//

scherm laat soms verticale gekleurde strepen zien

scherm laat soms verticale gekleurde strepen zien discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is als m'n iphone 3g bij bijzondere taken op het scherm alleen maar gekleurde verticale strepen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-08-08, 11:28
joostboshuizen joostboshuizen is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard scherm laat soms verticale gekleurde strepen zien

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is als m'n iphone 3g bij bijzondere taken op het scherm alleen maar gekleurde verticale strepen laat zien. Dit gebeurde bij het aanmelden bij itunes, lijkt te gebeuren als ie het moeilijk heeft. zie foto

hopend dat er iemand een oplossing voor weet
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC08226.jpg‎ (25,4 KB, 117x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-08-08, 11:30
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Lijkt me een probleempje waar je het best mee naar je winkel gaat. btw kan je even je profiel aangaande - Ik heb nog geen iPhone - aanvullen?
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 01-08-08, 11:31
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Eerst even enkele vragen:

- Komen die strepen alleen voor in het begin bij het laden van programma's of blijven die strepen in het beeld staan de hele tijd.
- Heb je al eens de iPhone opnieuw opgestart?
- Wat zijn de acties geweest op de iPhone voordat dit gebeurde?
- Kan je het reproduceren?
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #4  
Oud 01-08-08, 11:32
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Of misschien eens restoren?
  #5  
Oud 01-08-08, 11:50
joostboshuizen joostboshuizen is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

Hij deed het bij het aanmelden op itunes direct na de registratie, toen heb ik een aantal keer hard reset gedaan, dat pas werkte nadat hij een kwartiertje had uitgestaan.

toen is de iphone nog maals vast gelopen (want hij reageerd ook nergens op dan) toen ik aan het rommelen was met muziek op de iphone zetten. hierna toen ik naar weer een hard reset aan de praat had, heb ik eerst een restore uitgevoerd.

en nu heeft ie het nog wel, maar loopt niet direct helemaal vast, maar bijvoorbeeld bij maps inzoomen op locatie en opstarten van cro-mag. Meestal sluit de app. dan af of laatste bewerking niet aanwezig.

Er onstaan dan langzaam allemaal strepen tot dat ze het gehele scherm innemen.

Heb de iphone ook al een paar keer gewoon opnieuw opgestart.

groeten

Joost
  #6  
Oud 01-08-08, 11:51
Ezekiel's schermafbeelding
Ezekiel Ezekiel is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Baarn
Berichten: 305
Standaard

Ik zie dat je googlemaps opent hiervoor dit kan dan voorkomen omdat hij veel laad en download en je gaat dan bewegen.
heb je het ok met andere apps graag voorbeelden

Ik zou naar de winkel gaan, misschien een probleem met het scherm aansturing.
__________________
iPhone 4 32Gb,iPad Wi-Fi 64gb,iPhone 3G 16Gb

Laatst gewijzigd door Nikooos; 01-08-08 om 11:54.
  #7  
Oud 01-08-08, 11:59
joostboshuizen joostboshuizen is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

maar niemand heeft dit met gelijke iphone eerder ervaren?

gebeurde ook bij spelletje cro-mag rally
  #8  
Oud 01-08-08, 12:10
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Ik zou hem eerst een restoren met itunes, en als het dan niet opgelost is is het waarschijnlijk een hardware probleem...
  #9  
Oud 01-08-08, 13:06
Webarcher Webarcher is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Tiel
Berichten: 13
Standaard

Ik zie het bij mij als hij op standby staat. Maar niet altijd. Dan zie je ook allerlei gekleurde strepen op het scherm. Op het moment dat je hem aanzet is alles gelijk weer weg.
  #10  
Oud 01-08-08, 13:39
marcoblom marcoblom is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 57
Standaard

Ik heb het 1 keer gehad toen ik een email zat te lezen. Uit-aan en het was weg. Ik heb geen idee waar het door kwam maar ben wel benieuwd of meer mensen dit hebben. Zou het statische electriciteit kunnen zijn als gevolg van teveel poetsen van het scherm met een katoenen shirt?


Laatst gewijzigd door marcoblom; 01-08-08 om 19:14.
  #11  
Oud 12-08-08, 16:26
marcoblom marcoblom is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 57
Standaard

En vandaag weer! 5 minuten uit en daarna weer aan, en het was weer goed. Hebben meer mensen dit?

  #12  
Oud 12-08-08, 16:33
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Gewoon mee terug gaan naar de winkel en claimen onder garantie.
  #13  
Oud 13-08-08, 19:50
marcoblom marcoblom is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 57
Standaard

Heb ik vandaag gedaan (ff gebeld), maar het bleek sneller te gaan via m'n verzekering (zie het topic over verzekeren): de koerier van de verzekering heeft 'm vandaag thuis bij me opgehaald, ik ben 'm minstens 2 weken kwijt (maar kan ook 4 weken worden...). Waarschijnlijk doen ze niet aan repareren maar wordt het een nieuwe. Eigenlijk heeft de winkel (Belcompany) een omruil policy binnen 30 dagen, maar niet voor de iPhone vanwege de activatie procedure en omdat ze 'm toch niet op voorraad hebben.
  #14  
Oud 15-08-08, 12:28
stefankaandorp stefankaandorp is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem.
Bij mij zijn al sinds 3 weken vreemde 'horizontale' strepen te zien.
Het begint met het flikkeren van verschillende gekleurde horizontale strepen, die langzaam overvloeien in een wit gestreept scherm.

Ik merk dat het vaak optreed bij langdurig gebruik en meestal in direct zonlicht. (En nee het is niet de sensor die defect is)

Belcompany heeft mij eerst verteld dat ik een vervangend toestel zou krijgen. Ik zou hierover binnen 2 weken terug gebeld worden. Na twee weken niks gehoord, dus ik maar bellen waar mijn nieuw toestel blijft. "Excuses meneer de voorraad iPhones word deze week pas verwacht"

Half uur later wordt ik terug gebeld met de mededeling dat ik geen vervangend toestel krijg omdat ie al via iTunes geactiveerd is. Ik moet hem dus laten repareren, wat 2 tot 3 weken kan duren. (In totaal 6 weken gezeik dus)

Hoe kan je een toestel die minder als een maand oud is, nu al voor reparatie terug sturen?? Ik wil gewoon een nieuwe, geen gerepareerde!

Zijn er meer mensen die geen vervangend toestel krijgen, dit valt toch onder de garantie?
  #15  
Oud 15-08-08, 12:43
marcoblom marcoblom is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 57
Standaard

Zoals ik het begrijp: een vervangende iPhone meteen in de winkel kan niet omdat er dan 2 iPhones op je naam geregistreerd en geactiveerd zijn en dat kan en mag niet van Apple. Daarom moet hij "ter reparatie" (maar echt repareren doen ze bijna nooit, maar ze onderzoeken waarschijnlijk wel of hij echt kapot is en of dat niet je eigen schuld is door bijvoorbeeld jailbreaken) zodat hij kan worden gedeactiveerd en je daarna een nieuwe krijgt (die ze ook niet zomaar op voorraad hebben, vrees ik).

Verder heb ik ooit gehoord dat je (voor welk product dan ook) zelfs onder garantie niet zomaar recht hebt op een nieuw product als het kapot gaat: de leverancier moet de kans krijgen de fout te herstellen (reparatie dus). De Belcompany heeft als extra service dat ze een toestel dat binnen 30 dagen kapot gaat (zie BelCompany: vragen over mobiele telefoons) vervangen door een nieuwe, maar dat doen ze niet voor de iPhone om de reden die ik hierboven noem.
  #16  
Oud 03-09-08, 15:27
marcoblom marcoblom is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 57
Standaard

Vandaag een nieuwe gekregen .
  #17  
Oud 19-02-10, 15:53
intered intered is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Didam
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webarcher Bekijk bericht
Ik zie het bij mij als hij op standby staat. Maar niet altijd. Dan zie je ook allerlei gekleurde strepen op het scherm. Op het moment dat je hem aanzet is alles gelijk weer weg.
\

Hoi Webarcher, dat heb ik ook met mijn omgeruilde iphone. Heb hem net één dag. Hij doet het, als hij langer dan 20 minuten in de standby staat en inderdaad niet altijd. IK zie dat jouw opmerking al een tijd geleden is. Hoe is het afgelopen met je Iphone? Werd het probleem groter?
  #18  
Oud 18-05-10, 13:35
huskywoef huskywoef is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 1
Standaard Verticale strepen Iphone Stand By

Goede dag allen,

ook ik heb een omgeruilde Iphone van T-mobile gekregen die na een bepaalde tijd in de stand by mode vertikale strepen laat zien.

Bij aanzetten meteen weer weg en de telefoon werkt voor de rest prima, het staat alleen zo vreemd. Is hier iemand die hier een verklaring voor heeft ?

De telefoon voor reparatie aanbieden lijkt me zinloos, immers hij werkt voor de rest prima. Of is het inderdaad een voorbode tot iets ergers ?
Reageren

Labels
probleem met scherm



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 soms horizontale strepen of scherm wordt wit/zwart erna omed4life iPhone algemeen 4 05-01-11 19:50
Vlekken en strepen op LCD scherm mike--ie iPhone algemeen 1 08-07-10 22:14
Ipod touch strepen door scherm Mossol iPhone algemeen 0 29-06-10 20:52
scherm verticale streep en witte balk onder arnoldve iPhone algemeen 9 30-09-09 12:42
help?! bewegende strepen op mn scherm daanoontje iPhone algemeen 4 17-04-09 19:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:04.