iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

sossienl 10-04-09 10:49

Ik vind zonet een tweetal kleine haarscheurtjes boven op de iPhone, dicht bij de uitknop.

Toch ga ik hem niet omruilen. Ik heb momenteel een Simlockvrije iPhone. Grote kans dat deze na inruil niet meer te unlocken is.... bleh

Gijsbrecht 12-04-09 11:25

Na de laatste uitzending van kassa, heb ik een mailtje naar kassa gestuurd. Waarna ik twee dagen later door T-M werd opgebeld dat ik mijn zwarte 8gb iPhone moest opsturen naar Solid Vision dat was 3 april. heb vrijdag 10 april een nieuwe iPhone binnen gekregen.

bluevoice 14-04-09 16:07

Ik heb afgelopen zaterdag mijn iPhone bij een vestiging van Mobistar ingeleverd. De scheur boven mijn hoofdtelefoonaansluiting begon steeds groter te worden en ik was bang dat de hoofdtelefoonaansluiting uit elkaar valt als de scheur nog groter wordt. Mijn iPhone is minder dan 1 jaar oud, normaal gesproken zou dit binnen garantie moeten vallen, scheurtjes zijn niet voelbaar (wel zichtbaar). Ik heb begrepen dat Apple sinds zo'n 2 maanden bij alle verzoeken gerelateerd aan scheurvorming het standaard antwoord geeft dat de schade veroorzaakt is door een val en dat dit niet door de garantie wordt gedekt en ze alsnog vragen om 282 euro te betalen voor de reparatie. Ik ben benieuwd hoe Apple hiermee omgaat, ik vind dat ze een deugdelijk product moeten leveren, mijn iPhone is nog nooit gevallen.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Tilbury 16-04-09 16:50

Nieuwe!!
 
Net even gebeld met Solid Vison om te vragen hoe het staat met de reparatie van de iPhone.

Goed nieuws: ik krijg een NIEUWE
Zie ook: Ik heb last van haarscheurtjes….. in mijn iPhone. Léon Dekkers’ Blog

rikfrombelgium 16-04-09 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice (Bericht 277554)
Ik heb afgelopen zaterdag mijn iPhone bij een vestiging van Mobistar ingeleverd. De scheur boven mijn hoofdtelefoonaansluiting begon steeds groter te worden en ik was bang dat de hoofdtelefoonaansluiting uit elkaar valt als de scheur nog groter wordt. Mijn iPhone is minder dan 1 jaar oud, normaal gesproken zou dit binnen garantie moeten vallen, scheurtjes zijn niet voelbaar (wel zichtbaar). Ik heb begrepen dat Apple sinds zo'n 2 maanden bij alle verzoeken gerelateerd aan scheurvorming het standaard antwoord geeft dat de schade veroorzaakt is door een val en dat dit niet door de garantie wordt gedekt en ze alsnog vragen om 282 euro te betalen voor de reparatie. Ik ben benieuwd hoe Apple hiermee omgaat, ik vind dat ze een deugdelijk product moeten leveren, mijn iPhone is nog nooit gevallen.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

ik ben ook langs geweest bij switch antwerpen. Ik heb mijn iphone gekocht bij switch dus moet het via hem binnenbrengen. Zij hebben mij afgeraden dit te doen, staken alles op de herrsteldienst en zeiden dat deze moeilijk deden en willekeurig de barsten afdoen als valschade en dus €282 vragen. ook zeiden ze me dat ik hem 8 tot 10 weken kwijt zou zijn, wat ik totaal onaanvaardbaar vind. Tenslotte zeiden ze zelfs dat ze zelf, winkel aan boerentoren, geen iphone's meer verkopen omwille van de problemen.

bluevoice 16-04-09 18:18

8 tot 10 weken is wel erg lang. Bij mij werd gezegd dat ze binnen 1 a 2 weken contact met mij opnemen.

lebas ocir 16-04-09 18:57

hallo allemaal,

ik ben nieuwe hier maar volg dit topic al enige tijd. Heb 3 weken geleden mijn eigen iPhone via de T-mobile shop laten opsturen vanwege een scheur bij de dock connector. Exact dezelfde scheur als die jongen bij Kassa liet zien.

Ik heb tot op heden niks gehoord. Ik check net mijn reparatie status op My T-mobile en zie dat hij 'gerepareerd is en retourgezonden'. Ik wacht in spanning af wat ermee gebeurd is, of het mijn eigen toestel is en hoe T-mobile de rest afhandelt. Ik werk zelf bij een Mediamarkt en weet (helaas) uit ervaring dat 'gerepareerd en retourgezonden' niet altijd betekent dat het apparaat in kwestie ook daadwerkelijk naar behoren werkt.

Ik hou jullie op de hoogte. Ik denk dat als het niet onder garantie gerepareerd zou worden ze mij al een tijdje geleden hadden moeten informeren, toch? Dus ik wacht in spanning af....

Heb mijn iPhone wel gemist moet ik zeggen.

I guess it's true, you don't know what you've got 'till it's gone....

Destiny 16-04-09 19:07

Ik denk dat je er wel op kan rekenen dat het toestel vervangen is. Anders krijg je een prijs opgave thuis gestuurd. Na heel het Kassa gebeuren is T-Mobile volgens mij gaan doen wat ze al lange tijd moesten doen, garantie geven!

RHCPeter 16-04-09 22:34

Ik heb mijn iPhone dinsdag meegegeven aan de mensen van Pro Assist. Zat al langere tijd een scheurtje bij de muteknop. Sinds afgelopen weekend ook 1 bij de dockconnector. Vrij grote en kon heen en weer bewegen. Toch maar ff gebeld naar Pro Assist dinsdag tegen 18.00 uur en diezelfde avond nog opgehaald. Mis hem gewoon nu al. Heb nu zo'n leentoestel. HTC S730. Baggerding.

Ze zeiden aan de foon dat het 3 tot 5 weken gaat duren. Mag toch hopen dat het sneller gaat :S

marivinho 16-04-09 22:50

ik heb me iphone 3 april naar tmobile gebracht met stuk of 5 haarscheuren en kreeg hem binnen 6 dagen al terug een mooie gloed nieuwe iPhone!!!! (H)

RHCPeter 16-04-09 23:31

Hoop dat dat bij mij ook zo snel gaat :)

BasiX 18-04-09 00:59

Wat denken jullie... genoeg om hem op te sturen?

http://i40.tinypic.com/2rxa4g1.png

TheStijg 18-04-09 01:01

Hij kan doorscheuren.. En: niet geschoten is altijd mis!

bako 18-04-09 02:12

Zo ik heb er ineens een,
Echt gigantisch.
Hoe wijzig je je stem?

soulwax 18-04-09 11:24

Ik zie net dat ik ook kleine scheurtjes in mijn witte iphone heb bij de volumeknop! Ze zijn nu nog wel heel erg klein, maar wordt dit echt erger? En ik heb de telefoon online besteld, hoe kan ik hem dan het beste laten repareren? Moet ik hem dan opsturen of kan ik ook naar een t-mobile winkel gaan?

marivinho 18-04-09 11:32

ik zou hem gewoon opsturen man! een haarscheurtje is een haarscheurtje...je krijg er toch steeds meer!

soulwax 18-04-09 11:44

Gelukkig zit er hier dichtbij een t-mobile shop, daar ga ik vanmiddag gewoon even langs.

lebas ocir 19-04-09 00:18

nou,

vanmorgen eindelijk (na 3 weken) gebeld door T-mobile. Mijn iPhone lag klaar om te worden opgehaald. Ze hebben het toestel vervangen. Ik had een scher van 1.5 cm bij de connector.

Ik heb nu een spiksplinternieuwe iPhone !! :D

Top service van T-mobile! Ben erg tevreden over hoe alles is afgehandeld.

grz

alvani 19-04-09 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lebas ocir (Bericht 279145)
nou,

vanmorgen eindelijk (na 3 weken) gebeld door T-mobile. Mijn iPhone lag klaar om te worden opgehaald. Ze hebben het toestel vervangen. Ik had een scher van 1.5 cm bij de connector.

Ik heb nu een spiksplinternieuwe iPhone !! :D

Top service van T-mobile! Ben erg tevreden over hoe alles is afgehandeld.

grz

Dat is inderdaad erg netjes!
Wat ik me nu ff afvraag (offtopic) is welke firmware versie er op je nieuwe iPhone zat toen je m kreeg? Was dat al 2.2.1?

lebas ocir 19-04-09 13:16

Yep, FW 2.2.1 stond op mijn nieuwe toestel. Was natuurlijk wel te verwachten he ;)

Grz


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:00.