//

iPhone SE: problemen met VoIP bellen

iPhone SE: problemen met VoIP bellen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ervaar de laatste weken enorm slechte gesprekskwaliteit via VoIP op m'n iPhone SE. Aanbieder: betamax/dellmont (stuntcalls) App: MobileVoIP (De indicator van de gesprekskwaliteit zakt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-05-16, 01:41
macamba83 macamba83 is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Lanaken
Berichten: 12
Standaard iPhone SE: problemen met VoIP bellen

Ik ervaar de laatste weken enorm slechte gesprekskwaliteit via VoIP op m'n iPhone SE.

Aanbieder: betamax/dellmont (stuntcalls)
App: MobileVoIP

(De indicator van de gesprekskwaliteit zakt binnen 15 seconden van excellent naar average en dan naar poor, waardoor bellen onmogelijk is)

En ook: Bellen via Whatsapp, gesprekken worden na een paar seconden onbruikbaar / onverstaanbaar.

Issue doet zich voor zowel over Wi-Fi als 4G.
Diagnose van het Wi-Fi en 4G netwerk is goed, dwz ping = <15ms, snelheden van >10 Mbps.
(België: Scarlet VDSL2 / Proximus Generation Connect 4G)

VoIP via een "vast" toestel (Siemans Gigaset) werkt probleemloos.

Crosstest: als ik de MobileVoIP app op m'n ipad (2) gebruik werkt het probleemloos zowel over Wi-Fi als over 4G (via de hotspot functie op m'n iPhoneSE).

Uiteraard heb ik ook m'n internetmodem + Airport extreem herstart + harde reset uitgevoerd.

Ik heb ook via Netspot op OSX mijn Wi-Fi netwerk kunnen monitoren, ik zit zonder storingen op een 5Ghz netwerk, andere zaken zoals streaming werken prima. Ik wil maar zeggen, ik heb echt alles proberen uit te sluiten.

Het probleem gaat ergens richting de iPhone SE zitten aangezien het met andere apparaten over het zelfde netwerk / dezelfde 4G verbinding wel werkt.

Ik heb de app al opnieuw geinstalleerd, de iPhone geforceerd opnieuw opgestart, en draai de laatste iOS update 9.3.2 van afgelopen week.

Zijn er toevallig mensen die ook problemen ervaren?
Issue doet zich ook voor met whatsapp calls, helaas kan ik dat moeilijker crosstesten nu.

Apple Care gebeld, iPhone hersteld via iTunes, en op een schoon toestel de voip app nog eens geprobeerd, issue blijft zich voordoen.
Ik mag het toestel omruilen via een koerier of in een Apple Store, dus ik zal in Brussel of Amsterdam gaan kijken.

Hopelijk is het een individueel probleem bij dit toestel, en is niet de hele serie getroffen.
Daar zal ik dan wel achter komen zodra ik de VoIP app op andere iPhone SE toestellen in de Apple Store zal testen.

Als er meer mensen zijn die zich hierin herkennen, laat het zeker weten!

Ik probeer er nu achter te komen:

1. Is de MobileVoIP app misschien niet optimaal compatibel met de iPhoneSE?

2. Is het een individueel (hardware) probleem van mijn iPhoneSE

3. Is het een bug in iOS 9.3 icm de iPhoneSE <- in dit geval zouden er meer mensen last van moeten hebben, zoals bijvoorbeeld het wel al bekende Bluetooth Carkit probleem.

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-05-16, 09:25
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 18.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.717
Standaard

Heb je het probleem ook met " FaceTime audio " ?
  #3  
Oud 22-05-16, 09:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hier werkt Skype en FaceTime (Audio) perfect op een iPhone SE. Wappie gebruik ik niet en MobileVoIP ken ik niet.

Netwerk:
Primaire router = AirPort Extreme 802.11ac - 5 GHz
Secundaire router = AirPort Extreme Time Capsule 802.11n - 5 GHz

Mobiel Netwerk:
Mobistar 4G
T-Mobile 4G
  #4  
Oud 22-05-16, 20:40
macamba83 macamba83 is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Lanaken
Berichten: 12
Standaard

Bedankt voor de reacties.

FaceTime lijkt probleemloos te werken.

Het lijkt me eerder een bug in de app / compatibiliteits-issue dan te zeggen dat het effectief aan de iPhone SE zou liggen.

Ik zal naar een Apple store moeten het het daar gaan testen op andere iPhone SE toestellen om het uit te sluiten.

Op iPad 2, iPhone 4S, iPhone 5 en iPad mini werkt de app wel probleemloos in ieder geval.
  #5  
Oud 23-05-16, 16:08
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Mijn vrouw klaagt ook over de kwaliteit van MobileVoIP op haar iPhone 5S....

Met mijn 6S heeft ze geen enkel probleem.

(Het gaat om gesprekken naar de Filipijnen).
  #6  
Oud 23-05-16, 16:12
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 18.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Mijn vrouw klaagt ook over de kwaliteit van MobileVoIP op haar iPhone 5S....

Met mijn 6S heeft ze geen enkel probleem.

(Het gaat om gesprekken naar de Filipijnen).
Ze wil jouw 6S bedoel je !
Reageren

Labels
bellen, iphonese, voip, whatsapp



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met bellen, iPhone 4 milan13 iPhone algemeen 1 07-03-13 14:10
Problemen met bellen na installatie firmware 2.2.1 op Iphone 2G LeoRaats iPhone algemeen 3 02-06-09 17:25
SIP-VoIP problemen! kasperlannoo Jailbreak apps en thema's 0 24-03-08 19:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:37.