//

Gegevens wissen voor verkoop

Gegevens wissen voor verkoop discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag, Ik wil mijn oude Iphone verkopen. Nu wil ik eerst alle gegevens wissen. Ik ben al uren aan het zoeken naar de juiste methode ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-01-10, 13:58
erikk erikk is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 7
Standaard Gegevens wissen voor verkoop

Dag,

Ik wil mijn oude Iphone verkopen. Nu wil ik eerst alle gegevens wissen. Ik ben al uren aan het zoeken naar de juiste methode om dit te doen, want ik begrijp dat het via "Erase all content and settings" niet volledig gebeurt en er data achterblijft.

Ik heb wel wat topics gevonden die hier over gaan, maar al snel wordt het voor een leek als ik moeilijk te begrijpen. Zou iemand me stap voor stap kunnen vertellen hoe ik dit voor elkaar ga krijgen. Het gaat om een iphone 2G, jailbroken en firmware 1.1.3

gr
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-01-10, 14:14
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Gewoon in iTunes de firmware herstellen
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 25-01-10, 14:22
erikk erikk is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 7
Standaard

ok, maar voor zover ik begreep op dit forum, blijft er dan nog steeds het één en ander aan gegevens achter op de iphone, klopt dat?
  #4  
Oud 25-01-10, 14:24
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Nee, als je je firmware herstelt hoort er niks achter te blijven. Dit is ook heel wat anders dan de "Erase all content and settings" optie.
  #5  
Oud 26-01-10, 12:19
marcelca marcelca is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Almere
Berichten: 89
Standaard

idd firmware herstellen en als die vraagt om de reservekopie terug te zetten, dat natuurlijk niet doen..

in de reservekopie staan wel persoonlijke dingen
  #6  
Oud 26-01-10, 16:08
erikk erikk is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 7
Standaard

Hoi,

Erase all contents and settings had ik al eerder gedaan. Nu wil ik dus de firmware herstellen in iTunes, maar iTunes herkent mijn iphone niet meer, er komt dus links in de kolom nergens een symbooltje te staan van mijn iphone. Ik begrijp er niet veel van, maar dit komt zeker doordat ik al erase all contents and settings had gedaan?? Hoe kan ik nu verder en ervoor zorgen dat die firmware dus hersteld wordt?
  #7  
Oud 26-01-10, 16:16
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Zet je iPhone in DFU en herstel hem dan.
  #8  
Oud 26-01-10, 16:38
erikk erikk is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 7
Standaard

Ok, dat lijkt te lukken, alleen als ik dan op herstellen druk in iTunes, zegt ie dat ie gaat herstellen en de nieuwse software op de iphone gaat zetten en dat ie de teruggezette software gaat checken bij apple. Kan ik dit doorklikken of maak ik de iphone zo onbruikbaar??
  #9  
Oud 26-01-10, 16:40
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikk Bekijk bericht
Ok, dat lijkt te lukken, alleen als ik dan op herstellen druk in iTunes, zegt ie dat ie gaat herstellen en de nieuwse software op de iphone gaat zetten en dat ie de teruggezette software gaat checken bij apple. Kan ik dit doorklikken of maak ik de iphone zo onbruikbaar??
Dat zal je inderdaad moeten 'doorklikken', want er wordt dan de nieuwste (3.1.2) firmware opgezet.
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #10  
Oud 26-01-10, 16:48
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Je kan ook kiezen voor herstellen met een custom firmware, dan is hij gelijk jailbroken en simlockvrij: https://forum.iculture.nl/f14/i...-firmware.html

Is handiger met de verkoop. Maar soms werkt dit niet bij een 2G, ik kreeg het een keer niet voor elkaar met een iphone van een vriend van mij. Bij de oude 2G van mijn schoonzus wel.
  #11  
Oud 26-01-10, 17:07
erikk erikk is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 7
Standaard

@ De generaal: Als dan die nieuwe firmware 3.1.2 erop staat, wat moet er daarna nog allemaal weer gebeuren wil je de iphone weer gebruiksklaar maken? Het gaat dus om een 2G (ooit uit de VS). Hij was jailbroken en unlocked, maar dat is dan allemaal weer teruggedraaid begrijp ik?
  #12  
Oud 26-01-10, 17:20
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikk Bekijk bericht
@ De generaal: Als dan die nieuwe firmware 3.1.2 erop staat, wat moet er daarna nog allemaal weer gebeuren wil je de iphone weer gebruiksklaar maken? Het gaat dus om een 2G (ooit uit de VS). Hij was jailbroken en unlocked, maar dat is dan allemaal weer teruggedraaid begrijp ik?
Je zult je iPhone vervolgens moeten jailbreaken met Blackra1n en unlocken met BootNeuter (als je deze simlockvrij wilt hebben dan). Een handleiding om te jailbreaken vind je hier, en om te unlocken hier.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gegevens wissen bij verkoop oude iphone bostiaan iPhone algemeen 6 07-10-10 09:51
Gegevens wissen maar NIET via iTunes nbastiaanse iTunes 0 19-08-10 09:04
Iphone (bijna) kapot en gegevens wissen jmoonen iPhone algemeen 1 09-06-10 12:42
Alles wissen bij verkoop? Michael iPhone algemeen 24 15-09-08 17:47
kan gegevens niet wissen karel Archief 1 06-11-07 02:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.