iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Bevindingen firmware 2.0 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17016-bevindingen-firmware-2-0-a.html)

drumworkshop 21-07-08 09:06

Bevindingen firmware 2.0
 
Hallo, ik zal waarschijnlijk wel weer verkeerd zitten, maar ik heb een probleempje.
mijn Iphone 3g doet echt hakkelig, vooral als ik weer terug ga van een app en op de home button klik,dan staat hij vaak gelijk weer op het springboard, heeft iemand hier ook nog last van of zal dat bij de volgende versie veranderen? ik heb ook al een herstel uitgevoerd.
mijn andere iphone met versie 1.1.3 loopt als een zonnetje.
bvd
Roland

digyourownhole 21-07-08 12:36

Firmware 2.0 traag?
 
Gister geupdate naar 2.0 (op 1e generatie iPhone). Alles lijkt te werken. Maar de iPhone is een stuk trager geworden in alles. Klik je op een knop dan veranderd de kleur (je hebt de knop immers geselecteerd) maar het duurt een fractie van een seconde, soms zelfs hele secondes voordat hij iets doet.

Meer mensen die dit ondervinden?

Ook ben ik een aantal contacts in m'n iPhone kwijt die nog wel in MobileMe staan. Enig idee iemand?

BadSide 21-07-08 13:05

Van MobileMe heb ik geen kennis, maar over dat je iPhone traag is...
Had ik ook de eerste dag, nadat ik ineens heel wat applicaties had geïnstalleerd. Nu doet hij wel weer wat normaler, hij loopt ook niet echt meer vast, maar nog steeds is hij wel ietsjes trager. Denk dat het door al die apps komt...

digyourownhole 21-07-08 13:17

ik heb enkel:
Monkeyball
Quickvoice
EasyTask
Evernote

geinstalleerd. Bijna geen apps dus.

Celf 21-07-08 13:23

Hier zijn helaas meer klachten over, ook op het forum van Apple. Zoek maar 'ns op "lag". Het is toch een behoorlijk aantal mensen opgevallen dat Versie 1 sneller is\was dan versie 2...ook met extra geinstalleerde software.

sic139 21-07-08 13:28

ik heb hetzelfde. Zal komen door software 2.0. Ik denk dat als 2.1 komt dat er dan een hoop van deze ongein is opgelost.

is wel jammer want nu oogt ie niet zo 'soepel' meer...

drumworkshop 21-07-08 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graphsic (Bericht 149098)
ik heb hetzelfde. Zal komen door software 2.0. Ik denk dat als 2.1 komt dat er dan een hoop van deze ongein is opgelost.

is wel jammer want nu oogt ie niet zo 'soepel' meer...

ik vind het dus helemaal niks zo, me oude iphone loopt als een zonnetje, maar dan zouden er toch meer mensen hier last van moeten hebben???

sic139 21-07-08 15:21

ja hebben ze ook hoor. Dit is iets waar iedereen last van heeft. Of dat iedereen het op merkt is een ander verhaal... Ik denk dat met 2.1 alles weer soepeltjes loopt!

iCulture 21-07-08 15:59

 Verplaatst naar: Problemen. Hoort hier :)

Sick Mic 21-07-08 18:16

Gisteren met mijn 1.1.4 en 3G 2.0 zitten spelen, alle functies doorlopen met beide phones in mijn handen, ze doen alles even snel en soepel bij mij.

sic139 21-07-08 18:18

ook als je vanuit een app op de home knopt drukt om terug naar het springboard te gaan?

iRubba 21-07-08 19:30

Bevindingen 2G iPhone en FW 2.0
 
Zoals velen heb ik m'n 2G iPhone ook geupgrade. Ik ben er tov. 1.1.4 allerminst tevreden over en wel om de volgende redenen:

1. GPRS is (nog) niet uit te zetten.
2. 2.0 is aanzienlijk trager dan 1.1.4
3. Geen installer, Cydia vind ik tegenvallend.
4. Cydia heeft even gewerkt, crashed nu constant.
5. Mail.app crashed bij opstarten [inmiddels opgelost door alle accounts te verwijderen]
6. Synchroniseren via Windows duurt erg lang, via OSX weer snel.
7. SSH kan ook alleen via een omweg uitgeschakeld worden (via Ibby)

De pwnage 2.0 update was al niet "vanzelf" te noemen en iedereen met een 2G die tevreden is met 1.1.4 en de beperkte extra's van 2.0 niet echt nodig heeft raad ik aan (nog) niet te updaten...

Ibby 21-07-08 19:37

Precies daarom zit ik nog lekker op 1.1.4 :D
Ga zeker niet over voordat installer goed werkt.
Of voordat mijn gebruikte programma's werken.

Overigens is puntje 1 wel mogelijk via een omweg heb ik gelezen.

Wil er nog wel een puntje aan toe voegen.
SSH kan ook alleen via een omweg uitgeschakeld worden :(

iCulture 21-07-08 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iRubba (Bericht 149616)
Zoals velen heb ik m'n 2G iPhone ook geupgrade. Ik ben er tov. 1.1.4 allerminst tevreden over en wel om de volgende redenen:

5. Mail.app crashed bij opstarten [inmiddels opgelost door alle accounts te verwijderen]

Is een oplossing voor: Pwnage Tool 2.x: Problemen oplossingen bij iPhone unlock > Nieuws > iPhoneclub.nl
Citaat:

6. Synchroniseren via Windows duurt erg lang, via OSX weer snel.
Helaas via OS X net zo langzaam :(

iRubba 21-07-08 19:46

@Ibby, Ok...wie weet dan hoe punt 1 op te lossen?

Wie heeft er nog meer negatieve bevindingen??

iScorpio 21-07-08 20:08

1. GPRS is (nog) niet uit te zetten.
Inderdaad, nog niet...
2. 2.0 is aanzienlijk trager dan 1.1.4
Mee eens
3. Geen installer, Cydia vind ik tegenvallend.
Geduld is een schone zaak (is geen firmware probleem)
4. Cydia heeft even gewerkt, crashed nu constant.
Hier geen problemen
5. Mail.app crashed bij opstarten [inmiddels opgelost door alle accounts te verwijderen]
Had hetzelfde probleem, maar ook opgelost
6. Synchroniseren via Windows duurt erg lang, via OSX weer snel.
Wat is erg lang?
7. SSH kan ook alleen via een omweg uitgeschakeld worden (via Ibby)
Ook hier zal (binnenkort) vast een oplossing voor komen

Het komt er op neer dat we gewoon wat geduld moeten hebben totdat we weer hebben wat we bij 1.1.4 al hadden.

JeePee 21-07-08 20:08

Werkt prima 2.0 , alleen 1 klein iets wat ik wel jammer vind is dat als de telefoon opstart je het apple logo niet meer ziet maar de ananas .... is dit makkelijk te verhelpen ?
:confused:

iScorpio 21-07-08 20:09

Misschien is het wel een 3G probleem?

iCulture 21-07-08 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeePee (Bericht 149654)
Werkt prima 2.0 , alleen 1 klein iets wat ik wel jammer vind is dat als de telefoon opstart je het apple logo niet meer ziet maar de ananas .... is dit makkelijk te verhelpen ?

Zoeken naar: ananas :rolleyes:

sic139 21-07-08 20:16

ik denk meer n 2.0 probleem. Dit is echt niet n hardware matig probleem.

iCulture 21-07-08 20:18

//Samengevoegd en nieuwe topictitel.

xanadu.dm 21-07-08 20:20

GPRS zet ik altijd "makkelijk" af door in de APN gewoon een willekeurig karakter bij te zetten, wanneer je het nodig hebt dit karakter terug wissen.
Zolang er geen GPRS switch is doe ik het zo...

tomscholle 21-07-08 20:20

Ik ben ook over op 2.0 maar tot nu toe heb ik er geen problemen mee. Dat het synchroniseren langer duurt zal binnen kort wel opgelost worden als apple komt met 2.1 Maar erg vervelend vind ik het niet. Ik laad de telefoon toch dagelijks op en tot nu toe duurt het nog steeds langer de telefoon op te laden.

iRubba 21-07-08 23:03

Het synchroniseren van 100 contacts vanuit Outlook duurde bij mij zeker 5 minuten. Het viel me als eerste op toen ik muziek ging synchroniseren. Het duurde erg lang, zeg 15 minuten om 350 nummers te laden.

Het vervelendste vind ik dat 2.0 veel trager aanvoeld dan 1.1.4 sms.app openen nadat je een sms binnen krijgt duurt soms wel 5 seconden of langer. Zelfde geld voor Instellingen openen en Contacten openen.

cypher21 21-07-08 23:07

Contacten openen (via het springboard) duurt bij mij ook lang :( soms wel 5 seconden voordat ik iets kan doen.

Via de telefoonfunctie gaat het echter wel supersnel :S

wukkkie 22-07-08 00:37

Toen ik mijn Iphone kocht stond firmware 2.0 5A345 op, nu geupdate naar 5A347 en die is aanzienlijk trager...weet iemand hoe ik terug kan gaan naar 5A345?

matthijst 22-07-08 01:03

De backup bij synchroniseren kun je overslaan door op het kruisje ernaast te klikken. Hij gaat dan verder met de volgende synchronisatietaak :)

drumworkshop 22-07-08 10:20

ik vinde het belangrijk dat alles straks wel weer als een zonnetje gaat lopen, en ik hoop dus wel dat het een software matig probleem is?

King1987 22-07-08 11:01

had het trage probleem ook eerst,heb het opgelost om opnieuw de custom fw van michael te gebruiken, allen dan kiezen bij itunes voor nieuwe iphone ipv de back up er overheen gooien, daarna werd de iphone stukke sneller en had ik weer mail (!)

miss tip voor andere mensen?;)

fideel 22-07-08 11:05

Ik ben van 1.1.4 overgestapt naar 2.0.
ben eigenlijk wel tevreden.
Enkel heb ik nu meer crashes van safari browser op bepaalde sites.
iemand die daar een oplossing voor heefT?

sic139 22-07-08 11:09

misschien moet dit topic opgesplitst worden in bevindingen firmware 2.0 op een 3G iPhone of op een oude iPhone!

colliehome 22-07-08 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graphsic (Bericht 149975)
misschien moet dit topic opgesplitst worden in bevindingen firmware 2.0 op een 3G iPhone of op een oude iPhone!

Er zijn al zoveel afsplitsingen dat dit topic wel genoeg is.
Je kan ook makkelijk zien welke foor je collega heeft en welke FW . Teminste als jullie hem juist invullen he ;-))

sic139 22-07-08 11:18

ja maar dan lopen er nog 2 discussies door elkaar heen

drumworkshop 22-07-08 12:35

ik ben dit topic begonnen voor de iphone 3g, en niet die daarvoor met de 2.0 er op

sic139 22-07-08 12:36

ja idd. maar daar wordt hier nu dus wel over gesproken. Anders verander de topic titel even in [3G] Bevindingen firmware 2.0

cypher21 22-07-08 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drumworkshop (Bericht 150098)
ik ben dit topic begonnen voor de iphone 3g, en niet die daarvoor met de 2.0 er op

Dan had je je titel anders moeten verwoorden, want het heet " Bevindingen firmware 2.0" en 2.0 is er ook voor de 2g ;)

Ibby 22-07-08 12:58

Hallo,

Dit is de topic titel waar deze post mee is geplaatst:
Bevindingen 2G iPhone en FW 2.0

Dus 2G iPhone staat voor de 1e generatie!

Nu lopen er ineens 2 dingen door elkaar, zo erg zelfs dat ik mijn eigen post alleen terug kon vinden via mijn eigen menu!

Nu is de originele post samen gevoegd met een andere post en loopt hier van alles door elkaar!

sic139 22-07-08 13:01

^ ja dat heeft de mod gedaan. die heeft 2 topics samengevoegd. was niet zo'n goed idee!!

Ibby 22-07-08 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iRubba (Bericht 149644)
@Ibby, Ok...wie weet dan hoe punt 1 op te lossen?

Hoi iRubba,

Sorry voor de late reactie, maar ik heb me rot gezocht naar je topic dat je was gestart.
Even een antwoord op je vraag van punt 1, kijk hier maar eens:
Tip: APN Changer past de GPRS- en 3G-instellingen op je iPhone aan > Nieuws > iPhoneclub.nl

Dus via een omweg is het mogelijk om gprs uit te zetten!

Dylan 22-07-08 14:31

Als ik dit allemaal zo lees blijft deze jongen lekker op 1.1.4!! Als alle apps uit installer niet eens goed werken, de foon langzamer wordt etc. en daarvoor alleen de "kleine verbeteringen" als meer emails selecteren en exchange terugkomen dan ga ik zeker nog niet updaten.

Of zijn er nog andere verbetering die ik gemist heb? :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:25.