//

Camera iPhone XR vs XS

Camera iPhone XR vs XS discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, het is zover, de iPhones zijn voorgesteld. Ik heb nu een 6S en sinds mijn laatste concert, waar de persoon voor mij met zijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-09-18, 09:34
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard Camera iPhone XR vs XS

Hey,

het is zover, de iPhones zijn voorgesteld.

Ik heb nu een 6S en sinds mijn laatste concert, waar de persoon voor mij met zijn Huawei perfecte foto's kon nemen in het donker en ik amper iets kon zien op mijn 6S heb ik beslist dat het tijd wordt voor een update.

Een belangrijk punt voor mij is dus de camera. En net daar zie ik nu niet het verschil tussen XR en XS. Ja, de xs heeft een 2 lenzen op de achterzijde maar het is mij niet duidelijk waar en wanneer dit nu voordelen gaat hebben.

Ze promoten de camera van de XR ook als zeer goed en qua software gaat het gelijk zijn. Beide hebben de diepte regeling en een beter bokeh effect. Iets wat dan vooral belangrijk is voor portretten en dat is nu net hetgeen ik het minste fotografeer met mijn iPhone.

Dus concreet, waar ga ik voordeel halen met de XS camera? Zal hij opvallend betere foto's nemen in het donker en zal in het donker de foto van de XR dan echt slecht zijn? Met veel licht kan ik me niet inbeelden dan er niets slecht zal lopen op beide versies.

Thx
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-09-18, 15:50
Patrique Patrique is offline
• iOS 14.0 beta
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 204
Standaard

De "normale" camera op de Xs (max) en de camera op de Xr zijn exact hetzelfde. Het voordeel van de extra telelens camera op de Xs is dat je 2x optische en 10x digitale zoom hebt t.o.v. alleen maar 5x digitale zoom op de Xr. Voor zover ik weet maakt de Xs (max) bij portretfoto's gebruik van beide camera's tegelijk om een nog beter effect te krijgen. Op de Xr wordt dit bokeh effect op portretfoto's softwarematig gedaan. Dit is o.a. ook terug te lezen op bv. cnet.com "While the iPhone XR lacks a second rear camera, it uses software to take artistic portrait-style shots with background blur (called Bokeh)"
Wat betreft het maken van normale foto's (ook in het donker) maken ze geen verschil.

In dit nieuwe artikel van iculture staat het ook nog eens duidelijk uitgelegd: https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-2018-camera/

Laatst gewijzigd door Patrique; 13-09-18 om 16:44.
  #3  
Oud 13-09-18, 17:47
Underground's schermafbeelding
Underground Underground is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Mogelijk dat je bij de Xs voordeel hebt dat het twee aparte camera's heeft en daardoor de achtergrond misschien beter kan aanpassen aan het licht.

Maar iPhone camera's staan niet bekend om hun vermogen met weinig licht om te gaan.
  #4  
Oud 13-09-18, 18:53
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard

Het artikel net gemist.
Voor in het donker is er dus een gelijke upgrade op XS en XR
Het enige verschil is dan nog de extra zoom op XS en het bokeh effect dat op de XR dan softwarematig gegenereerd wordt.

Puur op camera lijken de verschillen voor mij dan niet belangrijk.

Bedankt.

Nick
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 camera app loopt vast bij switchen naar achter camera. KraaijFR iPhone algemeen 3 05-11-14 19:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.