iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

RHCPeter 20-07-09 18:09

Mijne heb ik afgelopen zaterdag al weer op kunnen halen. Gloedjespikfonkelnieuw!

*Blij is*

Virginia 20-07-09 21:52

heb m'n telefoon vandaag voor de 3e keer weg gebracht.
1e keer zaten er 3 piepkleine haarscheurtjes in - ik heb gewoon m'n oude terug gekregen. was in december 2008.
2e keer diezelfde haarscheurtjes zaten er nog in maar was ook mijn scherm losgeraakt - toen heb ik een nieuwe gekregen februari 2009.
3e keer vandaag dus, heb ik hem ingeleverd met 5 haarscheutjes. 1 bij de audioplug 2mm, 2 bij een schroefje aan de onderkant 2mm, en 2 scheurtjes op de achterkant van 1 cm.
Ik hoop dat ik er een nieuwe voor terug krijg, de 29ste is namelijk de garantie voorbij...

Ik begrijp niet dat Apple bij de maak van de 3GS heeft gekozen voor hetzelfde soort kunststof als de 3G. Lijkt me overduidelijk dat het kunststof last heeft van een spanning die het materiaal niet aan kan.

S¡mon 20-07-09 22:34

Haarscheurtjes
 
Hoe herken je haarscheurtjes ongeveer? Bij mijn iPhone zitten er op het Apple-logotje gewoon 'krasjes' zeg maar. Ik dacht "dat gebeurd gewoon" maar nu zie ik nog een soort krasje/scheurtje. Eerst dacht ik dat het een haartje was (want ik heb een kat en die liep net over het ding heen (erover, niet erop) maar toen ik weg wou vegen... tja, toen ging het niet weg :P

Hoe herken je haarscheurtjes nou het beste. Volgens mij zit er ook iets bij de ingang voor de oortjes maar dat weet ik niet zeker. Ik heb nu geen camera bij de hand, dus ik maak er later (van beide) een foto van. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)

Groetjes!

EDIT: Op Google heb ik al voor haarscheurtjes gezocht maar daarop zie ik vooral foto's die eigenlijk zwaar beschadigd zijn... dus daarom vraag ik het hier. Moderator sluit dit topic alsjeblieft niet want ik heb hierbij hulp nodig (zoekfunctie helpt me niet echt)

King1987 20-07-09 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 327207)
Moderator sluit dit topic alsjeblieft niet want ik heb hierbij hulp nodig (zoekfunctie helpt me niet echt)

Ik kwam toch echt op dit topic uit ;), hier pas je vraag goed tussen en hebben de mensen ook ervaring. Gelieve wel foto's te plaatsen, dat is toch makkelijker ;)

S¡mon 20-07-09 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 327210)
Ik kwam toch echt op dit topic uit ;), hier pas je vraag goed tussen en hebben de mensen ook ervaring. Gelieve wel foto's te plaatsen, dat is toch makkelijker ;)

Ja, maar hier reageert niet iedereen. Hier kan ik niet echt lezen hoe je ze herkent :)

En:
Citaat:

Ik heb nu geen camera bij de hand, dus ik maak er later (van beide) een foto van.

1-2tje 21-07-09 20:16

Ik heb mijn 3g vrijdag 10 juli bij een t-mobile shop ingeleverd ter reparatie ivm haarscheurtjes waarvan er 1 bij de dockconnector een stuk groter is geworden. Status in Mijn T-Mobile staat nog steeds op "in reparatie". Nu is er vandaag iemand van GLS met een pakketje aan de deur geweest terwijl ik er niet was... zou ik een nieuwe krijgen? Of sturen ze hem als ie buiten de garantie valt ook gewoon retour? Ik dacht namelijk dat ze dan zouden bellen of een brief sturen of ik hem voor een X bedrag wil laten repareren?

1-2tje 22-07-09 22:40

Ik heb het idee dat TM toch soepeler met haarscheurjes omgaat.
Ik heb vandaag een nieuwe 3G gekregen nadat ik hem heb laten opsturen met 3 haarscheurtjes: 2 bij de simtray en 1 bij de muteknop; en 1 groter scheurtje (ca. 1 cm en voelbaar) bij de dockconnector
Netjes binnen 10 werkdagen vervangen voor een nieuwe (gerefurbished wellicht want serienr. begint met 5K). ZO kan het dus ook.

JSM93 22-07-09 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1-2tje (Bericht 328165)
gerefurbished wellicht want serienr. begint met 5K

Wat is dat?

1-2tje 22-07-09 23:00

De iphones die vervangen worden hebben allemaal een serienummer dat begint met 5K, terwijl de verkochte iphones een serienummer hebben dat begint met 878 of 868.
Daaruit kun je afleiden dat er blijkbaar een verschil is. Apple heeft de gewoonte (ook bij ipods) om bij garantiegevallen het apparaat te vervangen door een gerefurbished exemplaar.

Apple verstaat onder refurbished:
Citaat:

Gereviseerde, door Apple gecertificeerde producten zijn tweedehands Apple producten die aan het strenge revisieproces van Apple worden onderworpen voordat ze te koop worden aangeboden. Deze producten zijn geretourneerd wegens omstandigheden die onder de retournerings- en restitutievoorwaarden van Apple vallen, of zijn gebruikt voor demonstratiedoeleinden. Hoewel niet alle eenheden worden geretourneerd vanwege technische problemen, worden alle producten onderworpen aan het strenge revisieproces van Apple om aan alle kwaliteitseisen te voldoen.

Alle producten die in goede staat verkeren, worden verkocht als gereviseerd product. Aangezien alle gereviseerde producten uit de originele verpakking zijn gehaald en zijn gebruikt, vertonen ze mogelijk kleine beschadigingen, zoals krasjes of verkleuringen.

Elk gereviseerd, door Apple gecertificeerd product:
wordt volledig getest (inclusief uitgebreide uithoudingstests);
wordt gereviseerd met vervangingsonderdelen voor modules die als defect zijn geïdentificeerd tijdens de tests;
- wordt grondig gereinigd en geïnspecteerd;
- wordt opnieuw verpakt (met de benodigde handleidingen, kabels, enzovoort);
- wordt voorzien van de besturingssoftware die oorspronkelijk bij de eenheid werd meegeleverd en de specifieke software die bij dat systeem werd aangeboden (details vindt u in het gedeelte met meer informatie over het product);
- krijgt een nieuw artikelnummer en serienummer voor gereviseerde producten;
- ondergaat een laatste kwaliteitsinspectie voordat het product wordt toegevoegd aan de voorraad gereviseerde producten die gereed zijn voor verkoop;
wordt opnieuw verpakt in een speciale verpakking (inclusief bijbehorende handleidingen, kabels, enz. die oorspronkelijk met de eenheid werden meegeleverd).
- Bij de revisieprocedures worden dezelfde technische richtlijnen gehanteerd als bij de testprocedures van nieuwe eindproducten van Apple.
Apple verkoopt overigens ook refurbished apparaten: Refurbished iPod nano 4GB - White - Apple Store (België)

mike803 27-07-09 18:03

Heb alweer haarscheurtjes ,nu al na een paar dagen :( moet nu weer naar de t-mob dit woordt me vierde toestel in een paar maanden wie weet hoelang en na hoeveel iphones je een leuk bod krijgt ivm de nieuwe 3gs? of een ander toestel?

serapim 27-07-09 19:36

hee getver heb ook een haarscheurtje bij de muteknop zie het nu pas

Side_Effect 27-07-09 20:20

Ik heb net contact gehad met Pro-Assist (de verzekeringsservice van t-mobile) met de vraag waar mijn iPhone blijft. Ik heb hem nu ruim twee weken geleden laten ophalen. Ze hebben mij toen gezegd dat door de haarscheurtjes mijn toestel vervangen zou gaan worden.

Nu heb ik dus net gebeld en is mij verteld dat ze hem niet gaan vervangen maar repareren maar dat ze op een onderdeel wachten.

Nogmaals, ik wacht nu al ruim twee weken op mijn toestel die uiteindelijk gerepareerd gaat worden. Als ik naar t-mobile was gegaan had het en sneller gegaan en had ik sowieso een nieuw toestel gekregen.

Ik betaal 7 euro per maand voor deze aggenebbes service.

wouter1981 28-07-09 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Side_Effect (Bericht 330126)
Ik heb net contact gehad met Pro-Assist (de verzekeringsservice van t-mobile) met de vraag waar mijn iPhone blijft. Ik heb hem nu ruim twee weken geleden laten ophalen. Ze hebben mij toen gezegd dat door de haarscheurtjes mijn toestel vervangen zou gaan worden.

Nu heb ik dus net gebeld en is mij verteld dat ze hem niet gaan vervangen maar repareren maar dat ze op een onderdeel wachten.

Nogmaals, ik wacht nu al ruim twee weken op mijn toestel die uiteindelijk gerepareerd gaat worden. Als ik naar t-mobile was gegaan had het en sneller gegaan en had ik sowieso een nieuw toestel gekregen.

Ik betaal 7 euro per maand voor deze aggenebbes service.

Laat je niks wijsmaken. Niemand mag iPhones repareren (met behoud garantie). Ze mogen de iPhone beoordelen aan de hand van documentatie en indien het toestel onder garantie valt dan wordt er een refurbished exemplaar voor je besteld.

satfreak1969 28-07-09 17:41

Vandaag dan toch maar mijn Iphone weggebracht naar de T-mobile winkel in Gorinchem. Er zaten 2 kleine scheurtjes in (vondt ik niet zo probleem) en hij werdt tijdens internetten warm,..oja en tijdens een gesprek viel iemand gewoon spontaan weg terwijl de verbinding nog aktief was. Nog meer mensen dit probleem ?

Virginia 28-07-09 18:05

Heb vandaag na 8 dagen een gloednieuwe iPhone opgehaald. Ik zag in de winkel al dat mijn nieuwe iPhone ook al last krijgt van haarscheurtjes. Gelukkig liet de T-shop medewerkster zien dat er 2 jaar garantie op een iPhone zit. 1e jaar van Apple en het 2e jaar van T-mobile. Ga na de vakatie m'n telefoon maar weeeeeer in reparatie sturen.
Pffff wanneer houd het op?

Destiny 28-07-09 18:16

Ik denk dat je beter die haarscheurtjes kunt negeren. Anders heb je nooit echt plezier van een toestel, omdat je hem steeds moet inleveren. De iPhone 3G en 3GS krijgen gewoon haarscheuren. Daar kun je zelf niks aan doen.

atonba 28-07-09 19:46

Ik heb een Iphone met haarscheurtjes bij de mute knop. Vandaag bij Tmobile geweest en die zegt dat ik een nieuwe krijg (mits er geen waterschade ontdekt wordt). Kan wel twee weken duren alvorens ik een nieuwe krijg... Dus ik heb gezegd dat ik hem dan pas in ga leveren als ik op vakantie ga in september, want dan gebruik ik mijn Iphone toch niet. Toen vroeg ze me echter of ik verzekerd was, en dat ben ik via Pro assist. Zegt ze dat ik het beter via hun kan doen, want dan krijg ik een leentoestel. Nu is mijn vraag, valt haarscheuren ook onder de verzekering van Pro assist? Ergens las ik dat het als het om cosmetische schade ging, ze niet dekken. Overigens is 1 haarscheur inmiddels een scheur geworden en ben ik bang dat er bij nog een scheur een stukje kunststof tussen de metalen rand en de mute knop er af breekt.

z-nyx 28-07-09 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 330618)
Ik denk dat je beter die haarscheurtjes kunt negeren. Anders heb je nooit echt plezier van een toestel, omdat je hem steeds moet inleveren. De iPhone 3G en 3GS krijgen gewoon haarscheuren. Daar kun je zelf niks aan doen.


psies , zo denk ik er ook over :rolleyes:.

Ik zie al dat ik met mijn auto steeds terug moet omdat er putje of een krasje op zit......................bluuuuhhhhhhhhh, als hij het maar goed doet !:D

Anty 30-07-09 12:25

Klein vraagje: ik heb mijn iPhone recent binnengebracht bij Mobistar voor reparatie en zij hebben hem doorgestuurd naar Dynafix. Op hun statuspagina staat sinds gisteren: "Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel."

Heeft iemand met eerdere ervaring een idee hoe lang het dan nog zal duren eer ik mijn iPhone kan gaan afhalen? Wordt op die statuspagina ook vermeld wanneer de iPhone aangekomen is in de winkel?

Cmdaulnis 31-07-09 10:56

Zo, ik heb ook een (gloed) nieuwe iPhone, na minder dan 2 weken kreeg ik een belletje.
Inderdaad begint mijn serienummer ook met 5K.
Wat ik nu merk is dat mijn iPhone constant vastloopt, m'n scherm minder goed reageerd dan voor heen. Heel iritant, moet ik namelijk steetd de sleep-button indrukken en dan weer unlocken, vervolgens kan ik weer verder.
Heb een een backup terug gezet en gesynced, maar dat mocht niet baten...
Een nieuwe iphone, maar het voelt niet echt goed ofzo, ik mis m'n oude beestje, met de bekende krasjes en dingetjes :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:36.