iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

dromedaris 27-05-09 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Underground (Bericht 289211)
Ik ken die gasten van Dynafix ook inderdaad. Niet normaal wat voor een tarieven ze daar berekenen. Een plastic plaatje van nog geen €0,50 en dat dan met droge ogen te verkopen voor €286,00 is natuurlijk ronduit crimineel. Dat gaat zo met alle telefoons daar. Alleen als het een garantiegeval is dan is het rendabel, dan kost het niets.
Laten we eerlijk zijn...We zijn gewoon jaloers dat wij niet zo'n bedrijf zijn gestart. Je laat iemand enveloppen openen die ook weet hoe een batterij uit een telefooon moet ernaar kijken en verklaren dat het geen garantie geval en er is weer €40,00 in het laadje. En als het wel garantie is, ook geen probleem de fabrikanten betalen er ook dik voor.
Zelf heb ik ook wat haarscheurtjes in m'n iPhone maar die van mij komt uit België, maar als ik het zo lees heeft het weinig nut(h) om de grens over te steken. Eigenlijk zou Apple dit zelf moeten oplossen. We hebben toch "Fabrieksgarantie" maar helaas schijnt het niet zo te werken. Ik ga er nog maar eens over nadenken wat het beste strategische aanvalsplan is...

Doe zoals mij, stuur een aangetekende brief naar de hoofdzetel van Apple Benelux met je klacht. Ook had ik erin vermeld dat Test Aankoop mij eventueel juridisch zou willen steunen (aangezien ik gedreigd had met Apple voor de rechter slepen, wat geen dreigement was want dat was ik ook werkelijk van plan).

Ik kreeg nog geen week later een medewerker van Apple aan de lijn die mijn dossier persoonlijk opvolgde, en om de paar dagen belde ze wel degelijk om te vragen hoe de status ondertussen was. Wat ze wel niet wou doen was een schriftelijke verklaring naar mij mailen zodat ik zeker een nieuwe iPhone zou krijgen (had hen meegedeeld dat Dynafix geen iPhones met haarscheurtjes meer omruilt), maar ze gaf haar rechtstreekse telefoonnummer indien het geval Dynafix zou beginnen bitchen.

Aangezien ik geen tijd had om mijn iPhone in te leveren, had ze het dossier ondertussen afgesloten

Meanwhile vertelde een vriend van me die bij een Mobistar Center werkt een nota te hebben ontvangen van Apple zelf dat haarscheurtjes inderdaad NIET meer onder garantie vallen. Ik terug contact opgenomen met haar, maar zij was op vakantie, dus kreeg ik een andere medewerkster aan de lijn (ze werken allemaal in Ierland btw, maar wel Nederlandstalig). Zij wist mij te vertellen dat ze niets van die nota afwist en ging dubbelchecken bij haar overste.

Een halfuurtje later belde ze me terug met de boodschap dat dit degelijk WEL onder de garantie valt. Zij heeft dan vervolgens een schriftelijke verklaring naar me gemaild met de boodschap voor Dynafix dat ik recht had op een gratis herstelling.

Nu is hij ingeleverd en die vriend van mij bij Mobistar wist mij te vertellen dat de status ondertussen is veranderd op "Toestel omgeruild", dus ik verwacht hem deze vrijdag terug :-)

Conclusie: de aanhouder wint altijd, desnoods met wat gerechtelijke dreigementen krijg je alles waar je recht op hebt! ;)

P.S.: Ironisch ironisch, als je Dynafix op Google zoekt krijg je als 3de link een link naar een forum over oplichterij :-D
"Service beyond expectation" ?? Haha... right!

Destiny 27-05-09 12:10

Bedankt dat je deze informatie wilde delen met ons :)

dromedaris 27-05-09 12:14

You're welcome ;-)

Fab1Man 27-05-09 12:18

@dromedaris,

Zou je mij misschien het telefoonnummer van diegene kunnen PM'en? Mijn iPhone valt ook niet onder garantie, maar als ik dit zo lees wil ik het nog wel eens proberen.

dromedaris 27-05-09 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fab1Man (Bericht 289557)
@dromedaris,

Zou je mij misschien het telefoonnummer van diegene kunnen PM'en? Mijn iPhone valt ook niet onder garantie, maar als ik dit zo lees wil ik het nog wel eens proberen.

Hmm maar die van mij viel wel degelijk onder garantie hoor, aangekocht op 11 juli 2008 en niet gejailbreaked.

Destiny 27-05-09 12:53

Je zegt net dat de iPhone in eerste instantie niet onder garantie viel, maar na het bellen en schrijven wel.

EDIT
Het is eigenlijk toch te gek voor woorden. Als de haarscheuren gewoon in de garantie vallen en Dynafix zegt van niet. Dan zijn ze gewoon geld aan het vangen. Als ze namelijk de iPhone omruilen voor een nieuwe, dan kunnen ze die kosten gewoon terughalen op Apple aangezien het garantie is. Dit is dus gewoon pure winst voor hun. Ze zijn of een iPhone rijker of 44 euro als de klant de iPhone terug wil.


dromedaris 27-05-09 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 289563)
Je zegt net dat de iPhone in eerste instantie niet onder garantie viel, maar na het bellen en schrijven wel.

EDIT
Het is eigenlijk toch te gek voor woorden. Als de haarscheuren gewoon in de garantie vallen en Dynafix zegt van niet. Dan zijn ze gewoon geld aan het vangen. Als ze namelijk de iPhone omruilen voor een nieuwe, dan kunnen ze die kosten gewoon terughalen op Apple aangezien het garantie is. Dit is dus gewoon pure winst voor hun. Ze zijn of een iPhone rijker of 44 euro als de klant de iPhone terug wil.


Neen ik zei dat Mobistar een nota van Apple had ontvangen met de melding dat haarscheurtjes niet meer onder garantie vallen. Heb toch niet gezegd dat mijn iPhone niet onder garantie valt ;)

Destiny 27-05-09 13:01

Ik bedoelde er mee te zeggen dat de iPhone volgens Mobistar in eerste instantie niet onder garantie viel. Maar door aandringen en informeren van jou blijkt dat wel zo te zijn.

dromedaris 27-05-09 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 289567)
Ik bedoelde er mee te zeggen dat de iPhone volgens Mobistar in eerste instantie niet onder garantie viel. Maar door aandringen en informeren van jou blijkt dat wel zo te zijn.

Ahja inderdaad. Zoals k al vermelde, Dynafix = oplichterij. Die vriend van me zegt zelfs dat hij al een paar keer heeft meegemaakt dat toestellen die bij Dynafix zijn ingeleverd plots "verloren" zijn geraakt, daarbij niet altij iPhones, maar toch, het moet jouw toestel maar eens zijn!

WackoV 27-05-09 13:05

Hoi,

Ikzelf heb mijn Iphone gekocht bij Mobistar aangezien ik in België woon. Ook mijn Iphone heeft een haarscheur en ben bang dat hij verder openscheurt. Nu ik hier zo alle negatieve commentaren lees over mobistar is het beter dat ik hem niet indien, maar ik zou hem wel willen laten herstellen. Schandalig dat men zo reageert voor een product van meer dan 500 euro!

Is er een actiegroep om de klachten tegen mobistar te bundelen ofzo? Dit moet toch verder gehoor krijgen?

dromedaris 27-05-09 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WackoV (Bericht 289570)
Hoi,

Ikzelf heb mijn Iphone gekocht bij Mobistar aangezien ik in België woon. Ook mijn Iphone heeft een haarscheur en ben bang dat hij verder openscheurt. Nu ik hier zo alle negatieve commentaren lees over mobistar is het beter dat ik hem niet indien, maar ik zou hem wel willen laten herstellen. Schandalig dat men zo reageert voor een product van meer dan 500 euro!

Is er een actiegroep om de klachten tegen mobistar te bundelen ofzo? Dit moet toch verder gehoor krijgen?

Lees mijn verhaal even een bladzijde terug in dit topic en doe exact hetzelfde, je krijgt een nieuwe hoor.

WackoV 27-05-09 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dromedaris (Bericht 289571)
Lees mijn verhaal even een bladzijde terug in dit topic en doe exact hetzelfde, je krijgt een nieuwe hoor.

Heb je een kopie ofzo eens liggen van die brief dromedaris? zal dit waarschijnlijk ook proberen vooraleer mijn Iphone in te ruilen. Het zou handig zijn om iets gelijkaardigs te sturen, maar weet niet wat daarin allemaal te vermelden valt...

dromedaris 27-05-09 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WackoV (Bericht 289581)
Heb je een kopie ofzo eens liggen van die brief dromedaris? zal dit waarschijnlijk ook proberen vooraleer mijn Iphone in te ruilen. Het zou handig zijn om iets gelijkaardigs te sturen, maar weet niet wat daarin allemaal te vermelden valt...

PM je e-mail even dan stuur ik het door. Ik heb wel een uniek dossiernummer e.d. gekregen, dus zult sowieso Apple moeten contacteren om jouw nummer te krijgen.

Runaque 27-05-09 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dromedaris (Bericht 289547)
Doe zoals mij, stuur een aangetekende brief naar de hoofdzetel van Apple Benelux met je klacht. Ook had ik erin vermeld dat Test Aankoop mij eventueel juridisch zou willen steunen (aangezien ik gedreigd had met Apple voor de rechter slepen, wat geen dreigement was want dat was ik ook werkelijk van plan).

Ik kreeg nog geen week later een medewerker van Apple aan de lijn die mijn dossier persoonlijk opvolgde, en om de paar dagen belde ze wel degelijk om te vragen hoe de status ondertussen was. Wat ze wel niet wou doen was een schriftelijke verklaring naar mij mailen zodat ik zeker een nieuwe iPhone zou krijgen (had hen meegedeeld dat Dynafix geen iPhones met haarscheurtjes meer omruilt), maar ze gaf haar rechtstreekse telefoonnummer indien het geval Dynafix zou beginnen bitchen.

Aangezien ik geen tijd had om mijn iPhone in te leveren, had ze het dossier ondertussen afgesloten

Meanwhile vertelde een vriend van me die bij een Mobistar Center werkt een nota te hebben ontvangen van Apple zelf dat haarscheurtjes inderdaad NIET meer onder garantie vallen. Ik terug contact opgenomen met haar, maar zij was op vakantie, dus kreeg ik een andere medewerkster aan de lijn (ze werken allemaal in Ierland btw, maar wel Nederlandstalig). Zij wist mij te vertellen dat ze niets van die nota afwist en ging dubbelchecken bij haar overste.

Een halfuurtje later belde ze me terug met de boodschap dat dit degelijk WEL onder de garantie valt. Zij heeft dan vervolgens een schriftelijke verklaring naar me gemaild met de boodschap voor Dynafix dat ik recht had op een gratis herstelling.

Nu is hij ingeleverd en die vriend van mij bij Mobistar wist mij te vertellen dat de status ondertussen is veranderd op "Toestel omgeruild", dus ik verwacht hem deze vrijdag terug :-)

Conclusie: de aanhouder wint altijd, desnoods met wat gerechtelijke dreigementen krijg je alles waar je recht op hebt! ;)

P.S.: Ironisch ironisch, als je Dynafix op Google zoekt krijg je als 3de link een link naar een forum over oplichterij :-D
"Service beyond expectation" ?? Haha... right!

Naast het dreigement naar Apple toe kan je ook klacht neerleggen tegen Dynafix voor oplichting, doe dat liefst tegen een persoon omdat dit strafrechtelijk vervolgbaar is en kan resulteren in een celstraf. Ik heb al enkele keren een zaak in mijn voordeel doen keren toen men mij ook in't zak trachte te zetten met een excuus van kan niet meer, ik heb telkens de zaak naar mijn hand weten te zetten.
Als je dit doet, zoek dan de geschikte persoon uit, oa de persoon die jouw een schrijven stuurde waarin men verklaard dat dit geen garantie is, deze is dan ook ondertekend in naam van deze persoon. Leg daarnaast ook dezelfde klacht neer tegen Dynafix zelf, wat extra hout in het vuur gooien om de druk op te voeren kan nooit kwaad.

Misschien moeten de Belgen hier op het forum een eigen topic aanmaken, de nederlanders dan weer voor zich, om zo een soort van "Front" te vormen en waarin men hun stappen bespreekt om toch maar hun garantie afgedwongen te krijgen. Volgens mij is dit geen slecht idee aangezien we wetgeving in Nederland anders is als hier in Belgie, ook de garantietermijn hier is wettelijk gerelgeld langer dan in Nederland voor electo.
Dit topic zou dan voor anderen de stap naar een klacht neerleggen kleiner moeten maken want velen denken toch, wat gaat 1 klacht nu uitmaken, maar wat als die klacht er al 10 worden dezelfde week en 50 die maand? Dan gaat men dit probleem toch al meer serieus nemen en alsnog een zaak inspannen tegen Dynafix en eventueel Apple.

dromedaris 27-05-09 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque (Bericht 289585)
Misschien moeten de Belgen hier op het forum een eigen topic aanmaken, de nederlanders dan weer voor zich, om zo een soort van "Front" te vormen en waarin men hun stappen bespreekt om toch maar hun garantie afgedwongen te krijgen. Volgens mij is dit geen slecht idee aangezien we wetgeving in Nederland anders is als hier in Belgie, ook de garantietermijn hier is wettelijk gerelgeld langer dan in Nederland voor electo.
Dit topic zou dan voor anderen de stap naar een klacht neerleggen kleiner moeten maken want velen denken toch, wat gaat 1 klacht nu uitmaken, maar wat als die klacht er al 10 worden dezelfde week en 50 die maand? Dan gaat men dit probleem toch al meer serieus nemen en alsnog een zaak inspannen tegen Dynafix en eventueel Apple.

I agree, maar Dynafix is een Nederlandse firma. Ik weet niet wat de gerechtelijke akkoorden zijn tussen de Benelux en/of de EU, maar dit maakt het proces een stuk moeilijker denk ik.

EHD 27-05-09 19:22

Mijn iphone uit december heeft ook haarscheurtjes, oa. bij de sync-aansluiting en mute-knop. Bij de mute-knop is een scheurtje zelfs een barstje geworden, die van de knop naar de chromen rand loopt. Hierdoor zit de behuizing (achterkant) niet meer stevig tegen de chromen rand aan, met als gevolg dat er tussen behuizing en chromen rand een duidelijke spleet te zien is. Deze spleet loopt van mute-knop tot onderzijde van iphone en stoort mij natuurlijk enorm. Denken jullie dat dit onder garantie te repareren is?

wouter1981 28-05-09 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EHD (Bericht 289708)
Mijn iphone uit december heeft ook haarscheurtjes, oa. bij de sync-aansluiting en mute-knop. Bij de mute-knop is een scheurtje zelfs een barstje geworden, die van de knop naar de chromen rand loopt. Hierdoor zit de behuizing (achterkant) niet meer stevig tegen de chromen rand aan, met als gevolg dat er tussen behuizing en chromen rand een duidelijke spleet te zien is. Deze spleet loopt van mute-knop tot onderzijde van iphone en stoort mij natuurlijk enorm. Denken jullie dat dit onder garantie te repareren is?


Mijn 1e iPhone had ook het scheurtje tussen de muteknop en de chomen rand. Bovendien liep er ook een scheur van de muteknop richting de koptelefoonaansluiting. T-Mobile wilde mijn toestel eerst ook niet repareren maar na de uitzending van Kassa zijn ze uiteindelijk toch overgegaan tot reparatie (vervanging). Dus heb ik na 5 maand bezoeken, bellen, schrijven en emailen een nieuwe zwarte 16GB. Heb tot op heden nog geen haarscheuren.

Rob@wup 28-05-09 10:18

Ik ben dus maandag 18 mei terug gegaan. Opgestuurd en alles. Nu belt net de postbode aan en deze gaf mij een pakketje met een volledig nieuwe iPhone. Ben hem dus iets meer als een week kwijt geweest. Deze is dus nog echt maagdelijk wit, nu nog eventjes een sokje oid halen om hem zo te houden:D.

Destiny 28-05-09 20:35

Ik heb ook weer verschillende haarscheuren ontdekt op mijn zwarte iPhone 3G.

King1987 29-05-09 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 290038)
Ik heb ook weer verschillende haarscheuren ontdekt op mijn zwarte iPhone 3G.

Jij hebt echt zwaar pecht met je iPhone :o :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:01.