//

Hoeveel Gb iPhone kopen?

Hoeveel Gb iPhone kopen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Allereerst dank voor zo'n uitgebreid forum. Heeft iemand als ik veel aan. Als newbie heb ik het misschien over het hoofd gezien maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-10-15, 18:46
Isabliss Isabliss is offline
 
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 8
Standaard Hoeveel Gb iPhone kopen?

Hallo allemaal,

Allereerst dank voor zo'n uitgebreid forum. Heeft iemand als ik veel aan. Als newbie heb ik het misschien over het hoofd gezien maar ook bij de suggesties kwam niet precies de vraag naar voren die ik heb. Dus ik hoop dat ik hem toch mag stellen.

Ik sta op het punt om een iPhone te gaan kopen. Ik heb ooit de eerste S gehad, ben toen overgegaan naar Samsung en wil nu toch weer terug naar de iPhone. Nu is het zo dat ik de centjes flink bij elkaar gespaard heb en voor mij is deze afweging dus wel heel belangrijk:

HOeveel Gb ga ik nemen?

Ik sla er geen muziek op want die stream ik via Spotify. Films en series kijk ik via Netflix (ik heb Robin mobile en dus alles onbeperkt dus het is ook niet nodig om alles op te slaan gelukkig). De enige game die ik op een mobiele device speel is Simcity Buildit en dat doe ik op de iPad. Verdere gaming doe ik gewoon op de pc .

Heel veel apps gebruik ik dus niet. Voornamelijk FAcebook, FB messenger, Whatsapp, Instagram, de bank, Instagram en Onedrive.
Die laatste app zegt het al, naast dat ik foto's naar de iCloud up, gaan ze ook naar Onedrive. Dit laatste vooral omdat ik gemerkt heb dat als ik van de iPad een foto delete, deze ook van de iCloud verdwijnt.

Foto's maak ik wel heel veel. En ik twijfel dus heel erg tussen 16 of 64 gb. Mijn vraag aan jullie, heb ik die 64 gb echt heel hard nodig als er op de telefoon regelmatig opgeschoond wordt? Ga ik het echt merken? Ik weet het echt niet dus zou het heel erg waarderen als jullie daar wat meer duidelijkheid in zouden kunnen geven.

Mijn dank alvast,

Isa
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-10-15, 18:51
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Voor de prijs is een 64GB wel veel beter dan de 16GB. Daarnaast hoef je dus minder je toestel leeg te halen aangezien je 64GB hebt aan opslag. Zelf zou ik nooit een 16GB aanraden. Dat is niet meer van deze tijd. Als je toch voor een iPhone gaat en 1 wilt aanschaffen, doe het dan in 1 keer goed. Je weet namelijk nooit wat je ermee gaat doen en extra opslag is altijd handig.
__________________
  #3  
Oud 20-10-15, 18:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Zelf zou ik nooit een 16GB aanraden. Dat is niet meer van deze tijd.
Tof. Ik zal eens tegen mijn vrouw gaan zeggen dat zij niet meer van deze tijd is. Zij gebruikt namelijk een iPhone 6s Plus 16 GB (die zij niet vol krijgt).
  #4  
Oud 20-10-15, 18:56
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Tof. Ik zal eens tegen mijn vrouw gaan zeggen dat zij niet meer van deze tijd is. Zij gebruikt namelijk een iPhone 6s Plus 16 GB (die zij niet vol krijgt).
Dat heb ik niet gezegd, maar als jij je aangesproken voelt..
  #5  
Oud 20-10-15, 18:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
...maar als jij je aangesproken voelt..
Ik voel mij absoluut niet aangesproken want ik gebruik een iPhone 6s 128 GB.
  #6  
Oud 20-10-15, 18:59
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik voel mij absoluut niet aangesproken want ik gebruik een iPhone 6s 128 GB.
Dan is je reactie volstrekt nutteloos in deze topic, maar goed
  #7  
Oud 20-10-15, 20:21
Mistyke Mistyke is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 24
Standaard

Mijn eerste iPhone was een 5s van 16gb. Het was een fijn toestel maar ik heb me in 2014 toch vergist door een 16gb versie te kopen. Dat is echt heel weinig. Wil je er wat muziek en foto's op bewaren heb je zeker meer geheugen nodig. Ik heb sinds augustus een iPhone 6 plus maar deze keer heb ik meteen gekozen voor de 128gb versie. Persoonlijk raak ik toch minstens 64gb aan, afhankelijk natuurlijk wat je allemaal wil bewaren op je iPhone. In ieder geval veel plezier nog met je aankoop!
  #8  
Oud 20-10-15, 21:23
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Als je niet veel Apps hebt en je iPhone dus eigelijk alleen gebruikt voor foto's welke je in principe ook nog in de Cloud opslaat zou ik zeggen dat je in principe genoeg hebt aan 16Gb.. Als je echt meer ruimte nodig hebt kan je voor € 0,99 per maand 50Gb bij kopen voor iCloud.

But it's up to you..

Veel succes met je keuze.
  #9  
Oud 21-10-15, 10:33
Isabliss Isabliss is offline
 
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 8
Standaard

Goedenmorgen,

Duidelijke taal. Ik denk dat ik dan toch jmaar voor de 64 ga, just to be sure. Ik sla inderdaad alles in de cloud op maar het lastige met iCloud vind ik dat als je op je telefoon iets verwijdert (althans, dat gebeurt wel bij mijn iPad dus neem aan bij de iPhone ook) hij ook meteen vanuit de cloud die foto('s) verwijdert. Nu heb ik ook nog anderhalve Tb op Onedrive en daar gaan ook alle foto's direct naartoe maar neem toch maar het zekere voor het onzekere.

Dank jullie wel allemaal!
  #10  
Oud 21-10-15, 11:47
TheTob's schermafbeelding
TheTob TheTob is offline
• iOS 10.2
• iPadOS 13.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Midden Drenthe
Berichten: 37
Standaard

Heb eerst een 16 GB gehad. Maar heb uiteindelijk de 64 genomen. Dit ondanks Spotify en dat je muziek in de cloud kan opslaan. Ook foto's trouwens. Had op een bepaald moment wel last ervan dat ik geen app's meer kon installeren. Je bent 100 euro duurder uit maar uiteindelijk krijg je er geen spijt van.
__________________
Also known as Psbb
  #11  
Oud 21-10-15, 17:20
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Ik heb altijd de versie gekocht met het meeste geheugen dat voor mijn financieel haalbaar EN aantrekkelijk zijn: punt is dat je dat bij een IPhone achteraf niet meer kunt uitbreiden. Mijn vorige 5s met 64 Gb heb ik slechts 1 keer over de 32 Gb grens volgestouwd, maar was toen ook wel enorm blij dat het kon,.
__________________
Willem.
  #12  
Oud 21-10-15, 19:17
Isabliss Isabliss is offline
 
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 8
Standaard

Ben het met jullie eens. Enige vervelende is wel dat de 64 gb continue is uitverkocht als los toestel . En vrijdag wil ik toch echt gaan kopen cq bestellen want mijn huidige telefoon is momenteel gewoon 90% dood. WErkt alleen nog aan de lader.

Dat brengt me dan ook meteen een beetje aan het twijfelen of ik misschien niet voor de 6s moet gaan. Maar wat is het verschil tussen beiden? Merk je bv echt heel erg dat de batterij zoveel sneller leeg is dan die van de s plus? Is de camera gelijk aan die van de s plus? En de specs heb ik bekeken hoor, dus technisch gezien heb ik die info maar ik wil het liever ook uit de praktijk weten want specs en praktijk wijkt nogal eens af van elkaar.

Ik wil ook zeker weten dat ik er een paar jaar mee kan doen. Over twee jaar een ander toestel ok. Maar ik wil niet over een paar maanden of een jaar al denken 'meh'.

Wat te doen, wat te doen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 oktober 2015 om 18:18 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wblink Bekijk bericht
Ik heb altijd de versie gekocht met het meeste geheugen dat voor mijn financieel haalbaar EN aantrekkelijk zijn: punt is dat je dat bij een IPhone achteraf niet meer kunt uitbreiden. Mijn vorige 5s met 64 Gb heb ik slechts 1 keer over de 32 Gb grens volgestouwd, maar was toen ook wel enorm blij dat het kon,.
64 is financieel haalbaar. 128 gaat net iets tever. Natuurlijk kan ik nog even doorsparen maar mijn huidige tel is kapoet dus dat gaat hem ook niet worden
  #13  
Oud 22-10-15, 14:59
Hunt85 Hunt85 is offline
• iOS 9.0
• 9.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 6
Standaard

Hey iedereen,

Ik heb normaal gezien binnen dit en twee weken ook mijn aller eerste iphone.
Een iphone 6 van 16gb. Krijg hem bij een abonnement van GVA dus ik klaag niet.
Ik was in ieder geval ook al van plan om mij 50gb in de cloud aan te schaffen.
Behalve foto's filmpjes en een paar app's ga ik op het toestel niets zetten.
Dan leek mij 16 gb echt wel voldoende.
  #14  
Oud 22-10-15, 15:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hunt85 Bekijk bericht
Krijg hem bij een abonnement van GVA dus ik klaag niet.
Godjumenas! Een abonnement op de Frut? Krijgt ge daar ook al een iPhone bij? Succes met de foon.
  #15  
Oud 22-10-15, 19:19
Order66 Order66 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 26
Standaard

Geen idee wat jullie allemaal op die foon droppen, maar 16GB is meer dan genoeg voor mij. Voor muziek heb ik een Ipod classic 160gb, daar geraakt tenminste al mijn muziek op. 16gb is genoeg voor wat apps en foto's. Dat 16gb niet meer van deze tijd is, is compleet uit de lucht gegrepen. Dat is toch allemaal puur persoonlijk.
  #16  
Oud 22-10-15, 19:30
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Order66 Bekijk bericht
Geen idee wat jullie allemaal op die foon droppen, maar 16GB is meer dan genoeg voor mij. Voor muziek heb ik een Ipod classic 160gb, daar geraakt tenminste al mijn muziek op. 16gb is genoeg voor wat apps en foto's. Dat 16gb niet meer van deze tijd is, is compleet uit de lucht gegrepen. Dat is toch allemaal puur persoonlijk.
Niet iedereen gaat graag met 2 apparaten op stap, of is dat iets wat jij niet doet? En als jou iPod Classic er vandaag of morgen mee stopt dan zal je ook wat anders moeten verzinnen nietwaar?
  #17  
Oud 22-10-15, 19:59
Order66 Order66 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TouchMe Bekijk bericht
Niet iedereen gaat graag met 2 apparaten op stap, of is dat iets wat jij niet doet? En als jou iPod Classic er vandaag of morgen mee stopt dan zal je ook wat anders moeten verzinnen nietwaar?
Ik begrijp je zeker, maar ik ben steeds met de auto op stap, dus die classic blijft gewoon liggen. Als die de geest geeft, heb ik nog 2 160 gb's liggen, sealed in box, een zwart en een zilver, nog net gekocht voor ze uit productie gingen in 2014 ook nog 2 Classic U2 in huis. Ik begrijp wel als je veel het openbaar vervoer neemt, of te voet/fiets dat grotere opslag wel een ding kan zijn. Vandaar "persoonlijk" in mijn post ik heb een Ipad air 2 64gb, en mijn opslag is 12,4gb, 43gb beschikbaar, dit op een jaar tijd... 16gb volstaat dus voor mij.

Laatst gewijzigd door Order66; 22-10-15 om 20:34.
  #18  
Oud 22-10-15, 22:35
CherylTB CherylTB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 27
Standaard

Ik zou zeggen, 32GB of 64GB minimaal. 16GB zit snel vol en heb je dus achteraf waarschijnlijk snel spijt van.
  #19  
Oud 23-10-15, 14:21
Order66 Order66 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 26
Standaard

Knoop doorgehakt, 16gb gold gekocht vandaag. Reservekopie teruggezet, 2,9gb in gebruik, 8,6gb beschikbaar. Ik krijg dat nooit vol
Wel jammer voor Switch, ik koop graag daar, maar die hebben al 2 weken niets op voorraad. Dan maar Lab9 kopen. Toch een verlies aan klanten!

Laatst gewijzigd door Order66; 23-10-15 om 16:27.
  #20  
Oud 23-10-15, 16:40
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Veel plezier met je fraaie nieuwe iPhone (werk meteen even je profiel bij).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hoeveel is iPhone 4 nog waard Hermadrid iPhone algemeen 6 23-07-11 20:00
hoeveel mb vrijlaten op je iphone pascalbrouwers iPhone algemeen 0 05-10-10 18:25
Hoeveel is m'n iPhone waard? iPhone3G_Olé Koopinformatie Nederland 14 20-07-10 00:20
Hoeveel iPhone's per huishouden?? Mennoke Overige providers Nederland 4 16-07-08 13:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:26.