iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

arisvh 10-03-10 20:43

Heb vandaag ook een nieuwe gekregen van ....... Dynafix !!!

Ze hadden me voor niks naar Solid Vision laten gaan maar hebben het nu goed gemaakt !!;)

M3 SMGII 10-03-10 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arisvh (Bericht 425083)
Heb vandaag ook een nieuwe gekregen van ....... Dynafix !!!

Ze hadden me voor niks naar Solid Vision laten gaan maar hebben het nu goed gemaakt !!;)

Ah ook een nieuwe gekregen:p Waarschijnlijk zitten ze daar met een overstock en moeten ze er van af omdat de 4G bijna komt:D

Heb jij hem opgeladen voor je hem gebruikte? Ik heb hem in stopcontact gestoke en hij was al bijna vol. Na 1uur was die al volgeladen, maar ik laat hem er in tot morgenvroeg

arisvh 10-03-10 21:09

Hij was 3/4 vol en heb in de auto aan de lader gelegd tot hij helemaal vol was.

Heb even het serienr. gecheckt en het is een hele nieuwe ....

Produktie datum is week 5 2010 !!


Helemaal goed dus .....

wouter1981 10-03-10 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arisvh (Bericht 425095)
Heb even het serienr. gecheckt en het is een hele nieuwe ....

Produktie datum is week 5 2010 !!

Dit is normaal. Refurbished iPhones krijgen een nieuw serienummer.

Starscreamer 11-03-10 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII (Bericht 425010)
Ik ben net mijn Iphone gaan halen.
Duurde net 1 week en heb gewoon een nieuwe gekregen. Het is geen refurbished, echt nieuw!
Heb niks moeten betalen en alles was onder garantie de 2 haarscheuren. Niks gezegd over vochtschade of drukschade.
Ben er natuurlijk wel blij mee!

Wat is het serie nummer?
Je kan niet zien als je een gerefurbished exemplaar hebt ;)
Tegen mij zeiden ze dat 3G's niet meer werden gemaakt.
Ik heb zodoende een gefurbished exemplaar gekregen want ik wilde eigenlijk een nieuwe maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu heel blij mee ben :D (was een witte heb nu een zwarte)
Daarbij begon die van mij met 5K en is echt niet in week 5 gemaakt :P

Serena 11-03-10 11:13

Die van mij is vandaag ook weer opgestuurd wegens een haarscheur en een vermoedelijk defect in het laadgedeelte. Hopen dat het dit keer geen 17 dagen duurt zoals de vorige keer, kan hem eigenlijk maar moeilijk missen.
Nu nog hopen op een gelukje dat er geen 3G meer is en ik dus een 3GS krijg. Zou niet gek zijn!!!

wouter1981 11-03-10 11:16

Refurbished 3G 16GB's zijn er nog gewoon. Je zult gewoon een 3G terug krijgen.

Serena 11-03-10 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 425267)
Refurbished 3G 16GB's zijn er nog gewoon. Je zult gewoon een 3G terug krijgen.

Jammer, het had zo mooi kunnen zijn...

M3 SMGII 11-03-10 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer (Bericht 425252)
Wat is het serie nummer?
Je kan niet zien als je een gerefurbished exemplaar hebt ;)
Tegen mij zeiden ze dat 3G's niet meer werden gemaakt.
Ik heb zodoende een gefurbished exemplaar gekregen want ik wilde eigenlijk een nieuwe maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu heel blij mee ben :D (was een witte heb nu een zwarte)
Daarbij begon die van mij met 5K en is echt niet in week 5 gemaakt :P

Mijn serienr begint ook met 5K....
Hoe weet je dat je een refurbed of nieuw hebt? Want toen ik hem in mijn handen kreeg zag die er gewoon nieuw uit. Blinkt overal en plastiek over scherm. Dus dacht dat die nieuw was.

Jan4 11-03-10 11:27

haarscheurtje
 
Ik heb ook een scheurtje van ong. een cm boven mn dock aansluiting. M'n iPhone is wel een keer gevallen maar daar komt dat scheurtje niet van. De valschade is wel licht te zien, zouden ze daar moeilijk over gaan doen?

Ook moet je iets harder drukken op de home button. Erbij zeggen, of juist niet omdat ze dan over "foutief gebruik" beginnen te zeuren? Ik heb mijn telefoon altijd goed gebruikt en buiten de bovengenoemde schade is er niet veel te zien dan hele kleine gebruikerskrasjes (die (bijna?) iedereen heeft).

wouter1981 11-03-10 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Serena (Bericht 425269)
Jammer, het had zo mooi kunnen zijn...

Haha, ja idd.. Dan had ik er nu ook al 1 gehad. :(

Refurbs zijn in feite "nieuwe" iPhones. Buitenkant en volgens mij ook de accu zijn nieuw. Vandaar ook een folie. Herkennen doe je ze aan het serienummer. Refurbished begint met "5K"

wouter1981 11-03-10 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan4 (Bericht 425277)
Ik heb ook een scheurtje van ong. een cm boven mn dock aansluiting. M'n iPhone is wel een keer gevallen maar daar komt dat scheurtje niet van. De valschade is wel licht te zien, zouden ze daar moeilijk over gaan doen?

Ook moet je iets harder drukken op de home button. Erbij zeggen, of juist niet omdat ze dan over "foutief gebruik" beginnen te zeuren? Ik heb mijn telefoon altijd goed gebruikt en buiten de bovengenoemde schade is er niet veel te zien dan hele kleine gebruikerskrasjes (die (bijna?) iedereen heeft).

Heeft een collega van mij ook gehad. Hij heeft m gewoon via T-Mobile Shop laten opsturen en op het formulier dat met de telefoon meeging duidelijk "referentie Kassa" laten vermelden. Dat kan helpen. Hij heeft in elk geval een nieuwe gekregen.

Kijk even goed of je niet ook toevallig haarscheurtjes hebt. Plak hier dan stickertjes bij.

M3 SMGII 11-03-10 16:21

ahzo. Dus alle serienr's met 5K zijn refurbished toestellen?
Voor mij geen enkel probleem zolang de batterij nieuw is en geen haarscheuren zijn.
Hij lijkt overigens helemaal nieuw.

wouter1981 11-03-10 16:29

Ja 5K is refurb. Als het goed is kun je geen verschil zien aan de buitenkant.

M3 SMGII 11-03-10 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 425404)
Ja 5K is refurb. Als het goed is kun je geen verschil zien aan de buitenkant.

serienr is 5K0060, wilt dat dan zeggen dat die van 6de week 2010 is of 6de week 2000?

wouter1981 11-03-10 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII (Bericht 425414)
serienr is 5K0060, wilt dat dan zeggen dat die van 6de week 2010 is of 6de week 2000?

Rammel je serienummer HIER eens in.

M3 SMGII 11-03-10 17:55

Hij is van 6de week (februari) 2010:D
dus een recent toestel!

Starscreamer 12-03-10 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII (Bericht 425400)
ahzo. Dus alle serienr's met 5K zijn refurbished toestellen?
Voor mij geen enkel probleem zolang de batterij nieuw is en geen haarscheuren zijn.
Hij lijkt overigens helemaal nieuw.

5k is een fabriek in China waar ze "kapotte" iPhones repareren.
Soms gebruiken ze een paar onderdelen bijv speaker of printplaat etc etc... Dus oude onderdelen. SMD componenten moeten normaal gesproken wel 10 jaar meegaan en zou zonde zijn als ze het weggooien terwijl het goed is.
Daarbij wordt idd de case en accu vervangen en de consument kan geen verschil zien ;) Daarbij zijn deze toestellen beter getest dan degene die rechtstreeks nieuw uit de fabriek komt :cool:

Starscreamer 12-03-10 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 425418)
Rammel je serienummer HIER eens in.

Leuk ff nagekeken :d

Model:- iPhone 3G (Black)
Codename:- "N82"
Build Country:- Most likely China.
Build Year:- Your device was built in 2009.
Build Week- Your device was built in week 33 of that year (August).
Production Nr.:- Your device was number 1065 to be built that week.
Source:AppleSerialNumberInfo.com

JoyStarr 17-03-10 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII (Bericht 425086)
Ah ook een nieuwe gekregen:p Waarschijnlijk zitten ze daar met een overstock en moeten ze er van af omdat de 4G bijna komt:D

Heb jij hem opgeladen voor je hem gebruikte? Ik heb hem in stopcontact gestoke en hij was al bijna vol. Na 1uur was die al volgeladen, maar ik laat hem er in tot morgenvroeg

De iPhone word in principe altijd opgewisseld voor een niewe ze maken ze eigenlijk nooit.

En het beste kan je altijd je toetsel helemaal leeg laten lopen en dan pas opladen. Anders kan de batterij lui worden.. Vroeger moest je hem meteen helemaal opladen maar tegenwordig is het dus beter hem eerst helemaal leeg te laten lopen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:50.