//

Batterij percentage

Batterij percentage discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPhone X van bijna een jaar oud Ik heb gisteren gekeken en mijn batterij was nog 95 % Toen kwam er een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-12-18, 10:24
boeffie's schermafbeelding
boeffie boeffie is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Akkrum
Berichten: 191
Standaard Batterij percentage

Ik heb een iPhone X van bijna een jaar oud
Ik heb gisteren gekeken en mijn batterij was nog 95 %
Toen kwam er een update van iOS
Vanmorgen was mijn percentage 89%
En ik heb Apple gevraagd hoe dat kan gebeuren
Zeggen ze daar je moet je toestel even opnieuw opstarten.
En ja gedaan en nu 88%
Wat is er aan de hand ?
Weet iemand hoe dit kan ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-12-18, 12:05
raverke95 raverke95 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 80
Standaard

Je vraagstelling is vreemd, maar ik denk wel dat ik je bedoeling begrijp...


Wat mij bij iOS toestellen al altijd opgevallen is, is dat je na een firmware-update altijd een weekje moet wachten voor het batterijverbruik weer optimaal is.


Ik heb sinds een maandje ofzo een Xs Max. Tijdens werkdagen gebruik ik het apparaat overdag enkel om te bellen en een prijslijst te checken.
Na de eerste setup en 's morgens van de lader had ik tegen de middagpauze nog 93% batterij over.

Weekje later was dat telkens nog 98%. Op die manier kom ik op één batterijlading precies 3 dagen door.


Onlangs een firmware-update naar iOS 12.1.1. Opnieuw tegen de middag een 93 à 94% en kan slechts 2 dagen op een lading doen.


Blijkbaar zet het toestel na een update wat bitjes en bytejes recht. Weekje tijd voor nodig.
  #3  
Oud 18-12-18, 12:43
boeffie's schermafbeelding
boeffie boeffie is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Akkrum
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 Bekijk bericht
Je vraagstelling is vreemd, maar ik denk wel dat ik je bedoeling begrijp...


Wat mij bij iOS toestellen al altijd opgevallen is, is dat je na een firmware-update altijd een weekje moet wachten voor het batterijverbruik weer optimaal is.


Ik heb sinds een maandje ofzo een Xs Max. Tijdens werkdagen gebruik ik het apparaat overdag enkel om te bellen en een prijslijst te checken.
Na de eerste setup en 's morgens van de lader had ik tegen de middagpauze nog 93% batterij over.

Weekje later was dat telkens nog 98%. Op die manier kom ik op één batterijlading precies 3 dagen door.


Onlangs een firmware-update naar iOS 12.1.1. Opnieuw tegen de middag een 93 à 94% en kan slechts 2 dagen op een lading doen.


Blijkbaar zet het toestel na een update wat bitjes en bytejes recht. Weekje tijd voor nodig.

Ik bedoel batterij conditie dat staat bij instellingen bij batterij
  #4  
Oud 18-12-18, 13:32
raverke95 raverke95 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 80
Standaard

Das ook iets waar ik niet aan uit kan.
Ooit een iPhone 7 hersteld met 88% conditie. De batterij losgemaakt omdat het scherm moest vernieuwd worden. Na opnieuw aan te sluiten stond die conditie terug op 95%. Is iPhone van een goede kennis. Na 3 maand dagelijks gebruik nog steeds 95%. Niet eerder een gimmick die conditie?
  #5  
Oud 18-12-18, 13:42
boeffie's schermafbeelding
boeffie boeffie is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Akkrum
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 Bekijk bericht
Das ook iets waar ik niet aan uit kan.
Ooit een iPhone 7 hersteld met 88% conditie. De batterij losgemaakt omdat het scherm moest vernieuwd worden. Na opnieuw aan te sluiten stond die conditie terug op 95%. Is iPhone van een goede kennis. Na 3 maand dagelijks gebruik nog steeds 95%. Niet eerder een gimmick die conditie?
Ik heb er ook niet echt vertrouwen in
Ik kom nog steeds net zo de dag door als in het begin
Lijkt me soms iets om mensen er toe aan te moedigen om weer de nieuwste iPhone te kopen
  #6  
Oud 19-12-18, 10:27
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Het is mij opgevallen dat de percentage die iOS hanteert onder 'batterij conditie' afwijkt van die van CoconutBattery....
  #7  
Oud 04-01-19, 13:38
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Batterij conditie is slechts een indicatie. Sinds dat zichtbaar is, merk ik dat veel mensen al in paniek raken als het zo rond de 90% is geworden. Ook op marktplaats lijkt het wel een trend te worden dat de waarde van je iphone van invloed is op basis van de batterijconditie.
Overigens heb ik het wel eens met een 8 plus gehad dat die voor een herstel sessie op 90% was en na herstel op 96%.
Mij lijkt het ook dan prima zolang het maar boven de 70% is
  #8  
Oud 08-01-19, 08:01
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nu ja, ik begrijp het wel een beetje. Als 90% bij iOS in het echt bijv 84% is.....
ik bedoel maar te zeggen dat iOS de battery health nogal positief inschat en kennelijk ook niet super betrouwbaar (na herstel een ander - wederom positiever - percentage)

De iPhone 6S van de mrs. haalde bij redelijk intensief gebruik het einde van de dag al niet meer met die, wat was het, 84%... Zij vond het geen probleem om dagelijks overdag nog een keer bij te laden. Het is maar net hoe kritisch je zelf bent en wat je vereiste is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 6S batterij percentage blijft hangen (nieuwe batterij ) JeroenVS iPhone algemeen 2 05-01-18 19:13
iPod touch: Batterij percentage Vino123 Jailbreak 4 30-06-11 16:23
Alle iDevices: Batterij percentage gufra Jailbreak 6 14-03-11 21:08
batterij in percentage diegie iPhone Apps 1 10-06-09 12:03
[Cydia] Batterij Percentage Gkidstyle Archief 1 06-05-09 22:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:41.