Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Underground
(Bericht 289211)
Ik ken die gasten van Dynafix ook inderdaad. Niet normaal wat voor een tarieven ze daar berekenen. Een plastic plaatje van nog geen €0,50 en dat dan met droge ogen te verkopen voor €286,00 is natuurlijk ronduit crimineel. Dat gaat zo met alle telefoons daar. Alleen als het een garantiegeval is dan is het rendabel, dan kost het niets.
Laten we eerlijk zijn...We zijn gewoon jaloers dat wij niet zo'n bedrijf zijn gestart. Je laat iemand enveloppen openen die ook weet hoe een batterij uit een telefooon moet ernaar kijken en verklaren dat het geen garantie geval en er is weer €40,00 in het laadje. En als het wel garantie is, ook geen probleem de fabrikanten betalen er ook dik voor.
Zelf heb ik ook wat haarscheurtjes in m'n iPhone maar die van mij komt uit België, maar als ik het zo lees heeft het weinig nut(h) om de grens over te steken. Eigenlijk zou Apple dit zelf moeten oplossen. We hebben toch "Fabrieksgarantie" maar helaas schijnt het niet zo te werken. Ik ga er nog maar eens over nadenken wat het beste strategische aanvalsplan is...
|
Doe zoals mij, stuur een aangetekende brief naar de hoofdzetel van Apple Benelux met je klacht. Ook had ik erin vermeld dat Test Aankoop mij eventueel juridisch zou willen steunen (aangezien ik gedreigd had met Apple voor de rechter slepen, wat geen dreigement was want dat was ik ook werkelijk van plan).
Ik kreeg nog geen week later een medewerker van Apple aan de lijn die mijn dossier persoonlijk opvolgde, en om de paar dagen belde ze wel degelijk om te vragen hoe de status ondertussen was. Wat ze wel niet wou doen was een schriftelijke verklaring naar mij mailen zodat ik zeker een nieuwe iPhone zou krijgen (had hen meegedeeld dat Dynafix geen iPhones met haarscheurtjes meer omruilt), maar ze gaf haar rechtstreekse telefoonnummer indien het geval Dynafix zou beginnen bitchen.
Aangezien ik geen tijd had om mijn iPhone in te leveren, had ze het dossier ondertussen afgesloten
Meanwhile vertelde een vriend van me die bij een Mobistar Center werkt een nota te hebben ontvangen van Apple zelf dat haarscheurtjes inderdaad NIET meer onder garantie vallen. Ik terug contact opgenomen met haar, maar zij was op vakantie, dus kreeg ik een andere medewerkster aan de lijn (ze werken allemaal in Ierland btw, maar wel Nederlandstalig). Zij wist mij te vertellen dat ze niets van die nota afwist en ging dubbelchecken bij haar overste.
Een halfuurtje later belde ze me terug met de boodschap dat dit degelijk
WEL onder de garantie valt. Zij heeft dan vervolgens een schriftelijke verklaring naar me gemaild met de boodschap voor Dynafix dat ik recht had op een gratis herstelling.
Nu is hij ingeleverd en die vriend van mij bij Mobistar wist mij te vertellen dat de status ondertussen is veranderd op "Toestel omgeruild", dus ik verwacht hem deze vrijdag terug :-)
Conclusie: de aanhouder wint altijd, desnoods met wat gerechtelijke dreigementen krijg je alles waar je recht op hebt! ;)
P.S.: Ironisch ironisch, als je Dynafix op Google zoekt krijg je als 3de link een link naar een forum over oplichterij :-D
"Service beyond expectation" ?? Haha... right!