iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

iverem 24-12-08 16:24

Citaat:
HTML-code:

Oorspronkelijk geplaatst door iverem 
Mijn iphone 16GB wit (van sept 2008) vertoont twee haarscheuren waarvan 1 tussen de muteknop en de chromen rand en een haarscheurtje bij de koptelefoon aansluiting.
Heb de iphone 9 dec 2008 teruggebracht naar T-mobile waarna ze de iphone hebben opgestuurd voor reparatie.
17 december belde T-Mobile dat de iphone ongerepareerd teruggestuurd was en ik hem op kon halen ... In de begeleidende brief stond dat het omschreven defect niet geconstateerd kon worden...? Hebben ze de haarscheurtjes niet gezien? Was het niet goed omschreven in de reparatie aanmelding? Enigzins geirriteerd had ik verwacht dat ze zouden schrijven dat het geconstateerde probleem niet onder de garantie valt of dat het bv 100euro kost om de achterkant te laten vervangen.
Dus iphone is 17 dec weer teruggestuurd en ik verwacht deze week een telefoontje.

wordt vervolgd...

Vandaag (24/12) brief ontvangen van Solid Vision dat de schade niet gedekt wordt omdat het "Val stoot of druk schade" betreft..

Er zat een "gekopieerde brief" met een zwarte ringband rand aan de zijkant .. (originele brieven op..?) met de medeling dat ik de brief met 2 keuzes binnen 10 dagen getekend retour moet zenden waarna ik de iphone weer op kan halen bij de T-Mobile shop:

keuze a) ik betaal 269 euro en krijg een refurbished toestel terug
keuze b) ik laat toestel ongerepareerd terugsturen en T-Mobile betaalt dan de onderzoeks kosten a 40 euro.

Ben met de brief de T-Mobile winkel gegaan en vertelt dat ik geen van beide keuzes accepteer en dus ** geen ** handtekening zet. Ze vertelden als ik het toestel voor de 3e keer zou laten opsturen ik wel een ander (refurbished) toestel zou krijgen..?
Als ik de brief achter zou laten zou die in de prullenbak belanden omdat hun daar ook niets mee konden. Ik heb de naam gevraagd van de juffrouw en ben weggegaan, zonder brief.

ik denk dat ik beter Tmobile abbonnement laat ontbinden

Destiny 24-12-08 16:29

Het is echt te triest voor woorden hoe Dynafix, Solid Vision en ook Apple hiermee omgaat. Het is gewoon een bekend probleem en in Amerika worden de toestellen zelfs meteen omgeruild. Ik heb geen goed woord over voor deze bedrijven als het om de iPhone 3G gaat.

tbeumer@ 25-12-08 00:22

Vandaag, 1 week na het inleveren van mijn iphone met een scheurtje bij de dockconnector, gebeld door mijn aanbieder ( 2call) dat mijn iphone terug was van reparatie.
Mijn Iphone 16g 3G wit is compleet vervangen door een nieuwe exemplaar
Kleine extra:
Hier was wel een aangetekende brief met wetsartikelen erin waarin ik mij op mijn recht beroepte voor nodig.

naquah 25-12-08 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ (Bericht 234546)
Hier was wel een aangetekende brief met wetsartikelen erin waarin ik mij op mijn recht beroepte voor nodig.

@tbeumer: kun je misschien kort toelichten welke wetsartikelen dat zijn?

tbeumer@ 27-12-08 01:01

Hier een stuk van mijn brief met de betreffende artikelen:

Juridisch kader
Het gaat hier om een koopovereenkomst, en wel een consumentenkoop.
Volgens art 7:17 BW is er voor koop een conformiteitsvereiste. Dit houdt in dat de afgeleverde zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden. Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, gelet op de aard van de zaak niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Het betreft hier een zaak die beschadigt is, nu is het nog een klein scheurtje maar op internet zijn gevallen bekend dat uiteindelijk de cover is gespleten.

Art. 7:18 lid 2 BW stelt dat bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomen zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart.

Art. 7:21 BW Stelt dat als het afgeleverde niet aan de overeenkomst voldoet, de koper herstel van de afgeleverde zaak kan vorderen of vervanging van de afgeleverde zaak.
Art 7:21 lid 2 stelt dat de kosten van nakoming van de bedoelde verplichtingen niet aan de koper in rekening kunnen worden gebracht.


Zoals uit de wet blijkt heb ik recht op een product wat in orde is. Nu ik al na 6 dagen bemerkt heb dat er een scheur in zit kan gesteld worden dat het gebrek al aanwezig is geweest bij aflevering van het product. Ik stel u dan ook in gebreke en beroep me dan op art. 7:21 BW. Ik verzoek u zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen twee weken na dagtekening van deze brief de iphone te herstellen of te vervangen. De iphone is vandaag bij phoneshop ingeleverd.
Zoals blijkt uit art. 7:21 lid 2 BW kan deze reparatie of vervanging niet voor mijn rekening komen.


Succes ermee!!
Iedereen heeft recht op een Iphone zonder scheurtjes!!
Let wel, je moet hier de retailer ( tmobile bij de meesten) op aanspreken niet Solidvision!!!

Destiny 27-12-08 01:34

Hahaha super mooi om dit te weten (Y) Bedankt voor het posten!

tbeumer@ 27-12-08 01:57

Heb al aardig wat technische hulp gekregen hier, dus bij deze wat juridische hulp terug..
Als iedereen elkaar zo een beetje helpt kunnen we straks allemaal met een gejailbreakte/geunlockte Iphone 3G bellen zonder scheurtjes..;)

Vienna-Dutchman 31-12-08 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vienna-Dutchman (Bericht 234229)
Ik heb ook 2 haarscheurtjes ontdekt bij de muteknop en 1 tussen de simtray en de koptelefoon-ingang.
Heb vanavond gebeld met Applecare. Wordt binnen 2 werkdagen door UCP opgehaald, ben benieuwd hoe lang ik zonder iPhone moet uitkomen en of hij wordt omgeruild!

Door de feestdagen werd het lege doosje (dat door Apple in Nederland naar Wenen (Oostenrijk) werd gestuurd!) afgelopen maandag door UPS bij mij gebracht, iPhone erin gedaan en weer mee terug gegeven.
Vandaag (2 dagen later!!!) de nieuwe iPhone zonder haarscheurtjes door UPS weer voorbij gebracht!! ....

"That's why I love Apple!!!" ;)

hummel 31-12-08 12:43

ik heb de mijne nog altijd niet terug, is al van de 11e december onderweg
begint me stillekes op mijn zenuwen te werken

Vienna-Dutchman 31-12-08 14:12

Heb je direkt naar Apple gestuurd of via je provider?

naquah 02-01-09 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vienna-Dutchman (Bericht 236629)
Heb je direkt naar Apple gestuurd of via je provider?

Over het algemeen doet Apple in Nederland geen reparaties, daar is T-Mobile voor verantwoordelijk... en dat is echt verschrikkelijk vervelend. :mad:

Vienna-Dutchman 02-01-09 10:22

Nou, ik zou in Nederland ook eerst gewoon kontakt opnemen met Apple (0900 7777 703), die kunnen je dan altijd nog verwijzen naar T-Mobile of een andere Provider, maar ik denk dat ze de reparatie ook direkt aannemen.

Hoe werkt dat bij jullie dan als je bv. een Nokia of Sony-Ericsson hebt en die moet gerepareerd worden? Dan kun je toch ook gewoon direkt naar Nokia of SE gaan? Je provider doet ook niets anders dan het apparaat naar de fabrikant doorsturen!

naquah 02-01-09 10:54

Als je naar Apple belt dan kun je in een menu kiezen voor iPhone, waarna je vriendelijk wordt verzocht contact op te nemen met je telecomprovider. T-Mobile stuurt het niet door naar Apple ter reparatie.

Maar op zich heb je wel gelijk; er zit een normaal boekje in de doos van Apple met de garantiebepaling waar nergens staat dat een derde partij verantwoordelijk is voor de garantie...

Runaque 02-01-09 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vienna-Dutchman (Bericht 237668)
Nou, ik zou in Nederland ook eerst gewoon kontakt opnemen met Apple (0900 7777 703), die kunnen je dan altijd nog verwijzen naar T-Mobile of een andere Provider, maar ik denk dat ze de reparatie ook direkt aannemen.

Hoe werkt dat bij jullie dan als je bv. een Nokia of Sony-Ericsson hebt en die moet gerepareerd worden? Dan kun je toch ook gewoon direkt naar Nokia of SE gaan? Je provider doet ook niets anders dan het apparaat naar de fabrikant doorsturen!

Maar de provider is wel diegene die het toestel verkoopt en dus ook min of meer het gezicht is van de apple iPhone verkoop. Het wil niet zeggen dat de provider de exculsieve rechten heeft op de verkoop, dat ze met hun kl*ten moeten laten spelen, want als het 1 keer lukt met een klant, dan lukt het met anderen allicht ook en dat bespaard de herstelservice van Apple een hoop geld en werkuren. 40€ betalen gewoon omdat er een of andere d*biel dat toestel even heeft vastgepakt en de herstelbon heeft bekeken is goed geld verdiend of zo'n 270€ betalen voor een nieuwe cover??? Dan koop je beter eentje via e-bay in een zelfde kleur of een andere die jouw aanstaat en je bent misschien 30€ kwijt...

Destiny 07-01-09 22:51

En ik heb weer nieuwe haarscheuren gevonden rond de camera lens :(

hummel 07-01-09 22:57

dat ik maar eens vlug mijne terug heb
heb al zitten rond bellen maar die sturen me altijd verder
als ik dynafix bel dan zeggen die mij dat hij bij apple is. bel ik apple dan zeggen ze dat ik mobistar moet bellen
en mobistar weet van niks
ja zo blijf ik dus bezig

ben mijne al een maand kwijt nu

Destiny 07-01-09 22:59

Als het gerucht waar is dat de productie al in november is gestopt dan vraag ik me toch af hoe ze hiermee verder willen. Het feit dat jouw iPhone al een maand weg is kan dit gerucht gedeeltelijk bewijzen.

EDIT
Ik ga morgen me iPhone weer inleveren bij Mobistar Turnhout


EDIT
Ik ben vanmorgen naar Mobistar geweest en me iPhone ingeleverd. Als klachtomschrijving heb ik: "haarscheuren boven cameralens; tussen stereoplug en metalen rand; beginnende haarscheuren bij mute button; boven connector; tussen speaker en metalen rand; en tussen microfoon en metalen rand. Lichtlekken aan de linkerkant van het scherm"


tbeumer@ 08-01-09 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door naquah (Bericht 237678)
Als je naar Apple belt dan kun je in een menu kiezen voor iPhone, waarna je vriendelijk wordt verzocht contact op te nemen met je telecomprovider. T-Mobile stuurt het niet door naar Apple ter reparatie.

Maar op zich heb je wel gelijk; er zit een normaal boekje in de doos van Apple met de garantiebepaling waar nergens staat dat een derde partij verantwoordelijk is voor de garantie...


Je moet ook niet voor menu Iphone kiezen maar voor menu Ipod, dan word je wel doorverbonden met een medewerker en ook nog vriendelijk geholpen als jij op een rustige manier je probleem uitlegt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 241073)
Als het gerucht waar is dat de productie al in november is gestopt dan vraag ik me toch af hoe ze hiermee verder willen. Het feit dat jouw iPhone al een maand weg is kan dit gerucht gedeeltelijk bewijzen.

EDIT
Ik ga morgen me iPhone weer inleveren bij Mobistar Turnhout


EDIT
Ik ben vanmorgen naar Mobistar geweest en me iPhone ingeleverd. Als klachtomschrijving heb ik: "haarscheuren boven cameralens; tussen stereoplug en metalen rand; beginnende haarscheuren bij mute button; boven connector; tussen speaker en metalen rand; en tussen microfoon en metalen rand. Lichtlekken aan de linkerkant van het scherm"



Mijn Iphone 3g komt uit week 49, das dus gewoon december.
Dus dat ze in November gestopt zijn lijkt me dan een beetje moeilijk..

naquah 08-01-09 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ (Bericht 241379)
Je moet ook niet voor menu Iphone kiezen maar voor menu Ipod, dan word je wel doorverbonden met een medewerker en ook nog vriendelijk geholpen als jij op een rustige manier je probleem uitlegt.

Haha dat heb ik afgelopen maandag geprobeerd en het enige wat die man kon was stellig beweren dat Apple er niks mee te maken heeft. Het ligt er ook maar net aan wie je treft... ik ga denk ik eens de Consumentenbond bellen om te kijken wat zij vinden van het hele "nee je moet bij T-Mobile zijn"-verhaal.

Destiny 09-01-09 09:04

Order - Volledig ingevoerd 8-1-2009 10:52:16
Order - Bevestigd 8-1-2009 10:52:21
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 8-1-2009 15:37:06
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 9-1-2009 3:26:41
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 9-1-2009 3:26:42

Dat gaat vrij vlot


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:51.