//

E-mail van andere servers in Exchange ontvangen

E-mail van andere servers in Exchange ontvangen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb op mijn pc en laptop (vista) in outlook 3 e-mail accounts staan. 1 Exchange en 2 pop. Het leuke hieraan is dat ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-07-08, 16:52
Guest-20201108204737
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard E-mail van andere servers in Exchange ontvangen

Ik heb op mijn pc en laptop (vista) in outlook 3 e-mail accounts staan. 1 Exchange en 2 pop. Het leuke hieraan is dat ik de e-mails die ik ontvangen vanaf mijn pop server (die ik daarna dus niet meer kan binnen halen) direct in mijn exchange wordt opgeslagen. Hierdoor maakt het niet uit of ik een e-mail op mijn laptop of pc binnen haal, uiteindelijk komt hij gewoon in mijn exchange server te staan en staan al mijn e-mails ook nog is makkelijk in mijn exchange webmail server .

Ditzelfde wou ik doen bij mijn iPhone alleen maakt hij daar 3 verschillende accounts aan. Hierdoor komt de e-mail voor mijn pop apart en die van mijn exchange apart, deze worden dus niet bij elkaar gevoegd. Ik weet dat wanneer ik met mijn iPhone via pop een bericht binnen haal hij als goed is deze niet verwijdert van mijn server (moet dit nog testen, edit: dit werkt) maar dit betekend wel dat ik al mijn e-mails dus dubbel zal ontvangen als ik ze al op mijn iPhone heb gelezen.



Weet niet of ik het een beetje goed uitleg en of iemand hier een oplossing tips voor heeft. Alles is iig welkom Ik weet dat het geen groot probleem is en dat het nu opzich prima werkt, maar het werkt niet optimaal en daar streeft toch iedereen naar.

Laatst gewijzigd door Guest-20201108204737; 21-07-08 om 16:58.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-07-08, 17:07
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Je kunt beter je Exchange zo instellen dat jij je pop-email ook automatisch ophaalt, want het scenario wat jij wil gaat niet werken.
  #3  
Oud 21-07-08, 17:14
Guest-20201108204737
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl Bekijk bericht
Je kunt beter je Exchange zo instellen dat jij je pop-email ook automatisch ophaalt, want het scenario wat jij wil gaat niet werken.
Ga even zoeken of ik deze optie kan vinden. Ik ben zelf niet de beheerder van de exchange server namelijk. Had al het gevoel dat mijn scenario niet zou kunnen, misschien in een nieuwe firmware?

Ga nu even zoeken of ik de optie van je tip kan vinden, iig bedankt.

EDIT:
Kan de optie niet vinden in mijn webmail bij opties. Zou niet weten waar ik het anders zou moeten zoeken. Contact opnemen met de beheerder zit er niet in, denk dat mijn instituut niet zit te wachten op iemand die voor zijn iPhone een extra optie wil hebben.

Ga het nu alsvolgt aanpakken, mijn computer staat toch vrijwel altijd aan en zorg dat deze om de 15 min e-mail binnen haalt. Hierdoor krijg ik alsnog alles op mijn iPhone. Ik heb de pop e-mails wel in mijn iPhone staan maar ik laat deze niet automatisch binnenhalen, wanneer dit nodig is kan ik alsnog even naar de account gaan.

Laatst gewijzigd door Guest-20201108204737; 21-07-08 om 17:24.
  #4  
Oud 21-07-08, 20:08
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Ga het nu alsvolgt aanpakken, mijn computer staat toch vrijwel altijd aan en zorg dat deze om de 15 min e-mail binnen haalt. Hierdoor krijg ik alsnog alles op mijn iPhone. Ik heb de pop e-mails wel in mijn iPhone staan maar ik laat deze niet automatisch binnenhalen, wanneer dit nodig is kan ik alsnog even naar de account gaan.
Misschien kan je zelf op je systeem een xchange server opzetten. Als deze dan toch dag en nacht aanstaat. Bestaat gratis alternatief ipv die van ms !
  #5  
Oud 21-07-08, 20:14
w.d's schermafbeelding
w.d w.d is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Bestaat gratis alternatief ipv die van ms !
Enig idee hoe dat gratis alternatief heet, of waar het te vinden is?
__________________
iPhone 3g 16G, T-Mobile NL
  #6  
Oud 21-07-08, 20:21
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door w.d Bekijk bericht
Enig idee hoe dat gratis alternatief heet, of waar het te vinden is?
Stond hier eens een artikel van. Aub.

Open Xchange brengt zakelijke e-mail naar de iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl
  #7  
Oud 22-07-08, 12:51
coolhva coolhva is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Kippenhok van NL
Berichten: 27
Stuur een bericht via ICQ naar coolhva Stuur een bericht via Instant Messenger naar coolhva Stuur een bericht via MSN naar coolhva Stuur een bericht via Yahoo naar coolhva
Standaard

maar ipv te poppen, kan je de e-mail van die pop accounts niet automatisch laten doorsturen naar je exchange account? dan ben je er toch ook?
  #8  
Oud 25-07-08, 11:45
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Exchange server van MS heeft een pop3 connector welke je kunt configureren dat deze elke 15 minuten je pop account elders leegehaald en de mail dumpt in de door jouw aangegeven mailbox.
Daarmee kan je tevens een gmail account leeghalen, hiervoor zal je wel een truuk uit moeten halen aangezien gmail vereist dat je een ssl verbinding maakt naar hun toe.
Standaard kan pop3 niet connecten secure naar gmail, hiervoor een FYI: How to check an SSL pop3 email account - microsoft.public.windows.server.sbs | Google Groups
Hierna kan je exchange pop3 connector deze ook binnenhalen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help: Hoe Email van werk via mail van Iphone te versturen/ontvangen ml.vanherp iPhone algemeen 6 05-09-11 12:02
Meerdere Exchange servers & Push CirroX iPhone algemeen 3 06-11-10 09:37
Meerdere exchange servers mogelijk? cloverfield iTunes 9 23-02-10 22:05
Problemen met sms'jes ontvangen van andere iPhone davidrotterdam iPhone algemeen 1 12-11-09 12:20
van de ene naar de andere exchange server remind99 iTunes 0 17-05-09 12:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.