iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

Guest 25-02-10 20:20

@starscreamer: het is 2 jaar, conform de EU richtlijnen. Dus geen 1 jaar.

Starscreamer 26-02-10 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guest (Bericht 420797)
@starscreamer: het is 2 jaar, conform de EU richtlijnen. Dus geen 1 jaar.

Ik heb hier wat anders staan :confused:
http://images.apple.com/legal/warran...e_Warranty.pdf

wouter1981 26-02-10 09:12

Apple geeft 1 jaar garantie. Maar T-Mobile geeft 2 jaar.

Guest 26-02-10 09:34

wat apple of t-mobile geeft doet of denkt is niet relevant

De wet is relevant. De wet zegt 2 jaar.

Ik kan ook wel een documentje maken wat zegt dat je 200 mag op de NL snelwegen.. maar je mag er toch echt maar 120.

wouter1981 26-02-10 09:58

Dat is ook niet helemaal waar... Lees deze tekst maar eens van Consuwijzer.

Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.

T-Mobile houdt zich dus aan het minimum uit de Europese Richtlijn.

chippie777 26-02-10 10:32

Allemaal leuk en aardig, maar tussen "recht hebben op" en "recht krijgen" zit toch echt een wereld van verschil. Mijn ervaring is dat winkeliers niet al te happig zijn op het verlenen van garantie en je dus een hele hoop moeite moet doen om je "recht" te krijgen. Als een winkelier gewoon weigert wat doe je dan? Op een drukke zaterdagmiddag terug gaan en luid je verhaal doen wil dan ook wel eens helpen :D. Maar bij online winkels wordt zoiets lastig.

Guest 26-02-10 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 420946)
Dat is ook niet helemaal waar... Lees deze tekst maar eens van Consuwijzer.

Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.

T-Mobile houdt zich dus aan het minimum uit de Europese Richtlijn.

Leg nou eens uit wat er niet waar was aan mijn uitspraak? Er staat in wat jij quote namelijk precies hetzelfde als wat ik zei ;)

en idd.. helaas is er een groot verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Daarom zeggen winkeliers ook dingen als 'je hebt 1 jaar garantie' en kun je dingen doen als garantie bijkopen etc.

Destiny 26-02-10 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 420938)
Apple geeft 1 jaar garantie. Maar T-Mobile geeft 2 jaar.

Dit klopt idd. Apple geeft 1 jaar aan T-Mobile en T-Mobile geeft 2 jaar naar de consument.

Richard_AFC 04-03-10 13:39

Hey,
Ik heb sinds July 3Gs, en ik dacht dat ik uitgeschoten was met me oplader kabeltje dat er een krasje op me achterkant zat, maar ik denk (als ik de foto's hierzo zie) dat het toch een scheurtje is.

Het is klein scheurtje maar toch..

Wat kan ik nou het beste doen dan? want ik lees hier over Pro assist etc?
Ik heb hem niet verzekerd o.i.d. maar wel de garantie lijkt me..

mvg

M3 SMGII 04-03-10 13:57

ga ermee terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht.
Heb het ook gedaan met mijn 3g vorige week.
Ik wacht nu nog af wat ze zeggen bij Dynafix.

Richard_AFC 04-03-10 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII (Bericht 423135)
ga ermee terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht.
Heb het ook gedaan met mijn 3g vorige week.
Ik wacht nu nog af wat ze zeggen bij Dynafix.

Het is eig. maar een klein scheurtje, denk 5 mm.
Gaan ze daar niet moeilijk over doen ?
En waar wacht je op, nieuwe telefoon ofwat?

mvg

M3 SMGII 04-03-10 14:34

ik wacht idd op mijn telefoon. Heb die ook binnengedaan voor haarscheurtjes.
hoop op een nieuwe anders :mad:

oosabineoo 07-03-10 12:19

hoi,

Ik heb 2 weken geleden een witte iphone gekocht. Na het toestel nauwelijks gebruikt te hebben zag ik helemaal onderaan een heel klein haarscheurtje zitten. Heb het toestel gekocht bij phonehouse die de unieke service hebben " na 2 weken toestel niet goed omruilen" na precies 2 weken terug gegaan naar de winkel en heb direct een nieuwe mee gekregen... maar wel een zwarte :-)

arisvh 08-03-10 18:19

Ben vandaag bij Dynafix geweest omdat ik een scheurtje van een halve centimeter bij de dockconnector heb ....
Ze hebben hem bekeken en zeiden dat het waarschijnlijk geen garantie is maar valschade !!! Belachelijk want toestel is nooit gevallen !! Ik kreeg dan ook geen antwoord op mijn vraag waar het toestel dan geland zou moeten zijn ....
Nu komt het gekke .... Mijn toestel komt via Mobistar Belgie en dat heb ik ze ook 3x verteld ...... Dynafix wilde nu mijn toestel doorsturen naar Solid Vision om te kijken of het een garantiegeval is !! Is dit niet vreemd?

Afin, morgen maar even langs Solid Vision om te kijken of men mij daar wel geloofd :mad: ???!!!

M3 SMGII 08-03-10 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arisvh (Bericht 424255)
Ben vandaag bij Dynafix geweest omdat ik een scheurtje van een halve centimeter bij de dockconnector heb ....
Ze hebben hem bekeken en zeiden dat het waarschijnlijk geen garantie is maar valschade !!! Belachelijk want toestel is nooit gevallen !! Ik kreeg dan ook geen antwoord op mijn vraag waar het toestel dan geland zou moeten zijn ....
Nu komt het gekke .... Mijn toestel komt via Mobistar Belgie en dat heb ik ze ook 3x verteld ...... Dynafix wilde nu mijn toestel doorsturen naar Solid Vision om te kijken of het een garantiegeval is !! Is dit niet vreemd?

Afin, morgen maar even langs Solid Vision om te kijken of men mij daar wel geloofd :mad: ???!!!

hmmm
Ik wacht nog steeds op mijn toestel.
Hoe lang zou dat duren als die al in repair center is aangekomen?

Destiny 08-03-10 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arisvh (Bericht 424255)
Ben vandaag bij Dynafix geweest omdat ik een scheurtje van een halve centimeter bij de dockconnector heb ....
Ze hebben hem bekeken en zeiden dat het waarschijnlijk geen garantie is maar valschade !!! Belachelijk want toestel is nooit gevallen !! Ik kreeg dan ook geen antwoord op mijn vraag waar het toestel dan geland zou moeten zijn ....
Nu komt het gekke .... Mijn toestel komt via Mobistar Belgie en dat heb ik ze ook 3x verteld ...... Dynafix wilde nu mijn toestel doorsturen naar Solid Vision om te kijken of het een garantiegeval is !! Is dit niet vreemd?

Afin, morgen maar even langs Solid Vision om te kijken of men mij daar wel geloofd :mad: ???!!!

Nee dit is niet vreemd, omdat Dynafix alleen ondersteuning geeft op nederlandse iPhones.

arisvh 08-03-10 20:51

Oh, ik meen juist alleen op Belgische... Mobistar stuurt ze iig naar Dynafix

Destiny 08-03-10 20:54

Owja je hebt gelijk. Solid Vision is voor nederlandse iPhone's. Dynafix voor Belgische.

Starscreamer 09-03-10 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arisvh (Bericht 424255)
Ben vandaag bij Dynafix geweest omdat ik een scheurtje van een halve centimeter bij de dockconnector heb ....
Ze hebben hem bekeken en zeiden dat het waarschijnlijk geen garantie is maar valschade !!! Belachelijk want toestel is nooit gevallen !! Ik kreeg dan ook geen antwoord op mijn vraag waar het toestel dan geland zou moeten zijn ....
Nu komt het gekke .... Mijn toestel komt via Mobistar Belgie en dat heb ik ze ook 3x verteld ...... Dynafix wilde nu mijn toestel doorsturen naar Solid Vision om te kijken of het een garantiegeval is !! Is dit niet vreemd?

Afin, morgen maar even langs Solid Vision om te kijken of men mij daar wel geloofd :mad: ???!!!

Had je Kassa niet kunnen benoemen?
YouTube - Scheurtjes in iPhone
Helpt altijd :d;)

M3 SMGII 10-03-10 18:36

Ik ben net mijn Iphone gaan halen.
Duurde net 1 week en heb gewoon een nieuwe gekregen. Het is geen refurbished, echt nieuw!
Heb niks moeten betalen en alles was onder garantie de 2 haarscheuren. Niks gezegd over vochtschade of drukschade.
Ben er natuurlijk wel blij mee!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:41.