iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

Destiny 09-12-08 12:35

Als je haarscheuren niet voelbaar zijn is het gewoon garantie. Daar kun je T-Mobile en ProAssist gewoon op wijzen..

timbressers 09-12-08 16:04

Ik heb mijn Iphone nu zo'n 4 maanden. Ik heb een flinke haarscheur vanaf de onderkant (waar je de lader instopt) ongeveer een centimeter lang. Hij is duidelijk voelbaar, en als ik erop druk komen de zijkanten ook enigzins van elkaar. Ik heb hem ECHT NIET laten vallen!!! Hij zit ook altijd netjes in een mooi leren hoesje.

Ik heb hem op laten sturen in de Tmobile shop. Die zeggen tegen mij, hij zal wel vervangen worden, je hebt hem duidelijk niet laten vallen. Nu krijg ik vandaag een brief binnen van Solid Vision waarin staat dat ik hem kan laten repareren maar dat dit 180 euro kost, want het is val/stoot schade.

Uiteraard ga ik dit niet betalen, maar ik wil wel van me scheur af. Hoe kan ik dit het beste regelen?

Destiny 09-12-08 16:18

Gewoon blijven volhouden. Desnoods juridische stappen nemen of iig drijgen met juridische stappen.

timbressers 09-12-08 16:20

Dus niet betalen, terug laten sturen en dan bij Tmobile weer volhouden?

Destiny 09-12-08 16:24

jup........

Xynetor 12-12-08 17:01

Hallo iedereen hier,

Al veel mensen hebben advies gegeven of ik nu moet wachten of toch de iPhone nu kan halen vanwege de Januari Keynote.

Maar nu kom ik op het volgende probleem van het gerucht van een tijdje geleden.
Komen er nog steeds spontaan scheurtjes in de iPhone behuizing?
Want ik zou graag een witte iPhone gaan halen omdat die nog als het ware exclusief is want iedereen heeft een zwarte.
Uit het gerucht bleek dat de scheurtjes bij de witte meer zichtbaar waren dan bij de zwarte.

Dus daar zit ik nog over te twijfelen want ik wil niet echt een silicone hoes er voor gaan gebruiken.

Destiny 13-12-08 13:10

Ik heb weer een klein haarscheurtje tussen de iPod connector en de mic. Ik weet vrijwel zeker dat dit komt door de dock connector of de usb kabel zelf. Ik heb namelijk een netstroom oplader met een USB die echt in je iPhone klikt. Ik denk dat daarbij teveel kracht ontstaat op de behuizing.

iScorpio 13-12-08 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 230511)
Ik heb weer een klein haarscheurtje tussen de iPod connector en de mic. Ik weet vrijwel zeker dat dit komt door de dock connector of de usb kabel zelf. Ik heb namelijk een netstroom oplader met een USB die echt in je iPhone klikt. Ik denk dat daarbij teveel kracht ontstaat op de behuizing.

Dat wordt weer een nieuwe halen :D

hummel 13-12-08 13:31

mijne is ook opgestuurd
ben benieuwd

gmlens 13-12-08 13:42

ik heb vandaag gezien dat ik een scheurtje heb, moet hem naar mobistar brengen en krijg een vervang toestel, en ze gaan hem herstellen, mijn vrouw heeft geen scheurtjes, en wij hebben allebei de witte (mooiste)

Destiny 13-12-08 13:44

Heb jij toevallig ook zon netstroom oplader met zon usb kabel die echt in je iPhone klikt?

iScorpio 13-12-08 15:20

//Topics samengevoegd

powerpuffy 13-12-08 16:43

Naast de scheurtjes bij de camera heb ik ook een scheur van de dock connector naar het schroefje er naast.
Als oplader gebruik de geleverde usb maar in de auto heb ik een kliksysteem.

Ben benieuwd of je een nieuwe krijgt.
Mij werd bij de haarscheurtjes om de camera doodleuk verteld dat dit gebruikerskrasjes waren en kreeg dus geen nieuwe, ook niet na 2 keer opsturen. Dit doen ze namelijk alleen bij de witte :S

Wellicht is de kleine barst bij de dockconnector een reden om toch een nieuwe te geven?

Tevens is het glimmende metalen randje rondom de mic bij mij ook voor de helft afgebroken. Of is dat normaal voor een gebruikt toestel?

Heb trouwens een iPhone van de eerste levering..

Destiny 13-12-08 16:54

Als het een barst is krijg je niet zo snel garantie. Dat ze je iPhone weigeren om te ruilen, omdat je een zwarte hebt is onzin. De zwarte is van hetzelfde materiaal gemaakt als de witte.

powerpuffy 13-12-08 17:14

Dat heb ik ze ook verteld, maar krasjes zie je zo goed als niet op zwart. Zodra je het ziet bij de zwarte is het snel een 'barst'.
Bij die van mij voel je als het ware een gleufje. Dan is het volgens Solid Vision dus een gebruikersfout.

Wat ik zo vreemd vind is dat de kras van rechts onder de camera begint, niet over het glaasje heen loopt en linksboven weer verder gaat. Een kras van sleutels zou toch doorlopen? (Heb m trouwens altijd in een tasje/hoesje)

Maargoed, ik heb tot 3 keer toe verhaal proberen te halen bij T-mobile. En de dames zeggen daar dat ze zelf er niks over te zeggen hebben en naar Solid Vision luisteren.

naquah 14-12-08 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timbressers (Bericht 228949)
Ik heb een flinke haarscheur vanaf de onderkant (waar je de lader instopt) ongeveer een centimeter lang. Hij is duidelijk voelbaar, en als ik erop druk komen de zijkanten ook enigzins van elkaar. Ik heb hem ECHT NIET laten vallen!!! Hij zit ook altijd netjes in een mooi leren hoesje.

Ik heb hem op laten sturen in de Tmobile shop. Die zeggen tegen mij, hij zal wel vervangen worden, je hebt hem duidelijk niet laten vallen. Nu krijg ik vandaag een brief binnen van Solid Vision waarin staat dat ik hem kan laten repareren maar dat dit 180 euro kost, want het is val/stoot schade.

Om precies dit te voorkomen heb ik vorige week een brief gestuurd naar de T-Mobile klantenservice, waarin ik vriendelijk verzoek om reparatie of vervanging omdat ik vind dat mijn voelbare scheur bij de koptelefoonpoort veroorzaakt is door 'de' productiefout. Ik heb nog geen antwoord ontvangen, maar als ik iets ontvang is het in ieder geval zwart-op-wit.

kuradius 14-12-08 15:56

wel jammer dan dat eigenlijk de 3g snel een haarscheurtje krijgt ze zeiden dat de 3g een verbeterde versie zou zijn niet aleen maar met de progamering maar ook kwa uiterlijk wel jammer..

tbeumer@ 15-12-08 17:08

Donderdag 11-12-08 mijn nieuwe witte iphone 3g bezorgd gekregen , besteld via 2call.nl
Nu..4 dagen later een scheurtje van een halve centimeter bij mijn dockconnector in het midden!!
4 dagen, is dat een nieuw record hier?
Telefoon productieweek 42 en fabriek 868

Heel erg teleurgesteld, morgen mijn telefoon retour zenden naar 2call en dan maar afwachten.

Destiny 15-12-08 17:59

Gebruik jij een iPhone 3G Dock? Of zon USB kabel die echt in de iPhone klikt?

Xynetor 15-12-08 18:20

Ja dat is inderdaad een hele goede vraag....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:05.