Updaten voor verkoop? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste I-forumers. Mijn vriendin heeft al een flinke tijd haar iPhone 5 niet meer in gebruik, ze wil hem nu verkopen en staat op ios ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Updaten voor verkoop?
Beste I-forumers.
Mijn vriendin heeft al een flinke tijd haar iPhone 5 niet meer in gebruik, ze wil hem nu verkopen en staat op ios 8.1. Ik twijfel of ik het update naar 9.3.2 voor de verkoop of laat staan op de 8.1 waar hij het gewoon goed op doet. De iPhone is in zeer nette staat, een klein beschadigingkje aan een bovenhoek maar verder is hij vlekkeloos. Zou ik er meer voor kunnen vangen met de oude ios of met de nieuwe? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Updaten kan iedereen zelf. Als je hem op dehuidige ios laat staan, is de keuze voor de koper.
|
||||
|
||||
Downgraden kan niet meer, dus als je hem op iOS 8.1 laat heeft de koper de keuze. Vooral omdat de iPhone 5 al wat ouder is kan het een voordeel zijn voor de koper die een vlot toestel wil. Vergeet alleen niet een reset te doen op het toestel als je geen update doet. Dan weet je zeker dat alle prive gegevens van het toestel zijn verwijderd en dat de koper een schoon toestel krijgt.
|
|
||||
|
||||
Ik zou hem herstellen vanuit DFU en zo verkopen, ben je er tenminste zeker van dat alle restanten die eventueel naar jou of jou Apple account verwijzen volledig verdwenen zijn.
Jij als verkoper bepaald hoe je een item wilt verkopen, niet de koper ;-)
|
||||
|
||||
De koper bepaalt hoe hij wil kopen.
|
|
||||
|
||||
Dit is natuurlijk een discussie zonder einde, echter..... De verkopende partij bepaald hoe hij/zij iets aanbied. Een mogelijke geïnteresseerde kan het aangebodene interessant vinden of niet en vervolgens het aanschaffen of niet.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
https://support.apple.com/en-us/HT201274
|
|||
|
|||
Als het toestel nog te jailbreaken is misschien niet. Eigenlijk wordt alleen maar de encryption key gewist. Sommige data kan men met een paar jailbreak tweaks nog terughalen. Dat hebben we een paar jaar geleden eens gedemonstreerd met iOS 6. Kan wel zijn dat dit ondertussen niet meer werkt in iOS 8.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Gegevens wissen voor verkoop | erikk | iPhone algemeen | 11 | 26-01-10 17:20 |
Klaar voor verkoop | Roue | iPhone algemeen | 4 | 26-01-08 17:45 |
|
|