Inderdaad :)
Genieten deed ik al wel, maar ben mijn toestel al met al wel 6 weken kwijt (totaal). In 4 maanden is dit dus anderhalve maand, bijna de helft van de tijd dat ik het toestel heb. Dat is het vervelende, want het toestel werkt verder prima, maar dat zoiets zo lang moet duren is erg frustrerend. Ik hoop dat mijn ervaringen anderen ook stimuleren en aanmoedigen om vooral door te gaan en je recht te halen! Garantie is garantie, ook al moet je er soms wat voor doen :) |
Ik ga me iPhone 3G wit ook terug brengen naar mobistar. Ik heb ook verschillende scheurtjes. Ik denk dat het ligt aan de druk op de backcover. Ik heb hem een keer vastgepakt en toen hoorde ik een kraak geluid. Op dat moment zag ik niks, maar een paar dagen later zag ik aan de onderkant ( bij de iPod connector ) een kring van kleinde scheurtjes.
Ik heb al gebeld met Mobistar en zij vertelde mij dat ze hem altijd moeten opsturen maar hem binnen eeen week terug hebben. Of de cover wordt vervangen of je krijgt een nieuw toestal. Ik laat het jullie weten hoe het is gegaan. |
ik heb vandaag mijn witte toestel ingevelerd bij t-mobile (HQ Waldorpstraat Den haag)
Mijn iphone had een klein scheurtje bij de power knop Volgens de medewerkerdie mij geholpen heeft krijg ik gewoon over 2 weken een nieuwe |
Misschien dat ik toch niet ga. Iig nog niet. Het is voor mij 200 km heen en terug rijden en dan 2X voor het ophalen. Dat gaat me in totaal ongeveer 60 euro benzine kosten :s
En waarschijnlijk krijg ik dan een nieuwe waar het ook weer bij komt. |
@Destiny: Bij nieuwe toestellen is dit probleem er niet. Het is een probleem van de eerste paar productieweken (wk 27 - 33).
Ik heb nu net mijn nieuwe iPhone opgehaald. Het toestel zit veel beter in elkaar. De mute knop is wat stroever dan bij de vorige, er zit geen schade rondom langs de chromen rand (bij mijn oude zat er schade alsof de rand was afgebrokkeld) en: géén haarschuertjes, rare deukjes rondom knoppen etc. Al met al een prima uitvoering dus :) Productieweek is 37 en ook een andere fabriek (niet 888, maar 878). Ik ben er zeer content mee :) Oja, T-Mobile gaat me ook nog anderhalve maand abo terugbetalen, omdat ik het toestel in totaal 6 weken kwijt ben geweest en de oude accesoires mocht ik gewoon houden, dus een extra set oordoppies en oplader / kabel / poetsdoekje :) Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat! |
SUPER bedankt voor je post! Dat schept iig rust :p
De eerste drie cijfers van je serienummer is toch van de fabriek? Dat is bij 868. Dan denk ik dat ik volgende week een bezoekje ga brengen aan Turnhout :D EDIT: Ik heb alles nog behalve de oordopjes. Zal dit een probleem worden? Ik hoor namelijk van alles over het compleet moeten inleveren van de iPhone. |
Geen idee, bij mij was dat eerst wel een probleem, maar ik mocht uiteindelijk toch de oordopjes en oplader houden. Weet niet hoe dit normaal gaat..
Ik heb nu wel een nieuw probleem trouwens: bij trillen rammelt de behuizing mee wat voor veel lawaai zorgt. Dit was bij mijn oude niet het geval.. misschien weer eens teruggaan :( |
Hoop niet dat Mobistar daar moeilijk over gaat doen. En als je toch kapotte oordopjes hebt, dan gooi je die toch weg?
Ik houd jullie op de hoogte. |
ik heb mijne iphone ook eens tegoei bekeken en daar heb ik al spijt van :)
ik denk dat ik zeker 50 haarscheurtjes erin heb zitten, aan de muteknop zitten er enkele. Heeeeeeeeeeel de linker en rechterkant staat vol met kleine scheurtjes, allemaal langs mekaar. Het lijkt ook alsof de zijkant afgebrokkeld is zoals een paar posts eerder vermeld staat. Heb ook stof onder me scherm zitten! En om alles af te ronden heeft de volledige linkerkant van de iphone last van screenleakage maar toch heb ik geen zin om die binnen te doen he, al die instellingen kwijt pf da zie ik echt nie zitten. Eens een nachtje over slapen Zou ik hiervoor een nieuwe krijgen of gaan ze dat gewoon repareren? Mijne komt van een mobistar winkel in Mol, nemen ze die aan in eender welke mobistar winkel of moet ik echt weer naar Mol gaan, want dit is niet echt in de buurt |
Binnen 2 dagen een nieuwe...
Ik heb mijn vorige iPhone 3G uit week 28 vorige week ingeleverd bij Solid Vision, inclusief foto's van de haarscheurtjes. Deze zaten aan de hele bovenkant, een gedeelte van de zijkant en rond de lens. Twee dagen later hadden ze al weer een nieuwe iPhone (uit week 44) toegestuurd en deze is (nog) haarscheurtjesloos, maar ik zie wel 2 haarscheurtjes-achtige puntjes in de bovenkant, ik weet niet of dat haarscheurtjes gaan worden. Het toestel zit ook wat stabieler in elkaar, heb wel het probleem van doorschijnend licht aan de linkerkant, in de overgang van de chromen rand en het scherm, ik hoop dat dat niet voor problemen gaat zorgen!
Alleen iPhone's met niet-voelbare haarscheurtjes worden kosteloos omgeruild, anders wordt een offerte verstuurd, maar misschien is dit met een verzekering te regelen. Voelbare haarscheurtjes worden gezien als gevolg van vallen. Ik raad zeker aan (macro) foto's te maken van de haarscheurtjes en deze af te drukken, dat kan het proces aanzienlijk versnellen. Ze vroegen of ze de foto's mochten houden en hebben in de werkbon gemeldt dat er foto's bijgevoegd waren. Bij Solid Vision kunnen ze trouwens niet zien of de toestellen refurbished of nieuw zijn. Volgens een medewerker van Solid Vision is refurbished niet van nieuw te onderscheiden. |
ik heb geen idee of ik dat ooit vastgelegd ga krijgen op foto, en dan moet ik nog die fotos laten ontwikkelen ?
Ik wil ook nie met een refurbished model opgescheept zitten. Kga morgen apple zelf ne keer bellen denk ik |
Ik voel de haarscheurtjes niet gelukkig. Ik ga hem dinsdag naar Mobistar Turnhout brengen.
|
voelen doe ik ze ook niet, maar ik wil toch wel weten of ik een refurbished krijg of een volledig nieuw, want ik blijf nog liever met die problemen zitten dan iemand anders zijne te krijgen, ik geef geen 615 euro uit om met iemand anders zijne rommel te blijven zitten
Wat me ook een beetje tegenhoudt, ge weet nie echt wat ge gaat krijgen, voor hetzelfde geld, krijgt ge ne iphone terug waar iets aanzit wat u nog feller stoort dan die problemen van nu, want echt zien doet ge die haarscheurtjes nu ook weer niet he, alleen heb ik beetje schrik dat zo groter gaan worden kga wel een heel deel voorbereidingen moeten maken vooraleer het toestel binnen te doen, appsbackup ne keer erop laten runnen, nog ne reservekopie in itunes maken, fotos maken van de doos en alles, dat ze achteraf nie komen zagen dat het toestel beschadigt was ofzo, kameraad is zo eens aangekomen met zijne tv |
Ik ben benieuwd hoe Mobistar het doet qua garantie. Zijn ze snel? Doen ze moeilijk als de headset er niet bij zit bij het inleveren? etc.
Hoe weet je dat hij refurbished is? Als mijn " nieuwe " dat is dan accepteer ik dat echt niet. EDIT: Ik pak het maar meteen goed aan. Ga morgen macro foto's maken van de scheurtjes en die doe ik erbij. Tevens doe ik er een nieuws report bij van 19 november waarin staat dat Apple voor de tweede keer is aangeklaagd wegens de haarscheuren. En ik onderstreep de zinnen waar staat: near the volume buttons bottom of the phone near the sync cable port |
Refurbished is volgens mij in NL en BE nog niet uitgegeven. Vaak doen ze dat alleen in de VS, of althans, de landen waar Apple zelf de garantie doet, maar zeker weet ik dit natuurlijk niet.
Refurbisched is overigens niet slecht. Het is gewoon een toestel dat ooit defect was, terug naar de fabriek, uit elkaar halen en opnieuw door de productielijn. De onderdelen die het nog deden zijn weliswaar gebruikt, maar het toestel is verder zeker niet slechter, dat is het nooit, anders mogen ze het natuurlijk niet verkopen. Overigens, hummel, je hoeft niet bang te zijn dat je alles kwijt bent. Je moet voor je de telefoon wegbrengt even aan iTunes koppelen, dan wordt de backup gemaakt. als dit klaar is kun je je toestel wegbrengen. Krijg je een nieuwe, dan sluit je hem aan, als de firmware achterloopt sluit je hem aan als nieuwe, upgrade je naar de juiste firmwareversie van je backup en restore je gewoon je oude telefoon op je nieuwe. Je moet natuurlijk wel opnieuw alles sycen, maar settings blijven zo bewaard, inclusief iconen op je springboard (als ik het goed heb). Fluitje van een cent :) (wat je ook mag verwachten van Apple). |
En vergeet niet een keer te restoren. Als je een jailbreak hebt iig.
Ik heb vandaag Mobistar Turnhout bezocht voor mijn iPhone 3G met haarscheurtjes. Toen ik de man vertelde dat ik last had van haarscheurtjes vertrok al gelijk zijn gezicht. Hij had nog nooit gehoord van dit probleem zei hij. Hij heeft alleen mijn iPhone 3G ingenomen. Het doosje etc. had hij niet nodig. Het enige wat hij noteerde was: " onderaan de behuizing en links onder volume knop " Toen ik hem vroeg om er wat bij te zeggen zei hij dat hij hier genoeg aan had ( vreemd mja ). Hij wilde er niet bij zetten dat het naast de dock connector zat. Mobistar Antwerpen vertelde mij over de telefoon dat het maximaal 2 weken zou duren. Meestal 1 week vertelde hij mij. De man in Turnhout vertelde mij dat het minimaal 3 weken zou duren en eerder 4 weken :S Vraagje: Hebben de mensen hier onderzoekskosten moeten betalen toen de telefoon ongerepareerd terug kwam?? Ik houd jullie op de hoogte. Ik heb allemaal het vermoeden dat hij niet gerepareerd zal worden. |
Even een vraag: moet je persee terug waar je hem gekocht hebt? Oftewel: waarom heb je hem niet bij mobistar in Antwerpen ingeleverd? Die waren volgens mijn schappelijker ;)
|
Omdat Turnhout dichterbij is. Je kunt hem bij elke Mobistar inleveren. Echter begon die gast ook al moeilijk te doen dat ik hem in Lier had gekocht. Toen ik zei dat Mobistar toch gewoon 1 bedrijf is accepteerde hij hem. Wat een gedoe toch.
Hij vertelde mij ook dat Mobistar winkels verschillend zijn ofzo. Dat je 2 verschillende Mobistars hebt. Weet niet wat hij daarmee bedoelt. De iPhones worden btw naar Nederland opgestuurd voor reparatie. Weet iemand hoeveel de onderzoekskosten zijn bij Solid Vision? En wat hebben de winkelmedewerkers opgeschreven bij de klachtomschrijving? |
Onderzoekskosten zijn er niet, ook niet als het ongerepareerd retour gaat.
Volgens mij een Apple deal oid. De brieven die men mij steeds met de telefoon meestuurde gaven allemaal 'kosteloos onderzocht'. Ik denk dat als mobistar het via Solid Vision regelt previes hetzelfde zal gaan. Solid Vision zelf neemt enkele dagen in beslag: 1 dag binnenkomen, 1 dag onderzoeken, 1 dag terugzenden. Nu weet ik niet hoeveel tijd er extra bij komt voor distributie van/naar België, en in België zelf, maar dat zal meer zijn dan in NL voor T-Mobile, lijkt me.. Succes in ieder geval. Als het naar solid vision gaat, gaat het in enkele gevallen niet goed (zoals bij mij). Maar over het algemeen hoor ik toch wel positieve reacties op haarscheurtjes inleveracties. |
Ik heb inmiddels Solid Vision gebeld:
Ik kreeg een aardige dame aan de lijn. Zij vertelde mij dat Solid Vision alleen iPhones uit Nederland repareert. Mobistar iPhone's moeten naar Dynafix. Je hebt garantie op de haarscheurtjes als ze niet voelbaar zijn. Als ze voelbaar zijn zien ze het als een barst en is het dus geen garantie. De reparatie gaat bij de iPhone erg snel. Ze hebben namelijk heel veel iPhone's op voorraad. De vrouw vertelde mij ook dat alle omgeruilde iPhone's van Apple afkomen compleet in doos. Dus je krijgt volgens mij altijd een nieuwe iPhone. Het meest opmerkelijke wat ik hoorde was dat de iPhone niet compleet ingeleverd hoeft te worden. Alleen de iPhone is voor hun genoeg. Ze ruilen dan ook alleen de iPhone om. Dus de winkel is fout bezig als ze een iPhone niet accepteren omdat er accessoires niet bij zitten. De vrouw zei ook dat de haarscheurtjes bekend zijn bij Solid Vision en dat de iPhone zonder pardon onder garantie valt als de haarscheuren niet voelbaar zijn. Ik ga morgen even Dynafix bellen met wat vragen. Wacht dus niet te lang en ga meteen naar de winkel als je haarscheuren hebt! Als je te lang wacht en de haarscheuren worden scheuren, dan heb je geen garantie! Kleine update: Order - Volledig ingevoerd 25-11-2008 15:11:08 Order - Bevestigd 25-11-2008 15:11:18 Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 27-11-2008 11:21:26 Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 28-11-2008 3:43:42 Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 28-11-2008 3:43:43 Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 28-11-2008 9:13:39 |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39. |