iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

hummel 09-01-09 11:39

hoe weet ge nu of ge een nieuw toestel of een refurbished terug krijgt ?

tbeumer@ 09-01-09 13:42

een nieuwe is compleet nieuw..kijk naar serienummer, weeknummer.
refurbished gebeurd volgens mij niet in ned, dan is je eigen Iphone gewoon hersteld en heb je dus ook nog hetzelfde serienummer en herkend je pc dus ook gewoon je iphone

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door naquah (Bericht 241414)
Haha dat heb ik afgelopen maandag geprobeerd en het enige wat die man kon was stellig beweren dat Apple er niks mee te maken heeft. Het ligt er ook maar net aan wie je treft... ik ga denk ik eens de Consumentenbond bellen om te kijken wat zij vinden van het hele "nee je moet bij T-Mobile zijn"-verhaal.

Voor de laatste keer leg ik het nog eens uit, want heb het al meerdere keren gedaan in vorige posts..
Je moet altijd bij je retailer zijn!!! Nooit bij je fabrikant.
Op het moment dat jij met Apple gaat bellen en jij treft een overeenkomst met Apple zonder T-mobile daarbij te betrekken verlies jij volgens nederlands recht ALLE garantie die je bij je retailer hebt.

T-mobile is daarna niet meer verplicht om dan ook maar iets nog voor je te doen.

En als je belt met Apple en je kiest voor Ipod hoef je alleen maar deze vraag te stellen:

Klopt het dat er bij jullie een garantievoorwaarde bestaat dat als een scheur voelbaar is het niet onder garantie valt, en als een scheur niet voelbaar is hij wel onder garantie valt.

Dan zeggen ze altijd nee, want dit hebben ze namelijk niet.
Dan weet wat je wilt weten, namelijk dat de bepaling getroffen door Solidvision (voelbaar/niet voelbaar) door hun zelf verzonnen is. En helemaal niet is volgens Apple voorwaarden wat ze zelf beweren.

Neem het gesprek desnoods op.
Stuur de brief met de bijbehorende wetsartikelen die hier ook in dit topic staan en ze hebben geen poot om op te staan...

hummel 09-01-09 14:35

ik ben van België, maar waar kunt ge zien in welke week die gemaakt is ? En ik ben vergeten mijn serie nummer op te schrijven, kunt ge die ook terug vinden in itunes ofzo? Want ik zou het graag in de winkel willen checken als mijn iphone is aangekomen, vooraleer ik hem mee thuis neem


edit: ik zie dat er een update gebeurd is ivm mijn toestel
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie. STATUS DATUM / TIJD Order - Volledig ingevoerd 11-12-2008 10:41:29 Order - Bevestigd 11-12-2008 10:41:36 Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 12-12-2008 10:04:29 Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 15-12-2008 2:34:41 Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 15-12-2008 2:34:42 Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 15-12-2008 9:56:20 Reparatie repair center - In behandeling 23-12-2008 15:50:38 Reparatie - Wacht op informatie sales 23-12-2008 15:50:57 Reparatie repair center - In behandeling 2-1-2009 11:58:30 Reparatie - Wacht op informatie fabrikant 2-1-2009 11:58:34 Reparatie repair center - In behandeling 9-1-2009 12:37:25 Reparatie repair center - Product omgeruild 9-1-2009 12:49:48 Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 9-1-2009 13:03:29


product omgeruild, dit wil dan toch zeggen dat het een nieuwe is he ? :)

gmlens 09-01-09 17:50

barst achterkant iphone, thanks mobistar
 
ik had een klein barstje aan de achterzijde van mijne witte 3G 16gb iphone, heb hem maandag binnen gedaan bij mobistar Merksem, en vandaag (vrijdag) reeds telefoon dat er een nieuwe klaar ligt, super !!!!!!! wat een service he :D:D:D:D

jordiavp 10-01-09 22:46

ik heb er nog geen last van , en ik hoop dat dat ook niet komt , maar als het zo zit ga ik direct naar mobistar !

Colpaert 10-01-09 23:41

ik heb er nog geen last van en heb mijn iphone nu toch al enkele maanden voor nieuwjaar. Ik zal hem ook niet terug dragen aangezien hij uit amerika komt :)

Destiny 10-01-09 23:43

Ik denk dat bijna iedereen met een witte iPhone wel haarscheuren heeft. Al is het maar 1. Alleen het is soms heel moeilijk te zien.

Colpaert 10-01-09 23:44

ja ik heb een witte en momenteel nog niets te zien. Als ze ooit komen maakt het mij niet uit, zolang mijn iphone maar aaneen blijft hangen :)

Destiny 11-01-09 00:23

En dat is dus vaak het probleem. Een haarscheur wordt steeds dieper en duidelijker. Op een gegeven moment wordt het een echte barst.

Colpaert 11-01-09 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 242406)
En dat is dus vaak het probleem. Een haarscheur wordt steeds dieper en duidelijker. Op een gegeven moment wordt het een echte barst.

ik prijs mij gelukkig, want heb er momenteel geen last van... :)

Destiny 12-01-09 16:38

Order - Volledig ingevoerd 8-1-2009 10:52:16
Order - Bevestigd 8-1-2009 10:52:21
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 8-1-2009 15:37:06
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 9-1-2009 3:26:41
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 9-1-2009 3:26:42
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 12-1-2009 11:11:21
Reparatie repair center - In behandeling 12-1-2009 14:52:52
Reparatie repair center - Product omgeruild 12-1-2009 15:00:26
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 12-1-2009 15:13:33

:D:D:D

ramsay 12-01-09 17:05

Vorige week maandag mijn witte iPhone 16GB bij T-mobile shop ingeleverd met de klacht haarscheurtje aan de bovenkant tussen simtray en hoofdtelefoon aansluiting.
Vandaag werd ik gebeld dat ik een nieuwe iPhone kon ophalen. Ze hebben mijn iPhone keurig netjes omgeruild. Hulde!

hummel 12-01-09 19:49

kunt ge ergens bij instellingen zien of het ne nieuwe is want nu weet ik da nog altijd nie

Destiny 12-01-09 22:46

Als hij vervangen is is het een nieuwe ;)

Order - Volledig ingevoerd 8-1-2009 10:52:16
Order - Bevestigd 8-1-2009 10:52:21
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 8-1-2009 15:37:06
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 9-1-2009 3:26:41
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 9-1-2009 3:26:42
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 12-1-2009 11:11:21
Reparatie repair center - In behandeling 12-1-2009 14:52:52
Reparatie repair center - Product omgeruild 12-1-2009 15:00:26
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 12-1-2009 15:13:33
Logistiek - Product klaar voor retourzending 12-1-2009 19:16:34

nielss 13-01-09 21:53

Iphone retour
 
Hallo,

Ik hoop dat ik in de goede forum gedeelte zit, want ik heb namelijk een probleem.

Er zit namelijk een flinke haarscheur in mijn iPhone bij de geluid aan/uit knop.

Verder zitten er behoorlijk veel krassen op, dus ik heb besloten om hem retour te gaan sturen... Nu is het probleem dat ze hem "waarschijnlijk" niet aannemen voor retour.
Dus mijn vraag is ook: Wat kan ik nog meer zeggen voor problemen zodat ik toch een nieuwe krijg!? of dat het gerepareerd wordt?
btw, Mijn beeldscherm reageerd soms een beetje raar, valt wel eens uit etc.

Suggesties?

evmw 13-01-09 22:05

Volgensmij is die haarscheur daar een door Apple erkend probleem waar je garantie op hebt. Maar dat moet iemand anders nog maar even bevestigen.

Destiny 13-01-09 22:35

Discussies samengevoegd

Alexl 13-01-09 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 243552)
Volgensmij is die haarscheur daar een door Apple erkend probleem waar je garantie op hebt. Maar dat moet iemand anders nog maar even bevestigen.

Jahaa maar niet in T-labiel land, die hanteren hun eigen regeltjes, mijn eerste 3G kwam uit de doos met een vlek in het scherm, leek op een druppel, had via de telefoon besteld en ben de volgende dag naar de winkel gegaan, nee niet hier gehaald maar we kunnen em opsturen voor een reparatie, mail gestuurd duurde een week en toen zeiden ze uw bedenk tijd is om u kunt em ter reparatie opsturen want zo zij de regeltjes bij T-labiel.
Uiteindelijk na 2maanden !!!:mad: kreeg ik bericht, ja sorry druk, druk, druk maar er komt een nieuwe aan.. .die nieuwe vertoont nu naar een maand opeens een scheur boven de volume knop, T-labiel nog maar eens gemaaild want als ik ga bellen wordt ik erg onbeleefd ben ik bang, en de mail verteld me dat ze op afstand niet kunnen garanderen dat het een fabrieks fout en geen gebruikers schade is en dat ik em eerst maar ter reparatie moet aanbieden... ik heb besloten dit over een maand of 10 te doen, iPhone dan redelijk uitgeleefd en dan gaan we voor een nieuwe of refurb... van After Sales hebben ze bij T-labiel nog nooit gehoord, PS als je gaat bellen vraag even of je met Arnhem spreekt, dit is het oude Orange call center en deze mensen zijn wel correct en behulpzaam, dat kan je van de "echte" T-labiel helpdesk niet zeggen... Succes

Destiny 13-01-09 23:02

Vind het toch allemaal apart. Ik hoor heel veel positieve reacties van Dynafix ( reparateur voor Belgische iPhones ) en heel veel slechte reacties van Solid Vision ( reparateur voor Nederlandse iPhones ).

Ik heb tot nu toe twee keer een iPhone 3G wit ingeleverd vanwege haarscheuren. Beide keren is het toestel gewoon omgeruild. Tussen "in behandeling" en "product omgeruild" status zat hoogstens 10 minuten.

Maaike_20 14-01-09 11:14

Nu ik hier zo de verhalen allemaal lees, heb ik zoiets van, zal ik bestellen of niet?
Stond op het punt om een witte bestellen in combinatie met een T-mobile abonnement.
Mijn ervaring leert dat Apple zelf, helemaal niet zo moeilijk is wat garantie betreft.
Dit gaat dan ook eigenlijk mijn pet te boven...
Haarscheurtjes, zijn puur en enkel fabricagefouten.

Misschien zeg ik iets heel stoms hoor, voor al mijn apple producten heb ik Applecare afgesloten.
Ik weet dat dit ook mogelijk is voor een Iphone.
Bij mijn weten ben je dan ook "gedekt" voor die betreffende haarscheurtjes, shoot me if I'm wrong...
Jaar na aankoop kun je dat nog aanschaffen, kost een paar tientjes volgens mij....
Als je daarmee wel zonder problemen aanspraak kunt maken op je garantie betreffende die scheurtjes, dan lijkt me dit wel de moeite waard.
Of zie ik dit nu zo fout?

Letterlijk van de site van Apple:
Geheel zonder zorgen een iPhone kopen
De iPhone-garantie
Uw aanbieder is een samenwerkingsverband met Apple aangegaan om technische ondersteuning voor de iPhone te leveren in uw land. Bovendien beschikken uw iPhone, de oplaadbare batterij en alle meegeleverde accessoires over een beperkte hardwaregarantie die gedurende een geheel jaar na de aankoopdatum dekking biedt tegen defecten.

Knappe kop bij welke telefoonaanbieder dan ook, die mij kan opleggen dat een haarscheurtje geen defect is!

Garantieservice die Apple verstrekt is ook te vinden onder deze link:
Apple - Support - iPhone - Veelgestelde vragen over service

Apple linkt zelf ook terug naar T-mobile, gewoon uitprinten lijkt me en hiermee naar de winkel gaan.
Confronteer ze er maar mee....enne wat de ervaring ook leert, gewoon dreigen met stappen richtng je rechtsbijstandsverzekering, dan doen ze meestal wel wat je wilt hoor (wat ze officieel zouden moeten!!! doen).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:31.