//

Serienummer niet gevonden

Serienummer niet gevonden discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi allen, Morgen wil ik een iphone 6s gaan kopen via marktplaats, die nog gesealed in het doosje zou zitten. De telefoon is dus nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-11-15, 14:03
EersteRang EersteRang is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 2
Standaard Serienummer niet gevonden

Hi allen,

Morgen wil ik een iphone 6s gaan kopen via marktplaats, die nog gesealed in het doosje zou zitten. De telefoon is dus nog niet gebruikt. Als ik het serienummer dat ik heb doorgekregen invoer op de website van appel om garantie ed te checken, geeft ie echter aan dat het serienummer niet gevonden is. Is dit normaal, omdat de telefoon nog niet gebruikt is? Of is er reden tot zorgen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-11-15, 14:05
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EersteRang Bekijk bericht
Hi allen,

Morgen wil ik een iphone 6s gaan kopen via marktplaats, die nog gesealed in het doosje zou zitten. De telefoon is dus nog niet gebruikt. Als ik het serienummer dat ik heb doorgekregen invoer op de website van appel om garantie ed te checken, geeft ie echter aan dat het serienummer niet gevonden is. Is dit normaal, omdat de telefoon nog niet gebruikt is? Of is er reden tot zorgen?
***Onbruikbare reactie door onkunde mijnerzijds... - Daarom verwijderd***
  #3  
Oud 23-11-15, 14:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EersteRang Bekijk bericht
Is dit normaal, omdat de telefoon nog niet gebruikt is?
Dat is normaal als het toestel nog nooit geactiveerd werd. De garantie begint te lopen vanaf de eerste activatie.
  #4  
Oud 23-11-15, 14:13
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is normaal als het toestel nog nooit geactiveerd werd. De garantie begint te lopen vanaf de eerste activatie.
Dat wist ik niet. Zal mijn vorige post maar ff weghalen dan...
  #5  
Oud 23-11-15, 14:21
EersteRang EersteRang is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is normaal als het toestel nog nooit geactiveerd werd. De garantie begint te lopen vanaf de eerste activatie.
Is het dan veilig de telefoon te kopen, of waar kan ik anders op letten? Zo kan ik natuurlijk vrijwel niets controleren
  #6  
Oud 23-11-15, 14:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EersteRang Bekijk bericht
Is het dan veilig de telefoon te kopen, of waar kan ik anders op letten?
Goede vraag. Ik zou nooit een iPhone op die beruchte Marktplaats kopen.
  #7  
Oud 24-11-15, 16:31
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EersteRang Bekijk bericht
Is het dan veilig de telefoon te kopen, of waar kan ik anders op letten? Zo kan ik natuurlijk vrijwel niets controleren
Om te beginnen zou ik kijken hoe lang de verkoper actief is op Marktplaats en wat hij nog meer in de verkoop heeft staan (kinderkleding of Maxicosi schept toch een ander beeld dan als hij nog 4 iPhones te koop heeft staan met dezelfde foto als de iPhone die jij wilt hebben). Verder moet hij transparant zijn over zijn telefoonnummer en adres. Zoek zijn naam eens op via Google. Grote kans dat hij een FaceBook account heeft. Dan kun je in ieder geval vaststellen dat je met een echt persoon te maken hebt. Speek af dat je de telefoon komt afhalen bij hem thuis en controleer daar of de iPhone echt is (en geactiveerd kan worden). Ga niet weg voordat je dat hebt vastgesteld. En daar zit meestal de bottleneck. Om hem te activeren, moet hij de verpakking uit...en daar zal de verkoper moeite mee hebben.

Uiteindelijk moet je zelf alert zijn en af gaan op je eigen gevoel. Ik zou zelf nooit een 'nieuwe' iPhone willen kopen via Marktplaats. Vraag je eens af waarom iemand een nieuwe iPhone zou willen wegdoen. Als ik jou was zou ik gewoon naar de winkel gaan. Wel zo veilig.
  #8  
Oud 24-11-15, 18:26
Jordylwd Jordylwd is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 110
Standaard

Ik heb al twee x een nieuwe iPhone gekocht via marktplaats.

Zorg er in iedergeval voor dat je bij de verkoper thuis afspreekt.
Het beste is dan idd om de telefoon uit de verpakking te halen om hem te activeren.

Als de telefoon echt is zal de verkoper daar geen probleem mee hebben als je hem maar wel koopt daarna. 😀

Ik kijk ook altijd hoe lang een verkoper actief is, en de prijs, niemand verkoopt een iPhone 6s voor een prikkie.
  #9  
Oud 24-11-15, 19:34
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ook al is een iphone nog niet geactiveerd, de serial nummer check website van Apple moet het serienummer zelfs dan herkennen. Je krijgt van die site dan de melding dat de iphone nog niet geactiveerd is. Dat heb ik al enkele keren getest.

Als je de melding krijgt dat het serienummer niet bestaat, is er iets niet pluis.
  #10  
Oud 24-11-15, 20:17
nickw nickw is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard

Idd zoals belgiumiphone zegt. De website van Apple MOET het serienummer herkennen. Ik controleer het ook altijd zo en weet zeker dat de site het aangeeft.
  #11  
Oud 24-11-15, 20:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickw Bekijk bericht
De website van Apple MOET het serienummer herkennen.
Welke website van Apple gebruik jij dan? Ik gebruik onderstaande website en die geeft alleen een resultaat als het toestel geactiveerd is:

https://checkcoverage.apple.com/ca/en/
  #12  
Oud 24-11-15, 21:20
nickw nickw is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard

Ik gebruik dezelfde als jij daar in je link geeft timosha. Voordat ik me huidige 6s kocht het nummer nog gecheckt en kreeg gewoon te zien iPhone nog niet geactiveerd.
  #13  
Oud 24-11-15, 21:46
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

https://checkcoverage.apple.com/be/nl
  #14  
Oud 25-11-15, 10:04
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Goede vraag. Ik zou nooit een iPhone op die beruchte Marktplaats kopen.
Denk de eerste keer dat ik het niet met je eens ben

Ik heb mijn laatste 4 iphones gekocht op MP.
Doe er al 10 jaar zaken, een keer belazert, met iets onnozels.

Bij de laatste 5s zelfs afgesproken dat als de verkoper een nieuwe iphone zou kopen, hij ons belt voor koop van de oude
En als er wat is heb ik via de oude eigenaar nog garantie.

Maar... ik ga altijd langs ophalen, en neem een vriendin mee.

Bij geen goed gevoel niet doen!
  #15  
Oud 25-11-15, 10:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Denk de eerste keer dat ik het niet met je eens ben
Dat is heel goed.

Ik ken Marktplaats alleen van horen zeggen (of lezen). Dus al die topics hier op het forum van forumleden die op de één of andere manier opgelicht/bedrogen/belazerd zijn.

Zelf heb ik geen ervaring met Marktplaats en dus zou ik beter mijn bek houden over dingen waar ik persoonlijk geen ervaring mee heb.
Reageren

Labels
serienummer, tweedehands



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone kapot, serienummer niet te achterhalen. Emilio0w iPhone algemeen 35 02-06-13 20:18
Fout:De iphone kan niet worden gesynchroniseerd de vereiste schijf is niet gevonden. Merit iPhone algemeen 4 29-01-11 17:38
iPhone 2g gevonden in West Friesland (eigenaar gevonden) Simple Archief 24 29-06-10 09:02
Sommige onderdelen niet gekopieerd omdat ze niet gevonden zijn JW75 Archief 9 14-10-09 13:51
Windows: iTunes updaten werkt niet (URL wordt niet gevonden) Bunny iTunes 1 13-06-09 18:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:14.