iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

snverhallen 16-09-10 20:15

Ik heb een toestel uit Italië en hij heeft nog 2 á 3 weken garantie. Het toestel heeft een scheurtje bij de Dock connector. Kan ik via van Leliveld een vervanging krijgen?

laredo 19-09-10 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snverhallen (Bericht 562760)
Ik heb een toestel uit Italië en hij heeft nog 2 á 3 weken garantie. Het toestel heeft een scheurtje bij de Dock connector. Kan ik via van Leliveld een vervanging krijgen?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Iemand ervaring? heb soortgelijk probleem met mijn Belgische 3GS...

Vriend van mij kon in Hilversum bij Machouse zijn VS iPad kosteloos omruilen na dode pixellijn op het scherm, zou dat voor mijn Belgische iPhone ook kunnen?

Milan 20-09-10 19:39

Mijn iPhone afgelopen zaterdag bij de T-mobile store in A'dam achter gelaten met haarscheurtjes. De medewerker vertelde mij dat er 2 jaar garantie op zit (10 dagen ouder dan 1 jaar) dus dat er geen problemen zijn met de reparatie. Hij vertelde mij zelfs dat er een hele kleine kans is dat ik een iPhone 4 krijg omdat de voorraden van de 3gs bijna op zijn....goed hier duim ik nu elke dag even voor :-).

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die een iPhone 4 hebben gekregen ipv een herstelde 3gs of 3g.

Gr. Milan

Pleeborstel 21-09-10 17:53

Ik heb vandaag een nieuwe 3g gekregen van SV na haarscheur in mijn oude toestel, helaas geen 3gs of 4....
Ben toch blij met mijn nieuwe, weer helemaal krasvrij enzo:d

snverhallen 21-09-10 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pleeborstel (Bericht 566328)
Ik heb vandaag een nieuwe 3g gekregen van SV na haarscheur in mijn oude toestel, helaas geen 3gs of 4....
Ben toch blij met mijn nieuwe, weer helemaal krasvrij enzo:d

Prima! Maar wat/wie is SV?

Milan 21-09-10 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snverhallen (Bericht 566344)
Prima! Maar wat/wie is SV?

Solid Vision ;-)

snverhallen 21-09-10 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Milan (Bericht 566345)
Solid Vision ;-)

Oh ja 'tuurlijk. Die handelen alle T-Mobile reparaties/vervangingen.

Denk je dat ze gewoon een nieuwe achterkant hebt laten zetten of een nieuw toestel, want ik kan me moeilijk voorstellen dat ze wel 3G's in voorraad hebben maar geen 3GSs.

Milan 21-09-10 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snverhallen (Bericht 566357)
Oh ja 'tuurlijk. Die handelen alle T-Mobile reparaties/vervangingen.

Denk je dat ze gewoon een nieuwe achterkant hebt laten zetten of een nieuw toestel, want ik kan me moeilijk voorstellen dat ze wel 3G's in voorraad hebben maar geen 3GSs.

Zelfde hier, kan het mij ook niet voorstellen en dus verwacht ik ook niet dat ik een iPhone 4 zal krijgen. Overigens vertelde die medewerker mij dat als ik een verzekering had gehad ik sowieso een iPhone 4 had gekregen omdat zij helemaal geen 3gs voorraad meer hebben.

Dat ze de achterkant hebben vervangen is ook een optie, echter in mijn geval heb ik ook geklaagd over het bereik dat telkens wegvalt. Vorige keer was het een hardware probleem en hebben ze de telefoon vervangen. Ik ga er dus stiekem van uit dat ik dit keer sowieso een gerefurbished of een nieuwe 3gs zal ontvangen.

Helaas is het pas 3 dagen geleden dat ik mijn iPhone 3gs heb ingeleverd dus het kan nog wel even duren voordat ik bericht krijg.

Gr. Milan

Pleeborstel 21-09-10 19:40

Die ik vandaag heb gehad is echt nieuw, niet mijn oude, ander serienummer. Er zat een franstalig stickertje op! Volgens mij niet refurbished, maar nieuw.

feyzo 26-09-10 16:23

ik heb mijn telefoon terug gebracht wegens haarscheur. Ik denk dat ik weer gewoon een nieuwe 3g krijg. natuurlijkhoop ik op een 3gs of zelfs 4 maar ik denk het niet :D

boardron 29-09-10 14:51

Ook ik heb mijn 3g teruggebracht naar de winkel. Deze was op 2 weken na 2 jaar oud. Ben benieuwd, maar de T-Mobile medewerker verwachte geen problemen. Gaf aan dat zeer waarschijnlijk alleen de achterkant wordt vervangen en dat het ongeveer 10 dagen duurt...

boardron 01-10-10 13:39

Vandaag bevestiging van het reparatiecentrum gehad dat de telefoon ontvangen is...

Cspr 04-10-10 19:50

Ik heb mijn iphone 3gs (wit) gekocht via pdashop.nl, maar wel gewoon met t-mobile abbonement.. Kan ik gewoon terecht bij de t-mobile shop of moet ik contact opnemen met pdashop.nl?

bartha 05-10-10 18:11

Cspr: het beste kan je contact opnemen met de pdashop.nl

Wanneer het toestel uit het buitenland komt of wanneer het toestel NIET van T-mobile is kunt u deze opsturen of langs brengen bij: Van Leliveld Services 030-2441299. Let op dat er nog wel garantie op het toestel moet zitten, anders komen er kosten bij:)

Saimun 11-10-10 14:05

Zwarte 3GS vertoont scheurtjes (na gebruik TomTom carkit)

Hallo,

Ik heb diverse scheurtjes in de achterkant van mijn zwarte 3GS. Deze waren voor het eerst zichtbaar na 1ste gebruik van TomTom carkit. Waarschijnlijk zaten deze er al enige tijd, maar eerder zijn ze mij nooit opgevallen. Ik heb een scheur van circa 1,5 cm vanaf het midden van de pinconnector naar boven, aan de zijkant van deze connector en een haarscheurtje in het midden van de plactic cover.

Ik merk helaas dat deze groter worden, ondanks gebruik van een silliconen hoesje.

kees_k 20-10-10 15:58

ik heb mijn Iphone overgekocht van een collega.
Nu lees ik hier dat mensen terug gaan naar de winkel met hun iphone en een nieuwe krijgen. als een toestel ouder is als 2 jaar krijg je dan ook nog steeds een nieuwe?

Lyrix 20-10-10 17:59

Ik heb ook een iphone met een klein haarscheurtje bij de conector.
Als ik op de warenty site kijk van apple geeft deze aan dat er op mijn toestel nog een garantie rust tot 4 dec 2010.
Ik heb alleen dit toestel gewonnen bij een prijsvraag.
Kan ik dan toch nog aanspraak maken op de garantie van het toestel en deze laten repareren?

bartha 20-10-10 23:06

@ kees_k
Alleen als de iPhone uit Nederland komt en van T-mobile is kan je BINNEN 2 jaar aanspraak maken op je garantie. Veel gevallen heb je ook een bon nodig.

Mensen krijgen nooit een nieuwe toestel maar een refurbished toestel. Deze toestelen gerepareerd of gedeeltelijk vervangen bij Apple.

@Lurix
Je kan deze laten repareren, let wel even op waar het toestel vandaan komt. Is het een T-mobile toestel kan je hem naar Solid-Vision brengen.

Lyrix 21-10-10 16:39

Ja het probleem is dat ik geen aankoopbon heb.
Ik heb dit toestel gewonnen met een prijsvraag.
Als ik het serie nummer bij apple check zit er gewoon garantie op het toestel, alleen bij wie moet ik zijn om dit te claimen?
Iedereen wijst naar een ander, en apple zelf wijst ook naar een ander.
Wie wil em nou repeareren onder garantie?

bartha 21-10-10 17:37

Stuur het IMEI even naar mij in een PB. dan laat ik je vanavond even weten waar je heen moet gaan en waar het toestel vandaan komt.

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:24.