@starscreamer: het is 2 jaar, conform de EU richtlijnen. Dus geen 1 jaar.
|
Citaat:
http://images.apple.com/legal/warran...e_Warranty.pdf |
Apple geeft 1 jaar garantie. Maar T-Mobile geeft 2 jaar.
|
wat apple of t-mobile geeft doet of denkt is niet relevant
De wet is relevant. De wet zegt 2 jaar. Ik kan ook wel een documentje maken wat zegt dat je 200 mag op de NL snelwegen.. maar je mag er toch echt maar 120. |
Dat is ook niet helemaal waar... Lees deze tekst maar eens van Consuwijzer.
Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is. T-Mobile houdt zich dus aan het minimum uit de Europese Richtlijn. |
Allemaal leuk en aardig, maar tussen "recht hebben op" en "recht krijgen" zit toch echt een wereld van verschil. Mijn ervaring is dat winkeliers niet al te happig zijn op het verlenen van garantie en je dus een hele hoop moeite moet doen om je "recht" te krijgen. Als een winkelier gewoon weigert wat doe je dan? Op een drukke zaterdagmiddag terug gaan en luid je verhaal doen wil dan ook wel eens helpen :D. Maar bij online winkels wordt zoiets lastig.
|
Citaat:
en idd.. helaas is er een groot verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Daarom zeggen winkeliers ook dingen als 'je hebt 1 jaar garantie' en kun je dingen doen als garantie bijkopen etc. |
Citaat:
|
Hey,
Ik heb sinds July 3Gs, en ik dacht dat ik uitgeschoten was met me oplader kabeltje dat er een krasje op me achterkant zat, maar ik denk (als ik de foto's hierzo zie) dat het toch een scheurtje is. Het is klein scheurtje maar toch.. Wat kan ik nou het beste doen dan? want ik lees hier over Pro assist etc? Ik heb hem niet verzekerd o.i.d. maar wel de garantie lijkt me.. mvg |
ga ermee terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht.
Heb het ook gedaan met mijn 3g vorige week. Ik wacht nu nog af wat ze zeggen bij Dynafix. |
Citaat:
Gaan ze daar niet moeilijk over doen ? En waar wacht je op, nieuwe telefoon ofwat? mvg |
ik wacht idd op mijn telefoon. Heb die ook binnengedaan voor haarscheurtjes.
hoop op een nieuwe anders :mad: |
hoi,
Ik heb 2 weken geleden een witte iphone gekocht. Na het toestel nauwelijks gebruikt te hebben zag ik helemaal onderaan een heel klein haarscheurtje zitten. Heb het toestel gekocht bij phonehouse die de unieke service hebben " na 2 weken toestel niet goed omruilen" na precies 2 weken terug gegaan naar de winkel en heb direct een nieuwe mee gekregen... maar wel een zwarte :-) |
Ben vandaag bij Dynafix geweest omdat ik een scheurtje van een halve centimeter bij de dockconnector heb ....
Ze hebben hem bekeken en zeiden dat het waarschijnlijk geen garantie is maar valschade !!! Belachelijk want toestel is nooit gevallen !! Ik kreeg dan ook geen antwoord op mijn vraag waar het toestel dan geland zou moeten zijn .... Nu komt het gekke .... Mijn toestel komt via Mobistar Belgie en dat heb ik ze ook 3x verteld ...... Dynafix wilde nu mijn toestel doorsturen naar Solid Vision om te kijken of het een garantiegeval is !! Is dit niet vreemd? Afin, morgen maar even langs Solid Vision om te kijken of men mij daar wel geloofd :mad: ???!!! |
Citaat:
Ik wacht nog steeds op mijn toestel. Hoe lang zou dat duren als die al in repair center is aangekomen? |
Citaat:
|
Oh, ik meen juist alleen op Belgische... Mobistar stuurt ze iig naar Dynafix
|
Owja je hebt gelijk. Solid Vision is voor nederlandse iPhone's. Dynafix voor Belgische.
|
Citaat:
YouTube - Scheurtjes in iPhone Helpt altijd :d;) |
Ik ben net mijn Iphone gaan halen.
Duurde net 1 week en heb gewoon een nieuwe gekregen. Het is geen refurbished, echt nieuw! Heb niks moeten betalen en alles was onder garantie de 2 haarscheuren. Niks gezegd over vochtschade of drukschade. Ben er natuurlijk wel blij mee! |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:41. |