iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Auto spelling uitzetten na update naar 2.0 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/16914-auto-spelling-uitzetten-na-update-naar-2-0-a.html)

sjeemsje 21-07-08 10:16

Auto spelling uitzetten na update naar 2.0
 
Hallo allen,
gisteren is het me na enig gepiel toch gelukt om firmware 2.0 aan de praat te krijgen op mijn iphone 1.0. Nu zag ik dat de autospelling functie weer aanstaat bij SMS'jes intoetsten. Weet iemand of deze in firmware 2.0 uit te zetten is? Ik kan namelijk niet meer met installer werken om de kb tweak uit te voeren.
Thanks!
James

m0uniir 21-07-08 10:33

Ik hou dit ook effe in de gaten...

tonhaarmans 21-07-08 10:57

Ik zag ergens iets staan over bestanden die je zou kunnen hernoemen. Maar dat werkt bij mij niet. Dus ik ben ook wel benieuwd hoe ik dat T9-gedoe uit kan zetten in Firmware 2.0.

iScorpio 21-07-08 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tonhaarmans (Bericht 148909)
Ik zag ergens iets staan over bestanden die je zou kunnen hernoemen.

Misschien een linkje?

tonhaarmans 21-07-08 13:27

In bericht #607 op:

https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post147652 is ook iemand anders die het op die manier niet gelukt is.

frolix 22-07-08 15:11

ga (met openSSH, DiskAid, etc.) naar System/Library/TextInput en delete de bundle die je gebruikt (heb je je iPhone in het nederlands, verwijder TextInput_nl.bundle, etc) ... even rebooten en voilà!! best wel even een backup maken natuurlijk!

tonhaarmans 22-07-08 23:53

Bedankt frolix, dat helpt. Ik heb zowel de US-bundle als de NL-bundle verwijderd. Overigens, die backup heb ik al gemaakt direct na het opwaarderen naar Firmware 2.0. Niet alleen op de harde schijf, maar het paste ook nog net op een CD-R. Na alle updates van Cydia zal dat nu niet meer passen, denk ik.

Wel prettig dat het verwijderen van een hele bundel niet leidt tot vastlopers en foutmeldingen in dit geval.

De backup van de iPhone met Firmware 1.1.4 was iets in de orde van 360 MB. De backup van de iPhone met Firmware 2.0 is dus bijna twee keer zo groot. Ik had gehoopt dat de bestandenstructuur bij Firmware 2.0 wat eenvoudiger zou zijn dan bij Firmware 1.1.4. Dat is helaas niet het geval. Er zijn wel veel meer taalmodules en ik vraag me af of ik veel ervan probleemloos zou kunnen wissen.

ControlSje 23-07-08 00:26

T9 uitschakelen in 2.0
 
1 Bijlage(n)
Het is mogelijk om de setting, die het in en uit-schakelen van T9 regelt, handmatig weer toe te voegen in de toetsenbord instellingen. In /Applications/preferences.app/keyboard.plist kun je onderstaande code toevoegen voor de </array> regel (vlak voor het eind).

Je kunt ook het bestand kopiëren. Vergeet niet eerst een back-up van het origineel te maken.

Code:

                <dict>
                        <key>cell</key>
                        <string>PSSwitchCell</string>
                        <key>default</key>
                        <integer>1</integer>
                        <key>defaults</key>
                        <string>com.apple.Preferences</string>
                        <key>key</key>
                        <string>KeyboardAutocorrection</string>
                        <key>label</key>
                        <string>Activeer T9</string>
                </dict>

Bijlage 2746

iScorpio 23-07-08 08:54

@Controlsje, jouw oplossing werkt niet bij mij onder 2.0. Heb de iPhone ge-reboot maar helaas.

Krijg de optie wel onder 'Toetsenbord' maar of ik hem nu aan of uit zet, het werkt niet.

ControlSje 23-07-08 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 150964)
@Controlsje, jouw oplossing werkt niet bij mij onder 2.0. Heb de iPhone ge-reboot maar helaas.

Krijg de optie wel onder 'Toetsenbord' maar of ik hem nu aan of uit zet, het werkt niet.

Je hebt gelijk...:o Ik had hem wel getest maar omdat er in de spelling controle op mijn 1.1.4 veel meer woorden zaten dacht ik dat hij in eerste instantie wel werkte. Maar na beter testen blijkt deze instelling niets te doen.

Zal eens kijken of ik kan vinden waarom deze fix niet meer werkt....

Freek 23-07-08 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frolix (Bericht 150274)
ga (met openSSH, DiskAid, etc.) naar System/Library/TextInput en delete de bundle die je gebruikt (heb je je iPhone in het nederlands, verwijder TextInput_nl.bundle, etc) ... even rebooten en voilà!! best wel even een backup maken natuurlijk!

Prima oplossing! Misschien een tip: laat het bestand gewoon staan maar hernoem het even naar bv TextInputOLD_nl.bundle.

Het bestand blijft dan gewoon netjes op je iPhone maar zal niet meer worden herkend. Later kun je het eenvoudig terug wijzigen, je hoeft heb bestand dan niet op je computer te archiveren.

ArB 23-07-08 23:09

Iemand geintresseerd in deze aanpassing ? :D

https://forum.iculture.nl/leden...1-keyboard.jpg

Freek 23-07-08 23:10

Graag. Werkt ie ook?

ArB 23-07-08 23:12

Ben hem nu aan het testen, even geduld ;)

edit:
Nee lijkt erop dat de waarde die aangeroepen wordt om hem uit te zetten niet werkt. :(
We gaan vrolijk verder met zoeken. :)

Sebastiaan 23-07-08 23:18

Hey ARB... hoe kom jij aan die KB2 app in versie 2.0 ?

Heb jij die gemaakt?

ArB 23-07-08 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sebastiaan (Bericht 151765)
Hey ARB... hoe kom jij aan die KB2 app in versie 2.0 ?

Heb jij die gemaakt?

Kijk hier maar even, ik ben alle settings aan het testen/maken ;)

https://forum.iculture.nl/f14/i...ces-2-0-a.html

Freek 23-07-08 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sebastiaan (Bericht 151765)
Hey ARB... hoe kom jij aan die KB2 app in versie 2.0 ?

Heb jij die gemaakt?

Sebastiaan, lees even een paar posts terug.

Het is niet moeilijk dit in het scherm aan te passen, alleen zoals ArB al zegt en ik al dacht, werkt dit (nog) niet.

Wat vooralsnog wél werkt is het hernoemen van het TextInput bestand.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:14.