB CherylTB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 27
Standaard

Grappig hoe iedereen zich druk maakt over de chip die erin zit. Die chipgate is allang in de kiem gesmoord en er zit echt minimaal verschil in van 2-3% . Ik heb een Samsung chip er in en mankeerd niks aan, geen warm toestel en ook geen "slechte" batterij. Haal makkelijk einde vd dag. Deze houdt 't zelfs langer vol dan mijn vorige iPhone 6... Dik tevreden dus.
  #246  
Oud 30-10-15, 15:53
Isabliss Isabliss is offline
 
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 8
Standaard

Heb nu een weekje de 6s plus met 64 Gb. Met dank aan de mensen die me hier van het forum hebben geadviseerd. Ben er heel blij mee. Het loopt als een zonnetje, retesnel, foto's maken is een verademing als je van de Hatsjoeawei komt. Mooie foto's en zelfs in het pikkedonker weet ze er nog een herkenbare foto uit te persen.

Kortom, ik ben er heel erg gelukkig mee
  #247  
Oud 30-10-15, 19:47
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Sinds vandaag ook de 6s plus (64 gb). Ik heb gisteren mijn 6 plus (64gb) verkocht en met een kleine opleg kon ik de 6s plus - 64gb kopen.

Ik ben zeer tevreden met de 6s plus. De 3D touch is cool. Echte snelheidswinst merk ik niet tegenover de 6 plus. Maar met de betere camera's, de 3D touch en het extra giga ramgeheugen vind ik het zeker de upgrade waard. Het extra ramgeheugen heeft precies wel effect: pagina's in safari moeten niet altijd herladen als je verschillende pagina's open hebt.
  #248  
Oud 04-11-15, 09:25
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Vandaag voor het eerst eigenlijk mn batterij bijna volledig opgebruikt, nog 6% over.
iPhone was 37,5 uur stand-by en ruim 7 uur in gebruik.. Vind ik netjes..
Zit nu toch wel een beetje te wachten op meer app die gebruik gaan maken van 3D-touch..

Oh, en ik heb een Samsung chip (maar was hier helemaal niet mee bezig, welke chip in mn iPhone zit).
  #249  
Oud 04-11-15, 09:29
jordy94 jordy94 is offline
• iOS 9.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 58
Standaard

De boosdoener was inderdaad iCloud. Bedankt voor de tip! Geen idee wat dat op de achtergrond deed hoor?
  #250  
Oud 04-11-15, 10:44
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Oh, en ik heb een Samsung chip (maar was hier helemaal niet mee bezig, welke chip in mn iPhone zit).
En ik haal vrij moeilijk 7 uur met de TSMC chip om nog maar eens te tonen dat het dus allemaal weer veel paniek was om niets.
  #251  
Oud 04-11-15, 10:56
CherylTB CherylTB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 27
Standaard

Precies, ik heb ook een Samung chip, en haal juist makkelijk 7 uren gebruik. Ben er erg blij mee en stuk beter dan mijn vorige iPhone 6

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
En ik haal vrij moeilijk 7 uur met de TSMC chip om nog maar eens te tonen dat het dus allemaal weer veel paniek was om niets.
  #252  
Oud 04-11-15, 11:26
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
En ik haal vrij moeilijk 7 uur met de TSMC chip om nog maar eens te tonen dat het dus allemaal weer veel paniek was om niets.
Klopt, denk dat de verschillen minimaal zijn..
  #253  
Oud 04-11-15, 11:30
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Om het minimale verschil aan te duiden, praten we vanaf nu over de iPhone s6 voor de Samsungers...
  #254  
Oud 13-11-15, 21:19
ismars ismars is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hazzard717 Bekijk bericht
Aluminium behuizing iPhone 6S geeft continue een soort van 'klik' aan de achterkant. Voelt hierdoor erg fragiel aan. Lijkt wel of de aluminium achterkant 'flinterdun' is.

Meer gebruikers hier last van wanneer je deze zachtjes indrukt (bij bijv. schoonmaken iPhone)?
aan de bovenkant van de achterkant ter hoogte van het apple logo zit de tik.
als je aan de onderkant van de achterkant tikt hoor je t echter niet.
als je de phone tussen duim en wijsvinger houdt en je tikt op de achterkant dan hoor je net alsof er iets los ligt en tegen het aluminium aan ligt. ik hoor het dus ook al als ik gewoon mijn phone gebruik en op het scherm tik..
had al een report aangemaakt bij apple, maar dacht zal eens wat andere phones inspecteren.
heb nog geen 6s van iemand anders in mijn handen gehad, maar al wel 5 verschillende 6 modellen.
bij alle modellen hoor ik deze zelfde tik.
nu lijkt me dit geen toeval meer en ben er maar vanuit gegaan dat het zo hoort, al vind ik niet dat het zo hoort.
  #255  
Oud 28-11-15, 16:06
martwout martwout is offline
• iOS 13.2.3
• 12.4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Culemborg
Berichten: 61
Standaard Re:

Ik heb sinds 2 weken de 6s plus. Ik was vandaag op Schiphol en filmde een vertrekkend vliegtuig in 4K waarbij ik maximaal inzoomde. Maar als ik het filmpje upload via Imovie naar Facebook is het erg slecht. Het is verre HD of beter. Heeft het met de zoom te maken? Ik heb nu maar op 1080 teruggezet en zal de volgende keer de zoom niet gebruiken.
  #256  
Oud 28-11-15, 17:08
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Volgens mij is alles wat je upload aan video naar Facebook compleet bagger.
Probeer het eens op YouTube te zetten, endat dan te linken in Facebook. Zal een hoop verschil geven.
  #257  
Oud 28-11-15, 18:15
martwout martwout is offline
• iOS 13.2.3
• 12.4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Culemborg
Berichten: 61
Standaard

Inmiddels gedaan maar het lijkt nog niet het meeste beste: https://www.youtube.com/watch?v=y_rbiYKRTLM
Ik heb het Quicktime-bestand via Nero Recode omgezet in een H264-bestand en dat via video maker van Windows
rechtgezet (lag op zijn zij).
  #258  
Oud 28-11-15, 18:44
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martwout Bekijk bericht
Ik heb sinds 2 weken de 6s plus. Ik was vandaag op Schiphol en filmde een vertrekkend vliegtuig in 4K waarbij ik maximaal inzoomde. Maar als ik het filmpje upload via Imovie naar Facebook is het erg slecht. Het is verre HD of beter. Heeft het met de zoom te maken? Ik heb nu maar op 1080 teruggezet en zal de volgende keer de zoom niet gebruiken.
Op uw fb is er een instelling ergens dat die moet uppen in HD e. Als je dat niet doet dan kan ook niemand het in HD bekijken.

En teveel inzoomen is nooit goed. Je kan dat doen maar niet tever in gaan.

Instellingen-accountinstellingen-video's en foto's.




Af en toe zeker als er een update ofzo is geweest best eens nagaan want om onverklaarbare reden stond dat bij mij nu ook af die HD.
UPDate; was het vergeten bijzetten; up dat gewoon vanuit uw filmrol. (best denk ik via Wi-Fi doen).


Nog een tip: horizontaal filmen, niet verticaal.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 28-11-15 om 19:01.
  #259  
Oud 28-11-15, 19:45
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martwout Bekijk bericht
Ik was vandaag op Schiphol en filmde een vertrekkend vliegtuig in 4K waarbij ik maximaal inzoomde.
Ligt ook aan het beeldscherm, moet natuurlijk wel 4k aankunnen...
  #260  
Oud 29-11-15, 18:24
martwout martwout is offline
• iOS 13.2.3
• 12.4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Culemborg
Berichten: 61
Standaard Re:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Ligt ook aan het beeldscherm, moet natuurlijk wel 4k aankunnen...
Dat is helder, maar het kwam over als nog niet eens HD. Misschien het licht tijdens het filmen. Ik heb vandaag tijdens het voetbal even 2x gefilmd zonder zoom en zowel in 4K als 1080. Ik zal dat eens beoordelen. Upload 4K-versie: https://www.facebook.com/ewout.scholten/videos/971094886284536/ Ik hoor graag hoe dit filmpje overkomt.

Bedankt voor de tip van Facebook. Meteen aangepast naar HD indien beschikbaar.

Laatst gewijzigd door martwout; 29-11-15 om 18:55.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
He Pa bevalt je iPad? KvdS iPad algemeen 4 29-04-12 08:55
Hoe bevalt Mbox Mail voor ipad? chicago iPad algemeen 11 25-06-11 12:19
En?? Hoe bevalt de iPhone 4?? milan13 iPhone algemeen 384 06-04-11 12:05
Hoe bevalt je nieuwe net ontvangen Iphone 4? Emper Orange 5 07-08-10 17:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.