Citaat:
Geen dock, die zijn nog steeds overal uitverkocht. Mijne gaat gewoon aan de bijgeleverde usb connector. Misschien even handig voor iedereen om te weten als je je iphone 3G bij 2call hebt gekocht. 2call stuurt je voor reparaties door naar een winkel genaamd phoneshop in Den Haag op de Korte Poten 5. Dit is 1 en het zelfde bedrijf, allebei geregistreerd onder hetzelfde K.V.K nummer. Laat je dus niet afschepen daar dat het niet 2call is. Zelf vandaag met apple care nederland contact gehad over mijn scheurtje bij mijn dockconnector, en uitgelegd dat Solid Vision( reparateur voor de Iphone bij de meeste telecom aanbieders) de volgende garantievoorwaarden hanteert en zegt dat dit van Apple afkomstig is. Namelijk: Wanneer de scheur voelbaar is, het niet onder garantie valt. Wanneer de scheur niet voelbaar is, het wel onder garantie valt. Apple zelf zegt hierover, dit is een garantie bepaling die niet bij ons bekend is en ook niet door ons gehanteert wordt. En dat de scheuren, voelbaar of niet, onder de garantie vallen. Mits het niet zichtbaar veroorzaakt is door val/stoot schade. Daarnaast adviseerde Apple mij ook dat als je met t-mobile in discussie gaat, dat je moet vragen om de 2e graads hulplijn. Apple zegt dat er 2 graden zijn bij t-mobile een 1ste graads: deze schepen je 9 van de 10x af dat het geen garantie is etc. En een 2e graads: Hier wordt 9 van de 10x wel een oplossing gevonden voor het probleem, vervanging van achterkant of vervanging d.m.v. een nieuw product. Daarnaast moet je als consument nooit naar de reparateur gaan maar altijd naar je verkooppunt. Binnen 6 maanden na aankoop moeten ze zonder discussie je Iphone kosteloos repararen of vervangen. Omdat je dan volgens de wet consumtenkoop er van uit mag gaan dat het defect al in het product zat bij aankoop. Hoop dat jullie hier wat aan hebben en mochten jullie nog vragen hebben m.b.t. tot het consumentenrecht mag je me altijd een PM sturen. Edit: Even een kleine brontoevoeging: Art. 7:18 lid 2 BW stelt dat bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomen zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart. Art. 7:21 BW Stelt dat als het afgeleverde niet aan de overeenkomst voldoet, de koper herstel van de afgeleverde zaak kan vorderen of vervanging van de afgeleverde zaak. Art 7:21 lid 2 stelt dat de kosten van nakoming van de bedoelde verplichtingen niet aan de koper in rekening kunnen worden gebracht. De eerste 2 artikelen gaan erover dat je dus binnen 6 maanden er vanuit mag gaan dat het product bij levering al niet deugdelijk was, en er een bewijslast ligt bij de verkoper. Laatste artikel gaat over de onderzoekskosten waar providers en reparatiebedrijven als Solid Vision je graag mee opschepen. Iets wat dus ook niet mag wanneer het product retour wordt gestuurd binnen 6 maanden na aanschaf. Het zijn wetteksten, deze moet je dus kunnen lezen vandaar even de uitleg erbij! Succes allemaal! |
Kijk dat zijn nog eens tips waar we iets aan hebben.
Hartelijk bedankt. Ik ben namelijk van plan om nu over te stappen naar een iPhone, want ik wil nu wel wat meer dan me iPod touch. Ik ga nu nog wel even wachten op de Geruchten van de nano, want zolang kan ik nog wel even wachten :) PS: Ik koop hem wel gewoon bij T-Mobile want daar heb ik wat meer vertrouwen in dan met van die zij verkopers... |
En ik heb momenteel weer 10 haarscheuren op me iPhone 3G :(
5 aan de onderkant bij de dock connector en 5 tussen de stereo-ingang en de metalen ring. Ik word hier echt niet goed van. Ik hoop dat er in Januari een nieuwe versie uitkomt dan switch ik mooi over naar die nieuwe. |
Waaaaaat?? Alweer?
En je hebt net terug een nieuwe. Dit is toch wel erg veel pech hebben! |
Ik ga vrijdag weer terug. Gelukkig mag ik met de auto van de vriend van mijn moeder. Die kan gratis rijden vanwege zijn werk.
|
Heb geen garantie op mijn iPhone, maar ook geen scheuren :D
|
Daar heb je echt geluk mee. Hoop niet dat je ze krijgt! Anders heb je wel een probleem.
|
Citaat:
Ik hoop dat mijn brief ook door tier 2 behandeld gaat worden... |
Citaat:
Zodra jij laat weten dat je er vanaf weet kunnen ze niet anders. |
Citaat:
|
Mijn 16GB Zwart vertoont drie haarscheuren waarvan 1 tussen de muteknop en de chromen rand. Deze laatste wordt als gebruikersschade aangemerkt door Solid Vision. De reparatie kost 270 euro. Hiermee ben ik op 12-12-08 telefonisch niet akkoord gegaan en als het goed is komt mijn ongerepareede toestel zaterdag aan bij de T-Mobile shop :mad:
Ik heb al veel contact gehad met T-Mobile over dit probleem. De aftersales afdeling wilde wel 100 euro bij de reparatie doen. Ook raadde dezelfde medewerker mij aan om een second opinion te verkrijgen bij een Apple Store. Probleem hierbij is natuurlijk het gebrek hieraan in Nederland. Ik beperk mijn aanspreekpunt weer tot de T-Mobile shop en ga er nog steeds vanuit dat zij dit netjes gaan oplossen. |
Citaat:
Je kan wel bellen met applecare, als je dan in het keuzemenu komt moet je gewoon een 1 kiezen voor Ipod, kies je namelijk 4 voor iphone dan adviseren zij je contact op te nemen met je provider. Bij keuze 1 gewoon even je verhaal uitleggen mijn ervaring is dat ze je daar altijd vriendelijk te woord staan. succes |
Mijn iphone 16GB wit (van sept 2008) vertoont twee haarscheuren waarvan 1 tussen de muteknop en de chromen rand en een haarscheurtje bij de koptelefoon aansluiting.
Heb de iphone 9 dec 2008 teruggebracht naar T-mobile waarna ze de iphone hebben opgestuurd voor reparatie. 17 december belde T-Mobile dat de iphone ongerepareerd teruggestuurd was en ik hem op kon halen ... In de begeleidende brief stond dat het omschreven defect niet geconstateerd kon worden...? Hebben ze de haarscheurtjes niet gezien? Was het niet goed omschreven in de reparatie aanmelding? Enigzins geirriteerd had ik verwacht dat ze zouden schrijven dat het geconstateerde probleem niet onder de garantie valt of dat het bv 100euro kost om de achterkant te laten vervangen. Dus iphone is 17 dec weer teruggestuurd en ik verwacht deze week een telefoontje. wordt vervolgd... |
Kan zijn dat ze haarscheurtjes niet hebben gezien. De winkelmedewerker wilde er alleen maar bij zetten: "Rechts en onderaan de telefoon". Ik heb toen later nog Dynafix gebeld dat ze dit konden veranderen. Ik heb precies aangegeven waar ze allemaal zaten.
|
Na de iPhone 3G heeft blijkbaar ook de Xperia X1 van Sony Ericsson last van zogenaamde haarscheurtjes:
Citaat:
http://tweakers.net/nieuws/57458/son...xperia-x1.html |
Ik vraag me eigenlijk nu af na het kijken van Kassa vanavond, Is het probleem met de iPhone haar scheurtjes daar ook in besproken?
|
Citaat:
Zag je haarscheur er zo uit?:http://www.iphoneclub.nl/wp-content/...phonecrack.jpg Of was het erger? Ben erg benieuwd naar de uitkomst van de 2e keer opsturen! |
Nou, ik had mijn brief (zie vorige posts) verstuurd op 4 december. Vandaag eens gebeld met T-Mobile hoe het ermee staat, blijkt dat er niks bekend is van een brief. Kan 20 dagen duren voordat er een antwoord komt (en hij in 'het systeem' staat)...
|
Ik heb ook een scheur de zijkant boven de mute knop. Deze is duidelijk voelbaar (met een nagel) en lijkt meer op een barst. Hij is ook wat groter geworden. Ze willen hem bij t-mobile best opsturen maar als ze hem afkeuren moet ik 35 euro betalen :/, vind dit echt belachelijk. Ik heb nooit wat met dat ding gedaan.
Daarbij komt er links van het scherm een heel klein beetje licht tussen de randen uit als het donker is. Is niet veel maar toch... |
Ik heb ook 2 haarscheurtjes ontdekt bij de muteknop en 1 tussen de simtray en de koptelefoon-ingang.
Heb vanavond gebeld met Applecare. Wordt binnen 2 werkdagen door UCP opgehaald, ben benieuwd hoe lang ik zonder iPhone moet uitkomen en of hij wordt omgeruild! |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:38. |