//

Foto's uit iCloud, maar toch op iPhone laten staan

Foto's uit iCloud, maar toch op iPhone laten staan discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Onderwerp wellicht onduidelijk, ik verduidelijk even... Neem ik een foto met m'n iPhone, gaat er meteen een reservekopie naar iCloud. Makkelijk, zo kan ik er ...

Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 22-10-18, 21:34
raverke95 raverke95 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS

Standaard Foto's uit iCloud, maar toch op iPhone laten staan

Onderwerp wellicht onduidelijk, ik verduidelijk even...

Neem ik een foto met m'n iPhone, gaat er meteen een reservekopie naar iCloud. Makkelijk, zo kan ik er op al m'n apparaten gelijk aan.

Wat ik nu al een paar keer geprobeerd heb op de iPhone 8+: ik wil bepaalde foto's graag bij me hebben (foto van overleden grootvader, van dochtertje,...), maar die hoeven niet in de iCloud te staan. De reden laat zich raden: iCloud maar 5GB. Als ik straks een smartphone ga bezitten die 256GB heeft, heb ik plaats genoeg om m'n foto's op te bewaren.

Dus concreet: ik wil dat alle nieuw genomen foto's met de iPhone automatisch gebackupped worden naar de Cloud. Echter wil ik een selectie maken en sommige foto's wel ergens zichtbaar houden op de iPhone, maar niet meer in de Cloud om daar plek te besparen.
Hoe doen we dat?

tnx
Gert
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Oud 22-10-18, 22:40
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2

Standaard

Dat zal niet lukken.
Oud 23-10-18, 10:14
• iOS 13.6
• iPadOS 14.0 beta

Standaard

Dan vraag ik me af waarom het ins hemelsnaam nodig is iPhones met een halve TB aan geheugen te voorzien... Als je die filosofie doordrijft kan Apple veel beter grotere Cloud opslag verkopen en de iPhones max 64GB geven
Oud 23-10-18, 12:47
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2

Standaard

Je kunt toch iCloud uitzetten op je iPhone ?
Je kunt natuurlijk wel van bepaalde foto’s een pdf maken en die opslaan op je iPhone in b.v. Goodreader. Of een andere foto-app gebruiken, b.v. Camera+.
Oud 23-10-18, 13:14
yermolai yermolai is offline
• iOS
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows

Standaard

Foto upload uitzetten in iCloud instellingen en al je foto's blijven op je telefoon.

Je zou eventueel eens kunnen kijken naar OneDrive, Dropbox of andere varianten, waarin je kan aangeven welke foto je wilt uploaden naar de cloud (niet iCloud) van de App.
Oud 23-10-18, 22:27
TMG1961 TMG1961 is offline
• iOS 13.2.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux

Standaard

IK heb foto upload naar Icloud uitstaan en upload de fotos naar google photo.
Oud 24-10-18, 12:32
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X

Standaard

Het wordt alleszins tijd dat het rijkste bedrijf van de wereld (of het scheelt toch niet veel) eens wat minder gierig wordt met de opslag van onze iCloud. Zeker met de prijzen van de huidige toestellen.

Bij aankoop van 64Gb iPhone: 64Gb iCloud gratis. Maal 4 voor 99 cent per maand. En dat voor alle toestellen samen. Dus heb je een 128Gb iPhone en 128Gb iPad: 256Gb iCloud gratis.

Gaat hier over toestellen van 800-1600 euro, komaan he Apple...
Oud 26-10-18, 17:51
• iOS 13.6
• iPadOS 14.0 beta

Standaard

@ Blank Star: +1
Ik vind inderdaad ook wel dat met 1000+€ wat je spendeert aan een toestelletje van hun firma daar wel wat extra cloud geheugen vanaf moet kunnen.
99 cent per maand voor extra geheugen is niet veel, maar puur uit principe: er zijn cloudaanbieders genoeg, zoals mijn gsm provider, waar ik 100GB gratis krijg. Ik ben niet gek hé

Maar goed, ik denk de oplossing te hebben:
Ik heb het programma File Manager geïnstalleerd. In iTunes bestandsdeling kan je daar de gewenste foto's neerzetten. Dan even in iCloud reservecopie instellingen File Manager afvinken (anders komen de foto's blijkbaar alsnog in de reservecopie terecht).
Weeral een probleem minder
Oud 26-10-18, 20:51
Albert84 Albert84 is offline
• iOS 12.4.6
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Anders

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 Bekijk bericht
@ Blank Star: +1
Ik vind inderdaad ook wel dat met 1000+€ wat je spendeert aan een toestelletje van hun firma daar wel wat extra cloud geheugen vanaf moet kunnen.
99 cent per maand voor extra geheugen is niet veel, maar puur uit principe: er zijn cloudaanbieders genoeg, zoals mijn gsm provider, waar ik 100GB gratis krijg. Ik ben niet gek hé

Maar goed, ik denk de oplossing te hebben:
Ik heb het programma File Manager geïnstalleerd. In iTunes bestandsdeling kan je daar de gewenste foto's neerzetten. Dan even in iCloud reservecopie instellingen File Manager afvinken (anders komen de foto's blijkbaar alsnog in de reservecopie terecht).
Weeral een probleem minder
Prachtig dat File Manager het heeft opgelost. Buitengewoon interessant topic.
Oud 02-01-19, 11:53
• iOS 13.6
• iPadOS 14.0 beta

Standaard

ik heb dergelijke usb stick liggen, maar gebruik hem voor andere doeleinden.
Het oorspronkelijk probleem zou daar niet mee opgelost zijn; ik wil bepaalde foto’s gewoon zichtbaar hebben op m’n iPhone zonder dat ze in de Cloud zitten. Ik heb niet bepaald veel zin om een iPhone met 256GB geheugen in m’n zak zitten te hebben en dan nog apart met zo’n USB stick te moeten zeulen...
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
opslagruimte iphone zit vol door foto's, maar er staan geen foto's op? BerendVdb iPhone algemeen 12 27-03-16 14:59
Reservekopie iPad nu op iCloud, maar toch liever op de Mac lirin iPad algemeen 3 18-07-14 15:26
Muziek: Muziek via Itunes lijken wel op mijn Iphone te staan maar staan er niet op Marmuis Muziek, foto & video 0 27-02-13 11:49
Muziek: Muziek uit itunes verwijderen, maar iphone laten staan zodra ik nieuwe muziek opzet mostah Muziek, foto & video 3 19-07-12 23:24
Foto: Foto's staan op Iphone maar kan ze niet meer zien gitano Muziek, foto & video 3 08-09-09 23:49

Regels voor berichten