iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17644-iphone-3g-3gs-gevoelig-voor-haarscheurtjes-behuizing.html)

Destiny 02-02-09 18:17

Discussies samengevoegd

Ik heb inmiddels mijn iPhone ruim 3 weken en heb alleen 1 haarscheurtje tussen de stereo plug en de metalen rand.

dekrei 03-02-09 16:45

haarscheurtjes iphone 3g 16 gb zwart
 
hallo allemaal ,

Ik heb een iphone 3g 16gb zwart nu had ik na 5 maanden ineens een scheur in de behuizing en die werd alleen maar groter
Daarom adviseer iedereen met scheurtjes om dit direct te melden bij je provider

Mijn iphone had een barst van 1 cm bij de laadconnector
Toen ik hem terug kreeg zag ik dat er ook een kleine haarscheur links onder in de behuizing zat, en ook in de behuizing waar je sim kaart in komt
Hoe zou je dat voorelkaar kunnen krijgen door fout gebruik van je iphone :eek:

Ik heb dit ook gedaan en ben er nu al een maand mee bezig
Toen ik hem ter reparatie heb aangeboden op 8 januari kreeg ik daar op 14 januari antwoord op van solid vision dat ik hem had laten vallen of zo
Het viel dus niet onder de garantie het was val/stoot/druk schade
Beetje vreemde gang van zaken als iemand je wel even gaat vertellen dat het schade betreft door slecht gebruik van je iphone
Heb daarna tig keren gebeld met T-mobile ze zeggen gewoon dat ze je niet verder kunnen helpen en dat je maar een klacht moet indienen
Nou heb ik dus een klacht doorgestuurd via T-mobile klachten data base
Hier hebben ze trouwens 20 kalenderdagen voor om je te antwoorden beetje veel he.:eek::eek::eek::eek::eek:
En heb er nooit een reactie op gehad dus ik maar weer paar keer gebeld en gevraagd naar de sales afdeling deze adviseerde mij weer om hem op te sturen naar solid vision voor een second opinion :confused: vreemd want je kunt hem alleen daar heen laten sturen :mad:
Dit heb ik vandaag maar weer gedaan en nu is het weer afwachten wat ze nu zeggen
Ben hem nu al een maand kwijt bijna en mijn ergernis wordt alsmaar groter

volgens de consumenten koop wet moeten zij aan kunnen tonen dat ik hem volgens hun op foute manier gebruikt heb,omdat ik de aankoop pas 5 maanden heb
En anders moeten zij hem gewoon repareren of geheel vernieuwen

Als dit nu nog niet verholpen wordt dan overweeg ik het DAS in te schakelen daar deze je juridische hulp bieden in deze gevallen
DAS je goed recht om een goed werkend product te krijgen voor het geld dat je betaald

Zelf vandaag met apple care nederland contact gehad over mijn scheurtje bij mijn dockconnector, en uitgelegd dat Solid Vision( reparateur voor de Iphone bij de meeste telecom aanbieders) de volgende garantievoorwaarden hanteert en zegt dat dit van Apple afkomstig is.

Namelijk:
Wanneer de scheur voelbaar is, het niet onder garantie valt.
Wanneer de scheur niet voelbaar is, het wel onder garantie valt.


Apple zelf zegt hierover, dit is een garantie bepaling die niet bij ons bekend is en ook niet door ons gehanteert wordt. En dat de scheuren, voelbaar of niet, onder de garantie vallen. Mits het niet zichtbaar veroorzaakt is door val/stoot schade.

Daarnaast adviseerde Apple mij ook dat als je met t-mobile in discussie gaat, dat je moet vragen om de 2e graads hulplijn.
Apple zegt dat er 2 graden zijn bij t-mobile
een 1ste graads: deze schepen je 9 van de 10x af dat het geen garantie is etc.
En een 2e graads: Hier wordt 9 van de 10x wel een oplossing gevonden voor het probleem, vervanging van achterkant of vervanging d.m.v. een nieuw product.

Daarnaast moet je als consument nooit naar de reparateur gaan maar altijd naar je verkooppunt.
Binnen 6 maanden na aankoop moeten ze zonder discussie je Iphone kosteloos repararen of vervangen. Omdat je dan volgens de wet consumtenkoop er van uit mag gaan dat het defect al in het product zat bij aankoop.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben en mochten jullie nog vragen hebben m.b.t. tot het consumentenrecht mag je me altijd een PM sturen.

Edit:
Even een kleine brontoevoeging:
Art. 7:18 lid 2 BW stelt dat bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomen zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart.
Art. 7:21 BW Stelt dat als het afgeleverde niet aan de overeenkomst voldoet, de koper herstel van de afgeleverde zaak kan vorderen of vervanging van de afgeleverde zaak.
Art 7:21 lid 2 stelt dat de kosten van nakoming van de bedoelde verplichtingen niet aan de koper in rekening kunnen worden gebracht.


De eerste 2 artikelen gaan erover dat je dus binnen 6 maanden er vanuit mag gaan dat het product bij levering al niet deugdelijk was, en er een bewijslast ligt bij de verkoper.


Laatste artikel gaat over de onderzoekskosten waar providers en reparatiebedrijven als Solid Vision je graag mee opschepen. Iets wat dus ook niet mag wanneer het product retour wordt gestuurd binnen 6 maanden na aanschaf.

ZELF DIT MAAKTE NIETS UIT VANDAAR DAT IK NU JURIDISCHE HULP GA VRAGEN VIA DAS WANT DIT ZIJN WETTEN OOK VOOR HUN

Het zijn wetteksten, deze moet je dus kunnen lezen vandaar even de uitleg erbij!

Ik hou jullie op de hoogte Dekrei

Destiny 03-02-09 17:03

Radar of Kassa zal eigenlijk eens een keer naar deze zaken moeten kijken. Of het programma Das je goed recht :p

breezertje 03-02-09 17:35

scheur in mijn iphone zit achter op en loopt van boven naar beneden.
volgens tmobile shop valt dit zelfs niet onder mijn verzekering maar is gewoon garantie!!
die van mij is precies 4 maanden oud.

als je hem verzekerd hebt, dan valt ook valschade, waterschade enz. onder deze verzekering.

joppe 03-02-09 21:54

Heeft er iemand al ervaring met haarscheurtjes bij mobistar?

Destiny 03-02-09 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joppe (Bericht 252617)
Heeft er iemand al ervaring met haarscheurtjes bij mobistar?

Lees eerst eens dit topic door ;) Ik ben er daar 1 van. Ik heb nooit problemen gehad. 2 keer een nieuw toestel gekregen.

joppe 03-02-09 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 252619)
Lees eerst eens dit topic door ;) Ik ben er daar 1 van. Ik heb nooit problemen gehad. 2 keer een nieuw toestel gekregen.

Sorry :D
Waar heb je hem precies binnen gedaan?
Bij de Reseller of bij mobistar? Hoe lang duurde het eer je hem terug had?

Bedankt

Destiny 03-02-09 22:33

2 keer terug gebracht naar mobistar turnhout. Beide keren was ik 1.5 week verder voordat ik een nieuwe in me handen had. Snel dus.

joppe 03-02-09 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 252649)
2 keer terug gebracht naar mobistar turnhout. Beide keren was ik 1.5 week verder voordat ik een nieuwe in me handen had. Snel dus.

Kreeg je een vervang GSM, want mijn iPhone 3G is echt wel heel gehaarscheurt :) maar ik heb niet direct een andere GSM achter de hand

Destiny 03-02-09 23:26

Nee had zelf een iphone 2g te leen.

Ironis 05-02-09 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timbressers (Bericht 251137)
In zo'n situatie is het wel goed, maar ze moeten gewoon op tijden dat ze veel drukte verwachten meer personeel hebben. Je staat makkelijk een half uur tot 3 kwartier te wachten. Daar begin ik echt niet aan.

Ga naar T-Mobile shop beursplein, ik ben daar geweest met mijn laatste probleem. Stuk rustiger! Ik was meteen aan de beurt, 3x (wegbrengen, status vragen en ophalen).

Overigens, na een toestel zonder haarscheurtjes maar met andere problemen gehad te hebben heb ik nu weer een nieuw toestel... jawel... MET Haarscheurtjes!
Weer terug dus ...
Dat wordt mijn 4e...

timbressers 05-02-09 13:09

Oke, ga ik dat proberen. En is het personeel daar? De mijne is namelijk al 2 keer door solid vision gecheckt, en krijg van hun geen nieuwe. Dus moet het via een shop doen. Ben opzoek naar een shop waarvan het personeel vrij relaxt is, dus dat ik grote kans maak dat ze hem daar omruilen.

Synthetika 07-02-09 16:55

<weggejorist>

naquah 07-02-09 17:30

Ze hebben naar aanleiding van mijn brief nu eindelijk mijn iPhone omgeruild. Iemand van Solid Vision kwam gelijk de volgende dag een nieuwe brengen. De nieuwe is uit week 50, dus ik kan me niet voorstellen dat het om een refurbished unit gaat, ondanks dat het serienummer met 5K8 begint. Ik gok dat dat serienummer gebruikt wordt voor losse units die bij omruilingen e.d. worden gebruikt. Ze ruilen namelijk alleen het toestel, je hoeft dus geen originele doos meer te hebben o.i.d.

Ze deden in eerste instantie nog wel moeilijk over de voelbare scheur, omdat ik te lang rondgelopen zou hebben met de haarscheurtjes. Deze policy komt schijnbaar van Apple, maar ik vind het nergens op slaan omdat de oorzaak van de al dan niet voelbare scheurtjes hetzelfde blijft: een productiefout. Ik heb ze toen even goed duidelijk gemaakt dat ik al maanden bezig was en dat ik dus zeker niet te lang gewacht heb. Gelukkig konden ze in 'het systeem' zien dat ik inderdaad al zo lang contact met ze heb, en toen ruilden ze hem ineens om.

Overigens heeft de nieuw unit wel een light-leak. Ik ga het denk ik wel even melden, maar aangezien veel iPhones dit schijnen te hebben en ik er niet echt veel last van heb, laat ik hem maar niet opnieuw omruilen.

Destiny 07-02-09 17:44

Ik krijg allemaal het idee dat de haarscheuren bij de dock connector + Speaker + Mic veroorzaakt worden door het dockingstation. Ik heb namelijk mijn 1e en 2e iPhone 3G gebruikt met deze dock en kreeg beide keren haarscheuren. Inmiddels heb ik mijn 3e iPhone maar gebruik deze zonder de dock. Nu heb ik totaal geen last van haarscheuren bij de dock connector. Ik heb 1 haarscheurtje tussen de stereo aansluiting en de metalen rand. Maar daar kan ik mee leven.

naquah 07-02-09 18:22

Ik had haarscheuren voordat ik de dock uberhaupt in huis had. Maar goed, ik krijg ook een beter gevoel bij gebruik bij een kabeltje dan bij de dock...

Destiny 07-02-09 18:48

Ik heb zelf mijn dock ook verkocht. Daarbij laad ik hem tegenwoordig ook alleen nog maar op via de PC aangezien de PC minder mAh levert dan de netsnoer.

naquah 07-02-09 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 254053)
Daarbij laad ik hem tegenwoordig ook alleen nog maar op via de PC aangezien de PC minder mAh levert dan de netsnoer.

Waarom is dat een voordeel?

Destiny 07-02-09 18:58

De accu wordt minder warm en daardoor ook de behuizing. Die haarscheuren kunnen namelijk ook komen door warm koud verschillen ;)

naquah 07-02-09 19:03

Ah zo ja, inderdaad. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:40.