//

Laden we onze telefoon verkeerd op?

Laden we onze telefoon verkeerd op? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Laden we onze telefoon verkeerd op? Nu we ons full time bezig houden met de jacht op Pokémon, worden we eens te meer geconfronteerd met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-07-16, 19:34
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard Laden we onze telefoon verkeerd op?

Laden we onze telefoon verkeerd op?

Nu we ons full time bezig houden met de jacht op Pokémon, worden we eens te meer geconfronteerd met de beperkingen onze smartphonebatterij. Terwijl technologie razendsnel evolueert, wachten we nog altijd op een batterij die met gemak twee dagen overleeft. En hoewel we onze telefoon in de loop der jaren al duizenden keren hebben opgeladen, blijken we dat helemaal verkeerd te doen. Met deze vier tips van de 'Battery University' haal je het allerbeste uit je batterij.
Batterijbedrijf Cadex probeert onze frustraties weg te werken met de 'Battery University'. Het bedrijf onderzocht hoe je de batterij zo lang mogelijk kan laten meegaan. En wat bleek: wij laden onze telefoon al jaren verkeerd op. De lithium-ionbatterij in onze smartphone is namelijk gevoelig aan 'stress', die de batterijduur drastisch kan inkorten. 

Hou je batterij in topconditie met deze vier tips:

1. Haal je telefoon uit de stekker als hij is opgeladen
Wij doen het al jaren: onze telefoon aan de oplader hangen voor het slapengaan, zodat we opstaan met een heerlijke 100%. Geen goed idee blijkbaar. 

Wanneer je smartphone volledig is opgeladen, zal de adapter je telefoon druppelsgewijs blijven opladen om het batterijniveau op 100% te houden. Dat zorgt ervoor dat de batterij onder constante druk staat, wat nefast is voor zijn prestaties. 

"De adapter loskoppelen als je telefoon volledig is opgeladen, kan je vergelijken met het ontspannen van de spieren na een zware work-out", aldus de Battery university.

2. Laad je telefoon niet op tot 100%
Wij dwangneuroten hebben het heel moeilijk om de adapter los te koppelen voor de batterij de magische kaap van 100% heeft bereikt. En toch doe je dat beter wel. 

"Li-on moet niet volledig worden opgeladen. We raden zelfs aan om dat niet te doen", klinkt het. "Een volle batterij zorgt voor meer druk op de batterij en beïnvloedt op lange termijn de batterijduur."

3. Laad op bij elke mogelijkheid
Je batterij zal veel gelukkiger zijn met korte oplaadbeurten op regelmatige tijdstippen van de dag in plaats van met één lange oplaadsessie wanneer ze volledig leeg zijn. 

Het ideale scenario is een korte oplaadbeurt wanneer de batterij 10 procent van zijn maximumcapaciteit heeft verloren. Voor de meeste mensen is dat uiteraard niet makkelijk, maar je doet er wel goed aan je telefoon zo vaak mogelijk op te laden. Het zal ervoor zorgen dat je batterijduur op lange termijn verlengd wordt.

4. Some like it hot, maar niet je batterij
Batterijen zijn gevoelig aan hitte. Apple raadt zelfs aan om bepaalde hoesjes te verwijderen bij het opladen. 

"Als je toestel warm wordt bij het opladen, haal het dan uit zijn hoesje", raadt Battery University aan. En als je in volle zon vertoeft, dek je best je telefoon af. Het komt de gezondheid van je batterij ten goede.

Wat is (on)waar ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-07-16, 08:39
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Naar mijn bescheiden mening vooral Ronkende Onzin. Een originele lader via een originele kabel, communiceert met de batterij en zal het laadproces exact sturen.
Zelfs als je een lader van de Action verbindt met een kabeltje van de HEMA, heeft volgens mij de iPhone nog altijd het 'laatste woord'.

Dit forum kent enkele deskundologen die wellicht een gefundeerde mening willen uiten.
  #3  
Oud 05-09-16, 18:46
Xtreme404 Xtreme404 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zwolle
Berichten: 21
Standaard

Ik zal dit eens proberen met mijn volgende iPhone. Op dit moment heb ik een iPhone 6 Plus die het nog geen dag volhoud in stand-by modus. Ik heb de spaarstand ingeschakeld en ik zie mijn percentage aftellen. Dat Li-Ion niet helemaal opgeladen moet worden, heb ik niet eerder gehoord. Dat een batterij tussen de 10-20 % beland en dan opgeladen wordt klopt wel. Korte oplaadbeurten zou ik niet weten. In de zon zal ik zeker niet meer blootleggen. Dit is ondertussen mijn 4e iPhone die net buiten een jaar met rap tempo leeg loopt.
  #4  
Oud 09-09-16, 15:19
Patrique Patrique is offline
• iOS 14.0 beta
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 204
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme404 Bekijk bericht
Ik zal dit eens proberen met mijn volgende iPhone. Op dit moment heb ik een iPhone 6 Plus die het nog geen dag volhoud in stand-by modus. Ik heb de spaarstand ingeschakeld en ik zie mijn percentage aftellen. Dat Li-Ion niet helemaal opgeladen moet worden, heb ik niet eerder gehoord. Dat een batterij tussen de 10-20 % beland en dan opgeladen wordt klopt wel. Korte oplaadbeurten zou ik niet weten. In de zon zal ik zeker niet meer blootleggen. Dit is ondertussen mijn 4e iPhone die net buiten een jaar met rap tempo leeg loopt.
Werner geeft hier een aantal "tips" weer welke hij hier en daar vandaan heeft gehaald of gevonden. Zijn vraag is nu, welke tips zijn waar of onwaar.

Wat je zeker wel kan doen op het moment dat je iphone iedere keer uitvalt terwijl er nog 10, 20 of 30% op de batterij staat is het volgende.
Sluit je iphone aan op de lader en druk vervolgens de homeknop en de aan/uit knop tegelijkertijd in, totdat het opstartscherm met het appeltje verschijnt. Laat de telefoon opstarten en laat hem aan de lader liggen totdat deze weer op 100% staat. Op dat moment nog 1 tot 2 uur aan de lader laten liggen. Op deze manier kalibreert de iphone, zodat je weer een betrouwbaar percentage te zien krijgt. Als het goed is zal de telefoon nu niet meer uitvallen terwijl hij nog een x-aantal % geladen is.
  #5  
Oud 09-09-16, 21:01
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Voor alle batterij apparaten die ik heb, of die ik ken geldt: na gebruik (hoe kort ook) direct opladen, níet aan de lader laten zitten als volledig is opgelaten en altijd vol wegzetten.

Bij langere tijd geen gebruik altijd eerst even opladen naar vol en dan weer gebruiken.

Meest bekende merk is Hitachi, en die gaan bij mij al enige jaartjes mee.

Zelfde gebruik bij iphones die ik heb gehad, nooit batterij problemen gehad.

Dus alleen met de stelling "niet opladen tot 100%" ben ik het volledig mee ONeens.

Let wel, ik heb het hier niet over loodaccu's maar over lithium spul.
  #6  
Oud 13-09-16, 08:41
Xtreme404 Xtreme404 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zwolle
Berichten: 21
Standaard

Goedendag mensen, ik wil even laten weten dat ik een software matige battery drain had. Ik vermoed dat de software van Runtastic bleef hangen in combinatie met mijn Apple Watch. Wat de exacte oorzaak van dit probleem is geweest is niet bekend, maar via het openen van de app op de telefoon en dan weer afsluiten, heeft het probleem verholpen. False alarm, sorry.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps overzetten van ene telefoon naar andere telefoon met ander Apple ID Marionnnnnn iPhone algemeen 3 03-07-13 12:25
CDMA telefoon of een GSM telefoon volkarnhem iPhone algemeen 12 21-06-13 09:50
Iphone blijft laden, dan het apple logo, doet 'ie het, gaat 'ie weer laden. Sereentj iPhone algemeen 2 16-04-12 12:28
Laden en nog eens laden Franky1234 iPhone Apps 0 03-06-11 16:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.