iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

patrick91 10-06-10 21:22

Ik heb al heel lang een haarscheurtje bij de mute knop. Ik heb hem net een jaar, valt het dan onder garantie? Alle pagina's teruglezen is niet echt een optie dus vandaar dat ik het hier even vraag. Ik zorg goed voor het toestel verder.. heb er een beschermings "sticker" opzitten nadat ik eerst een beschermings hard plastic hoesje erom had.. daar kwamen dus harde stukjes onder en daardoor is mijn achterkant wel wat beschadigd.
Affijn, kan ik nog ergens aankloppen volgens jullie?

onny0808 10-06-10 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrick91 (Bericht 463333)
Ik heb al heel lang een haarscheurtje bij de mute knop. Ik heb hem net een jaar, valt het dan onder garantie? Alle pagina's teruglezen is niet echt een optie dus vandaar dat ik het hier even vraag. Ik zorg goed voor het toestel verder.. heb er een beschermings "sticker" opzitten nadat ik eerst een beschermings hard plastic hoesje erom had.. daar kwamen dus harde stukjes onder en daardoor is mijn achterkant wel wat beschadigd.
Affijn, kan ik nog ergens aankloppen volgens jullie?

Als het van t-mobile is heb je 2 jaar garantie. Jouw "beschadiging" is geen valschade dus valt je iPhone in de garantie.

Suc6

patrick91 11-06-10 18:59

Het is gewoon t-mobile, dus nog garantie! Weet alleen niet of het erg genoeg is voor vervanging, het is immers maar van de mute knop naar boven, dus 1,5 mm ofzo.
Moet eens kijken waar ik hem ook alweer besteld had, ik kan niet zomaar een shop inlopen denk ik? (en bedankt voor het snelle antwoord natuurlijk!)

I Xyzyx I 11-06-10 19:01

T-Mobile iphones gewoon inleveren bij een t-mobile winkel.. Zij sturen hem naar solid vision. Als je hem ergens anders gekocht hebt moet je naar die winkel gaan ;)

patrick91 11-06-10 19:03

Ik had hem gewoon online besteld ergens, die zijn hem toen komen brengen.. Dus de t-mobile shop valt dan af neem ik aan? Heb nog nooit iets gehad verder, dus behoorlijk onwetend op dit gebied.

:)

markierensel 11-06-10 19:27

08-06-2010: Naar extern reparatie centrum Apple italie
Zoals je ziet is de mijne voor dat haarscheurtje naar italie ik had gemaild en ze zeiden dat ik over 4 weken beschik over een nieuwe iphone dus komt goed.

I Xyzyx I 11-06-10 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrick91 (Bericht 463580)
Ik had hem gewoon online besteld ergens, die zijn hem toen komen brengen.. Dus de t-mobile shop valt dan af neem ik aan? Heb nog nooit iets gehad verder, dus behoorlijk onwetend op dit gebied.

:)

Als je t-mobile hebt dan moet je gewoon naar de t-mobile winkel gaan.. heb je hem ergens anders gehaald dan moet je met die winkel contact op nemen.. Bij een online winkel zal het dus een kwestie zijn van mail sturen of ff opbellen en daarna de telefoon naar hun toesturen;)

patrick91 11-06-10 19:36

Ik ga de bon eens opzoeken dit weekend.. die moet ik nog ergens hebben..

The Unbelievable 11-06-10 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable (Bericht 463207)
Ik heb een zwarte iPhone 3GS, ik heb denk ik een haarscheur bij de camera. Ik heb hem ook eens laten vallen dus ik weet niet of dat het is of een haarscheur. Hoe kan ik zeker weten dat het een haarscheur is en wat weten de mensen van The PhoneHouse ervan? Of moet ik hem naar T-Mobile sturen?

Weet iemand hier een antwoord op?

synnath 11-06-10 23:15

Ja..ik vraag me dit ook af..

markierensel 12-06-10 10:57

gewoon opsturen nooit geschoten is altijd mis en niet zeggen dat die gevallen is

Macintouch 12-06-10 11:21

Gister naar T-Mobile gegaan, alle formulieren ingevuld; garantie verlopen:(
Die man achter balie zei, als je binnekort je contract verlengd kan je hem opsturen voor reparatie, maar dan kan je geen andere telefoon nemen.
Hij zei ook dat je iPhone 4 kon krijgen bij een verlenging van je abbo.
Denk dat bij veel mensen hun garantie is afgelopen.

Richard_AFC 15-06-10 13:42

Ik heb dus een haarscheurtje op mijn dock connector van mijn 10 maand oude 3Gs
Ik heb hem gekocht bij een T-Mobile shop, is het handiger om hierlangs tegaan of naar Solid-vision te bellen o.i.d

Wat voor een smoes/reden hebben jullie gebruikt?

kuotje 16-06-10 10:39

Wat kan ik hier tegen doen? ik heb een verzekering bij ProAssist maar die wilde het alleen maar repareren als het ook schade veroorzaakt aan de telefoon zelf. Dus kon hem niet opsturen voor cosmetische schade.

Mijn garantie is waarschijnlijk verlopen ( heb een T-Mobile abbo van vorig jaar mei )

markierensel 17-06-10 09:46

je hebt 2 jaar garantie bij T-mobile:)

Richard_AFC
Je hoeft geen smoes te verzinnen gewoon gaan en het valt onder de garantie

al sahhaf 17-06-10 19:22

Ik heb ook haarscheurtjes in mijn iPhone 3GS 16GB Wit.
Wat zou er gebeuren als ik hem over een aantal weken ter reparatie inlever? Aangezien dan de 3GS alleen nog maar in 8GB zwart versie wordt geleverd.

Is er een kans dat ik dan een iPhone 4 terugkrijg? Zijn er mensen die een 3GS voor een 3G hebben teruggekregen afgelopen jaar?

Richard_AFC 18-06-10 09:27

Er zijn nog genoeg 3G's, je krijgt alleen een nieuwe uiterlijk waarschijnelijk.

Ik heb de mijne gisteravond langs de t mobile shop gebracht, hij deed totaal geen moeite dus nu is mijn iPhone ter reparatie! Hij vertelde me dat het ong 10 dagen duurt. Klopt dit?

Ik vraag me af hoe je de telefoon ontvangt? Krijg je echt een gesealde doos weer of een soort reparatie doosje?

markierensel 18-06-10 15:32

ik zou niet weten hoe je hem ontvangt maar ze hebben 100000 van die oude iphone liggen dus de 4 krijg je nooit

harriepopov 19-06-10 00:44

mijn 3gs black is bijna 11maanden oud en wil de iphone4 zsm kopen. de 3gs heb ik gekocht in een telecomshop in italie. hier zit dan geen garantie op behalve de algemene van apple neem ik aan?

de 3gs verkoop ik aan mn broertje, maar wil eigenlijk wel een nieuw achterkantje voor hem erop zetten. er zitten nu wat krasjes en een haarscheurtje in.

ik wil mijn 3gs absoluut nog geen 2uur missen, want zonder kan ik gewoon niet goed werken. mijn vraag is: kan ik een nieuw achterkantje kopen en zelf monteren? en is dit aan te raden of erg dom om te doen?

edit:
heb net op youtube gekeken hoe het moet en ik vind het wel best. weet iemand of ik nog garantie heb en dat apple het voor mij verandert als ik bijbetaal oid?

ysf 19-06-10 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov (Bericht 467136)
wil eigenlijk wel een nieuw achterkantje voor hem erop zetten. er zitten nu wat krasjes en een haarscheurtje in.

kan ik een nieuw achterkantje kopen en zelf monteren? en is dit aan te raden of erg dom om te doen?


Bekijk dit maar eerst, en je gaat van mening veranderen.
Maar liefst 30! stappen om rear-panel (achterkant) te veranderen..
(Bij mij was dit toch het geval..https://forum.iculture.nl/images/icons/icon8.gif)

Installing iPhone 3GS Rear Panel - iFixit


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:34.