iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

MatthijsH 14-09-08 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 (Bericht 190324)
ja idd, want het kapotte scherm gaat niet via de fabrieksgarantie, de haarscheurtjes wel..

Maar haarscheurtjes weer niet via de verzekering toch? Krasjes etc repareren ze toch ook niet. :(

Dani1 14-09-08 13:59

maar dat maakt niet uit,

als je scherm kapot is en je geeft dit via de verzekering op, krijg je als het goed is toch een nieuwe, omdat ze dat scherm niet meteen maken.. dus dan ben je ook van de haarscheurtjes af he, als je een nieuwe krijgt.

en er zijn ook mensen die hun iphone vanwege de haarscheurtjes bij hun verzekering hebben afgegegven ipv voor de fabrieksgarantie.

MatthijsH 14-09-08 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 (Bericht 190328)
maar dat maakt niet uit,

als je scherm kapot is en je geeft dit via de verzekering op, krijg je als het goed is toch een nieuwe, omdat ze dat scherm niet meteen maken.. dus dan ben je ook van de haarscheurtjes af he, als je een nieuwe krijgt.

en er zijn ook mensen die hun iphone vanwege de haarscheurtjes bij hun verzekering hebben afgegegven ipv voor de fabrieksgarantie.

Oke, bedankt dan ga ik deze week maar eens even langs de BC ;)

Soussi 15-09-08 12:15

Heb een witte 16gb met de invisible shield full body. Geen scheurtjes te zien.
Dit mag zo bijven! :-)

naquah 18-09-08 18:36

Zijn er ook mensen die gewoon direct naar AppleCare gebeld hebben? Mijn ervaring met iPods (die niet gekocht zijn in de Apple Store) is dat Apple vrij gemakkelijk is met het opsturen van een nieuwe. En ze komen je kapotte ophalen, nadat je een nieuwe hebt gekregen.

Prodigy 18-09-08 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door naquah (Bericht 194143)
Zijn er ook mensen die gewoon direct naar AppleCare gebeld hebben? Mijn ervaring met iPods (die niet gekocht zijn in de Apple Store) is dat Apple vrij gemakkelijk is met het opsturen van een nieuwe. En ze komen je kapotte ophalen, nadat je een nieuwe hebt gekregen.

Wat is daar het telefoonnummer van? Heb het namelijk gegoogled, maar heb daar niets van kunnen vinden..

naquah 18-09-08 20:24

0900-7777703

Volgens mij 10 cent per minuut.

TeraByte 19-09-08 15:02

@destiny
Heb je een PM gestuurd ... Zit in hetzelfde schuitje denk ik ...

@naquah
Je moet dan toch AppleCare afgesloten hebben? Dat is toch uitbreiding van je standaard garantie?

Maar kan natuurlijk geen kwaad om te proberen ...

@naquah
Slecht nieuws ... Opgebeld, keuzemenu, nummer 4 ingetoetst (is iphone), computer verteld netjes dat je voor de ondersteuning contact op moet nemen met je provider ...
Jammer maar helaas!

naquah 19-09-08 23:06

hmm, jammer. Ik had het nog niet geprobeerd.

Je eerste jaar garantie wordt ook gewoon afgehandeld door afdeling AppleCare vmij.

yocko 29-09-08 00:55

heeft iemand ervaring met tmobile en het omruilen, vervangen van toestellen met haarscheurtjes? wil mijne deze week inleveren....

Ironis 29-09-08 21:34

UPDATE van mijn ervaringen:
Afgelopen vrijdag kom ik bij de T-Mobile shop om mijn 'gerepareerde' iPhone op te halen (na 3 weken). Ik zie de medewerker uit het magazijn komen met een bubbelplastic zakje in haar handen.. Oh nee, dacht ik.. en kreeg ik.

De telefoon was teruggestuurd, ONGEREPAREERD. Volgens de bijgevoegde brief heeft men het door mij aangegeven probleem niet kunnen constateren. In de brief durft men zelfs te vermelden dat het probleem wellicht verholpen is door de software-update die ze standaard uitvoeren.

Ik pissig, zeer pissig en zeer teleurgesteld. De barst aan de achterkant is wel degelijk duidelijk te zien en te voelen, evenals de productieschade aan het plastic langs de chromen rand.

Ik heb de telefoon opnieuw terug laten sturen met een nog betere omschrijving van de locatie van de barst en ga die reparatietoko bellen. Ik geef het IMEI nummer door en eis dat ze me bellen zodra de telefoon binnen is. Dan kan ik ze HAARfijn uitleggen waar de HAARscheur, of beter, barst, zit.

Zelfs een blinde kan de barst nog zien, zo opzichtig is het. Ik ben simpel gezet not amused met deze belabbelde reparatieservice van die toko die T-Mobile inhuurt.

Mensen, vooral bij een zwarte iPhone raad ik aan om de locatie van de scheuren / barst duidelijk te laten omschrijven, eventueel een stickertje naast laten plakken met een pijltje ofzo, anders zien die blinde vinken van de reparateur het probleem niet, en gaan ze het oplossen met nota bene een softwareupdate!!

Jakiie 29-09-08 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ironis (Bericht 199800)
UPDATE van mijn ervaringen:
Afgelopen vrijdag kom ik bij de T-Mobile shop om mijn 'gerepareerde' iPhone op te halen (na 3 weken). Ik zie de medewerker uit het magazijn komen met een bubbelplastic zakje in haar handen.. Oh nee, dacht ik.. en kreeg ik.

De telefoon was teruggestuurd, ONGEREPAREERD. Volgens de bijgevoegde brief heeft men het door mij aangegeven probleem niet kunnen constateren. In de brief durft men zelfs te vermelden dat het probleem wellicht verholpen is door de software-update die ze standaard uitvoeren.

Ik pissig, zeer pissig en zeer teleurgesteld. De barst aan de achterkant is wel degelijk duidelijk te zien en te voelen, evenals de productieschade aan het plastic langs de chromen rand.

Ik heb de telefoon opnieuw terug laten sturen met een nog betere omschrijving van de locatie van de barst en ga die reparatietoko bellen. Ik geef het IMEI nummer door en eis dat ze me bellen zodra de telefoon binnen is. Dan kan ik ze HAARfijn uitleggen waar de HAARscheur, of beter, barst, zit.

Zelfs een blinde kan de barst nog zien, zo opzichtig is het. Ik ben simpel gezet not amused met deze belabbelde reparatieservice van die toko die T-Mobile inhuurt.

Mensen, vooral bij een zwarte iPhone raad ik aan om de locatie van de scheuren / barst duidelijk te laten omschrijven, eventueel een stickertje naast laten plakken met een pijltje ofzo, anders zien die blinde vinken van de reparateur het probleem niet, en gaan ze het oplossen met nota bene een softwareupdate!!


Zo schandalig dit, hoop dat het nu echt goed voor je komt.. Ik denk dat het beter is als je zo'n nieuwe versie van de iPhone 3G krijgt, die na week 31 ofzo. Omdat daar het haarscheurtjes probleem is opgelost.. ;)

Maarjaa.. T-Mobile zal niet zo snel een heel nieuw toestel geven denk ik..

Ironis 29-09-08 21:42

Mijne was week 27 als ik het me goed herinner.. Hoop dat het een nieuwe wordt.
Ik bel morgen dat reparatiebedrijf. Ik zal hier een update plaatsen als ik meer weet (voor de geïnteresseerden en medegedupeerden die ook hun telefoon willen laten repareren!

Jakiie 29-09-08 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ironis (Bericht 199807)
Mijne was week 27 als ik het me goed herinner.. Hoop dat het een nieuwe wordt.
Ik bel morgen dat reparatiebedrijf. Ik zal hier een update plaatsen als ik meer weet (voor de geïnteresseerden en medegedupeerden die ook hun telefoon willen laten repareren!

Ja houd ons op de hoogte :) Ik ben er in iedergeval wel in geïntresseerd.. kijken hoe ze deze zaak nu weer gaan oplossen.. ;)

batumulia 29-09-08 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ironis (Bericht 199800)
UPDATE van mijn ervaringen:
Afgelopen vrijdag kom ik bij de T-Mobile shop om mijn 'gerepareerde' iPhone op te halen (na 3 weken). Ik zie de medewerker uit het magazijn komen met een bubbelplastic zakje in haar handen.. Oh nee, dacht ik.. en kreeg ik.

De telefoon was teruggestuurd, ONGEREPAREERD. Volgens de bijgevoegde brief heeft men het door mij aangegeven probleem niet kunnen constateren. In de brief durft men zelfs te vermelden dat het probleem wellicht verholpen is door de software-update die ze standaard uitvoeren.

Ik pissig, zeer pissig en zeer teleurgesteld. De barst aan de achterkant is wel degelijk duidelijk te zien en te voelen, evenals de productieschade aan het plastic langs de chromen rand.

Ik heb de telefoon opnieuw terug laten sturen met een nog betere omschrijving van de locatie van de barst en ga die reparatietoko bellen. Ik geef het IMEI nummer door en eis dat ze me bellen zodra de telefoon binnen is. Dan kan ik ze HAARfijn uitleggen waar de HAARscheur, of beter, barst, zit.

Zelfs een blinde kan de barst nog zien, zo opzichtig is het. Ik ben simpel gezet not amused met deze belabbelde reparatieservice van die toko die T-Mobile inhuurt.

Mensen, vooral bij een zwarte iPhone raad ik aan om de locatie van de scheuren / barst duidelijk te laten omschrijven, eventueel een stickertje naast laten plakken met een pijltje ofzo, anders zien die blinde vinken van de reparateur het probleem niet, en gaan ze het oplossen met nota bene een softwareupdate!!

Ik had precies hetzelfde! Had hem ook opgestuurd, scheur was duidelijk te zien, kreeg hem precies hetzelfde terug, is niks aan veranderd met alleen een briefje erbij dat ik hem aan mijn computer moest aansluiten met de USB-Kabel... wat denken ze wel niet dat ik dom ben ofzo?

Laat me weten hoe je het oplost Ironis.

Jakiie 29-09-08 21:49

Waar kan je precies op de iPhone zien uit welk weeknummer die komt? in die laatste regel tekst op de achterkant en dan de laatste twee cijfers? .. of.. (ben in de war namelijk!)

alvast thanks :)

Ironis 29-09-08 22:00

Sluit hem aan op je PC en start iTunes op. In het schermpje bij je iPhone zie je serial number terug komen.
Het serial number begint met 5 cijfers. De eerste drie is fabriekscode, de 4e en 5e vormen de week van productie.
Bij mij was het 88827. 888 is de fabriek met de problemen, en week 27 was een van de eerste weken productie.

Je kan het overigens ook op de iPhone zelf zien. Via instellingen en informatie ofzo (weet het menuitem even niet, en kan het uiteraard ook niet even checken).

@ batamulia: heb je het toestel opnieuw laten opsturen? Ik wel, en ga morgen naar het bedrijf bellen en klagen hierover. Apple heeft het erkend als probleem, T-Mobile is ook op de hoogte en het is wel duidelijk dat het niet alleen de witte iPhone is, lijkt me duidelijke zaak :)

Jakiie 29-09-08 22:02

Week 33 is mijne ;)

Bedankt trouwens :)

batumulia 30-09-08 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ironis (Bericht 199820)
Sluit hem aan op je PC en start iTunes op. In het schermpje bij je iPhone zie je serial number terug komen.
Het serial number begint met 5 cijfers. De eerste drie is fabriekscode, de 4e en 5e vormen de week van productie.
Bij mij was het 88827. 888 is de fabriek met de problemen, en week 27 was een van de eerste weken productie.

Je kan het overigens ook op de iPhone zelf zien. Via instellingen en informatie ofzo (weet het menuitem even niet, en kan het uiteraard ook niet even checken).

@ batamulia: heb je het toestel opnieuw laten opsturen? Ik wel, en ga morgen naar het bedrijf bellen en klagen hierover. Apple heeft het erkend als probleem, T-Mobile is ook op de hoogte en het is wel duidelijk dat het niet alleen de witte iPhone is, lijkt me duidelijke zaak :)

Nee nog niet gedaan, heb het druk met werk. Ga dat binnenkort wel doen, maarja dat betekend wel dat ik weer 2 weken met een Nokia leentoestel zit. (ik heb een gruwelijke pesthekel aan leentoestellen). Plus ik moet na het bellen maximaal 4 uur thuis zitten omdat ze hem in die 4 uur op komen halen.

Ironis 30-09-08 14:38

Euhm,

Geen T-Mobile shop in de buurt? Breng je hem heen, en kun je hem ook weer afhalen na de tijd. Anders kun je T-Mobile bellen en sturen ze een enveloppe op, waarmee je de telefoon rechtstreeks naar Solid Vision kunt sturen.. Of is dat tegenwoordig anders? (Let op: dit is een garantieprobleem, geen verzekering!)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:36.