iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

kuotje 12-06-09 04:48

voor een paar euro's meer kun je het ding verzekeren wat je met zoin dure smartphone wss meer oplevert. Aangezien het toestel vaker defecten toont waar de klant niet tevreden over zal zijn. Maja het toestel elke keer 1-2weken missen is ook maar niks.

* Ik heb me toestel 6dagen geleden afgegeven aan een chauffeur van ProAssist. Handelen die ook via Solid Vision?
ben benieuwd in wat voor toestand me iPhone terugkomt.

ikkeg 12-06-09 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg (Bericht 292041)
Ik zou het vervolg nog laten horen. Wel ik heb mijn toestel "gratis" teruggekregen. Niet hersteld. Na een mail naar de klachtendienst telecommunicatie en opzegging van mijn 3 abbonementen bij Mobi krijg ik gister een mail van de klantendienst, ze hebben gegevens nodig om het probleem op te lossen ??

citaat mail:"Bedankt voor uw bericht.

Om u verder te kunnen helpen, hebben wij van u meer informatie nodig.

Kan u ons de onderstaande documenten opsturen naar Mobistar, Reyerslaan 70, 1030 Brussel
IMEI nummer
Type gsm
Naam en adres van de winkel
Naam en adres van het herstellingscentrum
Herstellingsbon
Garantiebewijs
Aankoopfactuur van de gsm
Zodra wij deze informatie van u ontvangen, helpen wij u verder.

Heeft u verder nog vragen? Aarzel niet om ons te contacteren.

Steeds tot uw dienst."



De grap is dat ik deze gegevens reeds aan 3 personen heb moeten melden. Maar nu ik wegga bij hun willen ze me "verder helpen". Ik wacht af.......


We zijn nu 10 dagen verder en wat denk je ????? Geen reactie van Mobi(star?). Steeds tot welke dienst ??

Vanaf 16/06 ben ik bij Base en missen gemiddeld zo'n € 280 per maand aan mijn facturen, maar dat laat ze blijkbaar koud.

niels1981 14-06-09 12:11

Mijn witte Iphone heeft ook de bekende haarscheurtjes!
Tevens werkt de headset aansluiting niet meer.
Gekocht op 16 juli vorig jaar dus nog een maand garantie.
Ondertussen even een 2G aangeschaft en kan nu mijn 3G opsturen.
Wat zou de kans zijn als ik hem begin juli instuur dat ze hem ruilen voor de 3GS? Zou wel mooi zijn namelijk haha

Taless 14-06-09 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niels1981 (Bericht 295770)
Mijn witte Iphone heeft ook de bekende haarscheurtjes!
Tevens werkt de headset aansluiting niet meer.
Gekocht op 16 juli vorig jaar dus nog een maand garantie.
Ondertussen even een 2G aangeschaft en kan nu mijn 3G opsturen.
Wat zou de kans zijn als ik hem begin juli instuur dat ze hem ruilen voor de 3GS? Zou wel mooi zijn namelijk haha

nah, ik schat de kans op 0,0 aangezien Apple zelf voorraaden aan houd. In the US hebben meeste Apple Stores ook nog steeds 2G iPhones op voorraad!

niels1981 14-06-09 12:29

Ja denk ik ook. Ach als ik een nieuwe 3G heb, contract is een jaar oud kan ie simlock vrij gemaakt worden voor niks kan ik hem nog redelijk verkopen!

alvani 19-06-09 00:49

Vorige week mijn zwarte iPhone 3G ingeleverd bij de T-shop met een miniscuul haarscheurtje tussen de mute knop en de chromen bezel.
En vandaag kon ik alweer een splinternieuwe iPhone 3G ophalen. Super service, wat mij betreft.

maarten22 21-06-09 12:32

Heb mijn witte iPhone 16gb opgestuurd voor haarscheurtjes. Krijg nu een brief thuis dat de iPhone last heeft van waterschade. Repareren kost 260 euro en anders betaal ik 40 euro onderzoekskosten. Ik ben altijd heel zuinig geweest met mijn telefoon en hij is nooit in het water gevallen. Vind het dus heel raar dat hij waterschade heeft. Lijkt me dat ze een excuus zoeken om de telefoon niet te hoeven repareren. Mogen ze de telefoon afwijzen op een ander punt?? Haarscheurtjes kunnen toch nooit veroorzaakt worden door waterschade?

rikfrombelgium 21-06-09 12:38

In belgië herstellen ze ze niet meer onder de garantie. Kost je sowieso veel. Ik ben enkele maanden geleden langs geweest bij switch. Zij staken alles op mobistar en hun hersteldienst. Ze spreken van drukschade door de broekzak ( zever in pakskes) en het kostte idd 280. Je bent hem ook tot 8 weken kwijt soms.

De switch winkel in antwerpen was zelfs gestopt met het verkopen van de 3G owv die problemen.

Ik denk dat dat ook onderhuids de grootste aanpasing is van de 3G S, geen barstjes meer. Ik heb vlakaf in de switch gezegd dat ze apple een productiefout aan hun been heeft, ze ontkenden het niet, maar wilden er geen commentaar op geven.

Ik heb het uiteindelijk zo gelaten, ik heb maar 1 zichtbaar barstje in een hoek en ga hem toch niet omruilen voor een 3G S. Ik wacht nog een jaartje voor een fatsoenlijke hardware update.

maarten22 21-06-09 12:49

Heb een 3Gs besteld. De 3G zou doorgaan naar mijn zus. Maar omdat de haarscheurtjes nu flink aan het uitbreiden waren heb ik hem toch maar op laten sturen. Waterschade lijkt me sterk. Er schijnt een stikker in de head phone jack te zitten die verkleurt als hij in aanraking komt met water. Dit betekend nog niet dat de binnenkant in aanraking is geweest met water. Als de sticker verkleurt is maken ze de telefoon niet eens open. Kan ik ze vragen de telefoon alsnog open te maken en te controleren voor waterschade. Of kan ik ergens een second opinion laten doen?

Bescherm je iPhone tegen water en zweet
Jammer dat ik dit nu pas lees.
iPhone vochtschade indicator weer wit maken

ikkeg 21-06-09 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarten22 (Bericht 305023)
Heb mijn witte iPhone 16gb opgestuurd voor haarscheurtjes. Krijg nu een brief thuis dat de iPhone last heeft van waterschade. Repareren kost 260 euro en anders betaal ik 40 euro onderzoekskosten. Ik ben altijd heel zuinig geweest met mijn telefoon en hij is nooit in het water gevallen. Vind het dus heel raar dat hij waterschade heeft. Lijkt me dat ze een excuus zoeken om de telefoon niet te hoeven repareren. Mogen ze de telefoon afwijzen op een ander punt?? Haarscheurtjes kunnen toch nooit veroorzaakt worden door waterschade?

Hebben ze de "expertisekosten" op voorhand meegedeeld ??.
Ik heb 2 dagen geleden een mail gehad van de ombudsdienst telecommunicatie: Mobistar had meer info nodig met betrekking tot mijn toestel en zo heb ik voor de 11° keer op twee maanden mijn imeinummer, gsmnummer, klachtomschrijving etc.. maar weer eens op papier gezet.
Afwachten......
Laat verloop zeker horen op dit forum. Voor de andere Mobistar iPhone gebruikers succes met de garantie.

maarten22 21-06-09 18:53

Nee ik heb niks gehoord over bijkomende kosten. De telefoon zou opgestuurd worden en nagekeken worden. Ga morgen maar is bellen.

Destiny 21-06-09 19:28

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de iPhone 3G S ook haarscheuren heeft. Graag meer informatie van mensen die de nieuwe iPhone 3G S al in hun bezit hebben.

Ik ben bang dat er nog steeds scheuren in gaan komen.

ikkeg 22-06-09 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarten22 (Bericht 305536)
Nee ik heb niks gehoord over bijkomende kosten. De telefoon zou opgestuurd worden en nagekeken worden. Ga morgen maar is bellen.

Groot onderscheid: België of Nederland, verschil in garantie regeling.
Als het bij mobi is: géén garantie en € 40 betalen.

maarten22 22-06-09 10:48

Is in Nederland.

nickdw 24-06-09 18:45

ik heb een 8gb iphone 3g en heb net ondekt dat deze ook volgens mij haarscheurtjes heeft. Klopt het dat het net een soort barst is? Hij zit aan de oplader kant. En hoe kijkt t-mobile er tegenwoordig tegenaan? Heb geen verzekering maar laat T-mobile dit gratis reparen? Hoelang ben je je toestel dan kwijt?

alvani 24-06-09 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickdw (Bericht 309415)
ik heb een 8gb iphone 3g en heb net ondekt dat deze ook volgens mij haarscheurtjes heeft. Klopt het dat het net een soort barst is? Hij zit aan de oplader kant. En hoe kijkt t-mobile er tegenwoordig tegenaan? Heb geen verzekering maar laat T-mobile dit gratis reparen? Hoelang ben je je toestel dan kwijt?

Is inderdaad een soort barstje. Check dit hele topic ff voor meer info. Alles wat je wilt weten staat erin.
Succes! ;)

bluefunk7 25-06-09 08:15

Ook hier haarscheurtjes (zwarte 3G). Begon met een kleintje naast de muteknop, dat werden er snel twee. Wilde daarvoor alleen de telefoon niet wegbrengen (het is amper te zien op een zwarte iPhone). Maar nu heb ik ook een scheurtje bij de connector en die vertrouw ik niet helemaal. Heb het idee dat dat wel eens een barst kan worden als ik er te lang mee door blijf lopen. De iPhone gaat dus vandaag naar de T-shop. Volgens de medewerker daar moet ik rekenen op 2 weken :( Ik krijg wel een leentoestel (een simpele telefoon, maar goed toch netjes). Nu maar hopen dat de afhandeling goed gaat en dat ik gewoon een nieuw toestel krijg.

Taless 25-06-09 11:43

op Nummer 8 vandaag 4 haarscheurtjes gespot. Dat word weer naar T-Mobile gaan.

T1m 25-06-09 12:37

Is er bekend of hiervoor een aankoopbon per se nodig is ?

Ik begreep dat de garantie van een iphone geconrolleerd word aan de hand van serie nummer.. Maar weet uit andere verhalen dat ze hier nog wel eens moeilijk over doen.

Ik heb dus geen aankoopbon omdat deze 2de hands gekocht is. Ik heb de verkoper nog gemaild voor een bon maar weet niet of ik hier nog iets van ga horen.

Er zit nog 8maanden garantie op dus zou zonde zijn daar geen gebruik van te maken.

Ranie 28-06-09 09:45

bij www.pdatech.nl kan je behuizingen

krijgen voor de iphone 3g


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:42.