//

En hoe bevalt de iPhone 6s (Plus)?

En hoe bevalt de iPhone 6s (Plus)? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Affinity @apotheosis: overchargen is niet goed he voor uw batterij Is ook niet mogelijk met de Lithium-Polymer cel in een iDevice....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #161  
Oud 17-10-15, 19:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
@apotheosis: overchargen is niet goed he voor uw batterij
Is ook niet mogelijk met de Lithium-Polymer cel in een iDevice.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 17-10-15, 20:12
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Kijk eens naar uw batterij verbruik? Misschien facebook op achtergrond? Er moet toch iets draaien he... En anders zou ik alvast eens een restore doen..

@apotheosis: overchargen is niet goed he voor uw batterij
Ik moet meestal maar opladen ook als ik slapen ga.
Maar daar kijk ik niet naar. Ik laad op wanneer ik zin in heb.
De 3Gs & 4S zijn nog steeds werkend.
Mijn maat haalt daar zelfs nog dikke 4u uit uit die 4s .
Effectief gebruik e.
  #163  
Oud 17-10-15, 20:15
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

@affinity: facebook app is niet geinstalleerd op mijn iphone en de rest is dus identiek aan mijn iphone 6.
Als het aan een app zou liggen dan moest ik dat felle batterijverbruik ook hebben met mijn 6.

Ik heb nog eens alle instellingen op beide toestellen overlopen en nu zag ik dat ik op de 6S "icloud drive" ben vergeten uit te zetten.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het batterij verlies? Want op mijn gewone 6 had ik dat altijd uit staan.
Het staat nu in ieder geval uit op de 6S, dus nu eens een nachtje wachten wat het resultaat is.

Laatst gewijzigd door EddyG; 17-10-15 om 23:51.
  #164  
Oud 18-10-15, 14:29
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Het uitzetten van icloud drive heeft niet geholpen.
Na 24 uur op edge op standby te hebben gestaan en maar een kleine 10 min instellingen hebben aangepast, heb ik nog 65% over op 24 uur.
Met internet helemaal afstaan, zakt het percentage ook ongeveer 1% per uur.
Ik weet nu niet of het echt normaal is, want heel erg drastisch lijkt het nu ook weer niet.
Maar mijn iphone 6 scoorde veel beter op batterij gebied, zelfs na een jaar gebruik nog.
Dit is nu mijn eerste iphone waar de batterij zo slecht van lijkt.
  #165  
Oud 18-10-15, 15:42
vinny70 vinny70 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 22
Standaard

Na mijn 4s een tweetal weken hts one m9 met android geprobeerd.Zeer leuk toestel en moet gezegd dat android ook wel leuk is door de vele mogelijkheden.Maar!
Ik miste de uitstraling,de eenvoud,en het soepele werken met iOS.
Dan maar de htc terug opgestuurd en de 6s plus besteld.
Heb hem nu één week en wat ben ik blij met mijn beslissing!
Wat betreft de afmetingen,het moet gezegd dat voor iemand die zijn smartphone graag met één hand bediend en kleine handen heeft,is dit geen aanrader.Daarvoor is het te groot.
Maar voor mensen met middelmatige en grote handen is dit toestel formidabel.
Het is even wennen,maar wanneer de juiste wijze van vasthouden is gevonden wil je volgens mij nooit meer terug naar een kleiner formaat.

Ondanks de negatieve berichten over de samsung chip voldoet de batterij meer dan voldoende.Met redelijk veel gebruik doe ik ongeveer 36 uur met volle batterij.

Scherm is gewoon schitterend.Zeer helder en scherp.
Surfen op het internet verloopt pijlsnel,kan bijna niet sneller denk ik.

Voor de twijfelaars,niet twijfel maar kopen.
  #166  
Oud 18-10-15, 17:04
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Wat ik wel merk bij mijn iPhone 6s plus is dat ondanks ik er niets mee doet dat mijn tijd van gebruik wel oploopt.

Vanmorgen van de lader gehaald, er hoop en al 30 min me bezig geweest en hij staat nu al op 3u58 gebruik.

Voor de rest zoals mijn voorganger zegt het internet is super snel, de touch id is je vinger erop en direct ben je aan het hoofdscherm. Hij weegt ook net ietsjes meer dan de iPhone 6 plus en dat is wel een leuk gevoel.

De case die ik van de 6 plus had gebruik in nog even tot hij volledig stuk is die case. Want momenteel vind ik eerlijk gezegd niets naar mijn zin voor de 6s plus.

Wie twijfelt : Gewoon kopen. Het formaat van de plus valt groot uit in het begin, maar eens je dit gewoon bent wil je niets anders meer. En in mijn broekzakjes past hij net. Mijn broer heeft de gewone 6 nog en dat is in mijn ogen nu een "speelgoedje"
  #167  
Oud 18-10-15, 17:51
vinny70 vinny70 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 22
Standaard

Wat betreft de touch id is het alleen spijtig dat je druk moet uitoefenen op de homeknop.Was beter geweest indien je enkel je vinger op de knop hoefde te leggen.Zou ongetwijfeld de levensduur van de knop verlengd hebben.Is toch een van de eerste onderdelen die defect gaan.
Daarom gebruik ik altijd de assistive touch om terug te keren naar het homescherm.
  #168  
Oud 18-10-15, 20:45
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinny70 Bekijk bericht
Wat betreft de touch id is het alleen spijtig dat je druk moet uitoefenen op de homeknop.Was beter geweest indien je enkel je vinger op de knop hoefde te leggen.
Ik leg alleen mijn vinger op de Homebutton en hij unlockt, ik hoef de Homebutton niet in te drukken hoor..
  #169  
Oud 18-10-15, 20:48
Vercamer's schermafbeelding
Vercamer Vercamer is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Locatie: Houthulst
Berichten: 62
Standaard

Omdat je hem dan eerst laat oplichten door de power button in te drukken..
  #170  
Oud 18-10-15, 21:16
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Tis nie dat da zo snel breekt he
  #171  
Oud 18-10-15, 22:49
vinny70 vinny70 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 22
Standaard

Zo snel niet,das waar.Maar als ik bijna 1000 euro uitgeef dan hoop ik toch dat ik er 4 jaar mee verder kan!
  #172  
Oud 19-10-15, 00:28
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Ik leg alleen mijn vinger op de Homebutton en hij unlockt, ik hoef de Homebutton niet in te drukken hoor..
Je moet toch eerst 1 keer duwen e zodat em oplicht .
Snappie.
  #173  
Oud 19-10-15, 09:30
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Je moet toch eerst 1 keer duwen e zodat em oplicht .
Snappie.
Ja daar heb je gelijk in.

Jailbreak uitgevoerd.
Werkt perfect.. En nee, ik doe het niet om gratis apps te downloaded, want dat doe ik helemaal niet.
Alleen even uitkijken welke tweaks compatible zijn met iOS 9..
  #174  
Oud 19-10-15, 17:48
jordy94 jordy94 is offline
• iOS 9.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 58
Standaard

Yea, ik heb zojuist ook een nieuwe iPhone 6S. Kwam wel tot de ontdekking dat er een Samsung chip in zit, nou maar hopen dat ik daar niets van merk op lange termijn
  #175  
Oud 20-10-15, 12:41
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Ik ben ook nog steeds geen stap verder en weet niet of ik een iphone 6s heb met slechte batterij of niet.
Gisterenavond haal ik hem om 18:00 van de lader (volledig opgeladen) en heeft de rest van de avond gewoon ongebruikt gelegen met alle internetverbinding uit (Wi-Fi en mobiel netwerk) en toen ik om 24:00 keek, zag ik dat hij 1 uur was gebruikt, terwijl ik niks heb gedaan met het toestel.
Vanwaar komt dan dat verbruik want de internetverbindingen stonden dus uit.
Ook was de batterij weer 8% gezakt op 6 uur tijd zonder iets met het toestel te doen.
Ik heb mijn iphone 6s gekocht via de apple online store.
Waarschijnlijk ga ik mijn toestel niet kunnen omruilen voor een ander toestel?
En moest dat toch zo zijn, moet ik dan eerst mijn toestel opsturen en krijg ik dan nadien een ander toegezonden? Of sturen ze een ander toestel af en moet ik gelijk mijn huidig toestel terug meegeven?
  #176  
Oud 20-10-15, 12:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyG Bekijk bericht
Ook was de batterij weer 8% gezakt op 6 uur tijd zonder iets met het toestel te doen.
In die iPhone zit ook nog een A9/M9 processor die van alles en nog wat doet. Ook als jij het toestel niet aanraakt.

Citaat:
Ik ben ook nog steeds geen stap verder en weet niet of ik een iphone 6s heb met slechte batterij of niet.
Doe jezelf een heel groot plezier en laat dat geen obsessie worden.
  #177  
Oud 20-10-15, 12:49
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Dus terwijl je gsm gewoon op tafel ligt heeft hij wel 1 uur effectief gebruik geregistreerd?
Heb je al een restore gedaan ? Ik zou even configureren als nieuwe iPhone en geen backup terugzetten en zien of je dan nog het probleem hebt.

Anders Apple Support contacteren, zij zullen je de mogelijke opties voorstellen.
  #178  
Oud 20-10-15, 13:18
Vincee Vincee is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsph Bekijk bericht
Hoewel de 6S maar een fractie in dikte verschilt van een 6 de vraag:
past een (klem) hoesje/case van een Iphone 6 dat ronde de Iphone klemt, ook op een 6S?
Ik heb de originele Apple leather case die ik om m'n iPhone 6 had nu om m'n iPhone 6s zitten. Past prima! (Y)
  #179  
Oud 20-10-15, 14:24
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Idd, na 6 uur gewoon de iphone te laten liggen met alle internetverbingen uit, geef hij aan dat hij 1 uur is gebruikt.
En is mijn verbruik dus 8% gezakt.
Mijn iphone 6 verbruikte maar een 3 a 4% met internetverbinding aan staan tijdens een hele nacht.
Een herstel van het toestel heb ik al eens uitgevoerd en de apps allemaal los terug erop gezet. Maar dat had ik zo al gedaan toen ik het toestel net nieuw binnen had. Dus een backup heb ik nooit er opgezet.
Ik heb zojuist contact opgenomen met apple en ze hebben ff testen gedaan zodat ze bij hun allerlei dingen konden zien van mijn toestel en de batterij bleek 100% in orde te zijn.
Ik moest nu nog eens een dag opnieuw een herstel uitvoeren via itunes en het dan bekijken.
Als ik dan niet tevreden was, dan mocht ik contact opnemen met de apple store om het toestel terug in te leveren ivm niet tevreden binnen de 14 dagen.
  #180  
Oud 20-10-15, 14:27
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Jaaaaa, dan kan ik ook mijn profiel gaan aanpassen. Ik ben nu ook over van mijn oude 4s (die op de kop af 4 jaar zonder enig probleem gewerkt heeft) naar een spiksplinternieuwe 6s.
Het is inderdaad een wereld van verschil. Het scherm is natuurlijk veeeeeel groter. Zo groot dat je toch wel heel veel icons op je scherm hebt staan
De 3d touch is even wennen. En dan voornamelijk omdat je eigenlijk nog niet gewend bent om het te gebruiken. Het zit nog niet in je handelingen. Wellicht komt dat nog.
De vingerafdruklezer is (uiteraard) heerlijk.

Ik heb er overigens wel voor gekozen om helemaal schoon te beginnen. Geen backup terug gezet, maar de data uit icloud terugzetten en alle gewenste apps opnieuw uit de app store trekken.
Duurt uiteraard wat langer, maar een keer helemaal vers beginnen is ook niet verkeerd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
He Pa bevalt je iPad? KvdS iPad algemeen 4 29-04-12 08:55
Hoe bevalt Mbox Mail voor ipad? chicago iPad algemeen 11 25-06-11 12:19
En?? Hoe bevalt de iPhone 4?? milan13 iPhone algemeen 384 06-04-11 12:05
Hoe bevalt je nieuwe net ontvangen Iphone 4? Emper Orange 5 07-08-10 17:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:20.