iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

harrylol 08-02-09 14:14

Na veel reacties gelezen te hebben vraag ik me af of ik uberhaupt naar de T-Mobile store moet gaan met mijn iPhone. Ik heb (voor zover ik kan zien) twee voelbare haarscheurtjes, 1 bij de mute-schakeler, de ander onderaan bij de pc-aansluiting.

Ik heb dit ding zorgvuldig gebruikt en er zit zelfs een ZAGG InvisibleShield op voor gedurende een lange tijd maar ik heb er niet het vertrouwen in om het te melden.

Waarschijnlijk krijg ik zoals anderen een "voelbaar = eigen schuld" a.k.a. geen reparatie en moet ik mijn telefoon 2 a 3 weken missen en nog opdraaien voor de kosten.

Sigh...

Destiny 08-02-09 15:46

Die kans is idd groot ja.

timbressers 09-02-09 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door naquah (Bericht 254017)
Ze hebben naar aanleiding van mijn brief nu eindelijk mijn iPhone omgeruild. Iemand van Solid Vision kwam gelijk de volgende dag een nieuwe brengen. De nieuwe is uit week 50, dus ik kan me niet voorstellen dat het om een refurbished unit gaat, ondanks dat het serienummer met 5K8 begint. Ik gok dat dat serienummer gebruikt wordt voor losse units die bij omruilingen e.d. worden gebruikt. Ze ruilen namelijk alleen het toestel, je hoeft dus geen originele doos meer te hebben o.i.d.

Ze deden in eerste instantie nog wel moeilijk over de voelbare scheur, omdat ik te lang rondgelopen zou hebben met de haarscheurtjes. Deze policy komt schijnbaar van Apple, maar ik vind het nergens op slaan omdat de oorzaak van de al dan niet voelbare scheurtjes hetzelfde blijft: een productiefout. Ik heb ze toen even goed duidelijk gemaakt dat ik al maanden bezig was en dat ik dus zeker niet te lang gewacht heb. Gelukkig konden ze in 'het systeem' zien dat ik inderdaad al zo lang contact met ze heb, en toen ruilden ze hem ineens om.

Overigens heeft de nieuw unit wel een light-leak. Ik ga het denk ik wel even melden, maar aangezien veel iPhones dit schijnen te hebben en ik er niet echt veel last van heb, laat ik hem maar niet opnieuw omruilen.

Zou je misschien een kopie van je brief willen sturen naar appleyard_c1rca@hotmail.com ? Ik ga hem natuurlijk niet letterlijk kopieëren, maar dan kan ik even wat dingen overnemen van je, de dingen waarmee jij Tmobile overtuigd hebt zegmaar. Aangezien ik hetzelfde probleem heb en het niet voor elkaar krijg.

rbproject 09-02-09 21:06

Ik zit nou nog met een eerste generatie maar wil eigenlijk wel de 3G. Het langzame internet begint me nou wel wat te irriteren ;)

Maar hoe zit dat nou precies.
- Hoe groot is de kans dat je een toestel krijgt met haarscheuren? Is dit ,best wel een grote, selecte groep die gewoon pech heeft?
- Zijn die haarscheurtjes nou voor een bepaalde serie voor week 30?
- Die 70% die op "Ik heb geen scheurtjes van" gestemd hebben, krijgen ze die dan ook niet of ben je na verloop van tijd altijd de sjaak.
- Zonder iphone abb, maar wel een t-mobile abb. Kan je dan ook gewoon bij de t-mobile shop terecht? Ook al heb je hem daar niet vandaan maar toch klant bent?

Ik hoop dat iemand mij hier verduidelijk op kan geven

Destiny 09-02-09 21:16

- Ik denk dat iedereen wel haarscheuren heeft of krijgt, omdat het eigenlijk niet tegen te houden is.
- Nee elke iPhone kan er last van hebben
- Zie antwoord 1
- Nee

Ironis 10-02-09 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 254965)
- Ik denk dat iedereen wel haarscheuren heeft of krijgt, omdat het eigenlijk niet tegen te houden is.
- Nee elke iPhone kan er last van hebben
- Zie antwoord 1
- Nee

- Ik denk dat het een selecte groep is. Van de vele honderden andere iPhone gebruikers hoor je niets op het forum, terwijl zij wel degelijk van de haarscheurtjes afweten (althans, de vaste bezoekers van deze site)
- over het algemeen wel, maar ook van nieuwere toestellen lijkt het te kunnen gebeuren
- valt lijkt me wel mee
- Jazeker, mits het een officiëel T-Mobile iPhone is. Je kan er voor kiezen om met een ander abbo dan een iPhone abbo te nemen. Als het een legaal NL toestel is, met een T-Mobile abbo, bij een shop waar ze ook alleen maar T-Mobile abbo's afsluiten, weet je dat je met een NL iPhone te maken hebt en regelt T-Mobile alle garantie. Hiervoor hoef je naar mijn weten niet voor naar de verkopende partij te gaan, tenzij het een buitenlands toestel is (zeg een belgisch toestel, die simlock vrij zijn, met een NL abonnement).

Zoals je ziet ben ik het niet overal met Destiny eens, maar dat moet kunnen ;)
Overigens is het, als je toch T-Mobile neemt, voordeliger om een iPhone abbo te nemen, gezien de visual voicemail, hotspots en snellere internet dan bij de standaard abbo's.

Destiny 10-02-09 15:38

Als je geen iPhone hebt met een speciaal T-Mobile iPhone abonnement dan zullen ze je volgens mij niet helpen hoor. Maar daar heb ik niet zoveel verstand van, want mijn iPhone komt uit Belgie.

Ik denk zelf dat 99% van de mensen 1 of meer haarscheuren hebben alleen veel mensen valt het niet op. Ook komen de haarscheuren bij iedereen op verschillende momenten. Mijn nieuwste iPhone gebruik ik niet meer met een Dockingstation en heb nog geen haarscheuren onderop. Ik heb wel een haarscheur bij de stereo plug omdat ik de stereo aansluiting een aantal keren heb gebruikt.

Remcoblaakman 10-02-09 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ironis (Bericht 255231)
- Jazeker, mits het een officiëel T-Mobile iPhone is. Je kan er voor kiezen om met een ander abbo dan een iPhone abbo te nemen. Als het een legaal NL toestel is, met een T-Mobile abbo, bij een shop waar ze ook alleen maar T-Mobile abbo's afsluiten, weet je dat je met een NL iPhone te maken hebt en regelt T-Mobile alle garantie. Hiervoor hoef je naar mijn weten niet voor naar de verkopende partij te gaan, tenzij het een buitenlands toestel is (zeg een belgisch toestel, die simlock vrij zijn, met een NL abonnement).

Zoals je ziet ben ik het niet overal met Destiny eens, maar dat moet kunnen ;)
Overigens is het, als je toch T-Mobile neemt, voordeliger om een iPhone abbo te nemen, gezien de visual voicemail, hotspots en snellere internet dan bij de standaard abbo's.

Mijn aanbieding was voordeliger; Relax 300 icm gratis Web 'n Walk Plus, SMS 1000. Voor 45 euro per maand

rbproject 10-02-09 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remcoblaakman (Bericht 255257)
Mijn aanbieding was voordeliger; Relax 300 icm gratis Web 'n Walk Plus, SMS 1000. Voor 45 euro per maand

Ja die zag ik dus ook ;) Volgens mij betaal je dan te veel. Het is nu iedergeval Relax 300 icm Web 'n Walk Plus voor €28,50 + SMS 1000 is dat €38,50

Nog maar even goed overwegen dan of ik het risico wil lopen

Manimalle 11-02-09 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Synthetika (Bericht 254004)
Hier een soortgelijk verhaal als Dekrei op de vorige pagina van dit topic. Ook ik had kennelijk een barstje bij de laadconnector die ineens uitgroeide tot een scheur van 1cm. Teruggebracht en (je voelt 'm al aankomen) Solid Vision roept dat ik het zelf heb veroorzaakt. Ik heb het toestel gebruikt via de laadkabel en via de Apple Universal Dock + iPhone 3G adapter. Ik ben er zo voorzichtig mee omgegaan dat ik 'm zelfs nooit op een harde ondergrond heb gelegd, dus je kunt je voorstellen dat ik dat ding dus ook niet als een halve zool in die dock ram.

Nu het toestel opgehaald bij T-Mobile in de T-Mobile shop in Eindhoven Woensel en via een medewerker foto's laten opvragen bij Solid Vision omdat T-Mobile moet bewijzen dat ik die schade heb toegebracht. Het toestel heb ik namelijk minder dan 6 maanden in bezit (eerst stelden ze nog voor dat ikzelf Solid Vision opbel maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid, T-mobile moet aantonen dat ik voor de schade heb gezorgd). Ze begonnen meteen over foto's toen ik ze vriendelijk vertelde dat ze bewijs moesten leveren, dus laat maar komen.

Ook ikzelf heb alvast een zaak neergelegd bij de rechtsbijstand voor advies, om te weten:
1) wat mijn kansen zijn als ik de klacht neerleg bij het hoofdkantoor van T-Mobile
2) of die foto's van Solid Vision voldoende zouden zijn als bewijs dat ik het toestel heb beschadigd (lijkt me sterk maar ik ben geen jurist)

Van mij zijn ze pas af als het kostenloos gerepareerd is of als ik een andere (voor mijn part refurbished) iPhone krijg. Ik voel me besodemieterd, want ik zit wel vast aan een 2-jarig abonnement van 45 euro per maand.
Los daarvan durf ik nu mijn iPhone niet meer eens op te laden omdat ik bang ben dat de scheur alleen maar groter wordt. De balans? 1080 euro aan abonnementskosten en een toestel dat ik eigenlijk beter niet meer kan gebruiken. T-Mobile, jullie verdienen een gouden <vul zelf maar in, zie consumentenprogramma>.

Ik voeg mijn verhaal hier even aan toe, ikzelf ben ook aan het wachten op reactie van T-mobile m.b.t. de bewijslast. Ik begrijp niet dat zij, wetend dat dit een bekend probleem is, blijven volhouden dat de gebruiker hier verantwoordelijk voor is. En dan net zo lang log en moeilijk blijven doen totdat andere forumlezers niet meer durven hun iphone in te leveren ter reparatie. Echt belachelijk. Het zou fijn zijn als mensen hun ervaringen hierover blijven melden, dan krijgen we een beter beeld van hoe we het moeten aanpakken... Misschien maar naar Kassa/ Radar?

Runaque 11-02-09 22:58

Vandaag heb ik ook vastgesteld dat mijn iPhone ook haarscheurtjes heeft in de behuizing aan de onderkant waar de schroefjes zitten. Het toestel is amper 3 maanden oud en ik hoopte dat ik gespaard ging blijven van deze misserie. Het gaat om een IPhone 3G model MB500NF.

wouter1981 12-02-09 15:55

ik heb een 16GB zwart van 1 aug. Heb m op 4 dec 2008 op laten sturen naar Solid Vision met als probleem haarscheurtjes. Ze wilden hem niet repareren omdat het haarscheurtje was doorgescheurd.

Het barstje zit tussen de muteknop en de chromen rand. Ben uiteraard niet akkoord gegaan met het reparatie aanbod van 270 euro. Na heel veel bellen en bezoekjes aan de T-Mobile shop in Almelo heb ik vorige week te horen gekregen dat ze er niks aan willen doen. Ik heb ze gewezen op de omgekeerde bewijslast. Mocht allemaal niet baten. Ik ga het nu officieel doen met aangetekende brieven. Ben er helemaal zat van. Je wordt gewoon heerlijk genegeerd door T-Mobile. Hoop dat er meer mensen zijn die de publiciteit willen zoeken via Kassa/Radar.

dekrei 12-02-09 22:09

hallo allemaal ,

Ik heb een iphone 3g 16gb zwart nu had ik na 5 maanden ineens een scheur in de behuizing en die werd alleen maar groter
Daarom adviseer iedereen met scheurtjes om dit direct te melden bij je provider

Mijn iphone had een barst van 1 cm bij de laadconnector
Toen ik hem terug kreeg zag ik dat er ook een kleine haarscheur links onder in de behuizing zat, en ook in de behuizing waar je sim kaart in komt
Hoe zou je dat voorelkaar kunnen krijgen door fout gebruik van je iphone :eek:

Ik heb dit ook gedaan en ben er nu al een maand mee bezig
Toen ik hem ter reparatie heb aangeboden op 8 januari kreeg ik daar op 14 januari antwoord op van solid vision dat ik hem had laten vallen of zo
Het viel dus niet onder de garantie het was val/stoot/druk schade
Beetje vreemde gang van zaken als iemand je wel even gaat vertellen dat het schade betreft door slecht gebruik van je iphone
Heb daarna tig keren gebeld met T-mobile ze zeggen gewoon dat ze je niet verder kunnen helpen en dat je maar een klacht moet indienen
Nou heb ik dus een klacht doorgestuurd via T-mobile klachten data base
Hier hebben ze trouwens 20 kalenderdagen voor om je te antwoorden beetje veel he.:eek::eek::eek::eek::eek:
En heb er nooit een reactie op gehad dus ik maar weer paar keer gebeld en gevraagd naar de sales afdeling deze adviseerde mij weer om hem op te sturen naar solid vision voor een second opinion :confused: vreemd want je kunt hem alleen daar heen laten sturen :mad:
Dit heb ik vandaag maar weer gedaan en nu is het weer afwachten wat ze nu zeggen
Ben hem nu al een maand kwijt bijna en mijn ergernis wordt alsmaar groter

volgens de consumenten koop wet moeten zij aan kunnen tonen dat ik hem volgens hun op foute manier gebruikt heb,omdat ik de aankoop pas 5 maanden heb
En anders moeten zij hem gewoon repareren of geheel vernieuwen

Als dit nu nog niet verholpen wordt dan overweeg ik het DAS in te schakelen daar deze je juridische hulp bieden in deze gevallen
DAS je goed recht om een goed werkend product te krijgen voor het geld dat je betaald

Zelf vandaag met apple care nederland contact gehad over mijn scheurtje bij mijn dockconnector, en uitgelegd dat Solid Vision( reparateur voor de Iphone bij de meeste telecom aanbieders) de volgende garantievoorwaarden hanteert en zegt dat dit van Apple afkomstig is.

Namelijk:
Wanneer de scheur voelbaar is, het niet onder garantie valt.
Wanneer de scheur niet voelbaar is, het wel onder garantie valt.


Apple zelf zegt hierover, dit is een garantie bepaling die niet bij ons bekend is en ook niet door ons gehanteert wordt. En dat de scheuren, voelbaar of niet, onder de garantie vallen. Mits het niet zichtbaar veroorzaakt is door val/stoot schade.

Daarnaast adviseerde Apple mij ook dat als je met t-mobile in discussie gaat, dat je moet vragen om de 2e graads hulplijn.
Apple zegt dat er 2 graden zijn bij t-mobile
een 1ste graads: deze schepen je 9 van de 10x af dat het geen garantie is etc.
En een 2e graads: Hier wordt 9 van de 10x wel een oplossing gevonden voor het probleem, vervanging van achterkant of vervanging d.m.v. een nieuw product.

Daarnaast moet je als consument nooit naar de reparateur gaan maar altijd naar je verkooppunt.
Binnen 6 maanden na aankoop moeten ze zonder discussie je Iphone kosteloos repararen of vervangen. Omdat je dan volgens de wet consumtenkoop er van uit mag gaan dat het defect al in het product zat bij aankoop.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben en mochten jullie nog vragen hebben m.b.t. tot het consumentenrecht mag je me altijd een PM sturen.

Edit:
Even een kleine brontoevoeging:
Art. 7:18 lid 2 BW stelt dat bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomen zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart.
Art. 7:21 BW Stelt dat als het afgeleverde niet aan de overeenkomst voldoet, de koper herstel van de afgeleverde zaak kan vorderen of vervanging van de afgeleverde zaak.
Art 7:21 lid 2 stelt dat de kosten van nakoming van de bedoelde verplichtingen niet aan de koper in rekening kunnen worden gebracht.


De eerste 2 artikelen gaan erover dat je dus binnen 6 maanden er vanuit mag gaan dat het product bij levering al niet deugdelijk was, en er een bewijslast ligt bij de verkoper.


Laatste artikel gaat over de onderzoekskosten waar providers en reparatiebedrijven als Solid Vision je graag mee opschepen. Iets wat dus ook niet mag wanneer het product retour wordt gestuurd binnen 6 maanden na aanschaf.

ZELF DIT MAAKTE NIETS UIT VANDAAR DAT IK NU JURIDISCHE HULP GA VRAGEN VIA DAS WANT DIT ZIJN WETTEN OOK VOOR HUN

Het zijn wetteksten, deze moet je dus kunnen lezen vandaar even de uitleg erbij!

Ik hou jullie op de hoogte Dekrei

Hallo mensen

Ik heb gisteren bericht gehad en kreeg weer dezelfde brief van solid vision
Daarna ben ik weer naar de winkel gegaan van t- mobile en verteld dat het weer dezelfde brief was
Ze zouden het met hun manager opnemen dat ik er al zovaak voor was terug gekomen
Die belde me de volgende dag op met de mededeling dat ze verder niks meer voor me konden doen en dat ik hem maar moest komen ophalen of de reparatie toch maar zelf te betalen 269 euro
Hij zou nog wel de foto's die solid vision had gemaakt van de telefoon aan mij doormailen (heb nog steeds niks ontvangen) zodat dit het bewijs moest zijn dat ik de schade had toegebracht
Ben benieuwd hoe zij dan willen aantonen aan de hand van foto's dat ik hem heb laten vallen wat overigens niet aan de orde is geweest
Het DAS daar moet je al langer lid zijn voor dat zij je verder helpen
Aangezien ik geen rechtsbijstand heb ben ik denk de gebeten hond
Ik ben nu langzamerhad radeloos aan het worden en zit er ook nog 2 jaar aan vast
En ik ben mijn iphone een maand kwijt geweest voor wat (********ken)
Ik zal nog wel de foto's erbij zetten ALS IK ZE OOIT ONTVANG

Groetjes dekrei

dekrei 12-02-09 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manimalle (Bericht 255553)
Ik voeg mijn verhaal hier even aan toe, ikzelf ben ook aan het wachten op reactie van T-mobile m.b.t. de bewijslast. Ik begrijp niet dat zij, wetend dat dit een bekend probleem is, blijven volhouden dat de gebruiker hier verantwoordelijk voor is. En dan net zo lang log en moeilijk blijven doen totdat andere forumlezers niet meer durven hun iphone in te leveren ter reparatie. Echt belachelijk. Het zou fijn zijn als mensen hun ervaringen hierover blijven melden, dan krijgen we een beter beeld van hoe we het moeten aanpakken... Misschien maar naar Kassa/ Radar?

ik hoop dat hier verandering in gaat komen
maar ik ben er bang voor dat we kunnen fluiten naar reparatie zie mijn antwoord maar

timbressers 16-02-09 17:55

Ik denk dat een oproep aan kassa/radar wel gaat werken. Ging ook heel goed met die deathpixels van de PSP een paar jaar terug.

breezertje 17-02-09 17:42

vandaaag na ongeveer 2 1/2 mijn iphone weer terug. beter gezegt een nieuwe ontvangen.
keurig afgehandeld geen enkel probleem!
TOP!

Vsteegman 17-02-09 19:38

Hoe is het mogelijk je reparatiestatus te checken? Heb hem ingeleverd bij T-Mobile maar kan nergens op de website of via de Apple website mijn status checken.

Manimalle 18-02-09 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door breezertje (Bericht 257762)
vandaaag na ongeveer 2 1/2 mijn iphone weer terug. beter gezegt een nieuwe ontvangen.
keurig afgehandeld geen enkel probleem!
TOP!

Beste Breezertje,
Had jij een voelbare scheur in je iphone? En hoe heb jij het aangepakt? Ik ben wel erg benieuwd naar de succesverhalen, o.a. om te kijken of T-mobile wel consequent is met hun reparatiebeleid.... Als andere mensen wat uitgebreider hun goed nieuws verhalen ook kunnen posten zou dat erg fijn zijn... dank alvast voor de info!

Destiny 19-02-09 22:21

Mijn haarscheur bij de stereo plug is inmiddels een voelbare scheur geworden

Vsteegman 19-02-09 22:35

Das *****, en nu, ga je hem proberen te ruilen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.