iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij is toch zo snel leeg! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/1767-batterij-toch-snel-leeg.html)

Dannybevers 15-10-09 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reprise3 (Bericht 367809)
Is lader ook geschikt voor 3GS? (op site staat 3G)
Kun je wat meer ervaringen posten?

Als je iets verder zou kijken op de site tenminste ik neem aan dat je rechts op externe batterij klikte zie je dit namelijk staan.

Compatibility:
Apple iPhone 3G, 3Gs (8GB/16GB), 2G (1st generation), iPod Touch/Video & Nano

Maarja zoiezo brightness op de helft of onder de helft zetten scheelt enorm veel batterij.

reprise3 16-10-09 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dannybevers (Bericht 368137)
Als je iets verder zou kijken op de site tenminste ik neem aan dat je rechts op externe batterij klikte zie je dit namelijk staan.

Compatibility:
Apple iPhone 3G, 3Gs (8GB/16GB), 2G (1st generation), iPod Touch/Video & Nano

Maarja zoiezo brightness op de helft of onder de helft zetten scheelt enorm veel batterij.

Ja, had in eerste instantie goed gekeken! Pas na mail van mij aan bedrijf is Gs er alsnog aan toegevoegd.

Seksendokuz 16-10-09 01:06

Geen probleem hoor, lars :D
Maar iemand een idee ?

Gr peri.

michel1974 18-10-09 15:11

Brightness omlaag, push uitzetten op mail en agenda en batterij via 220 opladen. Als ik mijn telefoon op standby heb staan kost dat maar 2% per 24 uur. Een uur uitzending gemist kijken kost ongeveer 15%. Dat lijkt me wel acceptabel. Met normaal gebruik haal ik de drie dagen wel.

S¡mon 18-10-09 15:22

Ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij hebben jullie of gewoon problemen met de iPhone of doen jullie zelf iets enorm fout (zoals hele hoge helderheid of auto-helderheid uitzetten..).

Citaat:

Voorbeeld: Zojuist even in de auto gestapt om lunch te halen. ben 24 minuten onderweg geweets en de ipgod gebruikt. Batterij van 100% naar 93%!

Ok wel met scherm aan maar toch gewoon belachelijk voor zo'n dure telefoon waarbij apple claimt dat de batterij verbeterd is. ECHT NIET DUS.

Alle data verkeer staat uit, Wi-Fi 3g etc.
Dan is er iets fout, soms speel ik een uur achter elkaar muziek af en dan is er misschien 1 procent af. Vaak nog niets.

cavycorp 18-10-09 16:58

Zelf ook deze problemen gehad, ik heb zelfs de batterij vervangen. Maar ook na vervanging was de iPhone binnen een paar uur leeg. Toen kwam er een tweede iPhone in ons huishouden. Ik heb toen een restore van de oude op de nieuwe iPhone gedaan, en wat gebeurde er, de nieuwe iPhone was ook na twee uur uitgeput.

Toen op de oude iPhone een restore gedaan als nieuwe iPhone, dus geen restore van een backup. (Je kunt daarna je contacten, e-mail settings en apps van je computer naar je iPhone syncen. Je bent wel je SMSjes en fotoos die op de iPhone stonden kwijt.)
Deze restore werkte uitstekend opeens gedroeg de iPhone zich als vanouds, normaal accu gebruik met alles aan 3G, Wi-Fi, normale helderheid etc.

Ik zou zeggen probeer het eens, heeft het geen nuttig effect bij jouw kun je altijd nog je laatste backup restoren. Blijft uiteraard dat Apple dit soort dingen zou moeten voorkomen er zijn wel heel veel mensen met deze problemen....

Destiny 19-10-09 15:40

Ik merk dat mijn accu op 3.1.2 een stuk sneller leeg loopt. Meer ervaringen?

iMario 19-10-09 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 370245)
Ik merk dat mijn accu op 3.1.2 een stuk sneller leeg loopt. Meer ervaringen?

Heb ik ook last van.

Iphone3Gs 19-10-09 16:16

Ik niet juist andersom 3.1 wel en 3.1.2 niet
3.1.2 heeft voor mij de zelfde battarij functie als 3.0 :D wel blij mee want nu kan ik weer 4 dagen er mee doen.

WDS001 19-10-09 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 370264)
Ik niet juist andersom 3.1 wel en 3.1.2 niet
3.1.2 heeft voor mij de zelfde battarij functie als 3.0 :D wel blij mee want nu kan ik weer 4 dagen er mee doen.

4 dagen? Hoe doe je dat als ik vragen mag? Dan gebruik je je iPhone toch niet of nauwelijks?

Larss 19-10-09 18:47

Na elke OS update komen er weer mensen die het veel langer of korter vinden meegaan dan de vorige keer. Aangezien dat elkaar zo tegenspreekt lijkt het me dat mensen dit soort dingen gewoon heel slecht kunnen inschatten.

Als je een nette test hebt voor en na OK, maar het menselijk gevoel van zowel hoeveel je dat ding gebruikt hebt als hoe lang die meegaat is niet erg betrouwbaar. Deel die twee op elkaar en je krijgt een gigantische onbetrouwbaarheid in de belevenis van de batterijlevensduur.

kal_el 19-10-09 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 370404)
4 dagen? Hoe doe je dat als ik vragen mag? Dan gebruik je je iPhone toch niet of nauwelijks?

ik geraak toch ook gemakkelijk aan een dag of 3-4

ik gebruik die dagelijks als iPod, en tijdens mijn treinreis surf ik (wel via edge)
dus da's dagelijks een dik half uur.

Verder gewoon wat telefoneren en sms'en.
Ik ben wel niet zo'n fervent gamer, misschien dat het daar iets mee te zien heeft. Speel slechts sporadisch een spel.

kuotje 19-10-09 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 370424)
ik geraak toch ook gemakkelijk aan een dag of 3-4

ik gebruik die dagelijks als iPod, en tijdens mijn treinreis surf ik (wel via edge)
dus da's dagelijks een dik half uur.

Verder gewoon wat telefoneren en sms'en.
Ik ben wel niet zo'n fervent gamer, misschien dat het daar iets mee te zien heeft. Speel slechts sporadisch een spel.

dan haalt de mijne een uur of 18 en is ie echt toch leeg.
maar hij hoeft het niet langer te doen ivm dat ik hem savonds toch elke dag oplaad.

Itoon 20-10-09 16:38

Ik heb sinds 1 week een 3gs en kan eigelijk geen 2 dagen toekomen met de battery, ik laat m wel altijd aan want het is ook mn wekker, maar het is krap. als 3g aanstaat in standby pakt het dan ook stroom af ???. het probleem is dat het zo'n fijn ding is dat je er heel de tijd mee bezig bent en dat vreet natuurlijk stroom !

Shorty007 20-10-09 17:09

ook in standby pikt hij stroom weg :) maar 1,5 dag is normaal hoor....De mijne gaat ook niet langer mee.

codebie 21-10-09 08:01

Ik ben ook bijzonder teleurgesteld over batterijduur (elke dag aan lader). En het toestel doet ook "raar". Vaak vermeldt de indicator dat batterij bijna leeg is (of ik krijg een oplaadmelding) en als ik hem dan aan de lader leg blijkt er opeens nog 69% in te zitten......

AFCAbakkie09 21-10-09 10:52

Kan iemand mij helpen, mijn iphone 3GS 32GB, moet ik bijna 2 keer per dag opladen, gebruik ipod bijna nooit, Wi-Fi staat uit en locatievoorziening ook, wat moet ik nog meer doen zodanig dat mijn gsm wel eens 2 dagen vol blijft??? Hij staat meestal op stand by gebruikte tijd actief is mss 3u max per dag.

Het is te triest voor woorden, dat ik Wi-Fi, locatievoorziening permanent moet uit zetten om half uurtje extra batterij te hebben.

Hoop dat er iemand met een goede type komt, want hier wordt ik echt GEK van!!!!

Larss 21-10-09 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AFCAbakkie09 (Bericht 371600)
Kan iemand mij helpen, mijn iphone 3GS 32GB, moet ik bijna 2 keer per dag opladen, gebruik ipod bijna nooit, Wi-Fi staat uit en locatievoorziening ook, wat moet ik nog meer doen zodanig dat mijn gsm wel eens 2 dagen vol blijft??? Hij staat meestal op stand by gebruikte tijd actief is mss 3u max per dag.

Het is te triest voor woorden, dat ik Wi-Fi, locatievoorziening permanent moet uit zetten om half uurtje extra batterij te hebben.

Hoop dat er iemand met een goede type komt, want hier wordt ik echt GEK van!!!!

Ten eerste, "bijna twee keer per dag opladen" lees ik als "1 keer per dag opladen". Dat is niet zo vreemd bij een paar uur gebruik.

Ten tweede, ik zie dat je een jailbreak hebt. Dat maakt het al veel moeilijker hier iets over te zeggen omdat er allerlei rommel in de achtergrond kan draaien e.d. Tenzij je daar meer over vertelt kan niemand hier een zinnig woord over zeggen.

AFCAbakkie09 21-10-09 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Larss (Bericht 371623)
Ten eerste, "bijna twee keer per dag opladen" lees ik als "1 keer per dag opladen". Dat is niet zo vreemd bij een paar uur gebruik.

Ten tweede, ik zie dat je een jailbreak hebt. Dat maakt het al veel moeilijker hier iets over te zeggen omdat er allerlei rommel in de achtergrond kan draaien e.d. Tenzij je daar meer over vertelt kan niemand hier een zinnig woord over zeggen.

dus als ik die jailbreak laat, dan is de kans al een stuk groter dat de batterij langer zal mee gaan?

Larss 21-10-09 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AFCAbakkie09 (Bericht 371641)
dus als ik die jailbreak laat, dan is de kans al een stuk groter dat de batterij langer zal mee gaan?

Die kans is er zeker :) maar een jailbreak an sich zal niet zoveel invloed hebben, het gaat er meer om wat je dan allemaal extra hebt draaien.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:11.