iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

joppe 29-11-08 13:50

Iphone 3G 16GB Wit hier uit week 41 en NOG geen enkel probleem

Destiny 30-11-08 16:12

Zijn er hier mensen die hun iPhone gerapereerd/omgeruild kregen door Dynafix?
Hoelang heeft dat bij jullie in totaal geduurd?

Order - Volledig ingevoerd 25-11-2008 15:11:08
Order - Bevestigd 25-11-2008 15:11:18
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 27-11-2008 11:21:26
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 28-11-2008 3:43:42
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 28-11-2008 3:43:43
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 28-11-2008 9:13:39
Reparatie repair center - In behandeling 1-12-2008 8:54:54
Reparatie repair center - Product omgeruild 1-12-2008 9:09:43

Bomans 01-12-08 14:38

Het lijkt snel te gaan. Mooi zo.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 222673)
... Hij vertelde mij ook dat Mobistar winkels verschillend zijn ofzo. Dat je 2 verschillende Mobistars hebt. Weet niet wat hij daarmee bedoelt. ...

Inderdaad 2:

-mobiele aanbiedingen
-adsl-aanbiendingen

Dat zal hij waarschijnlijk bedoelen.

Destiny 01-12-08 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 225262)
Het lijkt snel te gaan. Mooi zo.



Inderdaad 2:

-mobiele aanbiedingen
-adsl-aanbiendingen

Dat zal hij waarschijnlijk bedoelen.

Dat zou idd kunnen. Ik hoop dat ik voor volgende week vrijdag me toestel terug heb. Maar dat zal denk ik wel :D

Ik moet toch 270 euro betalen.......maar niet aan Dynafix, maar aan mijn werk!
Ik heb afgelopen woensdag naar Dynafix gebeld met de fax van ons werk. Ik heb blijkbaar de hoorn er niet goed opgelegd. Hij heeft 10 uur lang gebeld. 45 cent per minuut. Dus 270 euro. Shit zooi!!

Order - Volledig ingevoerd 25-11-2008 15:11:08
Order - Bevestigd 25-11-2008 15:11:18
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 27-11-2008 11:21:26
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 28-11-2008 3:43:42
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 28-11-2008 3:43:43
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 28-11-2008 9:13:39
Reparatie repair center - In behandeling 1-12-2008 8:54:54
Reparatie repair center - Product omgeruild 1-12-2008 9:09:43
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 1-12-2008 15:46:23
Logistiek - Product klaar voor retourzending 1-12-2008 16:24:45

Bomans 01-12-08 17:54

Waaaaaaaaaaaaaaaaat!!!!!?????
Dat is wel een tegenvaller!

Dan toch nog een dure reparatie ...

Destiny 01-12-08 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 225345)
Waaaaaaaaaaaaaaaaat!!!!!?????
Dat is wel een tegenvaller!

Dan toch nog een dure reparatie ...

Ja idd ik leer altijd dingen op de harde manier. Eerst ook achteruit tegen een andere auto aangereden. Heel lang verhaal, maar uiteindelijk moest ik even 1100 euro pinnen voor een nieuwe deur.

En nu dit.......

bako 02-12-08 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door {i}muse (Bericht 155654)
ai ik wou binnekort de witte kopen maar dit doet me toch wel twijfelen!!
of zou ik niet moeten twijfelen?

je moet niet twijfelen het is een geweldige telefoon en als je gewoon een hoesje koopt is er niks aan de hand

Destiny 02-12-08 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 225940)
je moet niet twijfelen het is een geweldige telefoon en als je gewoon een hoesje koopt is er niks aan de hand

Dat is de grootste onzin. De haarscheuren kunnen altijd ontstaan. Ook als je hem met een hoesje gebruikt.

rikfrombelgium 02-12-08 22:05

Ik lees hier veel problemen over haarscheurtjes en krijg er verdorie schrik van.
Ik hoop dat ik nooit echt stukken ga hebben.

Probleem is dat ik mijn iphone heb gekocht bij optimus in Portugal. Wat moet ik doen om deze te laten repareren moest ik ook scheurtjes krijgen? Ik vrees dat mobistar België hem niet zal terug nemen. Vroeger met mijn ipod uit andorra stuurde ik ze gewoon op via apple, en een week later had ik een nieuwe. Zou dit ook werken met de iphone?

Of ben ik gezien als er kosten zouden opduiken?

Destiny 02-12-08 22:07

Je kunt je iPhone alleen inleveren bij Optimus.

rikfrombelgium 02-12-08 22:12

dus dat wil zeggen, opsturen naar hen, en dan wss een nieuwe krijgen, met firmware 2.2 en opnieuw gezien qua baseband, nou hopen dat ik nooit problemen krijg dan :p

pwain 02-12-08 22:13

Ik wil het probleem zeker niet minimaliseren en ik vind het echt spijtig van degene die haarscheurtjes heeft.

Maar voor al degene die twijfelen. Er zijn voldoende mensen (de meerderheid dus) die geen haarscheurtjes hebben. De oorzaak van de haarscheurtjes is nooit echt duidelijk geworden. Eerst bleek het dat je een probleemgeval kon herkennen aan de productieweek, nadien aan de fabriekscode. Maar achteraf als je al de forums napluist (inclusief de Engelstalige,...) dan kan je er geen duidelijk patroon in herkennen.

Vast staat dat de meerderheid geen problemen ondervinden. Je kan dit ook al merken aan de poll die vastgekleefd zit aan dit draadje.

Ik heb 3 iPhones waarvan de eerste in mijn bezit is met de lanceringsdatum (nachtopening) in België. Ik gebruik geen hoesje of eender welke bescherms-gedoe en steek steeds de iPhone in mijn broekzak. Tot op heden niets aan te merken...en geloof me hij wordt meerdere keren in de week tegen het licht gehouden op zoek naar....Gelukkig niets te vinden.

Destiny 05-12-08 14:59

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe iPhone 3G wit opgehaald bij Mobistar Turnhout. Geen haarscheuren tot nu toe. Idd het 5K8 serienummer, maar deze is wel van week 46. Tevens zat er een doorzichtig " simkaartje " in de simtray. Dit was niet bij mijn eerste iPhone 3G.

rodger 06-12-08 18:14

Ik heb op mijn witte 3G ook een scheurtje ontdekt, op dezelfde plek als de foto van batumulia...

Destiny 06-12-08 18:27

Dan heb je al een probleem. Ze doen erg moeilijk over scheuren.

iMario 06-12-08 18:39

Heb geen haarscheuren, maar wel een grote kras op mijn Apple logo! Ik spinde hem over het bureau heen:o

Y-Less 06-12-08 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 227738)
Heb geen haarscheuren, maar wel een grote kras op mijn Apple logo! Ik spinde hem over het bureau heen:o


Bij mij maar een klein ienieminie krasje op de appel, voor de rest is de gehele iPhone nog zo goed als nieuw (Behandel hem ook echt als een lichaamsonderdeel haha.. bang dat ie stuk gaat).

iMario 06-12-08 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Y-Less (Bericht 227753)
Bij mij maar een klein ienieminie krasje op de appel, voor de rest is de gehele iPhone nog zo goed als nieuw (Behandel hem ook echt als een lichaamsonderdeel haha.. bang dat ie stuk gaat).

Ik behandel mijn iPhone ook als een king, hoor...
Maarja, het is geen ramp. Op de plastic achterkant komen geen eens krassen, alleen op het Apple logo.

corry99 08-12-08 20:20

We zijn nu inmiddels 6 weken later en heb de iphone nog niet terug, nu heb ik een rekening gekregen of ik even 176.20 wil betalen, het zou volgens de reparatie service niet onder de garantie vallen. Ik zou hem volgens hun hebben laten vallen en hem niet juist gebruiken, ik heb gevraagd waar ze dat op gebasseerd hebben, geen antwoord. Nu heb ik een klacht bij t-mobile neergelegd ben benieuwd of er reactie komt. (die hebben me notabene tot 2x aan toe door de telefoon gezegd dat het wel onder de garantie zou vallen).
Word vervolgd...

batumulia 09-12-08 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 227754)
Ik behandel mijn iPhone ook als een king, hoor...
Maarja, het is geen ramp. Op de plastic achterkant komen geen eens krassen, alleen op het Apple logo.


Ik heb duidelijk wel krassen op de achterkant evenals het doffer worden van de achterkant door hem alleen maar uit het hoesje te halen...

Ik wil mijn iPhone opsturen om de haarscheur te laten verhelpen wat kan ik het beste doen? Ik heb hem al eens naar ProAssist gestuurd maar die hebben er niks aan gedaan. Ben ook al bij de T-Mobile winkel langsgeweest en die zeiden dat ik hem moest opsturen naar ProAssist (zelfs nadat ik ze had uitgelegd dat ProAssist er niks aan had gedaan.)

Wat kan ik het beste doen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:41.