CDMA telefoon of een GSM telefoon discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb afgelopen vrijdag een iphone 4 gekocht, tweedehands, zonder boekje en al. Hij kwam uit het buitenland. Dit is me wel eerlijk verteld. nu ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
CDMA telefoon of een GSM telefoon
Ik heb afgelopen vrijdag een iphone 4 gekocht, tweedehands, zonder boekje en al. Hij kwam uit het buitenland. Dit is me wel eerlijk verteld.
nu heb ik 2 problemen. ik weet niet of het een CMDA toestel of een GSM toestel is. ik lees hier op de forum dat er geen simkaart in een cmda toestel kan. Is dit waar, want in die van mij kan het wel ten tweede. ik kwam er niet uit om hem te activeren. hele weekend aangezeten en uiteindelijk via een custom firmware (activated) 4.3.5 is het me wel gelukt. Nu probeer ik het simlock vrij te krijgen. Maar het lukt niet. iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? dank je |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Door 4.3.5 er op te zetten heb je er ook een baseband opgezet die niet softwarematig te unlocken is.
Je zult de provider moeten achterhalen om een IMEI unlock te achterhalen, mocht die dat aanbieden. |
|
|||
|
|||
ik ben er achter gekomen dat het een SOFTBANK iphone uit japan is. en ook ben ik er achter gekomen dat het in japan geen GSM maar een CDMA netwerk werkend is?
en nu |
|
||||
|
||||
Softbank heeft wel een GSM-netwerk. Je kunt uitzoeken of ze de simlock er af halen. Ik zou niet weten hoe, ze hebben vast een website (edit: SoftBank).
En nog een edit: ik heb een beetje gezocht, zo te zien doet Softbank niet aan unlocken. Net als AT&T in de US. En dat betekent dat je nu niet kan unlocken. Ook niet als je een jailbreak hebt. Het enige advies dat ik kan geven, en daar word je niet gelukkiger van, is wachten en goed deze website (of Can I Unlock My iPhone?) volgen. Misschien kan de iPhone 4 weer softwarematig worden unlocked als ios 5 er is. Laatst gewijzigd door remundo7000; 29-08-11 om 10:59. |
|
|||
|
|||
Citaat:
(bron: Praktische informatie over Japan) EDIT: wat ik niet begrijp is het volgende; volgens het web kan er in een CDMA toestel geen simkaart (verizon) geplaatst worden. In de mijne kan dit wel. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Waarom koop je overigens een toestel zonder hem eerst te proberen of zeker te weten dat hij simlockvrij is? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Removable User Identity Module - Wikipedia, the free encyclopedia |
|
||||
|
||||
Citaat:
Wat Thaan zegt klopt precies. Dat er wellicht CDMA telefoons bestaan met een losse simkaart doet niets af aan het feit dat een Apple iPhone 4 zonder simkaartslot een CDMA versie is. Dus wat moeten we met jouw (kleinerende) posting?
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik vroeg me af of het je gelukt is om de simlock er af tehalen? want ik hier zelf ook 1tje en het lukt mij niet af te halen want ik heb nu zelf ook de probleem scherm waar staat iets van moet de orginele simkaart er in enzo? wilt u snel reageren aub? Met vriendelijke groeten, yugostyl |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|||
|
|||
Wat s er zo grappig aan? ik heb t niet gezien dat t een 2 jaar oud topic is.. ik vroeg of je me kon helpen niet met zo'n reactie aankomen?
|
|
|||
|
|||
Kijk eens in het Unlock forum daar staan tientallen topics over het unlocken van een iPhone 4.
|
|
|||
|
|||
ik zocht dat ook. Op de apple site kan je precies zien hoe of wat: staat er op je iphone 4 op de achterkant dit: A1332 is het een gsm als er staat A1349 is het een cdma model
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
is er een gratis app die telefoon gesprek opneemt? | Rubske | iPhone Apps | 12 | 21-01-09 17:47 |
IPSFunlock kan je telefoon tot een brick maken | Michael | Unlock [archief] | 52 | 16-07-08 23:48 |
|
|