iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

Destiny 19-02-09 22:17

Nee dat is de enige (haar)scheur die ik heb. Ik houd hem gewoon. Dit is al mijn 3e iPhone. Stel dat ik hem om laat ruilen, dan krijg ik weer een iPhone terug die dezelfde problemen krijgt. En waarschijnlijk komt er in Juni toch een nieuwe iPhone ;)

knbootsx 21-02-09 13:33

Mijn witte iPhone had ook twee haarscheurtjes. Eerst terug gegaan naar de T-Mobile shop in Den Bosch waar ik te horen kreeg dat ze nog geen garantie konden geven aangezien dit nog een onderwerp van gesprek zou zijn tussen T-Mobile en Apple. Bij de T-Mobile shop in Eindhoven bleek dit echter geen probleem te zijn. Keurig netjes afgehandeld en binnen een week kreeg ik bericht dat ik een nieuwe iPhone op kon komen halen.

Vsteegman 21-02-09 13:33

Jezus wat een schele mongolen daar bij solid vision. Krijg ik vandaag me iphone terug in originele staat met als retour: Wij hebben uw probleem niet kunnen constateren. Pff.

Wat raden jullie mij aan te doen?

Modbreak:
Let een beetje op je taalgebruik a.u.b.


Runaque 21-02-09 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vsteegman (Bericht 259233)
Jezus wat een schele mongolen daar bij solid vision. Krijg ik vandaag me iphone terug in originele staat met als retour: Wij hebben uw probleem niet kunnen constateren. Pff.

Wat raden jullie mij aan te doen?

Eens zwaar van uw kl*ten maken en het toestel terug opsturen en als men niets doet hen in gebreke stellen omdat men hun verplichtingen niet nakomt, dit kan best schriftelijk gebeuren door middel van een aangetekend schrijven.
Eventueel kan je een of andere consumenten bond aanspreken/aanschrijven en het probleem voorleggen, dit kan je nu al doen, zij weten beter als wij wat je rechten zijn als consument en dat is waar bedrijven vaak op hopen dat jij het neemt voor wat het is, dit bespaard enorm veel kosten.

Virginia 21-02-09 15:30

Hallo allemaal,

in december kreeg mijn Iphone ook een haarscheurtje. Tussen de mute knop en de chromen rand. Ik ben ermee naar de t-mobile shop gegaan, ze hebben hem naar solid vision opgestuurd. Een week later kreeg ik hem terug met de mededeling dat hij niet gerepareerd omdat ik er nog prima mee kon bellen.

Eind januari kwamen er bij de aan- en uitknop nog 2 scheurtjes bij en begon het scherm aan de linkerkant los te zitten. Als je op het scherm drukt dan hoorde je hem letterlijk terug klikken.

Dus ben ik weer terug gegaan en heeft t-mobile hem weer opgestuurd. Na een week kon ik een geheel nieuw toestel ophalen. maar wel op basis van het loszittende scherm en niet vanwege de haarscheurtjes.

Destiny 21-02-09 21:37

Ik zit momenteel bij mijn neef. En de witte iPhone van zijn vriendin heeft ook al 2 haarscheuren tussen de stereo plug en de chromen rand en bij de mute switch.

Ik heb nog geen 1 witte iPhone gezien die geen haarscheuren heeft.

ControlSje 21-02-09 21:47

Nou dan heb ik echt geluk ;)...Ik heb een witte en nog geen haarscheurtje kunnen ontdekken...:)

Destiny 21-02-09 21:56

Dan heb je echt geluk ja. Ik heb ook geen haarscheuren meer bij de dock connector sinds ik dat docking station niet meer gebruik. Gebruik jij de stereo plug?

King1987 21-02-09 22:20

Ik lees steeds dat jij denkt dat door de docking station komt Destiny, ik ben er juist van overtuigd dat het door het insteken van mn kabel komt. Waarom: ik moet veel meer kracht zetten om die kabel eruit te halen, en dan juist hoorde ik gekraak bij mn iPhone. Sinds ik een docking station heb (:p) hoor ik geen gekraak meer, en zijn er ook geen scheurtjes erbij gekomen. (ze zitten ook niet rond mijn connector). Bij de docking station kan ik hem er namelijk in laten "glijden".

Destiny 21-02-09 22:39

Ik gebruik meestal de kabel met dat klik systeem. Met die grotere kop. Dan komt er geen kracht op de connector.

EDIT
Ik kom er net achter dat er wit gekleurde vuiltjes onder mijn scherm zitten :(


X-Tince 22-02-09 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 259345)
Ik gebruik meestal de kabel met dat klik systeem. Met die grotere kop. Dan komt er geen kracht op de connector.

EDIT
Ik kom er net achter dat er wit gekleurde vuiltjes onder mijn scherm zitten :(


Jij hebt ook niet echt geluk met je Iphones, als ik deze topic een beetje doorlees. Wel balen.....

Destiny 22-02-09 18:37

Nee niet echt nee. Ik hoop dat er in Juni een nieuwe uitkomt.

blupblup 23-02-09 11:09

iphone 3G (België) met scheurtjes
 
Heb even gezocht, maar enkel topic gevonden ivm iphones met scheurtjes in NL.

De mijne heeft een klein scheurtje (16G, wit) aan de mute-toest. Ik heb hem gekocht bij Switch (switchshops.be) Mijn vraag is nu: heeft iemand ervaring met de service? Geven ze meteen een nieuwe mee of ben je hem kwijt voor 3 weken?

In dat laatste heb ik geen zin.. Vandaar mijn vraag :-)

Bedankt alvast voor de info!

King1987 23-02-09 11:13

Topic's samengevoegd, hier staan ook nederlandse ervaringen in.

blupblup 23-02-09 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 259802)
Topic's samengevoegd, hier staan ook nederlandse ervaringen in.

Héhé, maar ik zoek ervaring uit België, niet uit Nederland.. :-)
Magoed.

King1987 23-02-09 11:43

Oh, sorry, maar lees Destiny zn verhaal even hier van dit topic, hij is een Nederlander die ook (net als ik) een belgische iPhone heeft.

Manimalle 23-02-09 15:08

Na weken vruchteloos met T-mobile over en weer discussiëren nu maar in overleg met het juridisch loket wat ik het beste kan doen. Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering, dus hoop dat er alternatieven zijn. Zodra ik meer weet zal ik het uiteraard even melden...

Synthetika 27-02-09 14:17

<weggejorist>

Vsteegman 28-02-09 13:02

Nadat ik mijn iPhone terug had gekregen had ik meteen een klachtenbrief naar Solid Vision gestuurd omdat ik het niet vond kunnen wat zij hadden gedaan. Hier een antwoord op gekregen dat als ik het niet eens was met de ''reparatie'' ik hem nog een keer op moest sturen met een beschrijving waar de klacht zit, en eventueel een sticker. Dus ik heb em vandaag met een grote sticker en een volledige beschrijving nogmaals ingeleverd bij T-Mobile. Ik hoop nu toch echt dat hij gerepareed word.

john1979 01-03-09 14:02

Ook mijn iPhone 3G heeft nu kleine plekjes heb ik net ontdekt. Er zit er een bij een van de speakers onderaan en ik mis een stukje bij de koptelefoon aansluiting. Die bij een van de speakers is met het blote oog bijna niet te zien en vrijwel niet op de foto te zetten zo klein, hoop dat het zo blijft en niet groter word. Die bij de koptelefoon aansluiting is met het blote oog wel te zien en ook goed op de foto te zetten. Het is geen scheurtje, het lijkt er op dat er gewoon een stukje van af gesprongen is (zie foto). Ik hoop dat deze ook niet groter word of in een barst veranderd. Aan de zijkant van de iPhone is ook iets te zien, of het een mini scheurtje is of iets anders is nog niet te zien, daar is het nog te klein voor. Hoop dat dit allemaal zo blijft maar vrees het ergste gezien de reacties hier. Ik heb mijn iPhone op 21 augustus 2008 gekregen. Of de plekjes er al eerder zaten weet ik niet, na het lezen van deze hele topic vielen ze pas op toen ik goed ging kijken. Mijn iPhone is nog nooit gevallen en behandel hem extreem voorzichtig, hij heeft ook altijd in een hoesje gezeten.

Ik heb het idee dat deze scheurtjes kunnen ontstaan door warmte verschil gezien het materiaal uitzet en krimpt bij warmte en kou. Ik heb het vermoeden dat er te veel spanning op het materiaal komt te staan als het uitzet. Bij de minste beweging (bijvoorbeeld bij het in pluggen van je koptelefoon) barst het of springen er hele kleine stukjes af omdat het materiaal geen speling meer heeft en te onder te grote druk staat. Het materiaal is al zo dicht op elkaar aangesloten, bij het uitzetten blijft er helemaal geen speling meer over tussen de achterkant en de rest waar de achterkant op aansluit dat er simpel te veel spanning op komt te staan.

Ik kan het natuurlijk fout hebben maar gezien de reacties hier en de schade die vrijwel bij iedereen op de zelfde plaatsen ontstaan (heel veel op dunnen kwetsbare plaatsen of plaatsen waar de achterkant bewerkt is zoals bijvoorbeeld de koptelefoon aansluiting,volumeknop en mute knop e.d.) denk ik toch dat het hier iets mee te maken kan hebben.

Ik denk dat ik niet veel kans maar om hier mee terug te gaan naar T-Mobile aangezien de schade nog zo klein is. Wat voor advies geven jullie me? Ik ben bang als ze dit met het blote oog gaan bekijken en deze schade zullen zien, als ze het al zien, ik het kan vergeten. Als ik het wil zien moet ik het licht laten spiegelen op m'n iPhone anders is het bijna niet te zien.

Foto van mijn iPhone bijgevoegd

http://www.johnvanderheiden.nl/iPhone/iPhoneschade1.jpg


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:43.