iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

Destiny 19-01-09 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fab1Man (Bericht 245805)
Mijn iPhone is vandaag aangekomen bij Dynafix. Staat in een PDF'je dat de front- en backcover en batterij als accessoire aangemeld was, zit er echter niet bij. Reparatie zou niet uitgevoerd kunnen worden. Is dit gewoon een standaard PDF of gaat het voor mij nu weer moeilijk worden? Inmiddels is dit de 4de! reparatie. Ik post nog wel eens het hele verhaal.

Ik heb inmiddels al 2 keer een iPhone 3G opgestuurd en beide keren stond er bij accessoires helemaal niks. Mijn toestellen zijn altijd netjes omgeruild door Dynafix. Alleen de winkel zelf begint nu ineens moeilijk te doen ( zie eerdere post ). Waar heb jij hem ingeleverd?

Fab1Man 19-01-09 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 245873)
Ik heb inmiddels al 2 keer een iPhone 3G opgestuurd en beide keren stond er bij accessoires helemaal niks. Mijn toestellen zijn altijd netjes omgeruild door Dynafix. Alleen de winkel zelf begint nu ineens moeilijk te doen ( zie eerdere post ). Waar heb jij hem ingeleverd?

Mijn eerste iPhone vertoonde rare plekken onder de glasplaat. Later gelezen dat dit loslatende lijm zou zijn. Toen had ik een week later een nieuwe.
Deze iPhone vertoonde echter (voelbare) haarscheuren. Wederom een nieuwe iPhone. Probleem bij deze reparatie was, dat ik de herstelbon van de vorige keer niet had. IMEI-nummer kwam niet overeen met de iPhone en de bon (logisch). Ik heb 3 weken moeten wachten, en na grondige telefoontjes met de klantenservice was het opeens geregeld. Deze 3de iPhone had na grondig bekijken een soort glittertje onder het scherm en aan de linkerkant kwam tussen het scherm en de chromen rand licht door. Deze heb ik dus weer ter reparatie aangeboden. Deze keer echter in Lommel, de andere keren in Mol.

In Bree en Maasmechelen willen ze 'm niet aannemen, want hij is daar niet gekocht. Het zijn allemaal rare regeltjes en ik begin het langzaam zeer zat te worden. Zit zelfs te denken aan een HTC Touch HD of een BlackBerry Storm.

Ik hoop dat de reparatie snel is opgelost, want ik heb er geen zin meer in.

Destiny 19-01-09 13:39

Ik heb nooit de herstelbon van de vorige keren meegenomen ;) Deden ze nooit moeilijk over. Ik moest wel een keer de vrouw corrigeren toen ze de reparatie aan het invoeren was. Zij noteerde namelijk het oude IMEI nummer terwijl dat ik een omgeruild toestel had.

Bij mij deden ze ook moeilijk toen ik hem voor de eerste keer wilde inleveren in Turnhout (eerste iPhone 3G is gekocht in Lier). Maar toen ik zei dat Mobistar 1 bedrijf was accepteerde hij hem. Ze hebben eigenlijk nooit moeilijk gedaan tot nu toe dan.

Fab1Man 19-01-09 14:23

De service van Mobistar is gewoon bespottelijk. Ik heb geen leentoestel. Probleem is dus dat ik nog een Motorola RAZR V3 heb. Met een tooltje heb ik dan mijn Outlook contacten kunnen overkopieren, maar ze zijn niet up to date (exchange). Ik verwacht op zijn minst een gelijkwaardige smartphone, die in ieder geval qua basisfuncties hetzelfde kan.

timbressers 19-01-09 16:50

De mijne heeft ook nog steeds dikke barst:( Hij is opgestuurd en werd niet vervangen, en op 3! klachtenmails is niet gereageerd (nu al meer dan een maand geleden gestuurd dus de max tijd van 30 dagen is verstreken).

Ben geweest bij de T-mobile winkel in Roosendaal maar 1 of andere arrogante balie medewerkster wil compleet geen commentaar leveren alleen maar, ik ga er niks over zeggen ik ga er niet op in je stuurt hem maar op. Echt dat mens moeten ze meteen ontslaan.

Ik hoop dat Apple binnen niet al te lange tijd zelf de toestellen gaat omruilen in de Appleshops, want ik heb geen idee hoe ik het moet gaan doen. Heb geen zin om hem weer 2 weken kwijt te zijn voor niks. Ik denk er over na om hem te laten repareren bij zo'n PDA/GSM repair shop. Dan ben je voor 100 euro van het gezeik af, en die kan ik misschien nog wel via 1 of andere verzekering terug krijgen.

Of heeft iemand een beter idee.....

Weet iemand trouwens een T-mobile shop in Rotterdam waar ze niet moeilijk doen? Aangezien ik vaak in rotterdam kom kan ik het daar eventueel nog proberen...

LennardV 19-01-09 17:25

Als ik deze berichten allemaal lees van jullie, vraag ik mijzelf af of het nog wel verstandig is om een iPhone te halen. Abbo loopt over 2 weken af dus kan dan een nieuwe halen. Is het probleem zo groot met T-Mobile dat je er eigenlijk beter niet een iPhone kan halen?

Destiny 19-01-09 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LennardV (Bericht 245982)
Als ik deze berichten allemaal lees van jullie, vraag ik mijzelf af of het nog wel verstandig is om een iPhone te halen. Abbo loopt over 2 weken af dus kan dan een nieuwe halen. Is het probleem zo groot met T-Mobile dat je er eigenlijk beter niet een iPhone kan halen?

Dat is ook weer overdreven. Er zijn ook mensen die geen last hebben van haarscheuren. Het is alleen wel te triest voor woorden hoe T-Mobile en Mobistar ermee omgaan.

tikospike 19-01-09 20:12

en zijn er ook mensen die een iphone via internet in combi met een abo hebben genomen en hier problemen mee hebben, dus haarscheurtjes etc? zo ja, waar gaan jullie naartoe, naar de winkel van je provider? (bijv vodafone?)

Destiny 19-01-09 20:13

De internet winkel is aansprakelijk.

TheStijg 19-01-09 20:13

Mijn iPhone heeft geen haarscheurtjes (vóór ik het overnamecontract tekende heb ik dit natuurlijk even gecheckt en foto's genomen), en is in oktober gekocht. Uit een bep. week zijn de iPhones 'niet goed', helaas zijn de early adaptors hierdoor getroffen... Wie het eerst komt wie het eerst baalt... :(

Destiny 19-01-09 20:15

De nieuwste iPhone 3G's hebben nog steeds last van haarscheuren hoor ;) Probleem is nog niet opgelost.

Maaike_20 19-01-09 20:26

@ Tiko:
Bij je bestelling krijg je vrijdag (als het goed is ;0 ) een formulier met belangrijke garantie informatie.
Hier staat op dat:
- 12 maanden garantie na aankoopdatum, met bon
Voor batterijen en accessoires:
- 6 maanden garantie na aankoopdatum

Toestel aanbieden bij gsm.nl

Verder staat alles er uitgebreid op vermeldt...!

tikospike 19-01-09 20:29

ok, super maaike, bedankt! hopelijk krijg ik hem idd binnen vrijdag ;)

enig idee hoe dat werkt garantie verhalen via een website? gewoon contact opnemen en iemand komt m ophalen?

(ga er natuurlijk vanuit dat ik geen haarscheurtjes krijg in mijn iphone, maar je weet maar nooit helaas....)

LennardV 19-01-09 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 246057)
Dat is ook weer overdreven. Er zijn ook mensen die geen last hebben van haarscheuren. Het is alleen wel te triest voor woorden hoe T-Mobile en Mobistar ermee omgaan.


ja, snapte ook wel dat het niet bij elke iPhone is, maar als er haarscheurtjes opzitten moet je dus als het ware je oorlogsuitrusting aantrekken om je garantie te krijgen bij T-mobile. Is natuurlijk niet fijn om te horen dat je provider zo ongelooflijk slecht met zijn klanten omgaat.

isomis 22-01-09 12:14

Ik heb een iphone tweedehands gekocht, dan kan je het zeker helemaal vergeten? Bij mij zit een scheurtje bij de volumeknop. Tevens vraag ik me af hoe erg is zo'n scheurtje? aangezien ik hem tweedehands heb gekocht, kan ik wel leven met een klein scheurtje als het geen invloed heeft op de telefoon.

Bomans 22-01-09 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door isomis (Bericht 247202)
Ik heb een iphone tweedehands gekocht, dan kan je het zeker helemaal vergeten?

Heb je de aankoopbon er niet bijgekregen? Dat heb je namelijk nodig voor je garantie. Die vervalt niet als jij hem overgekocht hebt hoor.

isomis 22-01-09 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 247203)
Heb je de aankoopbon er niet bijgekregen? Dat heb je namelijk nodig voor je garantie. Die vervalt niet als jij hem overgekocht hebt hoor.

degene waar ik hem gekocht bij heb, gaat de bon zoeken. Hopen dat hij hem vindt. Echter ik betwijfel of t-mobile mij dan gaat helpen, gezien de reacties hier.

Fab1Man 22-01-09 19:43

Mijn totale status:

Citaat:

Order - Volledig ingevoerd 15-1-2009 15:53:35
Order - Bevestigd 15-1-2009 15:53:38
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 16-1-2009 11:48:55
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 19-1-2009 2:00:37
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 19-1-2009 2:00:38
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 20-1-2009 13:28:39
Reparatie repair center - In behandeling 21-1-2009 12:48:49
Reparatie repair center - Product omgeruild 22-1-2009 9:04:48
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 22-1-2009 10:53:05
Logistiek - Product klaar voor retourzending 22-1-2009 13:56:21
Vind dat het bijzonder langzaam is gegaan.

timbressers 22-01-09 23:15

Ik heb weer wat gedaan, ik sta er nu als volgt voor:

Apple Care Support gebeld, kan niks voor mij doen ga naar tmobile en geef aan dat zij met apple contact opnemen

Tmobile gebeld gevraagd afdeling aftersales: Blablablablablablabla er is een case gemaakt voor je er wordt binnekort contact met je opgenomen blablablablabla.

Kortom, ze gaan het nog is bekijken en komen waarschijnlijk tot dezelfde nergens op slaande conclusie.

Ik ga er steeds meer aan denken om het gewoon door een particulier bedrijfje te laten fixen...

Destiny 22-01-09 23:26

Sinds ik mijn 3e iPhone 3G heb, ga ik wat anders met mijn iPhone om:

- Laad hem alleen nog maar op via de computer en alleen als het echt nodig is
- Tijdens het laden synchroniseer ik hem en laat hem er net zolang aanhangen totdat hij vol is daarna haal ik hem er meteen vanaf
- Gebruik de mute knop alleen als het echt nodig is
- Gebruik niet meer de iPhone 3G Dock
- Gebruik veel minder de koptelefoon.

Tot nu nog geen enkele haarscheur of kras te bekennen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:25.